Hoi!! Wat een mooie echo’s zie ik voorbijkomen. Echte baby’s worden het al nu, prachtig. Ik ben eergisteren ook geweest, spontaan bij een echobureau een echo laten maken. Ineens vloog de angst me aan dat het niet meer goed ging met mijn kindje. Ik las over zoveel miskramen en op de fb pagina die ik heb voor maart 2020 baby’s ook ineens achter elkaar een paar vrouwen waarbij het plotseling mis ging. Maar gelukkig alles goed, kindje bewoog ook mooi en die schattige bewegingen zien, ontroerend. Ik heb over 2 weken pas de termijn echo en kon niet langer meer wachten. Baby werd ook opgemeten en een dagje vooruit gezet. Dus qua groei ook goed. Toch weer een grote opluchting. Mijn boobies groeien ook niet trouwens... Ook een kwaaltje die ik best graag gehad zou willen hebben We gaan zo weer een weekendje naar onze caravan, alles opruimen daar. Caravan is verkocht nl. Overdracht is volgende week ergens als het goed is. Fijn weekend allemaal!
@Hadassa wat goed dat je naar een echo bureau bent geweest! Waarom niet als het kan! En veel beter dan in de onzekerheid blijven zitten. Mooie echo ook! Toch even fijn om te horen dat alles er goed uitziet.
Ja idd gewoon even weer te horen krijgen dat het goed gaat. Het kan je soms zo ineens aanvliegen, bah. Groot gelijk ook @KleineLai! Zijn jullie al bezig met namen te bedenken en komen jullie er een beetje uit?
We hebben een hele lijst maar zijn er nog lang niet uit. Denk dat we er meer over na gaan denken als we het geslacht weten...
Wij zijn nog niet bezig met namen, sowieso nog niet echt met de baby eigenlijk. Durf er nu wel meer aan te gaan denken nu we een goede termijnecho gehad hebben. De misselijkheid wordt langzaam aan ook minder gelukkig, dan komt er ook wat ruimte in mijn hoofd om met andere dingen (de baby!) bezig te zijn. Maar wij gaan eerst een nieuwe kamer voor mijn zoontje maken, hij schuift door. De babykamer blijft de babykamer. Ik weet nog niet of ik de babykamer zo laat of ga veranderen. Gaan jullie veel doen aan de babykamer?
Nee nog helemaal niet bezig met namen, eigenlijk ook nog helemaal niet met de baby. Ik ben vooral aan het overleven (de misselijkheid, vermoeiheid, lichamelijk ongemak). Misschien straks na de termijnecho, maar ik denk zelf pas na de geslachtsecho.
@Orangeapple , wij hebben geen babykamer. Ook bij zoon niet gehad. We hebben een co-sleeper en een ladekast bij ons op de kamer. Dan na een jaar of zo schuift hij/zij bij zoon erbij op de kamer
Wij zijn voorlopig rond. Tenzij ee nog iets mooiers voorbij komt, hebben we voor zowel jongen als meisje de namen rond.
Bij onze oudste hadden we alleen de kledingkast nieuw gekocht. Wiegje is familiestuk, commode van mn broer en schoonzus ovegrenomen (hemnes ladenkast van ikea). Muren gewoon wit gelaten, vloer grijs. Gordijnen heeft mn moeder gemaakt en van diezelfde stof had ik was accesoires. Toen ze anderhalf was gingen we verhuizen. Op haar nieuwe kamer was een grote inbouwkast en een hele brede vensterbank die dienst doet als commode. Kledingkast en commode gingen toen door naar de babykamer voor onze zoon. Heb er alleen met wat blauwe accesoires gewerkt. Nu voor de nieuwe babykamer wil ik wat meer stijl aanbrengen. Ik naai nu dus sinds een half jaar en heb bordeauxrode wafelstof gekocht. Daar ga ik dekentjes, aankleedkussenhoezen en mandjes van maken. Gevoerd met witte stof met een zwart werkje (stippen, oogjes of veertjes). Ik heb 2 bekvÄm kruidenrekjes bij ikea gekocht die ik ook die kleur ga schilderen. We hebben de afspraak dat we muren gewoon wit laten. Moet alleen nog een nieuwe kledingkast en commode, want die van onze zoon zijn natuurlijk nog gewoon in Gebruik. Bordeauxrood vond ik ook prima voor zowel jongen als meisje kunnen. Bij een meisje fris je het makkelijk wat op met lichtroze en bij een jongen maak je het stoerder met antraciet. Ofzo. Manlief vind het prima, maar wil dat ik dan erna de andere kinderkamers ook nog wat meer ga stylen. De kamer die babykamer gaat worden is nu nog logeer/rommelkamer. Ben in die kamer bevallen van onze zoon (we slapen zelf op zolder, onder schuin dak, dus bed kon ook niet op klossen). Is nu weer het plan. Verder staan er nog 2 boekenkasten en 3 verhuisdozen met voorraad aan badkamerspullen. Daar moet op de overloop nog een nieuwe kast voor komen. Ik wil een kast met onderin wasmanden. Wordt waarschijnlij zelf maken. Die boekenkasten gaan waarshcijnlijk naar de woonkamer. Ik word inmiddels steeds weer meer mens. Kan overdag weer wat meer nuttige dingen doen. wat extra dingetjes opruimen en schoonmaken, wasjes draaien (had meeeeeeega achterstand). Morgen termijnecho. Kids gaan mee. We hebben het ze gister verteld. Dochterlief straalde, maar is er verder nog niet heel erg mee bezig.
Hier stiekem al wel wat gedaan aan de babykamer. Is gewoon te leuk, en die leuke energie kan ik wel gebruiken na een heftig jaar. Hebben dat grote dressoir van ikea gekocht. Hemnes heet ie geloof ik. Die wordt tegenwoordig veel als commode gebruikt. Die staat al. En gister een lampje gemonteerd. Verder staat er nog een 2 persoonsbed in nu, want was eerst logeerkamer. Die gaat er pas over een paar weken uit denk ik. Oppas komt nog wel een keer logeren...
Voor de dames die opknappen:fijn! Ik ben echt wel klaar met zwanger zijn . Zo beroerd. Babykamer hebben we niet, nooit gehad. We doen aan co-slapen, bedsharing en rooming in. Kinderen gaan naar een eigen kamer zodra ze daar zelf om vragen.
Dames geven jullie ook toe aan de vermoeidheid? Ik pak in de nacht genoeg slaap, maar vaak in de middag val ik gewoon bijna in slaap op de bank! Ben bang als ik ga toegeven dat ik ‘s avonds moeilijk in slaap kan komen of de hele middag slaap. Nu nog vakantie, ben benieuwd hoe dat straks gaat op werk.. Misselijkheid trekt bij mij gelukkig wel wat weg.
Ik doe bijna elke dag een dutje. S avonds geen enkel prbleem in slaap te vallen. Mn energie gaat elke dag weer wat beter. Voogende week weer werken, benieuwd hoe dat gaat. Denk dat ik die week elke dag een uurtje eerder ga. Ma tm wo toch nog bijna geen docent of student aanwezig,
Ik geef wel toe aan de vermoeidheid maar zet zodra ik thuis op de bank ga zitten/liggen een uur laten de wekker. Zodat als ik inslaap val ik niet te lang slaap. Ik kan 's nachts anders niet slapen.
Namen begint ook hier te komen. Voor een jongen hebben we de naam eigenlijk al. Voor meisje hebben we nog wat twijfels. Maar nog tijd genoeg. Ook wij zijn stiekem al begonnen met het kamertje. Die al helemaal leeg gemaakt en schoon gemaakt. Ook wij hebben de hemnes kast van ikea als Commode die er al staat. En een lekkere lounge stoel die een erf stuk is van onze opa en oma. Verder wel aan druk aan het inventariseren wat we willen en nodig hebben aangezien het de eerste is en alles nog nieuw. Gaan het kamertje verven zodra geslacht bekent is. Maar alle grote dingen worden basic dus gaan we binnenkort al vast mee beginnen met kopen. Zo leuk!!
Zo, even deuk weekend achter de rug. Niet bevorderlijk voor bekkenklachten, maar morgen een half uurtje op de pijnbank bij mijn schoonzusje en vrijdag een uitgebreide behandeling. Vermoeidheid geef ik niet aan toe meestal, al heb ik vrijdagmiddag 2 uur geslapen op de bank. Ik vind slapen zo zonde van mijn tijd in het weekend en door de week werk ik de hele tijd, dus dan kan het ook niet. Zo, dat sommige van jullie al met namen en kamertjes bezig zijn. Ik ben wel in mijn hoofd aan het plannen hoe we alles gaan indelen, maar nog niets concreet. En af en toe vind ik een naam mooi en laat ik die terloops vallen bij mijn man, maar ook hier nog niets concreets. Nu nog 2 weken werken en dan vakantie eindelijk!
Wat leuk dat jullie al bezig zijn met namen en kamer, wij nog helemaal niet. Ik denk dat we er ook pas over gaan nadenken als we weten wat het geslacht is. De babykamer blijft het zelfde. @vermoeidheid; ik geef er wel aan toe maar zet meestal wel een wekker na een uur. Mijn zoontje kan soms wel 3 of 4 uur slapen smiddags, als ik zo lang slaap wordt ik vaak beroerd wakker. Ik werk erg onregelmatig dus ik sliep voor de zwangerschap ook vaak overdag. Echt fijn dat een aantal dames al opknappen, ik hoop dat de rest jullie snel volgt!
Yes, weer een goede echo gehad! Officieel een dag vooruitgezet, dus ik mag naar 10 maart. Donderdag 25 sept volgende afspraak. Kindje had een handje bij t hoofdje en was lekker aan t bewegen. Op deze foto zie je ook de navelstreng. <3