1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Koffie en cafeïnehoudende dranken

Hoe doen jullie dit? Ben het eigenlijk wel weer een beetje kwijt na 3 jaar.. en de dingen die we wel/niet of beperkt mogen eten/drinken lijken elk jaar ook wel aangepast te worden.

Ik drink zo twee kopjes Senseo en best wat cola zero. Misschien toch weer cafeïnevrij gaan halen.(de cola dan)

Toen ik zwanger was van m’n zoontje mocht bijv droge worst, cervelaatworst en tonijn uit blik enzo allemaal nog, nu ook niet meer (zoveel). Pfff moet me weer inlezen joh. :eek:

2. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Ik moet me ook echt in gaan lezen. Ik drink voornamelijk koffie (latte) en cola light maar moet dit hoognodig aan gaan passen :eek:

3. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Seks: ff niet, bang voor bloeding die ik dan vaak krijg, hoe voorzichtig we ook doen. Ervaring daarmee.

Geslachtsbepaling: jazeker! Hebben 3 dochtertjes en 1 zoontje. Zou leuk zijn als het een zoontje mag zijn maar even welkom is een meisje. Gewoon dankbaar en blij dat we nog een kindje mogen verwachten.

Eten: ik weet het ook allemaal niet meer helder. Maak me er niet te druk over, eet en drink gezond en hou er wel rekening mee. Veel dingen at ik al niet. Alleen zalm vind ik heerlijk, haal het bij de visboer en bereid het in de airfryer. Dus niet gerookt.

Kwaaltjes, duizelig, trek, weeïg/vage misselijkheid af en toe, erg moe, bolle buik in avond, trekkend/stekend gevoel in liezen, lage rugpijn af en toe en soms ongie-gevoel. Eigenlijk niks ergs en allemaal met mate. Kortom, prima te doen.

4. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Ik heb er juist ook nog een laag buikvet omheen waardoor ik in de loop van de dag er altijd al zwanger uitzie

5. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Vanmorgen een ovu-test gedaan ivm een vraag in mijn nod-groepje. Hij knalt enorm en teststreep stond er gelijk bij doorlopen en is duidelijker dan controlestreep. Grappig:)

Bijgevoegde bestanden:

Wens84 en KleineLai vinden dit leuk.
  6. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Seks: niet zoveel belang bij, maar komt wel weer. Manlief past zich makkelijk aan.

Geslachtsbepaling: Nope. Onze oudste was een verrassing qua geslacht, bij onze zoon wisten we het. Achteraf vond ik het niet weten leuker. En we hebben nu van beide soorten 1 dus t maakt ons werkelijk niet uit wat t is.

Eten: sneller honger en daar luister ik ook naar anders wordt ik hkngermisselijk. Koffie drink ik niet, wel veel groene thee. En met dit weer veel water, dat scheelt. En af en toe (om de dag ofzo) een glaasje dr pepper. Heb coca cola gewoon in huis voor als m’n maag onrustig is. Vis, sushi en filet is niet aan mij besteed. Dus ik vind de veranderingen nooit zo groot.

Slaap: vroeg wakker, klaar wakker maar nog wel moe: check. Had ik andere zwangerschappen ook. Overdag moe nog niet meer dan anders

Wens84 en Hadassa vinden dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.585
    29.117
    113
    Hadassa vindt dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.585
    29.117
    113
    Ik begin me meer misselijk te voelen.
    Ook een gevoelige onderbuik. Het is allemaal aan het oprekken en verplaatsen natuurlijk en dat voel ik wel.
    Ook moeite met inslapen, ik kan maar geen goede positie vinden.

9. Gandy

Gandy Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    @eten drink gewoon koffie en cola zero. Maar ook wel veel water en ranja. Wil niet helemaal panisch over alles gaan doen. Ik laat alleen drank, rauw vlees en rauwmelkse kaas achterwege.

@seks, libido behoorlijk gedaald, maar ook dat laat ik niet achterwege. Moet wel beetje leuk blijven allemaal. Alleen orgasme voelde ik enorm in m'n baarmoeder hahaha

@kwaaltjes, begin nu ook wat misselijk te worden... Of in ieder geval nare smaak. Bollende buik heb ik ook. Niet slank van mezelf dus valt niet gelijk op

Hadassa vindt dit leuk.
  10. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik ben vegetariër dus behalve gevacumeerde zaken verder niet zoveel verandering.
    Daarnaast erg misselijk dus eten en drinken is de komende 8 maanden even minder interessant

Hadassa vindt dit leuk.
  11. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Dat vinden van een goede positie.... tja echt een dingetje idd. Ik lag meestal al heel snel met een zwangerschaps/bv kussen om me heen en dat lag heerlijk. Zal nu ook niet lang meer duren denk ik.

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.585
    29.117
    113
    Hier niet perse een bollende buik. Daar had ik met de vorige 2 zwangerschappen wel snel last van. Maar dat kan misschien ook komen omdat ik enkel losse shorts draag nu en geen strakke spijkerbroeken :p

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.585
    29.117
    113
    Hier hetzelfde maar daar is het nu echt te heet voor haha (Ik woon in Zuid Frankrijk)

Hadassa en Wens84 vinden dit leuk.
  14. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ja, daar is het een stukje warmer dan hier. Airco!!! Haha! Wij hebben in Dubai gewoond, dus snap je helemaal.

15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.585
    29.117
    113
    Dubai is helemaal insane. Dat is letterlijk woestijn! Haha

16. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    Ik kom graag met jullie mee kletsen!

Ik ben zwanger van mijn 8ste kindje!
    Ik ben 31 jaar.
    14 maart uitgerekend.
    Wil iemand mij op de lijst zetten?

Geslachts echo doen wij ook, ben heel benieuwd!
    Voor de verdeling zou een meisje leuk zijn, we hebben nou 5 jongens en 2 meiden.
    Maar mijn gevoel zegt dat het een jongen is, heb zelfs al gedroomd over de naam :p
    Maar alles is welkom:)

Mijn jongste is nu net 6 maanden oud.
    En tussen nr 6 en 7 zit 10 maanden verschil.
    En tussen nr 5 en 6 zit 11 maanden.
    De laatste allemaal lekker vlot op elkaar, erg druk maar super gezellig!

Gandy vindt dit leuk.
  17. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Welkom! en gefeliciteerd. Wat leuk zo'n groot gezin, zie je niet vaak meer

18. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ja zeg dat, abnormaal heet in de zomer idd. Blijven jullie voor altijd in ZF wonen of is het tijdelijk?

19. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Welkom!

Wat leuk je 8ste kindje zeg. Je verslaat mij iig haha!

20. Mandytje

Mandytje Actief lid

15 jun 2019
    130
    122
    43
    Hooi allemaal,
    Ik wil me ook graag aanmelden. Zojuist een positieve zwangerschapstest. Na eigen berekeningen zal ik 6 maart uitrekenend zijn van ons 1e kindje.

Wens84, Amer, Banghartje en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina