1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Zie er niet echt tegenop. Beide keren thuis bevallen. Bij onze dochter een semitotaalruptuur dus uurtje na de bevalling met ambu naar ziekenhuis om daar op ok gehecht te worden. Bevalling duurde van a tot z 11 uur, prima gemiddeld voor een eerste dus. Was 38+6 en ze woog 3390 gram. Zoon bevalling op handen en knieen gedaan om perineum meer te ontlasten en alle persweeen weg moeten zuchten. Half uur lang... en toen had mijn lichaam zonder dat ik meehiell zoon naar buiten gewerkt. Van a tor z 5 uur, 40+2, 3970 gram.

Bv ging beide keren prima. In de zin van dat ze direct goed dronken. Groei van dochter was niet optimaal en ze spuugde veel, maar was tevreden vlot meisje. Dus wil het bij een derde ook weer doen. Dochter ben ik na 13 maanden gestopt met voeden (zat toen nog op 1x per dag) en bij zoon met 15 maanden. Heb bij dochter tot 9 maanden gekolft op werk en bij zoon tot 10. Toen zat ik op nog 2x per dag voeden dus hoefde het niet meer.

Kinkhoestvaccin nog niet in verdiept.

2. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    1. Jaaaa ik zie er zeker heel erg op tegen bevalling.
    Vanwege m'n heftigste voorgeschiedenis :(.
    2. Ik was eigenlijk 8 dagen eerder bevallen omdat ik had zo spontaan vier cm ontsluiting terwijl ik 1 dag erna inleiding had, blijkbaar wilde m'n kleine man wat eerder komen haha.
    3. Ik wou bv geven maar m'n melk produceerde helaas veels te weinig daarom had ik FV gegeven.
    4. Heb nog nooit kinkhoest genomen + ook niet bij 2 andere zwangerschappen.

3. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Hadassa, Happygolucky19 en Banghartje vinden dit leuk.
  4. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    @Hadassa ik heb ook geen stuwing gehad nee. Bij mij is het ook geen onzekerheid, maar ondanks dat ik weet dat het het beste voor je kindje is, heb ik voor mezelf er geen positief gevoel bij. Mij lijkt het helemaal niks een baby aan mijn borst zuigen. Als ik eraan denk heb ik er serieus een afkeer tegen. Als ik zeker zou weten dat mijn borsten ondanks de verkleining toch zouden kunnen voeden, zou ik er nog eens diep over nadenken. Maar aangezien de kans het grootst is na de verkleining dat het niet kan, bespaar ik mezelf de ellende.

Dit heeft overigens puur betrekking op mezelf. Iedereen moet hier zijn eigen keuze in maken.

5. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Ik ben een week later dan de uitgerekende datum bevallen van mijn zoontje. Hij was een flinke baby. Alhoewel mijn VK het achteraf (ik werd medisch dus ze kon niet blijven) omschreef als een heftige bevalling, kijk ik er zelf redelijk positief op terug. Ik zie niet op tegen de bevalling, maar ik ben er op dit moment ook nog niet mee bezig.

Bij mijn zoontje wilde ik bv geven, maar ik had geen productie helaas. Ik twijfel of ik het weer ga proberen, maar ik denk dat het tevergeefs zal zijn. Ik heb gelukkig nog even om erover na te denken.

Ja dat denk ik wel.

6. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Kunnen jullie al genieten van de zwangerschap? En denken jullie al veel aan straks? Ik niet.. ik ben niet zo happy op t moment.. ik ben alleen maar bezig om deze verschrikkelijke periode van misselijk en beroerd zijn te overleven. Hoe is dat bij jullie?

7. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik heb gister een goeie dag gehad. Maar de dagen ervoor echt overleven. En dan moet ik mezelf ook weer herinneren waar ik het ook alweer voor deed Geloof me als deze weken voorbij zijn dan krijg je maandenlang lekker energie. En kun je alles gaan voorbereiden ed.

Gyn zei gister je zit nu al ongeveer in de top dus gaat snel weer minder worden die misselijkheid. Dat was wel bemoedigend ☺️

Orangeapple vindt dit leuk.
  8. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93

Dat herken ik hoor, van alle zwangerschappen. Aftellen en keep your eyes on the price. Genieten begint na de bevalling!
    Het enige voordeel van de 4e keer is, dat ik meer training heb gehad en het mentaal beter aan kan

9. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik voel me dan misschien niet misselijk, maar voor mij begint het genieten ook pas na de zwangerschap. Ik voel me niet prettig in een zwanger lijf. Ach ja, nog 7 maanden doorbijten en dan kan het genieten beginnen (tenzij peanut 2.0 ook de eerste 8 weken van 's ochtends 8.30 tot 's avonds 20 uur gaat huilen)....

10. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Dat zou mooi zijn. Mijn VK zei helaas dat week 10 meestal het ergste is. Bij mijn zoontje was dat in ieder geval wel zo. Dus ik houd er rekening mee dat het ergste nog moet komen.

@Yelly ik vind het nog steeds knap dat je het zo vaak aan durft! Maar wat je zegt.. ik vind het mentaal ook best zwaar nu.

11. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Ik geniet volop :D "even afkloppen" maar ik heb weinig kwaaltjes dus voel me naast moe zijn behoorlijk goed. Ik ben intens gelukkig als ik mijn dochters gezicht zie als we het over haar broertje of zusje hebben.
    Kan niet wachten tot mijn buik echt een babybuik is ipv dikke rol vet :roflmao:
    Vond zwanger zijn de vorige keer ook echt geweldig. Ondanks de diabetes en zware bekken instabiliteit. Heb mijn baby in mijn buik ook echt wel een periode gemist na de bevalling.

Enige wat ik nog niet heb is behoefte aan shoppen. Daar wacht ik dan ook nog maar even mee. Scheelt weer in de portomonee ook :roflmao:

12. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Lijkt me ech zo naar om nu niet even echt blij te kunnen zijn omdat je je zo beroerd voeld, dus aan die dames... dikke knuffel en hoop zo dat jullie je snel beter voelen

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    Om eerlijk te zijn geniet ik helemaal niet.
    Ik ben misselijk, koppijn, de hele dag doodmoe. Het enige wat ik doe is vreten, ben al 2 kilo aangekomen :(
    Ik tel de dagen af tot het 2e trimester!

Knuffel!

14. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik vanochtend + 3,5 op de weegschaal, terwijl ik minder snoep en gezonder eet dan normaal, wel wat vaker eten, maar dat is dan tomaatjes of fruit of een rijstwafel......reden voor mij om onder het dekbed weg te kruipen en het liefst een potje te willen janken....Ik weet niet wat ik fout doe. In mijn vorige zwangerschap ben ik tot een week of 16 op hetzelfde gewicht gebleven. Ik heb zojuist mijn eten van gisteren ingevuld en kom op 1800 kcal uit, dat is toch niet teveel!

15. Banghartje

Banghartje Actief lid

17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    Ik geniet af en toe. Ben vooral heel moe en mijn borsten doen pijn. Misselijk was ik eigenlijk niet tot aan mijn vakantie. Heb hier al 3 dagen boven de wc-pot gehangen.. ook veel migraine helaas :( de stress voor vrijdag begint ook al te komen, want dan komt de echo!

Hopelijk voelen jullie je beter binnenkort!

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    1800 lijkt me niet teveel idd. Ik gok dat je lichaam aan het opslaan is, dat schijnt heel normaal te zijn (helaas :p ) Niet gaan diëten hoor! Hoe is je gewicht (BMI) normaal?

Ik weet wel goed waarom ik aankom, een combinatie van opslaan en teveel eten. Ik ben normaal gesproken te dun, ik eet nooit veel. Maar tijdens zwangerschappen slaat mijn lichaam de andere kant op en heb ik onstilbare honger. Bij mijn zoontje daardoor 30+ kilo aangekomen :cry:

Met die 2 kilo en mijn buik die begint te groeien passen broeken niet meer goed. Maar voor zwangerschapskleding is het te vroeg zeg maar. Ik voel me op dit moment gewoon lelijk en dik :(
    (Lekker hormonaal ook allemaal :roflmao: )

Zoranya vindt dit leuk.
  17. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Hier - (ruim) 2 kilo o_O nu ik dat van jullie lees vraag ik me af of de baby nog wel groeit :confused:

Zoranya vindt dit leuk.
  18. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Dat is niet teveel hoor! Houden zo. Denk dat @KleineLai gelijk heeft met haar uitleg. Die -2 komt bij mij hopelijk doordat ik weinig kan eten en drinken. Nu ik erover nadenk was dat bij mijn zoontje ook zo. In het begin paar kilo afgevallen om aan het einde te eindigen op 20+ (daarna ben ik gestopt met wegen).

Zoranya vindt dit leuk.
  19. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik was een kleine 10 kilo te zwaar voor de zwangerschap. Was een beetje aan het jojo-en toen. Was flink wat afgevallen naar nog maar 2 kilo te zwaar, maar ben toen ontslagen op mijn werk op een heel vervelende manier, waardoor ik weer alles was aangekomen. Toen een maand of 2 stabiel gebleven en toen zwanger geworden.

Ik hoop dat het zich gaat stabiliseren snel, want dit trekt ik mentaal niet....

20. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Geen zorgen maken hierover. Er zijn legio vrouwen die door misselijkheid/spugen afvallen en de baby doet het fantastisch. Een baby is net een kleine parasiet ;), eerst hijzelf en dan pas mama! Ze pakken precies wat nodig is hoor.

Deel Deze Pagina