De echoscopist zei dat 't een meisje is. Ze zag het blijkbaar aan de clitoris dus nu nog heel groot is. Als het een jongen was geweest had het een andere richting op gestaan zei ze. Nog nooit van deze manier van kijken gehoord (alleen 't worstje en 't hamburgertje haha) maar we zijn Helemaal blij! Nu ook al 't 1e roze pakje gekocht
Hier is echt veel geschreven. Dat ga ik allemaal niet onthouden. Ik lees in elk geval allemaal positief nieuws over goede echo's en geslachtsecho's. Mooi! Voor alle dames die vermoeid en ziek zijn: beterschap! Hier gisteren een relatief goede dag, helaas alleen vandaag weer dubbel beroerd. Daarnaast behoorlijk last van bekken en ischias, in combinatie met scoliose niet echt fijn. En het consigne gekregen om rustiger (nog rustiger) aan te doen. Veel pijnlijke harde buiken en een historie met vroegtijdige weeën dus nou ja...even kijken hoe dat in de praktijk gaat zijn met drie relatief jonge koters. Ik ben ook zoooo benieuwd naar het kleine wezentje in mijn buik. Aftellen tot de SEO.
Wat en berichten allemaal. Gefeliciteerd iedereen die weer goede echo's hebben gehad. Zo fijn. Iedereen met kwaaltjes sterkte. Wij zijn momenteel aan het genieten van een vakantie op Zakyntos Griekenland. Moet wel toegeven de vakantie valt toch iets zwaarder in de zwangerschap dan normaal. Helaas snel last van me bekken/rug en heb echt regelmatig eten nodig ivm de hitte om niet flauw te worden. Wij moeten tot de 30ste wachten tot de geslachtsecho. Die avond komen onze ouders broers en zussen langs om het bekend te maken. Wij zijn dus lekker aan het plannen hoe we dat gaan doen. Voor de vakantie al lekker naar Babypark geweest en hebben al het Ledikant en wiegje gekocht. Die worden naar de vakantie geleverd en dan kunnen we lekker aan het kamertje beginnen!
Fijne vakantie @melliejzzz Ik kom even balen. Vandaag een aantal keren helderrood bloedverlies gehad en een behoorlijk geïrriteerde buik. Niet fijn. Hopelijk een rustige nacht anders morgen toch maar ff de vk contacten
Oh vervelend! Als je het niet vertrouwd, gewoon bellen he. Ik heb al de hele zwangerschap last van (helderrood) bloedverlies en alles gaat gewoon goed. Het hoeft dus niets te zijn. Blijkbaar heeft 20 procent van de vrouwen last van bloedverlies tijdens de zwangerschap.
Wauw wat een boel geslachtsecho’s al!! Ik ben de stand kwijt, maar volgens mij is het nongensoverschot aardig bijgetrokken! Hier pas de 14e de 20-wekenecho (ben dan 18+6). Als iemand de lijst nog bijwerkt... . Verder me aangemeld als meeloopzwangere voor 1e jaars verloskunde. Die moeten vanaf week 14/15 een zwangere vrouw volgen. 4x mee naar consult verloskundige, x op kraambedbezoek. En andere onderzoeken/bezoekjes indien mogelijk. Dinsdag komt onze eerstejaars kennismaken. Ben benieuwd!
@melliejzzz fijne vakantie!! @Yelly hè wat vervelend. Hoe is het nu? Anders gewoon eventjes bellen hoor! @Amer wat goed dat je daar aan meedoet! Is diegene ook bij de bevalling? Ik ben benieuwd naar de volgende geslachtsonthullingen! Zijn er aankomende week afspraken? Hier gaat het verder ok. Misselijkheid is er nog steeds, maar meer op de achtergrond. Morgen is mijn vakantie afgelopen en ben benieuwd hoe het dan op werk zal gaan. Fijne dag iedereen!
@Orangeapple , ik heb morgen een afspraak bij de vk. Misschien wil ze tijdens het hartje luisteren (doet ze dmv een echo) ook even spieken bij het geslacht Hier afgelopen week ook veel misselijk. Echt vet kut, het leek minder te worden maar toen kwam het weer terug. Ook best buikpijn en vermoeidheid weer.. @Yelly , gewoon bellen inderdaad. Volg je gevoel. @20wekenecho , dat is hier (FR) pas tussen de 20 en 22 weken dus die staat nog niet eens gepland . 18 weken is wel vroeg, was dat altijd al zo vroeg?
@KleineLai rot zeg dat je je nog zo voelt kom jij ook mensen tegen die dan tegen je zeggen "oh tweede trimester, het beste trimester, dan voel je je altijd goed en vol energie!" ........ Wel spannend je afspraak morgen! Ze wil vast wel even spieken en een gokje wagen @Hadassa nog gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Lukt het klussen een beetje? Hoe doe je dat met al je kids? Hier bezig met de nieuwe kamer van mijn zoontje, maar schiet nog niet echt op. Hij vraagt toch wel veel tijd en aandacht of ligt op bed waardoor we geen herrie willen maken.
Vandaag geen bloedverlies dus ik kijk het nog even aan. Een eerdere zwangerschap heb ik veel bloedverlies gehad icm onrustige cellen. Dat is toen een heel angstige zwangerschap geweest en omdat de gynaecoloog er niet gerust op was en bib het moeilijk had, ben ik toen eerder ingeleid. Misschien struisvogelpolitiek, maar die stress wil ik nu beslist vermijden. @KleineLai Ik hoop op een mooie echo voor je! @misselijkheid Heel veel sterkte dames! Ik ben er best wel eens wanhopig door
Ik kom hier even stoom aflaten.. Ik ga nog steeds full time werken in een ploegensysteem & doe mijn best zoveel mogelijk nog te doen. Ik ben tenslotte niet gehandicapt. Ik sta vaak in een ruimte waar labels worden afgeblazen en niet geventileerd word. Ik heb zonet gezegd dat ik daar niet meer wil staan, omwille van die gassen die vrijkomen en geen ventilatie. Krijg ik als antwoord van mijn coach volgens de andere coaches is er niets aan de hand en als je u echt niet veilig voelt zal ik u wel een mondmasker geven.. ik heb gezegd dat ik er niet ga staan en dat de gezondheid van mijn kindje op de eerste plaats komt. Het zijn tenslotte ook zware dozen die daar opgetild moeten worden (12-15kg per doos) en ook dat mag ik niet doen. Krijg ik als antwoord van mijn coach “ als je niet capabel bent om te werken, moet je maar thuisblijven”. Serieus?! Ik kom nog elke dag FULL TIME werken. En dan krijg ik zo een antwoord?! Ik had ook tegen haar gezegd dat ik het een vreemd zicht vond van ons kleintje te zien bewegen op 12 weken, maar zelf nog niks voel. Kreeg ik vorige week de vraag “ En, ben je mentaal er al door dat je zwanger bent”? Ik heb nooit gezegd dat ik er mentaal niet klaar voor ben of moeilijk mee heb. Wij hebben hier voor de volle 100% voor gekozen en staan er volledig achter! Ik ga hier een vakbond opzetten, want die opmerking laat ik niet zomaar voorbij gaan!
Sjonge jonge zeg, wat een horken! Heb je een leidinggevende waar je terecht kan? Je vragen en zorgen zijn imo hartstikke terecht! Super dat je zo opkomt voor je kleine! Nu al een top mama!
Ik ben helemaal verbaasd... Wat slecht dit!! Je staat echt helemaal in je recht. Wat goed van je dat je zo voor jezelf en je baby opkomt! Net wat kleinelai zegt, kun je bij iemand anders terecht?
Ik was hier heel makkelijk in....lekker thuisblijven! Zo hoor je toch niet behandeld te worden....zijn ze nu helemaal lekker. Maar super idd dat je opkomt voor jezelf en voor je kindje.