1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    vervelend bekkenpijn! Kan je baby nog draaien joh? Dat lijkt me erg heftig :roflmao:

2. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Ja :eek: lag vorige week in stuit en ze hebben dinadag draaipoging gedaan. Woensdag op de echo lag hij nog of weer goed maar gynaecoloog zag wel dat hij genoeg ruimte had om te draaien en dat ik dat ook wel voelde dan

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hier af en toe voorweeën. Maar niet mega veel. Had gister bij de controle al wel 1 cm dus dat is fijn. Verder kan ik echt mn draai niet meer vinden savonds op de bank. Lig zo akelig dan. Ben ook veel misselijk. Ga het liefst in bed liggen al vroeg en daar tv kijken.

4. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Ha @KleineLai leuk dat je weer mee kletst! Vervelend van die voorweeen. Hier ook paar dagen en nachten last van gehad, maar nu al weer een paar dagen rustig. Bij mijn eerste zwangerschap had ik er ook een aantal weken last van, maar deed helaas niks :( Hopelijk blijft het niet zo lang doorgaan voor je!

Bij mij is het dus weer even rustig. Wel neemt de pijn toe, weet 's nachts niet meer hoe ik moet liggen. Mentaal red ik het nog wel, maar lichamelijk wordt het met de dag zwaarder lijkt wel. Ik kan niet zoveel meer :|

Morgen maar eerst het kaartje afmaken. Wij houden het kaartje lekker simpel en zetten de naam van onze zoon gewoon bij onze namen :) @Wens84

Wens84 vindt dit leuk.
  5. Naomi16

Naomi16 Lid

18 jan 2020
    53
    32
    18
    Vrouw
    Klagen mag altijd.. helpt soms wel.. ik doe even lekker mee- ik hing net bijna kotsend over de rand van mijn bed en als ik nu weer probeer te gaan liggen komt het gelijk terug.. en ik wil gewoon zo graag even lekker slapen :( of even niet misselijk/maagzurig zijn..

KleineLai vindt dit leuk.
  6. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Ik doe ook mee in het niet slapen/ klaaggroepje!
    Ik blijf enorm verkouden (al weken), dat is ‘s nachts natuurlijk erger. De afgelopen weken ging het (met neusspray) ‘s nachts wel prima, nu is het echt drama:(
    Verder heb ik ‘s nachts een nieuwe beste vriend: Rennie. Vreselijk al dat maagzuur..

Harde buiken/voorweeen ook veel, sommige dagen idd haast bij elke beweging, andere dagen weer iets minder maar dan zijn het er nog genoeg.
    Baby lag donderdag wel in het bekken, maar nog niet vast.. daar is hij de afgelopen 2 dagen wel mee bezig, ook zo’n heerlijk gevoelo_O

7. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Goedemorgen! Ik heb vannacht heerlijk een aantal uur diep kunnen slapen, lekker zeg! Heb je voor de afwisseling wel nodig af en toe :D

KleineLai en Naomi16 vinden dit leuk.
  8. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Hier ook prima nacht. In slaap gevallen met schaatsen op de iPad. Manlief was ergens speciaalbiertje drinken. Ik heb ergens de iPad weggelegd en toen ik om 105 de eerste plaspauze had lag manlief naast me. Niet thuis horen komen. Ideaal!

gister ons bed weer verschoond en nu het waterdichte molton van Ikea er onder gedaan voor het geval het dit x begint met vliezen breken. Plan is om te bevallen op de babykamer waar een kraambed klaar staat: bij zoonlief ook in die kamer bevallen. Dat is tegenover de badkamer. Wij slapen zelf op zolder, dus niet ideaal, al zou het van mijn vk wel mogen.

ik hoop zo hard dat het weer lekker thuis gaat lukken allemaal!

trouwens, @Hadassa is al een hele tijd stil hè?

Orangeapple en Naomi16 vinden dit leuk.
  9. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Hier een zieke kleuter. Dus vannacht 3 x kleuter en bed verschoond en toilet gepoetst. Dat alles onder kritisch toeziend oog van peuter die ook gezellig wakker was.
    Gaaaaaaap en grootste deel van dag alleen met de kinderen.

10. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    @Anouk1989 en @Naomi16 waardeloos dat maagzuur... Rennies helpen bij mij allang niet meer. Ik heb meer baat bij galviscon duo of antagel (verkrijgbaar bij de apotheek).
    @Yelly oh nee ziek kind... Succes met de dag vandaag. Lang leve een dagje bankhangen en tv kijken?

Hier wakker geworden van wat toch voorweeen waren. Ergens wel balen want ik hoopte wel dat het door zou zetten. Werd er wel een beetje zenuwachtig van. Maar uiteindelijk gewoon weer in slaap gevallen en nu niks meer.
    Zenuwachtig omdat ik/de VK denkt (ik hoop) dat het wel snel kan gaan. Nr 1 deed ik 4,5 uur over (waarvan 1,5 uur persen). Nr 2 was 2,5 uur. Dus nr 3....??
    Hoe ging dat bij jullie?

11. melliejzzz

melliejzzz Actief lid

10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    38 weken dansje!

Hier gaat het slapen gelukkig al weer iets beter. Het duurt alleen heel lang voordat ik inslaap val. Gerust pas rond 2-3 uur. Daardoor slaap ik vaak tot 11 uur door waardoor ik weinig aan mijn dag heb. Ik voel me dan ook aardig opgesloten in mijn eigen huis. Mijn buik is nu echt mega (vind ik zelf) en kan/durf nog weinig zelf te doen buiten de deur. Gelukkig was mijn moeder vrijdag vrij dus lekker samen geluncht in de stad en beetje op terras gezeten en mensen gekeken. Wat kan frisse lucht een mens goed doen.

Wel balen dat er veel last hebben voor voorweeen slecht slapen en andere kwalen. Hoop dat snel de eerste baby’s zich aankondigen.

Orangeapple vindt dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    Iedereen loopt lekker op zijn eindje.. echt die laatste dagen/weekjes.

Hier vannacht een redelijk rustige nacht gehad en daardoor best goed geslapen. Pijnstilling heeft daarbij echt geholpen denk ik.

Wat zijn jullie plannen voor vandaag?

13. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Niet zo veel, het is hier rotweer. Ik heb het geboortekaartje af gemaakt en nog wat opgeruimd. Vanmiddag wil ik eigenlijk de kinderwagen wassen, maar ik weet niet of de bekleding eraf kan.. Zit vogelpoep op en weet niet hoe ik dat anders goed schoon krijg. Hebben jullie de kinderwagen gewassen/schoon gemaakt?

@Yelly Poe hee.. lekkere nacht dus en nu een drukke dag.. tv maar aan dan zou ik denken. Je zal wel gesloopt zijn (straks), succes!!

Volgens mij was @Hadassa druk met klussen in een nieuw huis. Heb haar inderdaad al even niet meer gezien.

14. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    @betties kan me voorstellen dat je dan wel een beetje zenuwachtig wordt! Bij mijn zoontje duurde het lang! Na 3 keer strippen kwam het eindelijk op gang. Duurde ruim een dag, ontsluiting schoot totaal niet op en toen ik eindelijk volledige ontsluiting had had ik geen persweeën. Uiteindelijk heb ik hem er op eigen kracht uit gekregen. Persfase duurde bij elkaar 4 uur. Niet al die tijd geperst hoor.. maar in twee fases geprobeerd en tussendoor weeenopwekkers. Naja het is allemaal goed gekomen, maar ik hoop van harte dat het dit keer wat soepeler en sneller! gaat :roflmao::roflmao:

15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    Je hebt van dat achoonmaakspul speciaal voor stoffen die niet in de wasmachine kunnen door de grote of manier waarop ze bevestigd zijn.
    Oa. Deze van Ikea. Misschien dat dat werkt voor de vogelpoep?
    https://www.ikea.com/nl/nl/p/fittja-textielreiniger-30256612/

16. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    @Orangeapple jemig dat is dan ook geen scenario om naar uit te kijken zeg. Pittige knap op eigen kracht!
    Bij nr 2 ging het persen bizar snel. Ik voelde hen ineens enorm zakken. Na 2x persen was hij er toen al. Hopelijk nu ook weer zoiets.

Hier een rustig dagje. Cake gebakken met de jongste en lekker een stoofschotel die staat te pruttelen. Verder heb ik geen puf om wat te doen. Ben snel licht in mijn hoofd of een soort van buiten adem. Bleh, ben gewoon megazwaar.

17. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    @bevallingen: 1e duurde +/- 5 uur (stuit dus was eigenlijk een geplande keizersnede, maar toch spontaan begonnen en uiteindelijk ook persweeen gehad.
    2e: staat in de boeken als 5 uur, en maar een kwartier persen:rolleyes:

@wassen: ik wil de bekleding van de maxi cosi en kinderwagen idd wel gaan wassen. Maxi cosi weet ik zeker dat het kan, de kinderwagen weet ik niet meer. Denk dat het op Google vast te vinden is, anders evt via bijv Messenger van Facebook een bericht sturen:)

Ik heb vandaag heerlijk genoten van een high tea! Stond al een tijdje gepland. Was wel in een gebied waar je met je mobiel geen bereik hebt, toen ik me dat besefte vond ik het toch wel een beetje spannend:$

18. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Snelle bevallingen! Oe geen bereik is best spannend inderdaad! Kijk mijn bevalling duurde zo lang dat ik nog tijd genoeg zou hebben om heel Nederland rond te rijden :roflmao: maar die van jou gaan een stuk sneller!

Ik heb vanmiddag een filmpje gevonden waarin uitgelegd werd hoe je de bekleding kan verwijderen. Één deel is nu gelukt, morgen ga ik verder met de wagenbak. Maar kind ligt gewassen in bed dus nu eerst voetjes omhoog!

Anouk1989 vindt dit leuk.
  19. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    @Orangeapple
    Ik gun het je dat deze bevalling meer voorspoedig gaat

@betties en @Anouk1989
    Dat klinkt als voorspoedige bevallingen

Ik teken er een beetje voor ha ha.
    Hoop eigenlijk vooral dat het minder moeizaam gaat dan de laatste bevalling.
    Nou ja, de baby moet er toch uit, dus we zien wel.

@kinderwagen
    Die staat bij ons nog op zolder. Ik heb er de vorige zwangerschap één aangeschaft (m'n eerste kinderwagen) en toen bijna niet gebruikt, maar toch gehouden.
    Verwacht 'm nu ook niet heel veel te gebruiken, maar ga wel de bekleding van te voren wassen. Hoewel de baby voornamelijk in de draagdoek zal hangen, verwacht ik dat met name de oudste weleens met de baby wil gaan rijden en dat vind begrijp ik best.
    Maar dat heeft nog ff tijd, dus wassen kan later.
    De bekleding van de MC is gewassen, dus hoewel we nog steeds wat voorbereidingen moeten treffen...schiet het nu toch op <kuch kuch>.

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    A
    Hier ook sinds een paar dagen snel misselijk

Deel Deze Pagina