1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naomi16

Naomi16 Lid

18 jan 2020
    53
    32
    18
    Vrouw
    @betties mooi!

@Maan92 je mag altijd klagen hoor, vind ik. Soms helpt dat gewoon!

@Yelly fijn dat de thuiszorg het nu overneemt, kan me goed voorstellen dat je helemaal kapot bent. Hopelijk fijn gesprek bij de echo straks!

Ik hoop voor iedereen dat er veel geslapen word en dat de baby’s goed draaien :*

Maan92 vindt dit leuk.
  2. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    @Yelly fijn dat je vandaag niet op ziekenhuisbezoek hoefde, betekent dat dat het beter gaat? Fijn dat de thuiszorg helpt. En logisch dat je kapot bent :( Als je nu een stapje terug doet komt de vermoeidheid er natuurlijk uit en dan ook nog hoogzwanger zijn..

@betties mooi kamertje! Leuk hè dat voorbereiden :)

3. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Het gaat inderdaad beter en dat is op zich al zó fijn. De artsen hadden niet op zo een positieve wending gerekend. Wij ook niet dus ik ben zelf ook zo onuitsprekelijk dankbaar!

Maar inderdaad de laatste loodjes...nou ja dat geldt voor ons allemaal.

Enerzijds vind ik het zó onwerkelijk dat we zeg maar binnen nu en maximaal 4 weken allemáál een bub hebben, na al die maanden aftellen. Herkenbaar?

En wat een mooie babykamer @betties .

Ik haalde vandaag eindelijk maar eens een jasje voor bib, wel fijn ivm overgang ziekenhuis naar huis.
    Verder gebruik ik eigenlijk nooit een jasje, altijd in de draagdoek.

En gisteren vlug een nieuw eerste pakje gehaald in maat 56, onze eerste aanschaf is maat 50 en dat gaat misschien niet passen.

4. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Ik heb gisteren juist twee pakjes in maat 50 gehaald :cool: Mijn eerste was 8,5 pond en heeft toch nog twee weken maat 50 aangehad. Maat 56 zwom hij nog in. Maar ik heb een tijd gedacht dat hij meteen na de geboorte 56 aan heeft gehad tot ik vandeweek zijn geboortepakje heb opgezocht :D Bleek toch maat 50 te zijn. Maar het is zo lastig in te schatten! Ik neem in ieder geval beide maten maar mee ;) Al hoop ik wel dat hij maat 50 nog past, want ik ben verliefd op die nieuwe pakjes :oops:

Hoe groot wordt jouw kindje geschat @Yelly?

5. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    @Orangeapple
    Ongeveer 8 pond bij 40 weken. Maar onze andere drie waren, hoewel nog niet 6 pond, wel alledrie ruim over de 50 cm,de jongste 55 cm. Die kon niet in maat 50 in de lengte (hoog water) Dus ik houd rekening met een lange baby.

6. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Ah op die manier! Mijn zoontje was nog niet zo lang, vandaar!

7. Naomi16

Naomi16 Lid

18 jan 2020
    53
    32
    18
    Vrouw
    Heel onwerkelijk inderdaad!

Ik moet alle kleertjes van mijn eerste dochter nog van zolder halen en daar eerst doorheen kijken wat ik allemaal al in huis heb.. geen idee ook of er een jasje tussen zit, hier ook altijd in de doek verder.

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik voel me af en toe alsof ik in de twilight zone zit haha. Kan echt mezelf soms in de badkamerspiegels zien en dan denk ik: hoe bestaat het dat ik echt zwanger ben?! En dat ik een babykamer aan het inrichten ben, etc. Ik ben nu wel veel met de bevalling bezig en enerzijds denk ik: kom maar op en dan hebben we een baby en de andere keer voelt het als een soort paniek. Soms als: WoW dat we dit nog een keer mogen meemaken en soms als AAARRRGHHH ik zou nooooit meer bevallen!!
    Nou ja, dat dus...
    Anderzijds met heel andere dingen bezig: maandag krijgen we het definitieve schooladvies voor de middelbare school van de oudste, gaan we hem inschrijven, heeft hij van de week een oefenmusical... En dan savonds wijkt mijn prepuber niet van mijn zij en knuffelt mijn buik plat. Bijzondere tijden...

Orangeapple en Naomi16 vinden dit leuk.
  9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik heb geen jasje voor de baby. Een warme voetenzak in de Maxicosi en eventueel nog zo’n lekker warm berenpakje (een van de weinige kledingstukken die ik van de jongste had bewaard). Mocht een jasje toch praktisch zijn dan is het zo besteld.
    Eerste pakje is wel een 56, maar aan de kleine kant (denk ik nu). Heb een paar dingen in 50. Boys waren 3450 bij de 50 cm en 3560 bij 52 cm. Deze gaat ook die kant uit of groter als is wat langer blijft zitten.

10. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Hier riep iedereen in mijn omgeving dat 50 onzin was. Dus had ik weinig van gehaald. Ze was 3390 bij 52 cm en heeft nog weken gezwommen in alles wat 56 was. Bij de 2e bleek het wel te kloppen. 3970 bij 53 paste een aantal 50-pakjes niet.

eerste pakje voor thuis (zelfgemaakt) is officieel 50 maar valt ruim. In de vluchtkoffer zit een hema-pakje 50 (die met okergele “hagelslagjes”).

manlief is dit weekend een nieuwe kast timmeren op de overloop, incl whitewashing. Ik ben dus met de kids weekendje bij mn ouders (uurtje rijden). Zou vanavond teruggaan, maar met die storm blijven we toch maar een nachtje langer. Morgen margedag op school dus dat was al makkelijk.

fijn dat bib gedraaid is!
    En lekker @Yelly dat je een dagje niet hoeft te zorgen en thuiszorg eea nu voor haar rekening neemt.
    En @betties leuk kamertje!

Wens84 vindt dit leuk.
  11. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    @Yelly fijn dat er nu wel iets rust komt ipv al die ziekenhuis bezoekjes.

Zag een mooi kamertje voorbij komen, super leuk!

Hier een mooi pakje maat 50 van de prenatal pure lijn, ecru met bruin. Helemaal verliefd op en samen met dochter uitgezocht. Wel nog een volledig pakje maat 56 voor het geval dat gekocht van de week :roflmao:

Ik denk dat ik eruit ben in wat ik wil doen. Ik ga dinsdag naar het ziekenhuis voor een draaipoging. Lukt die niet dan is het zo en wordt het een keizersnede. Verwacht er niet veel van want hij draait echt alle kanten op in mijn buik. Dus vermoed dat hij gewoon veel ruimte heeft. Maar lukt het wel dan wordt het een inleiding. Maar dan heb ik het gevoel dat de keuze voor inleiding of keizersnede niet meer bij mij ligt maar bij de kleine man. Vind de keuze maken namelijk echt niet te doen. Vind gewoon dat ze zwangere vrouwen met hormonen niet zulke keuzes moeten laten maken :rolleyes::roflmao:

Ik ga morgen beginnen met alle wasjes :D kijk er gewoon naar uit hahahaha.
    Lijstje maken wat er in de tassen moet mocht er wel spontaan wat gebeuren.
    Geboortekaartje moet ik nodig mee aan de slag

En dan thuis nog het een en ander wat er moet gebeuren :rolleyes: :oops: kriig het nog druk hahha

Maan92 en betties vinden dit leuk.
  12. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    @Wens84 klinkt als een goed plan toch? De poging kan je altijd stoppen als het toch niet goed voelt. Ik had er ook voor gekozen om het te proberen denk ik. Overigens dacht ik dat ie ook veel ruimte had om te draaien. Maar nu blijkt dat hij wel naar beneden ligt voel ik ook veel en heftig beweging. Maar dat is dus "alleen maar" om z'n as, dus z'n kont van links naar rechts. Morgen weer naar de VK on te kijken of ie al wil indalen, volgens mij niet echt. En ook de klossen etc worden geleverd.

13. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Ja kan de poging altijd stoppen inderdaad. Fijn dat ie nu wel blijft liggen dan.

Maar klinkt het raar als ik zeg dat ik ook een beetje bang dat het lukt :oops: want dan wordt het weer inleiden. Dat heb ik bij mijn dochter ook gehad inclusief weeën storm en dat zie ik ook niet echt zitten:|

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik heb nooit inleiding gehad maar beide keren wel een gezellige weer storm, dus weet niet of dat nog uitmaakt. Tsja, we moeten er gewoon doorheen. En dat kunnen we!
    Met inleiding is mijn idee dat je ook echt heel bewust een start maakt (terwijl het dus een soort van geforceerd wordt). Maar het niet weten en afwachten is toch ook altijd gek...

Wens84 vindt dit leuk.
  15. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Wanneer zou je dan de inleiding krijgen dan? Direct, of later pas? Nooit geweten dat dat zo is.

@Yelly wat fijn dat er ondersteuning is vanuit thuiszorg, dat kun je nu toch nooit allemaal blijven doen. Ondanks alles moet je toch ook goed aan jezelf denken;)

Hier al een aantal dagen een onrustige buik, veel druk aan ‘de onderkant’, harde buiken (gisteravond misschien toch ook wat lichte weeën, die bij liggen gelukkig wel weer wegtrokken) nu ook weer momenten van een vervelend gevoel onderin de rug..
    Ben benieuwd..

Hier is de babywas zo goed als klaar, grootste deel ook gestreken. Vandaag de nieuwe commode bij ons op de kamer gezet. Nu de koffer nog verder inpakken en dan is alles wel klaar.

Wens84 vindt dit leuk.
  16. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Goeiemorgen dames! Jullie goede nacht gehad? Hier niet zo.. zoontje aantal keer wakker door de storm en ik werd regelmatig wakker van voorweeen. Nu zijn ze weer weg. Hopelijk kan ik straks weer even slapen als iedereen de deur uit is :o:

@Wens84 veel succes dinsdag! Ik denk dat ik het in jouw situatie ook zou proberen. Ik denk dat ik liever ingeleid zou willen worden dan een keizersnede. Is niet raar dat je ook bang bent dat het wel lukt.. het blijft spannend en je hebt er zelf geen controle over. Ook niet hoe het daarna gaat verlopen. Maar het gaat goed komen en als het niet oke voelt kun je meteen stoppen met de draaipoging!

17. Banghartje

Banghartje Actief lid

17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    Goedemorgen!

ik heb deze nacht helaas ook geen goede nacht gehad. Sinds half 3 last van pijnlijke harde buiken die regelmatig kwamen. Trok op een gegeven moment ook naar mijn rug en been. Nu heb ik wel nog last van harde buiken en felle steken down under, maar niet meer echt regelmatig denk ik..

ik had echt gedacht dat het ging doorzetten, het bleef 2,5 uur regelmatig komen. Ik vind het echt moeilijk wanneer de vk bellen en wanneer niet, het is ook ons eerste kindje. Zo spannend allemaal!

18. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    @Anouk1989 inleiden zouden ze dan tussen de 38 en 39 weken doen.
    Heerlijk dat je al zo goed als aan kant bent. Laatste loodjes zijn dan wel iets relaxter :thumup:

@Orangeapple vervelend zo'n nacht zeg! Hier ook wel paar keer wakker geweest en ben al vanaf 5 uur klaarwakker :|:| niet eens door voorweeen ofzo.

@Banghartje naar al dat voorwerk en afwachten of het echt wat is. Maar je kan de VK natuurlijk altijd bellen! Gewoon zeggen dat je niet zo goed weet wanneer je moet bellen en dan vertellen ze je dat wel

Orangeapple vindt dit leuk.
  19. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    @Banghartje wat ik zelf altijd doe als ik last heb van krampen/voorweeen is dat ik eerst probeer te ontspannen (liefst in bed) voor een uurtje. Als het dan blijft ga ik meestal even douchen. Bij mij trekt het dan namelijk altijd weer weg. Als het na het douchen niet weg is dan timen voor half uurtje/uurtje en bellen. Dan kun je de verloskundige vertellen hoe vaak ze komen en hoe lang ze duren.

Maar als je twijfelt altijd bellen! Daar zijn ze voor en vinden ze echt niet erg! Ze hebben denk ik liever dat je belt zodat ze je gerust kunnen stellen en weten dat het rommelt dan dat ze niets weten!

Banghartje vindt dit leuk.
  20. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Gisteravond uit eten met de hele familie. Pfff vreselijk... Zeer buik en rug van het lang zitten en eten. Dus ook hier een onrustige nacht.
    Zo naar de VK voor check op indaling. Ben benieuwd, zal wel weinig gebeurd zijn in 4 dagen tijd.

Deel Deze Pagina