1 t/m 15 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door KleineLai, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Hè wat balen. Ik snap dat je er niet geruster op wordt. Hopelijk kan je snel terecht in het ZH en kunnen ze de oorzaak vinden.

2. Maan92

Maan92 Actief lid

8 dec 2016
    192
    95
    28
    Jammer dat halveren nog niet lukt, ik heb het vorige week ook geprobeerd maar moest ook gelijk meer overgeven. Probeer het dit weekend nog een keer.
    Heb jij bijwerkingen van de Emefasene? Ik ben zo verward en vergeetachtig, ik hoop heel erg dat het daarvan komt en niet door de zwangerschap. En als ik het druk het op bijv. werk krijg ik ban die bonkende hoofdpijn. Heb ik anders ook echt nooit.

3. Maan92

Maan92 Actief lid

8 dec 2016
    192
    95
    28
    Verschrikkelijk! Heel veel succes!

4. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Suikertest was goed :thumup: gelukkig. Had nog afspraak bij de gyneacoloog en die wilde nog even met de echo kijken :D ze zei, ja je hoort het hartje nog slecht met deze termijn en je voelt het nog niet dus je wilt vast nog wel even spieken.... uhhh ja daar zeg ik geen nee tegen :roflmao:

Vond mijn vorige echo mooier op de foto, deze was ook maar even snel natuurlijk, maar super leuk om de kleine weer even te zien bewegen

Bijgevoegde bestanden:

Orangeapple en Maan92 vinden dit leuk.
  5. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Hai! Hier paar dagen stil geweest. Werk draait weer op volle kracht, dus daarbuiten is mn energie echt op! Mn buik is even groot als van mn collega die 12 weken verder is...

dinsdag 13wekenecho gehad (net zo uitgebreid als 20, wordt waarsch eind 2020 standaard aan geboden aan zwangeren in nl, net als 20w). Alles erop & eraan! neusbotje, lensjes, niertjes, blaas, maag, rug, middenruf, 4kamerbeeld hartje, 3voudige navelstreng etc. En een heerlijk beweeglijk ding.

14 okt 20 wekenecho gepland (ben dan 18+6).

Verder alles wel grlezen hier maar wat bij wie hoort.... balen voor de emesafene klantjes, fijn van de suikertest, naar van de bloedinkjes...

Zal binnenkort ff wat echofotos posten, kreeg een stickje mee met 35 fotos.

Wens84 en Orangeapple vinden dit leuk.
  6. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Ik ben vooral erg moe. Denk dat de emesafene dat verergert. Verder ook verward en regelmatig hoofdpijn, maar ik denk dat dat door de zwangerschap komt ;)

7. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Wens84 wat fijn dat de suikertest goed was.

Amer fijn dat de echo goed was .

Ik ga, in overleg met de vk toch nog eens proberen of Primperan verlichting geeft. Ben 10% van mn startgewicht kwijt en ik functioneer gewoon niet. Daarnaast gaan we op zoek naar hhh om de zwangerschap door te komen.

8. Wens84

Wens84 Fanatiek lid

2 mrt 2016
    1.534
    1.533
    113
    Hoop dat het helpt!
    Wat is hhh?

9. ZIFELS

ZIFELS Niet meer actief

Mijn vraag ook meteen ja.

Ik neem al vanaf ong. 6 weken x per dag primperan, al hielp dat niet voorkomen dat ik opgenomen werd.
    Nu nog 2x per dag, het helpt mij veel beter dan emesafene. Vorige zwangerschappen ook gedaan, tot een week of 20 en toen was het niet meer nodig.
    Hopelijk heb jij er ook baat bij @Yelly want je zo ellendig voelen en niet kunnen functioneren is echt vreselijk he!

Hier nu al last van mijn buik, die groeit nogal snel en zit nu al regelmatig in de weg. Duwt mijn maag in de verdrukking en dat is niet zo lekker
    Maar als ik rustig aan doe gaat het best en zo heb ik tijd om lekker te werken aan mijn portfolio.
    Ik ben kunstenares maar kan er nog niet van leven, dus mag doorwerken tot ik voldoende heb om te kunnen verkopen.
    Gelukkig doe ik niks liever

Wat doen jullie voor werk?

10. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Huishoudelijke hulp ;)

11. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    @ZIFELS
    Heel fijn dat het helpt bij jou.
    Ik zie er nog niet hoog bij op, de andere 3 zwangerschappen hielp echt niets. En volgens mij heb ik echt alles geprobeerd inmiddels, zowel regulier als alternatief.

Ben heel benieuwd wat voor kunst je maakt?

Ik doe niets:D, nou ja 3 kinderen, waarvan 1 zorgenkind, vrijwilligerswerk, ik ben mantelzorger en factureer voor het bedrijf van mn ouders

12. Amer

Amer Actief lid

4 jul 2019
    185
    149
    43
    Vrouw
    Ik werk als orthopedagoog in het middelbaar beroepsonderwijs. Met name ondersteunen van docenten in het bieden van passende ondersteuning aan studenten. Incidenteel diagnostiek of kortdurende interventies. Veel contact met hulpverleners. Problematiek varieert van dyslexie tot huiselijk geweld en van faalangst en adhd tot (rotwoord) tienerzwangerschappen. Specifiek ben ik verbonden aan de opleidingen Entree (niveau 1, voor jongeren die geen diploma op het vmbo behaald hebben of van praktijkonderwijs komen of via de internationale schakelklas), opleidingen in welzijnswerk (pedagogisch werk, maatschappelijk zorg, onderwijsassistent) en zorg (verzorgende ig, verpleegkunde) en uniformberoepen (beveiliging en handhaving). Ik heb 3 collega’s die zich met de andere opleidingen op onze locatie bezighouden.

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Volgens mij is het eerste trimester nu voor iedereen voorbij he?

Laten we hopen op een rustige vermoeidheidvrije 2e trimester.

Hier is de temperatuur eindelijk gedaald. Ik begin me meer mens te voelen, ik durf weer alleen naar buiten, ook de misselijkheid wordt iets minder.
    Maar ik ben er nog niet, hopelijk snel wel.

Gaan jullie speciale geslachtsecho's doen? Ik twijfel nog.
    Nu de wintercollectie in de winkels hangt wil ik zo graag beginnen met shoppen :D (Zoveel leuke dingetjes voor jongetjes gezien!) Maar dan moet ik wel eerst het geslacht weten natuurlijk.
    De 20 weken echo duurt nog zo lang! :p

14. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Fijn dat je je iets meer mens voelt nu en het weer wat beter wordt. Scheelt enorm idd.
    Ohh zo leuk shoppen, ik kijk eigenlijk express nog niet eerlijk gezegd. Gaan wel voor een geslachtsbepaling en hopelijk deze aankomende week. Zoooo spannend! Ben heel benieuwd.

KleineLai vindt dit leuk.
  15. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik werkbij de ouderenzorg als Verzorgende IG. Heerlijk beroep!

Maakte vanmorgen een brief open van het ziekenhuis. Uitslag nipt test en alles was zover ze konden zien goed, geen verder onderzoek nodig. Heel dankbaar voor!!

Verder nog enorm moe en knap ook nog niet echt op qua hoofdpijn en kou in mijn hoofd. Veel kortademig daardoor. 18 september krijgen we de sleutel van ons nieuwbouwhuis. Nog een enorm project daarna om het allemaal af te krijgen en te verhuizen. Kijk daar tegenop en ook enorm naar uit. Eindelijk weer ons eigen plekje.

Fijn weekend allemaal!

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Leuk! Heb je een voorkeur voor geslacht?
    Ik wacht denk ik de 16/17 weken controle af bij de vk. Zij heeft een echoapparaat, misschien wil ze voor gratis even spieken :p en zo niet dan boeken we misschien een geslachtsbepaling ergens.

17. melliejzzz

melliejzzz Actief lid

10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Ik volg de opleiding tot verpleegkundige in het ziekenhuis. En werk momenteel 36 uur per week op de afdeling cardio thoracale chirurgie. Best pittige afdeling zeker nu met de zwangerschap. Maar ze denken gelukkig heel goed mee.

Ik zou as maandag geslachtsecho hebben. Maar ons kleintje laat zich heel lastig zien op de echo. Daarom de echo iets verder in gepland. Dus nog even geduld hebben tot 30 september!

Wij hebben nu lekker vakantie!

18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Uitgerekend 1 t/m 15 maart 2020 ♡

28 februari
    Orangeapple - 34 jaar - 2e kindje - ♡

1 maart

2 maart
    KleineLai - 29 jaar - 2e kindje - ♡
    Melliejzzz - 25 jaar - 1e kindje - ♡

3 maart
    BangHartje - 22 jaar - 1e kindje - ♡

4 maart
    Anouk1989 - 30 jaar - 3e kindje - ♡
    Zifels - 40 jaar - 4e kindje

5 maart
    Maan92 - 27 jaar - 2e kindje - ♡
    Wens84 - 35 jaar - 2e kindje - ♡

6 maart
    DoeEenGok -24 jaar - 1e kindje - ♡

7 maart
    Zoranya - 38 jaar - 2e kindje - ♡
    Yelly - ? jaar - 4e kindje - ♡

8 maart

9 maart

10 maart
    Amer - 33 jaar - 3e kindje - ♡
    Hadassa - 41 jaar - 5e kindje - ♡

11 maart

12 maart

13 maart

14 maart
    Morgenzon - 31 jaar - 8e kindje - ♡

15 maart
    Pitaa91 - 27 jaar - 4e kindje - ♡
    ------------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (1)

Afspraken:

September
    5 - Wens84 - suikertest + controle gyneacoloog
    9 - Melliejzzz - controle + geslachtsecho
    12 - Zoranya - controle
    13 - Wens84 - geslachtsecho
    16 - Maan92 - controle vk
    17 - Orangeapple - controle + echo
    17 - Zifels - controle vk
    19 - Zoranya - geslachtsecho
    23 - KleineLai - controle vk
    25 - Amer - controle vk

Oktober
    11 - Wens84 - 20 weken echo
    15 - Zoranya - 20 weken echo

*Sterretjes*

Applejo - 4w
    Sniekie - 4w
    Gandy -
    Orchidea -
    Vlindertje95 - 5w
    BertxBirgit - 5w
    Mommy11 - 8wk

19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    15 weken is ook wel heel erg vroeg voor een geslachtsecho toch?
    Ik kreeg bij mijn zoontje met bijna 17 weken al de opmerking dat het wel vroeg was.

20. ZIFELS

ZIFELS Niet meer actief

Leuke beroepen, leuk ook om te lezen.

Ik maak voornamelijk mandala's in pen en inkt maar teken/illustreert ook in potlood, krijt e.d.
    Daarnaast heb ik in opdracht een aantal macrame-stukken gemaakt en maak ik pyrografie-werken.
    En ik borduur mandala's, ook eigen ontwerpen.
    Ik wil nog wel een thuisopleiding doen tot kinderboek illustratrice, gewoon om ook een diploma te hebben. Ik heb mijzelf alles geleerd maar een opleiding lijkt me nog beter overkomen.

Wij wachten met het geslacht te weten komen tot de 20 weken-echo, een aparte echo vinden we niet nodig; die paar weken langer kunnen we nog wel wachten.
    Hoe nieuwsgierig ik ook ben, het is nog maar 5,5 week, dat lukt me wel.

Deel Deze Pagina