1 t/m 15 mei 2015 mama's Deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Smit

Miss Smit Actief lid

9 sep 2014
    266
    0
    16
    Zolang je bloeddruk onder 140/90 blijft is er niets aan de hand. Een licht stijgende bloeddruk is heel normaal tijdens een zwangerschap.

2. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ik heb al lekker warm gegeten. had geen zin om vanavond nog te moeten koken. dus lekker kipkerrie op.

zoonlief heeft vanacht voor de eerste x zijn nachtmedicatie op in combi met zijn melatonine. maar helaas hij leek er zelfs slechter op de doen dan dat hij doorsliep. hij werd gewoon meerdere keren wakker en ook behoorlijk opstandig. ( wat ook wel beetje lastig is want hij moet niet dronken zijn bed uit komen, want het werkt wel sederend. ) moeten nog een paar daagjes aankijken maar heb er geen goed gevoel nog bij:(

heb vanmorge heerlijk de badkamer uitgesopt en zoonlief zijn bed verschoond en gelijk maar even gewassen. de rest vant huis bewaar ik voor andere x. was na de badkamer al behoorlijk moe. ben ook verkouden nog dus mijn lichaam duizelt snel.

straks even bij de paardjes op de manege kijken met zoonlief er is een nieuwe magege in de buurt en ben nieuwsgierig;)

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hee meiden,

Heb echt weinig gereageerd weer, lees wel elke keer mee.
    Beetje veel om op iedereen te reageren.

Bloeddruk, een stijging tijdens zwangerschap is wel normaal hoor. Vooral tegen het einde is het vaak wat hoger.
    Ik heb vorige keer ook een paar keer hoge bloeddruk gehad en toen ook een keer eiwitten in urine. VK zei toen ik denk dat je wel ingeleid gaat worden toen ze me doorstuurde naar het ziekenhuis. (Was toen 38+6). Maar eenmaal in het ziekenhuis wisselde bloeddruk elke keer, moest toen half uur aan ctg en bloeddruk meter. Zat hoge tussen maar ook weer gewone. Heb toen bloed en urine onderzoek gehad en ook inwendig onderzoek en echo en alles en kon weer naar huis. Ik in dikke tranen omdat ik me al had ingesteld om dat weekend m'n kindje te hebben en kon ik weer gewoon gaan wachten.
    Maar uiteindelijk begon 2 dagen later, dus alsnog dat weekend, m'n bevalling spontaan hihi. :p

Nouja bedoel dus eigenlijk te zeggen dat een bloeddruk echt een moment opname is, dus dat zelfs een hoge meting niet perse iets hoeft te betekenen want kan een half uur later wel weer lager zijn.
    Bij bepaalde klachten moet je natuurlijk wel opletten.

Hier, zijn de babykamer meubeltjes ook allemaal in huis eindelijk. Dus nog even wat verven en dan laklaag erover, voornamelijk bij ledikant. En dan kunnen we eindelijk eens een beetje gaan inrichten. Ben lekker laat dit keer haha. Maar goed, het komt wel af haha.

Mijn man neemt me vanavond mee naar de bios en uit eten. :D Dochter gaat naar onze gastouder (we kennen haar al heel lang dus vandaar dat ze dat graag voor ons doet). Dus lekker even saampjes weg. Heerlijk. :D

Fijn weekend meiden Xx

4. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Sprankel, wat rot van die medicijnen! Hoop dat het toch nog zn werk gaat doen en dat je zoontje gewoon door kan slapen. Klinkt allemaal zo vermoeiend!

Hier is de babykamer ook zo goed als af. Mis nog wat kleine praktische dingen zoals doekjes, lakens, stand voor het badje, luiers etc. maar dat kan ik tijdens mijn verlof halen bij de winkel om de hoek. Heb ik ook wat te doen. Wiegje staat ook al klaar haha.

Kan ook geen lange afstanden meer lopen. De kleine drukt flink naar beneden met zijn hoofd (hoop ik) en dat loopt niet bepaald lekker haha. Vanavond lekker lui op de bank met vriendlief :) Fijne zaterdag iedereen!

5. werveltje

werveltje Niet meer actief

Hier ook zo goed als klaar, nog even wat anders indelen maar verder alles in huis!

Leuk dat iedereen al een beetje voorbereid is op de komst van de kleintjes :)

Hier lui dagje gehad! Gister een feest van mn werk gehad en lang gestaan. Merk nu wel dat mn lijf dat minder leuk vind. Morgen lekker van het mooie weer genieten, heerlijk is het he!!

6. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Leuk charise, veel plezier!

Mellie hier ook dat zwaar drukkende gevoel in m'n kruis met lopen.

Mijn bloeddruk is nog steeds erg laag elke controle, niet hoger dan 70 geweest (onderdruk)

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier even een druk weekend, lees morgen bij!
    Fijn weekend meiden! Zwaaaiii

8. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Oh bloeddruk, mn bloeddruk stijgt al als ik er aan denk ;)
    Zijn zoals de anderen zeggen: prima bloeddrukken en dat hij omhoog gaat tegen het einde is normaal. Wel opletten op klachten idd. Ik had bij mijn eerste ook op het laatst een te hoge bloeddruk. Nou, extra controles etc... daar ging mn bloeddruk al van stijgen hoor! Uiteindelijk bij wel de reden geweest dat ik ingeleid werd. Nu dus ook elke x 'bang' voor een hoge bloeddruk, maar probeer gewoon relaxed te zijn en aan iets leuks te denken en dan zit t tot nu toe goed ;)

Hier is de kamer nog niet klaar. Of nouja, het is nog niet naar mn zin. Wil nog nieuwe gordijnen, plankje voor boven de commode moet er nog aan en wat laatste kleine dingen nog kopen.

Wat een heerlijk weer he? Hier 2 drukke dagen gehad: gister heerlijk naar mn moeder en smiddags de stad in. Savonds uit eten met mn man en daarna naar de musical terwijl de kids bij mn moeder sliepen en vandaag naar de julianatoren geweest. Heeeeerlijk!! Mama in t zonnetje op een bankje en de kids overal in ;) morgen maar even een rustig dagje houden!

9. werveltje

Veel plezier Charise!

Jij dus ook gezellig dagje gehad Zazou! Lekker toch een rustig dagje morgen?

@Mellie hier ook last van een drukkend kind haha

Mijn bloeddruk was de laatste keer 100/70, dus prima :)

10. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

Goedemorgen
    Zoonlief heeft tot kwart over 5 doorgeslapen toen.bij hem gelegen en flesje en om u uur uit bed. Voor hem echt heel goed!

Straks lekker wandelen. En heb ook lekker soeovlees opstaan voor de groentesoep vanmiddag vanavond komt zus eten was ik vergeten dus nu word het kreukefriet en satetje. Had niksvanders in huis. anders had ik enkel soep gegeten

11. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    De tijd ging zo snel de afgelopen maanden, maar nu juist heel langzaam, hebben jullie dat ook? Ik ben er namelijk een beetje klaar mee allemaal, wil het liefst dat ze vandaag nog geboren wordt haha...

Merk je trouwens iets van het indalen? Ik heb gelezen dat bij je eerste kindje de indaling al met 30 weken kan beginnen. Ik voel sinds deze week minder beweging en het lijkt alsof ik ook beter kan ademhalen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu al ingedaald zou zijn.

12. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

@ indalen geen idee hoe dat moet voelen. Soms denk ik het hier ook, maar laatste keer bij controle lag ze wel goed maar nog niet in mn bekken. Dus was nog niet aant indalen...

@lekker weer vandaag! Voor iedereen die lekker naar buiten gaat, geniet van het weer!! Het zonnetje schijnt hier nu en krijg meteen zin om naar buiten te gaan.. Vanmiddag maar eens even naar het strand ofzo :)

Fijne zondag!

13. werveltje

Geen idee Ikke! Ik had wwerkelijk geen idee hoe ze ligt, tot de vk dat afgelopen week vertelde. Bij mij ligt ze al een klein beetje ingedaald,,maar ik vraag me af of dat wat zegt. Enige verschil wat ik merk is dat mn onderbuik wat meer onder spanning staat ofzo.

Haha in mijn dromen was ik vannacht bevallen. Was mn vriend vergeten te bellen en toen ik op de fiets naar het ziekenhus ging, bleek de placenta nog in mn buik te zitten dus moest ik een keizersnee gaan krijgen. Hahaha was een erg gekke droom zoals je begrijpt. Maar ze zit er nog hoor :)

Geniet van het lekkere weer!

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hee meiden,
    Even snel vraagje. Vannacht hebben man en ik t gezellig gemaakt. En ben daarna best aardig wat bloed verloren. Weet dat t kan door betere doorbloeding dus maak me niet enorm veel zorgen ofzo. Maar t was best wat, zou ik dan alsnog Vk moeten bellen vandaag?
    Had vannacht wel wat pijnlijke harde buiken maar die heb ik vaker.
    En buik is nu gevoelig, maarja kan ook komen doordat ik gisteren meer gelopen heb en in bios lang in zelfde houding heb gezeten enz.
    Heb nu alleen nog licht rood met afvegen.
    Dus aan ene kant denk ik t zal allemaal wel meevallen en niets geks zijn. Maar aan andere kant denk ik ja ze zeggen toch met bloedverlies bellen...
    Dus was benieuwd wat jullie zouden doen??

15. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Pfff vandaag ziet er niet lekker uit. Zit al sinds 6 uur beneden op de bank met een druk kind in mijn buik, kramp in mijn benen, hoofdpijn en de belofte van lekker weer vandaag valt ook in het water. Het is grijs en koud. Willen jullie een beetje zon met mij delen? Dat kan ik wel gebruiken hahaha.

16. Linnii

Linnii Actief lid

8 mei 2014
    228
    1
    18
    Zuid-Limburg
    Ik vond de tijd tot een week of 27 heeeeeel langzaam gaan, nu lijkt t juist sneller te gaan.

Bij de vk kon ze het hoofdje niet meer helemaal op de echo krijgen dus ik denk dat ie dan aan het zakken is, merk er niks van eigenlijk, nog niet:p

17. werveltje

Ik zou voor de zekerheid ff bellen Charise, gewoon voor je eigen gemoedsrust :) beter voor niks bellen dan niet gebeld.

We sturen wat zon je kant op Mellie!

18. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Ik zou wel even bellen en overleggen. Al is t maar voor je eigen gemoedsrust.... Zal inderdaad wel door t gezellige avondje komen ;) maar toch!

19. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    LOL, "op de fiets naar het ziekenhuis" en "vergeten je vriend te bellen", grappig hoe debiel dromen soms kunnen zijn hahahahaha

Mijn kleine heeft nu "as we speak" weer eens de hik... lol....

20. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    @Charise: met bloedverlies ALTIJD bellen!!!!!!

Deel Deze Pagina