Niki, wat een mooi nieuws! Ik bekeek je echo eens goed en vind het net een klein konijntje op z’n rug, incl tandjes haha! Prachtig plaatje vind ik het!
Wat lief zeg dat je weer even mocht kijken. En al best groot en bewegend, ontroerend vind ik dat. Wordt het zo echt hè. Heb je een fotootje? Ben zo benieuwd!
Voor de mama’s die al eens bevallen zijn, zien jullie op tegen de bevalling? Zijn jullie eerder dan de uitgerekende datum bevallen of (hoeveel) later? Ik mag niet bevallen en krijg weer een keizersnede, ongeveer een week voor mijn uitgerekende datum. Willen jullie borstvoeding geven als dat mag lukken of niet? Gaan jullie de kinkhoest vaccinatie nemen? Gaat via huisarts begreep ik en beste is voor 32 weken??
1e overtijd en beide anderen ingeleid om medische redenen . Ja ik zie er tegenop. 3 x weeenstorm met been en rugweeen gehad en altijd gedoe met de placenta. Ga zeker borstvoeding geven, momenteel nog een dreumes aan de borst. Kinkhoest vaccinatie wil ik wel graag maar ik reageer zelf heel heftig op vaccinaties dus dat moet ff besproken worden met de arts
Ik ga die vaccinatie nemen ja. En borstvoeding wil ik ook weer gaan geven. De eerste 7 maanden gevoed en de tweede een maand of 3/4. Kreeg tot 3 keer toe borstontsteking en toen was ik er klaar mee...
Het lijkt nog steeds op een boontje, maar dan een groter bewegend boontje. Ik zie niet op tegen de bevalling. Ik hoop alleen wel iets sneller een eerder te bevallen. Bij zoon was ik namelijk 41+5 en de bevalling duurde 28 uur. Waarom krijg jij een keizersnede? Ik weet nog niet of ik bv weer wil proberen. Bij zoon een hele slechte ervaring, misschien wil ik kans op herhaling voorkomen.
Haha... grappig dat je er vanalles in kan zien hè. Nog even en dan zien we echte baby’tjes op de echo’s!
Ja snap ik dat je er dan tegenop zie. Wat waren de problemen met je placenta's? Prachtig dat je nog steeds je dreumes kan voeden. Loopt je productie niet wat terug nu je zwanger bent?
Ik ben ingeleid bij de eerste met 38 weken ivm hoge bloeddruk. Vanaf breken vliezen heb ik een weeënstorm gehad, met na anderhalf uur de verlossende ruggeprik. Daarna om 15 uur volledige ontsluiting en pas om 22.44 ons meisje geboren. Ik had geen persweeen. Ik zie wel op dus tegen de bevalling. Heb het gevoel dat mijn lichaam faalde op het moment suprême. Borstvoeding ga ik weer niet geven, om meerdere redenen. Belangrijkste zijn omdat ik het waarschijnlijk niet kan ivm een borstverkleining en ik heb er zelf ook nooit een goed gevoel bij gehad. Kinkhoest weet ik nog niet. Moet ik me in verdiepen nog.
Snap ik, borstontstekingen zijn echt geen pretje. Hopelijk gaat het deze keer beter! Het is zo mooi als je het kan en mag geven.
Tja, een boontje haha! Als je een 3-4 d echo zou hebben gehad zag je echt wel duidelijker vormen van een kindje denk ik. 4 keer heb ik bv geprobeerd te geven, tot 4 x aan toe lukte dit niet omdat ik echt geen voeding heb. Ook al kolf ik continu en leg aan, productie blijft een mondjevol en meer niet. Tot mijn grote verdriet. Ook deze keer zal ik het weer proberen. Ik wil het zo graag kaar schijn tot de 2% van vrouwen te behoren die om de een of andere onverklaarbare reden, geen melkproductie heb. Ik wenste dat daar iets voor te verkrijgen was. Maar heb zelfs homeopatische behandelingen gehad, waarvan men voor 90% zeker wist dat ik bv zou krijgen en kunnen geven, maar helaas... Mijn eerste bevalling eindigde in een spoed keizersnede, tweede bevalling ging ook niet goed en werd ook een keizersnede. Daarna had ik geen keuze meer. Mijn lichaam wilt niet ontsluiten schijnbaar.
Hmmm, het gevoel van een falend lichaam herken ik enorm. Daar heb ik veel last van gehad. Ik voelde me geen vrouw, kon niet zelf zwanger worden, kon de zwangerschap niet uitdragen, ontsluiting kwam niet, zelf na uren weeën storm en een ruggenprik die faalde. Keizersnede uiteindelijk en toen de borstvoeding die niet kwam. Maar gelukkig weet ik dat dit niet terecht is, hieraan kan je niks doen. Begrijp dat je hier tegenop ziet. Ik zou dit echt goed bespreken met je vk en een duidelijk plan maken hierover. Kreeg je wel melkproductie na je bevalling/stuwing? Ieder haar eigen keuze natuurlijk en dat respecteren we. Als jij er geen goed gevoel bij hebt breng je die onzekerheid alleen maar over op je baby en daar hebben jullie beiden niks aan.
Misschien gekke vraag maar zijn er meer dames die last hebben van tepels die ontzettend jeuken en daarbij steeds (losse) velletjes hebben op de tepels??
Ja zeker. Ik denk ergens rond week of 12-16 dan is de melk wel op. De oudste heb ik vier jaar gevoed. Kloven, borstontstekingen....brrrrr alles altijd gehad maar gelukkig nog geen spruw. Die placenta's willen gewoon niet. Ondanks oxytocine, duwen, trekken, persen etc. Dus tweemaal randje fluxus. 1 maal heel hardhandig eruit getrokken maar dat deed echt pijn.
Wat jammer Hadassa. Heb je lactatiekundigen laten meekijken? Dragen, huid op huid, Samen slapen en veel nachtvoedingen, allemaal essentieel voor een goede productie, zeker na keizersnede. Mijn productie is altijd wankel, ik moet er hard voor werken maar door samenslapen, veel nachtvoedingen, borstvoedingsthee en overdag veel dragen lukt het uiteindelijk dan toch weer
Vorige keer ingeleid (zwangerschapsdiabetes dus hadden groot kind verwacht) met 40 weken precies. Weeën storm ook gehad. Maar zie er nu nog niet tegenop gelukkig Hoop wel dat de zwangerachapsdiabetes weg blijft dit keer wordt goed gecontroleerd Borstvoeding helaas niet. Ivm borstverkleining werkt het bij mij niet meer. Niet eens stuwing of iets gehad. Kinkhoest vaccinatie waarschijnlijk wel. Liever ik een prik als mijn baby maar moet me er nog in verdiepen