1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    De derde nacht op een rij dat ik Snachtt/sochtends heel vroeg wakker wordt door/met voorweeen. Althans, ik denk dat dat het zijn.. Pijnlijke harde buiken, steken en krampen in de liesen, rugpijn.
    Ik lig nog steeds in bed maar het voelt alsof mijn buik en heupen geen rust hebben gehad.

herkenbaar?

2. Maan92

Maan92 Actief lid

8 dec 2016
    192
    95
    28
    Wat vervelend, slaap je de nacht verder wel goed?
    En zeker herkenbaar, ik kan mij dit alleen niet herinneren van de vorige zwangerschap. Jij?

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    tja wat is goed, haha. Om de zoveel uur wakker om te plassen natuurlijk maar ik slaap wel goed/redelijk tot een uurtje of 5.

ik kan het me ook niet herinneren van de vorige zwangerschap. Toen had ik eigenlijk helemaal geen last van voorwerk, de bevalling begon opeens spontaan met weeen. (Ik heb liever dat :p )

Wens84 en Maan92 vinden dit leuk.
  4. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Door al jullie gepraat over voorwerk had ik spontaan vanaf 5 uur vannacht een zwaar ongesteldheidsgevoel in mijn onderbuik en onderrug :roflmao::roflmao: dacht ff het zal toch niet he :eek: maar her is weer weggezakt hahahha.

Hier ook weer meerdere keren wakker en vanaf 5 uur dus weer klaar wakker. Gezien de berichten ben ik niet alleen in deze nachten :rolleyes: moet zeggen dat het wel begint op te breken. Dit is nu een week of 2/3 aan de gang en om de een of andere reden lukt het niet meer om smiddags bij te slapen.

KleineLai vindt dit leuk.
  5. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Los van de plaspauzes slaap ik s nachts nog redelijk.

bij de tweede heb ik de vk 3x voor niks laten komen omdat ik dacht dat het begonnen was, maar het bleken voorweeen te zijn. Herkende ik totaal niet van de eerste. Schijnt dus vaker zo te zijn bij een volgende zwangerschap, werd mij nu verteld. Belangrijkste onderscheid zei ze, is dat echte weeen écht regelmatig komen en de meest effectieve weeen duren maximaal een minuut. Die voorween duurden soms meer dan 2 minuten. En onder de douche werden ze niet erger of regelmatiger. De x dat ze dat wel werden heb ik vanuit de douche (om half 6 s ochtends) manlief erbij geroepen zodat hij de weeentimer kon bijhouden. Best grappig trouwens, ik had die van mamaapps (app bestaat niet meer, website wel) en die had tegen de tijd dat de vk er is berekend dat ik 6 cm zou hebben (los van de duur meot je ook de intensiteit aangeven, 1 2 ofz 3 sterren). Vk lachen toen ik dat zei, maar na onderzoek bleek het wel te kloppen hihi!

spannend al die inleidingen weer! Heb zo’n gevoel dat ik straks weer heel jaloers ga zijn op die mama’s die hun kindjes al hebben terwijl ik nog wacht en wacht en wacht... in m’n zwangerfitgroepje zijn er ook al 4 baby’s. 1tje was medio jan al uitgerekend en 2 jan bevallen, tweelingmoeder bevallen met 32 weken, degene die een weekje op mij voor liep is met 36 weken bevallen en er is er afgelopen week 1 bevallen die met 42 weken is ingeleid. Als ik dan die fotos zie denk ik jaaaaaaa ik wil ook knuffelen met mijn baby!! Maar ik wil wel dat beeb er klaar voor is, groot en sterk en dik genoeg om het leven zonder al te veel gedoe de eerste weken buiten mama ook aan te kunnen.

Wens84 vindt dit leuk.
  6. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Hier ook steeds slechte nachten, vaak wakker om te plassen en daarna onrustig slapen of wakker liggen.

vanochtend ook last van steken en wat krampen, maar dat is ook al dagen zo.

Wel 37 weken vandaag!

betties en Wens84 vinden dit leuk.
  7. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    @Amer ik snap je :D zou ook zo geaag die kleine vast willen houden. En hoewel ze van de week zeiden dat ikmoest rekenen op eind deze week weet ik niet of ik dat wel al zie zitten. :rolleyes:

Ik denk dat eerder aan de 39 weken inleiden ipv 38 vind 38 zo vroeg nog.....

Maandag weet ik meer, ben heel benieuwd

8. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    @Wens84 ik kon maandag al ballon laten plaatsen en dinsdag inleiden, maar vond dat ook te vroeg. 37.5 vind ik wel acceptabel, ook gezien mijn oudste met 38 weken gehaald is en zij het in principe goed gedaan heeft op wat misselijkheid van de vacuümpomp na.

Wens84 vindt dit leuk.
  9. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Ja weet in mijn hoofd wel dat ze vanaf 37 weken in principe wel "af" zijn. Maar werd met mijn dochter met prrcies 40 weken ingeleid en had toen het idee dat dochter nog wel prima zat
    Vandaar mijn twijfels nu :roflmao:

10. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Snap ik helemaal.

Bij het ziekenhuis waar ik loop, redeneren ze als volgt: stel dat een baby uit zichzelf pas met 42 weken zou komen, en je gaat inleiden met 39 wk, dan nog is de baby voor zn eigen schema 3 wk te vroeg

Wens84 vindt dit leuk.
  11. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Precies, en bedenk me ineens dat ik zelf had berekend nav mijn vruchtbare dagen dat ik rond 12 maart uitgerekend zou zijn. Dat verschilt ook een week met de berekening van het ziekenhuis

12. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ja fijne theorie, maar je weet in die situatie nooit wanneer ie uit zichzelf zou zijn gekomen.
    Ik vind dat het een beetje gek dat ze, om een inleiding te plannen, niet via een echo een inschatting maken van grootte en gewicht. Dan weet je toch of je een beetje een flinke en sterke baby krijgt.
    Ik heb totaal geen ervaring met inleiden....

Bij mijn laatste echo lag hoofd exact op termijn maar de rest wel tot 2,5 week vooruit. Dus ik neem aan dat hij nu wel prima is. Mijn buik is in elk geval huge en zwaar. Ben het echt zat, was een rotdag vandaag. Van gewoon een simpel kort boodschapje doen was ik al kapot. Ook echt keiharde buik steeds. Ik zou best wel morgenochtend met weeën wakker willen worden. En dan inderdaad lekker babyknuffelen.

13. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Ze leiden je ook niet zomaar in he ;) en heb ook diverse echo's gehad om de groei bij te houden. Dus nee, de keuze maken ze niet zomaar en doen ze niet ala ze denken dat het slecht is voor het kind.

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Vandaag wel paar leuke foto's gemaakt met de boys. Laatste echte buikfoto had ik gemaakt bij 30 wkn.
    Ja snap ik. Maar omdat je aangeeft liever wat te langer te wachten zodat je bib sterker is dacht ik dat ze dat niet hadden gedaan ofzo. Vond het al wat raar.

15. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Dat zijn mijn hormonen die praten :roflmao:

Leuk nog een foto met je jongens. Ik wil ook nog een mooie foto met mijn dochter samen :D

betties en KleineLai vinden dit leuk.
  16. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Tsja lastig...
    Mijn persoonlijke en totaal niet wetenschappelijk onderbouwde ervaring is dat de oudste met bijna 41 weken uit zichzelf kwam.
    De tweede is gehaald met precies 38 wk, op een 120 gram na hetzelfde gewicht en dezelfde lengte. Toch was de tweede nog niet klaar om geboren te worden. Kon moeilijk op temp blijven, lag nog een paar weken in foetushouding en had moeite met drinken.
    Ik ben daarom zelf wel wat voorzichtig.

Lekker met de benen omhoog Betties! Even bijkomen van een moeilijk dagje.

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    Jeetje meiden, hebben jullie ook zo’n last van pijnlijke harde buiken/voorweeen? Het is hier verdorie de hele dag, al dagen en met alles wat ik doe. Dat is toch niet normaal.. althans.. het is wel normaal maar het is zwaar :( ik word er echt een beetje gek van en emotioneel van (hormonen en vermoeidheid gok ik).

Ik heb vanmiddag een paracetamol ingenomen zodat ik even kon rusten want zelfs in ruststand heb ik ze. Dat hielp gelukkig wel.

ik wil best nog een paar weken zwanger blijven.. de baby nog lekker vetjes geven en genieten van zijn getrappel. Maar dan zonder die verrekte Pijnlijke buiken na elke beweging :(

zo... even klagen hoor! Sorry!

18. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Oh wat vervelend zeg :( lijkt me echt naar en heel vervelend. Lijkt me ook echr dat je dan continu denkt dat het begint.

Hoop voor je dat het wat afzwakt

Enne.... klagen mag hoor. Zijn de laatste loodjes he, en die zijn niet voor iedereen makkelijk

19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    niet zozeer dat ik denk dat het begint. Juist niet eigenlijk, ik ben juist bang dat dit nog weken gaat duren want het lijkt niets te doen.
    Met de 1ste wandelde ik zo de 41 weken in. Nergens last van, ik sliep prima. En nu loop ik vanaf 37 weken al te mutsen. Bah :(

Fijn dat ik even mag klagen hier. Hoe gaat het bij jou? :)

20. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Kan me wel voorstellen dat je bang bent dat dit wel even aanhoudt ja :( gek is dat he dat je zwangerschappen zo verschillend kunnen zijn.

Gaat wel ok, heel veel last van mijn bekken vandaag. Baby blijft zo enorm druk de hele dag dat ik er af en toe echt gek van wordt :roflmao: voor minn gevoel blikft hij zo nu en dan draaien em dat is geen prettig gevoel

KleineLai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina