1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik heb een besloten facebook pagina aangemaakt. Als je de link wilt stuur me even een privé berichtje. ☺️

Hadassa, Banghartje, Amer en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    vreselijk die stomme hormonen. Ik voel ze ook gieren hoor... in de zwangerschap geen last van maar daarna wel altijd...

Wens84 vindt dit leuk.
  3. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    BEVALLINGSVERHAAL

Vandaag mijn uitgerekende datum. Een mooie dag om mijn bevallingsverhaal eens uit te typen. Mijn bevalling is me achteraf heel erg meegevallen en dat is mede door het personeel in het ziekenhuis.

Dinsdag 25 februari moesten wij ons om 14 uur melden in het ziekenhuis. Samen met onze dochter zijn we daarheen gegaan. Eerst moest ik een half uur aan de ctg. Dat werd al wat langer omdat de kleine niet stil lag waardoor zijn hartslag niet continu gemeten werd. Na anderhalf uur mocht ik er eindelijk vanaf. Bij controle bleek dat ik nog helemaal dicht zat dus kreeg pillen om het te verweken n de eerste cm ontsluiting te krijgen. Direct erna begon de harde buiken al en zelfs het gevoel van weeën. Ondertussen werd dochter opgehaald door Oma. Paar uur later weer een check. Zat op 1 cm dus weer pillen gekregen. Op de ctg waren de harde buiken/weeën ook goed zichtbaar.

Rond 22.30 wilde ik wel weten hoe het ervoor stond want de harde buiken waren flink voelbaar en zo kon ik niet slapen. Dus weer een check maar zat nog op 1 cm dus pillen gekregen om te gaan slapen. Ik dacht nog dat gaat heel lang duren als het op dit tempo gaat :roflmao:
    Van 23 uur tot 3 uur geslapen toen anderhalf uur wakker gelegen met hele flinke krampen. Gelukkig daarna toch nog een uurtje in slaap gevallen. Om 5.45 weer wakker en rondje gaan lopen. Zuster zag me en was zei als.je toch al wakker bent leggen we je zo direct al wel aan de ctg ipv 7 uur. Helemaal prima laat het maar beginnen vandaag :D
    Na de ctg weer controle en bleek 3 cm te hebben dus hoefde geen pillen meer en ze hebben mijn vliezen gebroken. Jeetje wat een hoeveelheid vruchtwater :eek: bleef leeglopen. Ondertussen werd ik aan de weeën opwekkers gelegd en dat was direct voelbaar. Toen ikhet idee had dat ik leeg was gelopen wilde ik wel even douchen maar er kwam nog meer vruchtwater :roflmao: na het douchen kwam de nieuwe dienst van verpleging en verloskundige. En hoe fijn, een moeder van een klasgenootje van mijn dochter had die dag dienst :) hadden al contact gehad en was enorm blij dat zij er voor mij zou zijn.
    Zij deed controle en gaf aan dat ik op 4 cm zat. Mijn weeën waren alleen echt heel heftig in buik en rug maar nog niet snel genoeg achter elkaar en ze wilde dus infuus ophogen. Maar de kans was heel groot dat ik net als bij mijn dochter dan weer in een weeën storm terecht zou komen. Wilde dus wel pijnbestrijding. Gelukkig had de anesthesist al snel tijd voor mij. Maar wat een hel :eek: hij heeft 4!!! Keer moeten prikken. En tussendoor moest ik maar proberen stil te zitten met buik en rug weeën :eek: niet te doen hahaha. Maar goed om 10.15 uur zat deze erin. Na 20 minuten kwam hij terug en hij deed zijn werk al voelde ik wel nog wanneer er een wee kwam maar de pijn was weg. Om 11.15 uur kwam M. (De bekende verloskundige) weer controle doen. Ze lacht en zegt joh je zit ineens al op 6 cm :) nou dat gaat de goede kant op. Nog even gekletst en nadat ze weg was voel ik me toch een perswee :eek: volgens minn man kon dat niet want had pas 6 cm :| daarna voel ik er weer een en commandeer hem de rode knop in te drukken :roflmao: de zuster kwam binnen en toen ik het weer voelde belde ze direct M. Toen M. Er was weer een chexk en ja hoor zat op 10 cm :roflmao: ze gingen snel alles klaarzetten en ik mocht beginnen met meepersen. Na 11 minuten persen was daar onze L.iam :) ik lag heerlijk te genieten met L. Op mijn borst maar M. Maakte zich wat zorgen (niets van meegekregen trouwens) mijn placenta wilde er namelijk niet uit. Ook kon ze niet aan de navelstreng trekken want die zat aan het vlies vast dus die zou afscheuren als ze eraan trok. Gyneacoloog had ze al standby staan en ze zou op gegeben moment nog 1 poging doen anders moest ik naar de ok. Ze heeft enorm op mijn buik moeten drukken om de placenta gelukkig toch los te krijgen. Ook doordat zei me vertelde wanneer ik moest puffen ipv persen ben ik niet ingescheurd :):) en daar heel blij mee.
    Kleine man heeft een uurtje bij me gelegen maarmoest toch de wieg in, hij had het wat koud, 35,7.

Al met al kan ik heel goed terugkijken op de bevalling mede dankzij M. De rust die zij uitstraalt en wat ze heeft gedaan. Echt top! Naast mijn man natuurlijk die me heel goed bijgestaan heeft :roflmao: hij is sowieso de rust zelve haha.

Zo heel lang verhaalgeworden :| sorry :rolleyes::roflmao: maar wel fijn om het even allemaal weer op een rijtje te zetten voor mezelf :oops:

Banghartje, Bubblez, Naomi16 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    @betties van harte gefeliciteerd!! Wauw ook al zo snel! Fijn zeg! Hopelijk is het ziekenhuis je meegevallen.

5. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Poe meteen al die zorgen in het begin. Ik hoop dat het elke dag iets beter gaat. Hoe ging het in het ziekenhuis?

6. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ze is 100gram aangekomen sinds maandag! Oké, direct na de weging plaste ze flink en een beetje poep, dus dat scheelde denk ik wel 20-30 gram, maar ze is boven geboortegewicht in elk geval! We gaan dus voor nu door op de neocate. In de nacht gaat het ook beter gelukkig. Ze heeft vannacht 2 x 4,5 uur tussen voedingen gelaten, dus wij komen ook langzaam bij.

Orangeapple en Naomi16 vinden dit leuk.
  7. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Oh wat fijn zeg! Die zorgen in het begin doen je ook wel wat natuurlijk

8. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Hier al weer een uurtje oefenweeen. Ben bang dat ik er zo blij van wordt dat ik adrenaline aanmaak waardoor de boel weer afgeremd wordt... ben alleen thuis met onze zoon. Dochter is met oma zwemmen. Komen over een dik uur thuis, als papa ook terug is van z’n werk. Ik probeer dit x met een kruik op mn buik op de bank te blijven zitten in de hoop dat dat helpt doorzetten.
    #wanhopig #jezoumngooglegeschiedeniseensmoetenzien

Wens84 en Orangeapple vinden dit leuk.
  9. Maan92

Maan92 Actief lid

8 dec 2016
    192
    95
    28
    Ik hoop zo voor je dat het doorzet.
    Ik moest stiekem lachen om jouw hashtag. Ik zit ook alleen maar te googlelen. Ik wil zo graag dat het spontaan komt en ben bang dat het niet gaat komen. Mijn zoontje was ook ruim een week over tijd.. Maar die voorweeën werken niet echt mee, elke keer denk ik dat het is begonnen.

Wens84 vindt dit leuk.
  10. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
  11. Naomi16

Naomi16 Lid

18 jan 2020
    53
    32
    18
    Vrouw
    Ik had vanmiddag controle, bloeddruk goed en baby eindelijk ingedaald :)
    Met deze vk (die ook de geboorte van mijn oudste heeft gedaan) afgesproken dat het vrijdag of ma/di gaat gebeuren, dan heeft ze dienst. Vrijdag/morgen dus.. dat lijkt me wel wat.
    Vandaag na drie dagen meh eindelijk wel weer een goeie dag. Lekker op de fiets de stad in geweest broodje eten en stukje in het bos gewandeld met de hond.

Orangeapple, Maan92 en Wens84 vinden dit leuk.
  12. Banghartje

Banghartje Actief lid

17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    Zo spannend voor al de mama’s die nog wachten op hun beebje! Ik duim echt dat ze snel van zich laten horen! :D

13. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Oh dames ik.lig nu ook snachts wakker, luisterend naar het geknor van mijn kleine! Hoeveel liefde kan een mens voelen zeg. Het gaat hier echt zo goed, ongelooflijk. Met mij ook, ik heb geloof ik 3 hechtingen, eentje 2e graad heel diep. Ik voel er echt helemaal niets van, ook niet met plassen. Voel me alleen wat beurs maar verder echt ok. Heel anders dan bij de jongens, toen was ik echt wel gammel. Kraamhulp is ook super, echt een aanpakken van de oude stempel maar ook heel flexibel en gezellig.
    Hoe pittig ik de zwangerschap vond, zo'n feestje is het nu!
    J.im houdt zich direct al aan een mooi schema. Nu mag hij doorslapen en we horen het wel als hij honger heeft. De eerste nacht werden wij zelf wakker rond 6.30 en sliep hij nog. We hebben toen dus ook meteen 5 uurtjes geslapen. Heerlijk dat dat gewoon ook mag tegenwoordig.
    Nou alleen maar goede berichten hier dus. Voor de dames die nog wachten, zet hem op! Ik gun jullie allemaal zo'n droomstart als hier. Veel liefs allemaal!

Orangeapple vindt dit leuk.
  14. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Pfffff ik droom zelfs dat ik weeen heb maar als ik wakker ben: nada niks noppes.

15. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    @Maan92 vervelend hoor dat wachten met die voorweeen. Duurt lang dan die laatste loodjes. Succes nog even

@Naomi16 wat dijn dat alles goed was en je je nog zo goed voelt! Nou zet em op vandaag dan he :p

@betties heerlijkdat het allemaal zo goed gaat. Echt genieten dus

@Amer zelfs al dromen erover, laat het dan maar snel beginnen he :D

Hier gaat alles goed, L.iam slaapt ook goed snachts. Afgelopen nacht eerst rond 20 uur laatste fles gehad. Toen kwam hij om 2 uur pas weer en vanmorgen om 6.15 dat hij wakker werd.

Naomi16 en betties vinden dit leuk.
  16. melliejzzz

melliejzzz Actief lid

10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Hier vandaag de kraamweek afgesloten. N.oah doet het super. Hij is al weer 30 gram boven geboorte gewicht met borstvoeding. De eerste nachten kwam hij snachts al om de 5-6 uur maar dat is helaas al 2 nachten anders. Elke 2-3 uur voeden. Ik heb mega veel voeding en zowel hij als ik zit na het voeden helemaal onder de melk. Best zielig eigenlijk.

Ik zelf knap helaas langzaam op. Nog best gammel van het bloedverlies en slecht slapen. De huid hechting van mijn knip zijn helaas te vroeg los gelaten waardoor de wond nu wijkt. Kunnen ze helaas niks aan doen. Goed spoelen en luchten en goed in de gaten houden. Een paar dagen geleden is de kramp in mijn rechter kuit geschoten die er niet meer uit is gegaan. Wat zich uit in gezwollen onderbeen, pijn en moeilijk lopen helaas. Dit moeten we ook in de gaten houden anders maandag contact op nemen met huisarts.

jammer dat ik zo aan t rommelen ben maar ben zo trots op mijn kleine ventje. Heerlijk aan het genieten

Succes nog voor iedereen die aan het wachten is.

17. Maan92

Maan92 Actief lid

8 dec 2016
    192
    95
    28
    @melliejzzz fijn het het zo goed gaat met je zoontje. Hopelijk knap je zelf ook snel op en kun je er nog meer van genieten!

melliejzzz vindt dit leuk.
  18. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hoi dames,
    Ik breek even in

Ik zat in het begin ook bij dit groepje maar het is jammer genoeg niet zo goed afgelopen. Ik denk nog dikwijls aan mijn sterretjes zeker vandaag op de uitgerekende datum. Het is dan ook heel mooi om te zien dat wij als sterremama's nog steeds op de lijst staan :thumup:
    Zoals je kan zien ben ik na nog een sterretje in september nu (hopelijk) blijvend zwanger. Alles gaat tot nu toe goed!
    Voor de dames die al kunnen genieten van hun wondertje een dikke proficiat! en de dames die nog rondlopen met een dikke buik: nog ff volhouden en dan kan je je hoopje geluk in je armen houden! En veel succes met de bevallingen natuurlijk!

Banghartje, Dinpin en betties vinden dit leuk.
  19. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    @Wens84 @betties wat fijn dat het zo goed gaat. Heerlijk genieten!!

@melliejzzz wat jammer dat je je nog niet goed voelt, hopelijk knap je snel op! Hoe voel je je nu?

Hier de kraamweek ook afgesloten. Vind ik toch wel weer een dingetje. Ze hebben heel fijn geholpen met de kleine maar ook in huis. De kleine was teveel afgevallen waardoor we moesten starten met bijvoeden. Ik maak te weinig moedermelk aan, daar slik ik nu pilletjes voor. Ik hoop dat het wat doet maar ik heb er een hard hoofd in :( Zo jammer, want de kleine is verder een natuurtalentje.

Hoe gaat het met jullie? Het is hier zo rustig! Hopelijk doordat de meeste van jullie lekker aan het genieten zijn :) En ik hoop op snel weer mooi baby nieuws!

20. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Wat leuk om weer van je te horen en natuurlijk staan de sterretjes nog op de lijst. Zij horen er ook bij. Wat verdrietig dat het nog een keer mis is gegaan. Maar wat ontzettend fijn om te lezen dat je weer zwanger bent. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en een gezonde baby over een paar maanden!!

Deel Deze Pagina