1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Daar ben ik nu ook mee bezig! Wij doen de naam van ons zoontje wel bij onze adres gegevens. Mijn gevoel daarbij is dat daar de gegevens van het hele gezin staan en hij hoort daar bij. Maar we weten nog niet of we dan voor hem een aparte regel toevoegen of achter onze namen erbij zetten.

2. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Dat ben ik met je eens, vind het ook heel raar staan alleen onze 2 namen :oops: laat je het ff weten als je eeuit bent :roflmao:

Orangeapple vindt dit leuk.
  3. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben er wel een kleine tekst in staan, maar niet namens grote zus en broer. Vind het altijd super schattig als het er in staat, maar vind aan de andere kant dat de baby een ‘eigen’ kaartje verdient waarbij de zus en broer niet ‘op de voorgrond’ staan..:oops: maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Wij zetten er wel iets in: trots en dankbaar zijn wij voor de geboorte van onze zoon en broertje ( iets in die richting)
    En bij de adres gegevens zetten wij wel ook de namen van de kinderen, we kijken dan wat het mooiste uitkomt op het kaartje, achter onze namen of een aparte regel..

4. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Net de huisarts gebeld voor de uitslag van de urinekweek, die was gelukkig goed. Ook geen streptokok b, dat is wel fijn om te weten zo aan het einde vd zwangerschap..

Naomi16, betties en Orangeapple vinden dit leuk.
  5. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Oh wat fijn zeg!! Goed nieuws

Ik snap wat je zegt hoor met eigen kaartje voor de baby. Maar voor mij is dit idd heel persoonlijk, omdat mijn dochter al iets ouder is en ik vanaf begin tot eind meer bezig ben geweest met hoe zij het ervaart als hoe ik het zelf ervaar :) en zij er heel erg druk mee is geweest vind ik dit juist enorm bij ons passen. Maar wat je zegt, dat is inderdaad heel persoonlijk.

6. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Bij voorbaat excuus voor de bemoeienis :oops: maar de zin "onze zoon en broertje" is grammaticaal niet correct.
    Het is onze zoon en ons broertje of onze zoon en mijn broertje....(zo dat ben ik kwijt:roflmao:)

Wij hebben onder de doopnamen staan:
    <roepnaam> is het broertje / zusje van <naam> etc
    Zo zijn de kinderen toch onderdeel van de aankondiging.

Bij het adres staan wij. Wij zijn nml degenen die de kennisgeving doen.

@Anoek1989
    Fijn dat je urinekweek goed is!

Ik ga zo naar het ziekenhuis. Volgens mij (als ik heel hard op mijn buik duw, voel ik soort van een baby) ligt baby alweer anders. Dus ben benieuwd of ik voor niks ga. En anders vraag ik mij serieus af of baby niet weer gaat terugdraaien.
    Nou ja...we gaan het meemaken.

@autorijden
    Rijden jullie nog auto?
    Ik moest gisteren een stukje rijden (zeg maar 45 min enkele reis) maar volgens mij moet ik dat voorlopig niet meer doen. Ik kan mij zó slecht concentreren:rolleyes:.

7. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Vond het zo raar klinken als ik schrijf onze zoon en mijn broertje. Dan klinkt het voor mijn gevoel meer alsof de aankondiging vanuit de zus gaat ipv het gezin. :roflmao::roflmao: maar ben blij dat je het zegt, ik ga nog ff goed op zoek naar de juiste teksten:D

Succes in het ziekenhuis zo, ben reuze benieuwd!

Ja ik rij nog gewoon auto. Moet zelf niet meer zulke verre stukken rijden maar zou niet weten waarom mij dat niet zou lukken. Als je echt last hebt van je concentratie zou ik er wel mee oppassen.

8. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    @Yelly dank voor de bemoeienis, hou ik van haha :thumup: Maar nu weet ik niet meer wat ik op het kaartje ga zetten :roflmao:

Succes straks! Ik rij eigenlijk alleen nog maar kleine stukjes, niet langer dan 15 minuten. Dat gaat gelukkig nog goed. Maar file parkeren moet je mij nu ook niet meer vragen hoor :roflmao:

9. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Precies dit dus :roflmao::roflmao: dacht ik eindelijk klaar te zijn :p

Orangeapple vindt dit leuk.
  10. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Sorry :oops::D

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik heb het kaartje nu zo: groot zijn naam en eronder tweede, derde naam en achternaam. Dan een zin: broertje van J en B
    En dan onderin een adres blok met alleen ml en mijn naam. Zit een beetje te twijfelen over iets anders kleins: traditioneel is het naam man en dan naam vrouw in het adres. Maar eigenlijk vind ik hier: mijn naam eerst, ja hallo MIJN prestatie hahaha.

Ik zoek nog naar een regel uit een songtekst van Metallica. Maar dat blijkt een lastige opgave aangezien zij nou niet bepaald van de liefdevolle teksten zijn haha. Meest toepasselijke (en herkenbaar als Metallica) vind ik nog wel: ...and notering else matters. Maar of dat begrepen wordt als: nu jij er bij bent gekomen is verder even niks meer belangrijk.... De meesten kennen ook wel het verhaal dat deze kleine werd verwekt na een Metallica concert en hij heeft ook de werknaam James naar de zanger van Metallica.

Bijgevoegde bestanden:

Wens84 vindt dit leuk.
  12. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Wij zetten alleen in het kaartje bij ons adres alle namen (ons en de kids) en achternaam.
    Verder geen aankondiging met broertje etc, hou ik persoonlijk niet zo van...

Bah voel me niet echt top. Al 2 weken erg aan t hoesten en kan niet makkelijk meer lopen...

Wens84 vindt dit leuk.
  13. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    @Yelly je hebt gelijk, daarom stond er ook iets in die richting;) ben er nog niet helemaal uit hoe we het er precies in gaan zetten.
    Succes in het zh!

Net terug van de gyn.. gaan ze weer zeuren over de suikers:eek: moet nu dus opnieuw een dagcurve gaan prikken (3x op 1 dag naar het ziekenhuis:confused:) dag erna een telefonisch consult. Over 2 wk reguliere controle. Baby lijkt qua groei wel z’n eigen lijntje te volgen (p77 dacht ik nu?)
    Maar weet nu dus zeker dat ik (de baby) na de bevalling opgenomen ga worden voor suikercontroles.
    Verder laten ze hier sowieso niet langer door lopen dan 41 weken, dus nog max 5 weken te gaan!

@autorijden: ik rij voornamelijk korte stukjes, zh is wel een goed half uur rijden, is wel te doen maar kost wel veel energie en geeft bekkenklachten.

14. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    @niki86 vervelend dat je je zo voelt. Hoop.voor je dat je je toch nog iets fitter gaat voelen.

@Anouk1989 jeetje nu nog prikken op suikers :eek:
    Hier zou ik als ik geen insuline spoot niet hoeven blijven na de bevalling. Gek dat dat overal anders is

15. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Ja ik begrijp ook niet dat er geen landelijk protocol is. De laatste keer bij de verloskundige zeiden ze: het ziet er goed uit, we laten het voor wat het is. Daarbij hoefde ik toen maar 2x op 1 dag te prikken.. in het ziekenhuis is het beleid dus weer anders. Maar ben wel bij dat ik het nagevraagd heb wat betreft de opname aangezien dat na de vorige bevalling als complete verrassing kwam (ook toen alleen dieet, geen insuline)

16. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Wat balen @Anouk1989 .
    En inderdaad wat een verschil in beleid per ziekenhuis. Onze P97 bib hoeft niet te blijven, volgens mij?

17. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Nou de baby is gedraaid uit zichzelf :roflmao:. Maar ligt los, dus waarschijnlijk vanavond weer anders:rolleyes:.
    Dinsdag nieuwe groeiecho en ligging. We wachten het maar af

Orangeapple, betties en Anouk1989 vinden dit leuk.
  18. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    dat autorijden idd! Ik weet nog dat ik bij de oudste 2x bijna door rood reed omdat ik echt niet op zat te letten. Of iemand Bijna van een zebrapad reed. Ben me er nu wel bewust van dat ik minder alert ben, maar ik moet toch echt regelmatig nog met de auto weg. Al gaat manlief maandag onze oudste naar mn ouders brengen voor een logeerweek.

19. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    @Wens84 ja snap ik dat je dan niet het risico wil lopen dat je kindje op woensdag geboren wordt.

@Yelly duimen dat de baby goed blijft liggen!

Geboortekaartje: ben ook nog aan het denken hoe we onze oudste terug laten komen. Had een heel mooi gedichtje, maar dat is dan vanuit haar geschreven en het is idd ook wel fijn als zij ook gewoon haar eigen kaartje krijgt ipv onze oudste.

@autorijden ik mag van mijn man niet meer teveel rijden. :roflmao: Maakt hij zich teveel zorgen. Dus maandag mijn vader meegevraagd naar de controle in het ziekenhuis, want hij kan echt niet.

Verder ben ik de laatste dagen echt lichamelijk een wrak. Veel rugpijn, nauwelijks nog kunnen lopen en slecht slapen. Ben echt blij dat ik kan aftellen naar volgende week.

20. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Beeb hier nog steeds bibi, niet vibi.
    Ben na 3 wk hoesten (vaarwel bekkenbodem...) vorige week maar es bij de huisarts geweest. Hoorde wel wat in mn luchtwegen. Saturatie was prima, geen koorts en ontstekingswaarden slechts heel licht verhoogd. Virale luchtweginfectie dus. Nu aan de pufjes (salbutamol) en hoestprikkelremmers (noscapine) en antihistamine (loratidine). Nu na een dikke week merk ik lichte verbetering.
    Geboortekaartje is hier ook nog in de ontwerpfase.

Na schrikkeldag mag van mij onze beeb wel komen! Dan 38.4 ong, vind ik netjes. Net ff iets mee vetjes voor de temp en meer drinktalentkansen. Maar goed, heb het helaas niet zelf voor t zeggen... met pech wordt het pas 24 maart...

Deel Deze Pagina