Dag meiden, wat is het lang geleden dat ik hier heb geschreven het was zo rustig en daarna vond ik het een beetje dubbel om nier te posten en in het 100 dagen afteltopic. Maar nu het einde echt nadert heb ik behoefte aan zoveel mogelijk kletsgroepjes Iedereen druk bezig met de laatste voorbereidingen lees ik Zijn er al meiden bevallen? Ik lig op dit moment weer wakker. De afgelopen paar dagen slaap ik zo slecht Volgens de vk (vandaag controle gehad) gaat het niet lang meer duren, dat gevoel heb ik ook, ook al ben ik wat bang toe te geven aan dat gevoel. Ik lees zoveel van dames dat ze al weken voorweeen en ontsluiting hebben en toch echt pas met 41 weken bevallen. Ik hoop zo dat ik niet bij die groep hoor.
@Amer bekkenbodem is hier volgens mij al lang niks meer waard helaas. Wordt flink trainen daarop na de bevalling. Wel fijn dat het hoesten nu beter gaat. @KleineLai nog niemand bevallen hier. Ik lijk de eerste te gaan worden ivm geplande inleiding volgende week. Waarschijnlijk ballon woensdag en dan echte inleiding donderdag. Maar er kan nog veel gebeuren natuurlijk op een week tijd! Ik heb gisteren mijn eerste kopje vrouwenmantelthee gedronken om hopelijk het verwerken van mijn baarmoedermond te bevorderen en wellicht al voldoende ontsluiting te creeeren zodat ik geen ballon hoef. Gelukkig niet vies, maar dat ene kopje heeft in elk geval niets gedaan denk ik
Hier ook vanaf 1.15 wakker en pas heeeel laat van die korte slaapjes nog, bah. Beeb was heel onrustig ook. Ik vind qua bevallen alles best maar NIET vandaag aub. Stomme Valentijnsdag. Valentijn vind ik wel een hele leuke naam maar die was ook al geschrapt. En verder... Komt er op Funda toch ineens een droomhuis voorbij! Slechte timing! Bovendien een grote stress toestand want het gaat hier alleen maar op opbod. Maar goed, ik heb de hele nacht in mijn hoofd dat huis ingericht en mijn eigen huis verkoopklaar gemaakt haha. Weet niet wat we gaan doen...
Vervelend @Amer dat je zo gehoest hebt. Hier ook slapeloze nachten maar dan deels veroorzaakt door 2 onrustige hoestende en snotterende kinderen. De jongste is al een paar weken zo rond vijf uur wakker en dan bedoel ik....up and running Ik hoop dat de thee werkt @Zoranya ! Had je helemaal nog geen ontsluiting? Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die wat minder vaardig is in verkeersdeelname. Ik ging net ff boodschappen doen op de fiets. Veel te veel natuurlijk...echt onwijs onhandig. Tassen in de kinderzitjes, fietstassen vol en aan het stuur...Ik rolde bijna om. Tijd voor plan C
@betties ohhhh, dat is slechte timing idd voor je droomhuis om langs te komen. Wel spannend. Succes met beslissen of jullie ervoor durven te gaan! @Yelly ik heb denk ik nog geen ontsluiting, maar daar word ik maandag op gecontroleerd. Dan wordt ook besloten of ik woensdag al naar het ziekenhuis moet voor een ballon of dat we ons donderdagochtend pas hoeven te melden. En wat boodschappen betreft echt lang leve de ah bezorgservice! Ontdekt bij onze oudste en wil niet meer anders.
Goedemorgen Dames Ook hier vanaf 5 uur al wakker (zoals elke dag laatste 2 weken ) na paar keer wakker worden en weer in slaap vallen. @KleineLai leuk weer wat van je te horen. Merk ook aan mezelf dat ik meer schrijf nu het einde nadert je bent er toch meer mee bezig en ook nieuwschierig naar de rest nog niemamd bevallen hier Spannend met al dat voorwerk ook! Hoop ook voor je dat je niet te lang hoeft te wachten @bekkenbodem dat is hier ook drama. Was al sinds mijn vorige bevalling maar nu helemaal. Heb ook continu een maandverbandje in want hoef maar te niezen of hoesten ... met de fysio afgesproken dat we daarmee wel aan de slag gaan na de bevalling want fijn is dit niet. @Zoranya ben benieuwd of de thee helpt @betties omg.. wat haal je je op je hals als je op punt van bevallen staat @Yelly wow om 5 uur wakker is al k*t (sorry voor mijn taalgebruik) maar ook nog drukke kids succes vandaag Ik ga zo nog even naar de kapper en morgen mijn nagels nog laten doen. Lig ik er in elk geval soort van netjes bij in het kraambed
Nou droomhuis kan al in de prullenbak. Zoals het hier gaat: achteraan aansluiten. Pas eind volgende week kijkdag en dan een bod indienen. Voor mijn 'ja maar ik ben hoogzwanger en wat ons betreft hebben we vanmiddag een deal' smeekbede was totaal geen gevoeligheid. Ga zo met ml lunchen en klein rondje shoppen. Net boze prepuber die beweerde dat hij geen shirts meer had. Heb iets te radiceel opgeruimd ook. Maar hij moet ook echt naar 164. Wat een verschil met dat babyspul!
@Zoranya , waarom wordt je ingeleid? Hopelijk gaat de thee helpen! En hopelijk heb je al wat ontsluiting! @Wens84 , ik draag ook al maanden een urineinlegkruisje, met elke nies plas ik in m’n broek. Ik nies nooit zoveel behalve wanneer zwanger blijkbaar want ik kon 2x per dag m’n broek verschonen @hier , ik verlies sinds gisteren (na het toucheren) continue een beetje bloed. Nu weet ik dat je wat bloedverlies kan hebben na onderzoek maar hoeveel is normaal eigenlijk? Weet iemand dat?
@KleineLai ik word ingeleid ivm insuline gebruik bij zwangerschapsdiabetes en een baby die op p97 groeit. wat bloedverlies betreft geen idee, ik heb 1 keer na een inwendige echo een paar vegen rood bloedverlies gehad, maar dat was dus echt minimaal. Anders even vk bellen?
Hoi dames, Even een vraagje.. Hier tot nu toe alles prima (36.2 vandaag) totdat ik net naar het toilet ging. Ik had opeens redelijk wat bloed bij 't afvegen (heb ik 2x moeten doen). Volgens mij zonder slijmprop maar wel met afscheiding, heb dat meer de laatste weken. Voel me verder prima en kleine was net nog actief. Moet ik me zorgen maken of weet iemand wat dit kan zijn?
Nee maar is nu ook weer gestopt. Zal wel niets zijn. Ook geen krampen oid dus we wachten gewoon verder af haha
Ooooh als ik al deze berichtjes lees word ik zelf zo zenuwachtig! Het komt zo dichtbij! ikzelf ben sinds vandaag eindelijk op moederschapsrust! Wel een beetje dubbel.. had gerust nog een weekje kunnen bij doen, maar ben ook blij dat ik thuis ben. nu ongeduldig afwachten!
Waarom heb jij eigenlijk zolang doorgewerkt @Banghartje ? bekkenbodem gaat mij bij deze zwangerschap zoveel beter dan de vorige! Heeft daarna ook een jaar geduurd voordat ik echt nooit geen urine verlies meer had bij niezen enzo. Dit keer alles netjes functionerend kunnen houden Heb ook enorm voordeel doordat het mijn vak is, en heb na de eerste bijscholing gedaan voor klachten rondom zwangerschap- echt heel nuttig.. vooral omdat zoveel vrouwen er dus tegenaan lopen en het nodig hebben. Als ik ooit ergens mee kan helpen dan roep maar!
Hier in België kan je kiezen hoeveel verlof je vooraf neemt en de rest krijg je achteraf. In het totaal heb je in België 15 weken zwangerschapsverlof. Als je vanaf 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum stopt met werken of ziek valt, gaat dit van je verlof achteraf af. Dus als je de volledige 6 weken neemt, heb je achteraf maar 9 weken. Ikzelf ben een week voor uitgerekende datum gestopt (heb nu een week “verlof”, daarna begint mijn moederschapsrust). De week voor de bevallingsdatum is wettelijk verplicht. Ikzelf heb dus na mijn bevalling 14 weken ipv 9 natuurlijk als mijn gezondheid het niet toegelaten had, was ik natuurlijk al veel vroeger gestopt. Maar ik kan eigenlijk niet klagen en mijn werk was aangepast door de zwangerschap