1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    Mandy mooie test!
    Mag je nu dan meteen beginnen?

2. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Ik heb donderdag intake mvm. Ze hebben qua ophalen zomerstop tot eind juli. Normaal krijg je met 6 weken j eerste krat, maar ik zal dan 7/8 zijn.

Onze vk doet eerste afspraak pas met 8 weken: vitaliteitsecho. Klopt er een hartje en zit het IN de baarmoeder. Dan met 10 weken de termijnecho. Die datum blijft rest van je zwangerschap ook staan. En verder geen echo’s meer. Veel praktijken doen groei- en liggingsecho’s maar mijn praktijk is terughoudend met echo’s.

Wens84 vindt dit leuk.
  3. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Gisteren ff met ml overlegd, ik ga met mvm meedoen na de zomerstop. Dan weet dl en naasten het ook al en hebben we een goede echo gehad. Zodra ik een kloppend hartje gezien heb, gaan we het nml vertellen

4. Mandytje

Mandytje Actief lid

15 jun 2019
    130
    122
    43
    Er is nu zomerstop dus begin de 31e

5. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
  6. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Als kwaaltjes heb ik alleen zere tepels en moe... soms zijn de borsten iets minder gevoelig en schiet ik gelijk in de stress.. het is dat via de testen weet dat ik zwanger ben, anders had ik het niet geloofd hoor..
    Elke keer na t plassen ook spannend om naar dat papiertje te kijken. Ja, die check ik ook. :rolleyes: Word gek van mezelf :confused:

Gandy vindt dit leuk.
  7. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Vind je dat niet jammer dat er niet meer echo's zijn daar?

8. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Bij mij weet ik het ook alleen van de test hoor. Verder naast vermoeidheid helemaal niets. Ja ben nu elke keer heeel vroeg wakker maar zou dat zonder test niet aan een zwangerschap linken, en zou denken dat ik moe ben omdat ik zo vroeg wakker word:roflmao:

9. Mandytje

Mandytje Actief lid

15 jun 2019
    130
    122
    43
    Ik heb eigenlijk precies hetzelfde! Juist omdat ik eerder in de zwangerschap last had van licht bloedverlies bij afvegen, ben ik nu soms gewoon bang om naar de wc te gaan.

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hier ook altijd checken bij afvegen. Ik krijg vrijdag een echo om te kijken of het op de goede plek zit.

Gandy vindt dit leuk.
  11. Gandy

Gandy Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    #551 Gandy, 10 jul 2019
    Laatst bewerkt: 10 jul 2019
    Yes nu ook een 3+! Zat gisteren blijkbaar net op het randje.

Qua kwaaltjes idd valt het me zo mee, elke keer dat ik ongesteld werd had ik meer last .

Wat jammer @Amer dat ze niet meer echo's doen! 20 weken echo is tegenwoordig toch ook overal al standaard dacht ik?

Bijgevoegde bestanden:

Wens84 en Zoranya vinden dit leuk.
  12. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    @niki86 spannend he?! Ik mag vrijdag ook voor een echo komen. Ben nu al zenuwachtig en elke x bang dat het ervoor al mis zou gaan ofzo. Door het gebrek aan kwaaltjes.

@Wens84 nou precies dat, ga vroeg slapen, redelijk vaak wakker, en weer vroeg eruit dus denk indd dat de moeheid daarvan komt icm drie drukke kinderen overdag. Maar toch is het stiekem wel die typische zwangerschap vermoeidheid denk ik.

@Gandy
    Jeeej! Supermooi! Dat is fijn wakker worden :D

Ben best wel een doemdenker, en ik durf soms ook nog niet echt te hopen omdat het dan “te echt” wordt ofzo. Heel gek, ben best maf denk ik.

Wens84 vindt dit leuk.
  13. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Hier ook alleen moe en wat gevoeligere tepels. Oh, en ik weet dat ik zwanger ben als ik snurk weer (arme man). Ik snurk normaal ook al, maar heb een snurkbeugel die goed werkt. Maar nu ik zwanger ben snurk ik zelfs weer met beugel......Had ik vorige zwangerschap ook direct vanaf het begin.

@Gandy Yes!! Jij nu ook 3+!!

Bij onze praktijk maken ze veel echo's, ligt er wel aan bij welke vk je bent. De ene zegt ach, het apparaat staat toch nog aan, laten we maar een echo doen ipv hartje luisteren, en de ander luistert echt alleen naar het hartje. Maar aangezien ik door hoge bloeddruk vorige zwangerschap waarschijnlijk in het zorgpad hypertensie terecht ga komen, ga ik meer groeiecho's krijgen dan. Helemaal niet erg hoor!

Wens84 vindt dit leuk.
  14. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Had vannacht zo naar en levendig gedroomd dat ik een miskraam kreeg.....veel bloed toen ik naar de wc ging inclusief vruchtje erbij gedroomd.....werd helemaal naar wakker en ben gelijk naar de wc gerend om te checken (niks aan de hand natuurlijk), maar hoop dat dit geen voorbode is maar enkel een projectie van mijn eigen angsten.

15. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Soms wel, maar ze volgen heel duidelijk de richtlijn van knov. Er is nl niet bewezen dat echo’s niet schadelijk zijn, dus doen ze er niet meer dan noodzakelijk. Zit ook wel wat in. Ze kunnen gelukkig veel met voelen. Ookal wordt er vaak gezegd dat ze er naast zitten: ik lees ook veel verhalen dat de echo’s er naast zitten, met name de groeiecho’s.

Wens84 vindt dit leuk.
  16. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Jawel maar de vk’s doen de 20 weken echo’s niet zelf. Dat is bij een organisatie waar alle praktijken uit onze regio de conbinatietesten en 20 weken echo’s heen verwijzen.

Wens84 vindt dit leuk.
  17. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Herkenbaar hoor die zorg of alles goed zit. Ik heb ook niet veel kwaaltjes eigenlijk, soms een vlaag van misselijkheid en licht gevoelige borsten aan zijkanten. Wel heel moe maar dat was ik al en ik heb blijkbaar ijzer tekort, dat verklaart de moeheid ook. Vanmorgen weer een testje gedaan en donkerder kan hij denk ik niet worden toch? Ik heb nu geen testen meer in huis en vind het goed zo denk ik. Alleen volgende week nog een keer een cb om 3+ te zien (hoop ik)

Allemaal een fijne dag en spannend al jullie eerste echo’s.

Bijgevoegde bestanden:

Wens84 vindt dit leuk.
  18. Gandy

Gandy Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    @Mommy11 en @niki86 fijn dat jullie vrijdag ook al voor een echo mogen! Nog even een paar spannende dagen afwachten!

@Zoranya ik had ook hypertensie bij beide kinderen. Heb hoop dat "2e leg", nieuwe invalshoek is ;) en ik hier hopelijk niet weer in terecht kom...
    wat een afschuwelijke droom! Ik droom ook zo vreselijk apart steeds!

@Hadassa fijn zo'n knaller!!

@Amer, dat is ook wel zo, bij mijn vorige zwangerschappen had ik echo met 7,13 en 20 weken, verder ook niet.

Hadassa vindt dit leuk.
  19. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Iemand van jullie ervaring met zwangerschapsdiabetes in een vorige zwangerschap? Ben eigenlijk wel benieuwd wat dan nu de bedoeling gaat zijn..

Mooie testen dames!
    Hier zijn ze ook vrij makkelijk met de echo, vind ik wel erg leuk:)

20. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Ik snap dat jullie onzeker worden door het hebben van weinig kwaaltjes, maar het zegt niet zo veel. Geniet er juist van!! Ik voel me flink beroerd inmiddels en werken gaat bijna niet. @Yelly jij bent toch ook zo beroerd? Hoe houd jij je werk vol?

Wat leuk dat een aantal van jullie binnenkort al mogen spieken! Ik moet nog een weekje geduld hebben :rolleyes:

Wens84 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina