@betties ik heb vorige week gebeld en heb nu een afspraak staan voor begin januari. Maar ik kwam er ook niet meteen doorheen, moest ook een paar keer proberen. Volgens mij heb ik uiteindelijk het bureau zelf gebeld en niet meer die vaccinatie lijn. En wat rot van die off-day. Fijn dat je ook wat me-time hebt. Hoe gaat het nu? Ik had gisteren ook een mega off-day, moest ook echt janken einde van de dag (heb ik echt zelden). Maar alles zit nu ff tegen en ben zo moe! Zoontje was afgelopen week ziek dus weinig geslapen. Dat helpt ook niet natuurlijk . Einde van de week heb ik een dag vrij genomen.. even helemaal voor mijzelf. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik de hele dag in bed blijf liggen of op pad ga
@Orangeapple goed dat je een dag vrij neemt! Even lekker opladen. Het wordt gewoon pittiger en met een ziek kind is meteen zwaar ja. Gewoon lekker doen wat goed voelt: niks of op pad. Ik ga op het werk ook geen lange dagen meer maken. Ik trek het gewoon niet. Ze kunnen de boom in, ik ben degene die er eind van de dag last van heeft.
Bedankt voor jullie tips dames. Ik wordt morgen gebeld door de internist en zal even overleggen over magnesium. Die zou me bellen nav bloedtest. @betties ik heb de ggd gebeld voor de vaccinatie en kan 22 januari pas terecht. @Orangeapple vervelend zo'n off day ik had hem van de week ook. Kon wel blijven janken goed dat je een dag voor jezelf neemt. Gisyeren weer bij de fysio geweest voor mijn bekken en die heeft me dringend verzocht toch echt zo'n bekkenband te bestellen omdat het gewoon echt niet goed gaat. Wilde dat eerst niet doen want kost ook weer geld en dacht kom er vast wel doorheen. Maar lopen gaat soms zo moeizaam met zo veel pijn dat ik hem toch maar besteld heb en vanmiddag komt die binnen. Ik ben herl benieuwd. Moet maandag ook weer terug naar de fysio.
@Wens84 zoveel bekkenpijn is waardeloos. Had je bij je ander zwangerschap ook zoveel last? Hier begint het ook wel weer, nog niet heel heftig. Ik kwam vandaag weer niet door de wachtrij heen bij de GGD. Maar begreep inmiddels wel dat ze de vaccinaties inplannen in tijdvakken en dat het inderdaad pas januari wordt. Naïef dacht ik van de week: oh ik kan wel even morgen gaan... Nou ja, komt wel. Verder net een rondleiding afspraak ingepland hier in het ziekenhuis. Toch maar eens kijken hoe dat eruit ziet en werkt. Hoewel ik toch steeds meer het gevoel krijg dat ik wel weer thuis wil bevallen als ik groen licht krijg.
Ik heb vandaag gebeld, stond 3 kwartier in de wacht. Het is al erg vol gepland dus heb de afspraak pas met ruim 34 weken. Daarna kan ik je vertellen of je er last van krijgt.
Bij mijn dochter ook flink last gehad maar was toen meer op het einde dat ik me voelde zoals nu zeg maar. Mensen beginnen me ook echt met vol medelijden aan te kijken overal een enorme buik en dn ook nog eens enorm waggelend. Denken allemaal dat ik op het einde loop of er minimaal.2 in mijn buik heb. En dan niet overdreven wel 5 keer per dag dit gesprek dus voeren en ze me echt met open mond aankijken als ik zeg dat ik nog 11/12 weken moet begint me steeds meer te irriteren Hoop dat je thuis kan bevallen dan
Jij dus ook rond 34 weken pas. Hier ook, had verwacht eerdertm terecht te kunnen. Als ik dat had geweten had ik eerder gebeld
Hoi dames! heb al even niets meer gepost! Gisteren een 3D echo laten maken van ons klein mannetje. Wat was hij gegroeid! 39,8cm en al 1kg436gr! Hij doet het geweldig! Bij de live beelden zag je echt heel duidelijk dat hij een mini versie van de papa is Hij heeft ook al haartjes op zijn hoofd. Ik smelt helemaal! De befaamde spuit heb ik al eventjes geleden laten prikken. Ik ben er gelukkig al vanaf!
@betties hier bij de ggd Twente kun je je aanmelden voor de prik via de site. Dan krijg je binnen 5 werkdagen een afspraak thuisgestuurd.. misschien kan dat bij jullie ook? Ik heb het gisteren geregeld, nu dus op de brief wachten. Twijfelde eerst of ik het we/niet zou doen, tot de vk een verhaal vertelde dat ze voor controle bij iemand kwam en de kraamverzorgster (kink)hoestend binnenkwam. Vk direct actie ondernomen, even later kreeg ze bericht van de ggd dat ze in aanraking is geweest met iemand met kinkhoest.. Toen was ik overtuigd @Wens84 wat vervelend dat je zoveel last hebt! Hier gaat het redelijk goed, tis elke keer een beetje op en af, maar kan het met de massages en oefeningen aardig redden. Gisteren weer een glucosedagcurve geprikt, zit ondanks dieet na de broodmaaltijden te hoog (volgens de richtlijnen), moet maandag naar de vk, zal dus wel een verwijzing naar de gyn en internist worden. Ga denk ik morgen nog een keer een curve prikken.. Ik twijfel nog over een 3D echo, bij de andere kindjes niet laten doen, maar toen deden ze het in het ziekenhuis er gewoon even bij
Oh die gesprekken heb ik ook nu al! Inderdaad, dan moet je nog 11 weken... aarrrghhhh. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik nog dikker en logger wordt.
Ik belde net weer en kreeg heel snel iemand aan de lijn.. toch iets te vroeg gejuicht want mijn gegevens werden genoteerd en ik word teruggebeld.. nou ik wacht maar af dan. Oh terwijl ik dit type word ik al teruggebeld: donderdag 9 januari om 14.15 (he fijn midden op de werkdag). Nou het lijkt er dus op dat ik jullie kan gaan vertellen of je er last van krijgt Ik krijg 2 vragenlijsten thuisgestuurd die ingevuld mee moeten. @Anouk1989 als je waardes te hoog blijven moet je dan ook medicatie? Mocht je nog een 3d echo willen doen dan moet je trouwens snel zijn. Meestal wordt dat gedaan tussen de 26 en 29/30 weken om nog mooi beeld te hebben.
@betties ik heb werkelijk geen idee, maar ben er wel ‘bang’ voor, aangezien ik al op dieet ben, en het toch te hoog is.. mijn banner klopt niet helemaal, uitgerekende datum is op 11-3 gezet, dus nu 28+1. Al moet ik dan alsnog snel zijn haha!
Die dag voor mezelf was heerlijk, heb dan ook (op een paar wasjes na) niks gedaan. Maar vannacht sinds 1 uur wakker, dus voelt nu als terug bij af Ik heb dat sinds een paar weken steeds vaker dat ik snachts wakker lig en overdag een moe wrak ben. Hebben jullie tips om dat te doorbreken? Wat vervelend van die bekkenklachten meiden ik hoop voor jullie dat het niet veel erger nog gaat worden. En die gesprekken ja die heb ik ook al een tijdje. In het begin vond ik het best wel vervelend, alsof ik er wat aan kan doen dat ik dikke buiken maak (was bij de eerste ook al zo). Maar waarschijnlijk wil men alleen maar geïnteresseerd overkomen en weten ze niet zoveel anders te zeggen
@Orangeapple fijn dat je dagje niksen even lekker was. beetje bijtanken. Ik heb ook steeds vaker vreselijke nachten. Rond 14 uur wakker om te plassen en dan ben ik soms wel wakker tot 5-6 uur. Dat laatste uurtje slaap is dan killing. Maakt ook dat ik de (werk)dagen echt niet vol maak. De kerstvakantie hoef ik maar 3 dagen "aanwezig" twee zijn, dus dan kan ik goed smokkelen en rustig aan doen. Misschien dat ik die laatste 3 weken werken me dan alsnog voor een paar uurtjes ziek meld, zodat ik kortere dagen mag maken. Jullie nog vakantieplannen? Een moeder Van school die nu zwanger is van nummer 5 en een week voorloopt op mij gaat nog even 2 weken naar Amerika. Rondtrekken door New York etc met het hele gezin. Afschuwelijk! Ik vind boodschappen doen inmiddels al een opgave... Hier dus verder geen plannen. Lekker thuis rommelen en ook de feestdagen doen we op een laag pitje.
Slapen is hier ook een ramp. Ik kan bijna niet meer liggen, erg benauwd. En vannacht ook vanaf half vier wakker. Voeg daarbij een dromende peuter en een benauwde kleuter, echt niet prettig. Buik is hier enorm, vooral omdat het de eerste keer is, valt dat op. Ha ha. Te veel vruchtwater en dat verklaart tegelijkertijd de klachten die ik heb van buikpijn, rugpijn en benauwd zijn.
Oh wauw zoveel kids, zover zwanger en dan nog rondreizen. Petje af hoor, ik doe het liefst zo weinig mogelijk haha. Naja alleen thuis dan wel dingen, want als ik ga zitten merk ik hoe moe ik ben. Maar wij hebben wel plannen, heerlijk kneuterig ff met het gezin in een huisje in NL en verder helemaal niks. Ai ik ben dan niet de enige die zo slecht slaapt. Daar zouden ze iets voor moeten bedenken Heeft dat, veel vruchtwater, nog consequenties voor de verdere verloop van je zwangerschap? @Yelly
@Orangeapple Er kunnen wel eerder complicaties optreden. Vertraagde groei en vroeggeboorte bijvoorbeeld. Daarom over aantal weken opnieuw een echo. Mocht vruchtwater nog meer zijn toegenomen dan wordt geadviseerd om ook nogmaals de GTT te doen.
Ik slaap juist prima wel 2-3x per nacht eruit om te plassen, maar verder slaap ik echt goed! Ik draag wel de babymoov dreambelt, die ondersteund de buik bij zijligging, dat vind ik wel prettig. Misschien voor jullie ook een tip?
@Anouk1989 Nou heerlijk dat je goed slaapt! Even genieten als de ongemakken er niet zijn! Vanmorgen hadden we een 2e poging van de 3d/4d echo. Vorige keer draaide de kleine man vrij snel weg en mochten we vandaag nog een keer spieken. Nou niet dus, hij lag volledig weggedoken in de placenta met gezichtje naar binnen toe. Eigenwijsje! We konden alleen mooi de voetjes zien en die blijken in een ruime week een halve cm gegroeid te zijn. Nou ja, leuk weetje. We mogen nu nog een poging doen op 8 januari. Dan is hij als het goed is omgedraaid met zijn koppie beneden en soms krijgen ze dan toch nog heel mooi beeld. Wel fijn dat ze zo coulant zijn bij dit echocentrum. Nu nog maar even naar het werk. Dan pas 2 en 3 januari weer en dan heb ik nog maar 10 werkdagen te gaan! Aftellen!
Kinkhoestbooster check! Via de website 22wekenprik.nl kon ik doorklikken tot ik online afspraak kon maken bij ons eigen CB. Ook direct allerlei vragen digitaal moeten beantwoorden. Mag nu 8 januari s avonds. In dec doen ze alleen vrouwen die de 32 weken al voorbij zijn zodat zij het ook voor de 37 weken geregeld hebben. het is een dktp dus net als je kindje kun je wat verhoging krijgen en je even niet helemaal lekker voelen. verder hier ook veel buikpraat. Irritant. Maar goed, nu 2 week vakantie en dan nog 3 weken werken en verlof! Net het 1e pakje afgemaakt ♥️. Ga er nog 2 mutsjes bij maken: antraciet net als het shirtje eronder voor een jochie en zachtroze voor een meisje. (Irritant dat mp de foto’s weer draait...) Fijne kerst allemaal dames!!