@Banghartje , wat een mooie echo! Wat fijn dat alles goed is! Hier vandaag ook de echo gehad, en gelukkig ook alles goed! Ik ben echt zo blij! Het is zo mooi om een kloppend hartje te zien! Hoe kan je een foto plaatsen? Ik krijg het niet voor elkaar.
Oh wat fijn zeg! Prachtig he zo'n kloppend hartje Foto toevoegen vanaf mobiel? Zie hieronder, dan foto selecteren en reactie plaatsen
Hey dames, wanneer vertellen jullie het aan de rest van de familie / vrienden? Wij willen graag het resultaat van de nipt-test afwachten, maar dat gaat pas rond eind augustus, begin september zijn. Je ziet nu al aan buikje, dus dat gaat echt moeilijk worden.. of doen jullie dit gewoon na de termijn echo?
De meeste familie weet het inmiddels. Vrienden vertellen we het wanneer we ze zien. En laatste week Augustus moet ik weer werken en heb ik de termijnecho gehad en vertel ik het op mijn werk en dan mag iedereen het weten.
Laatste week van mijn vakantie gaan we bij mn ouders langs, dus dan. Schoonouders komen die week ook terug van vakantie. Hebben dan termijnecho ook gehad. Kan het mn eerste werkweek (26 aug) op t werk ook benoemd worden aangezien het dan vast ook wel zichbaar is.
Directe familie weet t al omdat ik zo beroerd ben. Ze helpen ons ook waar ze kunnen. Ik werk op t moment ook niet meer, directe collega's weten het daarom ook al. Overige familie, vrienden en collega's horen het denk ik na de termijn echo.
Bij ons is iedereen op de hoogte. Ik moet het alleen op studie nog laten weten maar dat is gesloten ivm zomervakantie. Verder hebben wij geen geheim meer. Heerlijk!
Onze naaste familie weet het al. Zoals mijn ouders en zussen en die van mijn vriend ook alleen de rest weet het nog niet. We gaan zowiezo wachten tot de 12 weken echo. Hebben jullie er al over nagedacht wat te doen als jullie kindje een zware beperking heeft? Gaan jullie de zwangerschap onderbreken of door gaan? Wij vinden dat persoonlijk een hele moeilijke beslissing..
Voor ons is heel duidelijk dat een zware beperking teveel aanslag is op ons gezin en de levenskwaliteit van het kindje ook niet geweldig is dan.
Wij gaan het dinsdag aan mijn schoonfam vertellen want die zien we dan pas. Daarna denk ik dat iedereen het wel gaat vernemen. Tot 12 wk houden we en de kids niet vol.
Mocht er iets niet goed zijn wil je dit ook vaak delen is mijn ervaring. Eind aug/sept duurt ook echt mega lang nog...
Ja klopt. Onze dichte familie (ouders en zussen) weten het al. Verdere familie nog niet, dus als er iets mis is / gaat kunnen we het altijd met hun bespreken
Wij zijn er nog niet over uit. Weet nog niet of ik de nipt wil laten doen. Vraag me af waar ik dan een grens zou moeten trekken, vind het echt heel moeilijk. Dus daarom geneigd om helemaal geen nipt te laten doen.
Hebben jullie al een voorgevoel van geslacht van de baby? Bij mijn dochter was het gevoel van een meisje zo sterk en dat klopte uiteindelijk ook Nu heb ik dat gevoel weer heel sterk, als ze me over een aantal weken vertellen dat ik een jongen krijg val ik van mijn stoel van verbazing denk ik Maar kan natuurlijk ook zo zijn dat ik dat meisjesgevoel zo sterk heb omdat ik dat gewend ben. Ben echt zo nieuwsgierig
Er zijn een aantal aandoeningen die niet/nauwelijks levensvatbaar zijn, zoals Edwards en patau. Die zijn voor ons sowieso afbreken. Down twijfelen we. Teamgenootje van me kreeg uit nipt dat hun 3e dochter down had en bij de echo bleken ook allerlei ander afwijkingen zoals een incomplete schedel. Zij hebben met 14 weken dan ook afgebroken. Surfvriendinnetje had verdikte nekplooi, toen vlokkentest en bleek Edwards. Ook afgebroken. Zou het in beide gevallen ook doen. Gelukkig hebben we m’n vader die kinderarts is (sindskort met pensioen) die goed kan adviseren in wat allerlei medische gevolgen zouden zijn van diverse afwijkingen. Verder wil ik er toch vooral niet teveel aan denken....
Wij gaan geen nipt laten doen. Meeste grote afwijkingen worden ook tijdens de controle echo's wel duidelijk. Natuurlijk wij willen liever een gezond en volmaakt kindje. Maar weten ook dat wij het niet zouden afbreken als het niet goed is. We gaan wel zien hoe het loopt en wat ons gegund is.
Ik zou dat niet kunnen. Bij mn yvlo zwangerfitcursus-groepje van de oudste zat een moeder die met de 20wekenecho te horen had gekregen dat hun kindje niet levensvatbaar zou zijn. Ze koos ervoor om desondanks de zwangerschap uit te dragen (stopte alleen wel met de cursus). Ik zou dat niet kunnen. Maar ieder heeft het recht op eigen keuzes!
Boh nee, zou ik ook absoluut niet kunnen. Vind de NIPT ook wel spannend hoor. Ben blij als die achter de rug is. Ik wil ook gelijk de maandag nadat ik 11 weken ben gaan laten prikken en hoop dat we de uitslag krijgen net voor onze vakantie. Al zal de vakantie wel verpest zijn als de uitslag niet goed zou zijn.....
Ha meiden hoe gaat het met jullie? Hier nog steeds wel oké. Al merk ik de laatste dagen wel dat ik me niet helemaal top voel. Moet echt gedurende de dag continu eten want ik wordt anders echt niet lekker. Voel me dan echt compleet leeg, hoofdpijn, zweten. Ppfff hoop dat dit snel weer weg is.