Ik ga wo. De bevalling doorspreken, dan komt het wel erg dichtbij!! Na verlof heb ik zes weken vakantie, wij sluiten mijn verlengde verlof af met 1,5 week Mallorca nu al zin in!!! Zen eind juni gaan we weekend weg met familie, gewoon in Nederland.
Hier ook woensdag de bevalling bespreken en tevens groeiecho. Ben erg benieuwd!! Verder ook 2 weken vakantie aan mijn verlof vastgeplakt, dus ben ook lekker lang vrij @Lana mooie foto's van je in de app
volgens mij beginnen ze hier pas over paar weekjes bevalling door te spreken. wat ik trouwens nog moet vragen aan vk is of dat ze er wel erg in houd dat ze me nog prikken op gbs. want mijn vorige zwangerschap was ik drager dan van. alleen op het moment bevalling niet aktief. maarja drager schijn je altijd te zijn. dus lijkt me wel verstandig dat ze dat even nakijken toch?
ik hoop dat aanstaande dinsdag besproken word bij vk of ze een groeiecho doen ivm met dat de baby de vorige x groot aanvoelde. ik maak me nu al 2 weken daar enorm druk over. en dan hoor ik gisteren op verjaardag over 12 ponders die geboren zijn dan krijg ik alweer stuipen angst. ik zou dan toch een groeiecho wel zo prettig vinden voor mijn geruststelling. het is echt niet zo dat ik minder blij ben met een groot kindje hoor maar ik wil me er wel even op voor kunnen bereiden vooral als het nog uitgeprerst moet worden. dan heb ik liever dat ze een plan maken dat ze voor 40 weken inleiden . maar goed ik loop mischien wel op de feiten voor ik vind het gewoon allemaal spannend. ik zie mijn buik met de dag groeien en de weegschaal tikt nu ook best door. zit nu op +9 66,8 kilo weeg ik nu. mijn moeder zegt steeds tegen me dat ze me buik normaal vind. maar iedereen die ik spreek denkt dat ik op het eind loop.. en dan moet ik tegen iedereen vertellen dat ik nog 8 weekjes moet. dan zie je ze echt denken..
wat vinden jullie eigenlijk van kraamzorg? Wij hadden 9 jaar een hele aardige dame hoor, hebben haar nu ook weer aangevraagd, maar heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan iemand om me heen... Wat moet zo iemand hier in vredesnaam 59 uur doen? Uurtje per dag om de baby te controleren lijkt me meer dan voldoende eigenlijk... Wil zelf sowieso geen gebemoei met en gefrunnik aan mijn lijf, gaan het bed ook niet hoger zetten, daar lig ik toch alleen maar in om te slapen, en dan wil ik niemand anders dan man en kinderen eventueel in de buurt hebben. Ik kan met mijn rug ook helemaal niet in bed visite enzo ontvangen. Man is een paar weken bij huis, dat vind ik al genoeg om om mij heen te hebben Hij kan voor het eten en de boodschappen zorgen. Wil gewoon lekker met man en oudste dochter van de baby genieten, en hoef daar eigenlijk niemand bij te hebben (behalve dan kraamvisite). Ik ben al bijna 9 jaar moeder en zit niet zo te wachten op allerlei tips en bemoeienis... Heb aanstaande dinsdag telefonische intake kraamzorg, zal eens horen wat zij te zeggen hebben...
Ik snap niet dat je plus tien voor bv krijgt trouwens? 49 is t uitgangspunt qua uren als je bv geeft. Dus waarom krijg je 10 extra uren? Je kan ook gewoon voor t minimaal aantal uren gaan he dat ze alleen even s ochtends de baby en jou komen checken. Het is niet verplicht om t Max af te nemen. Ik vind het heerlijk. Vorige keer had ik zware bloedarmoede waar ze pas na 4 dagen achter kwamen dus ik voelde me op sterven na dood tegen die tijd. Ik kon echt niet voor mijn baby zorgen, had op een gegeven moment zelfs het idee van neem dr maar mee zo zwak was ik. Dus ik had echt niet zonder kraamzorg gekund. Deze keer hoop ik me natuurlijk beter te voelen maar dan ga ik de kraamhulp juist lekker gebruiken om helemaal bij te komen
Ik heb nu gewoon het idee dat ik het helemáál niks vind. Ik zit gewoon niet zo te springen om iemand in huis te hebben. Voel me een soort bekeken in mn eigen huis ofzo. Maar ik weet helemaal niet waar ik het over heb, want dit word mijn eerste. Kraamzorg is er niet voor niets en het zal er ook van afhangen joe je er aantoe bent. Misschien kan ik straks wel weinig en dan is het toch fijn dat iemand iets voor je kan doen, maar ik heb dan liever hulp van een dierbare. Haha echt erg dat ik er zo over denk, want het is gebaseerd op niks. Misschien moet ik het maar gewoon naast me neerleggen en gewoon zien wat het is Ik heb voor 32 uur gekozen, had geen idee wat fijn/goed is. Maar ik vind 4 uur per dag wel genoeg voor mijn idee. Maar is gewoon erg lastig om in te schatten vind ik.
Ik kon ook kiezen voor minder uren. Je kan ook alleen de ochtenden kraamzorg krijgen. Die 10 uur extra wordt tijdens de kraamweek geïndiceerd als de borstvoeding nog niet goed loopt. Daarbij loopt je eigen bijdrage per uur van 4,15 ook best op vind ik. Ik heb bij de eerste genoten van de kraamzorg. Bij de 2e had ik de eerste 4 dagen een leuke meid maar daarna kwam er een oude tang die me weer de hele dag in bed wilde hebben. Haar heb ik dus de laatste 2 dagen niet meer laten komen. Ging prima! Je kan dus ook tijdens je kraamweek nog aangeven dat je minder zorg wil of nodig hebt.
Die 59 uren zijn niet van mij he, ik ga sowieso nauwelijks borstvoeding geven, dus daar heb ik geen indicatie voor nodig. Ik zit nogal eigengereid in elkaar, ik denk dat ik beter tot rust kom als er geen 'vreemde' zich overal mee loopt te bemoeien en in mijn kasten loert enzo. Vond het vorige keer bloedirritant dat ik niet eens zelf mocht bepalen wat ik wilde eten. Vroeg om een bakje druiven, mocht niet vanwege de borstvoeding. Had de 2 dagen daarvoor in het ziekenhuis al zeker een kilo druiven weggewerkt waar werkelijk niemand iets van gezegd had... Post werd achtergehouden zodat ik kon rusten enzo, dat werkt bij mij alleen maar averechts. Man kan alles in principe prima doen (behalve de was, die stond ik toen na 3 dagen ook zelf op te hangen, kon er niet zo goed tegen dat hij de babykleertjes dubbel over de lijn hing en midden op de buik een knijper prikte). Waarschijnlijk is het een deel van de kraamtijd ook meivakantie, dan is dochter vrij en kunnen we lekker rustig ons eigen tempo aanhouden. Ben gewoon graag baas in eigen huis
Ben blij dat ik niet de enige 'gek' ben Heb het 9 jaar geleden natuurlijk wel gehad, en denk er nu gewoon heel anders over. Vind het achteraf gewoon helemaal niets dat er iedere dag iemand een thermometer in mijn achterste kwam stoppen terwijl ik in mijn eigen bed lig. Heb dat toen allemaal maar gewoon laten gebeuren, maar ben inmiddels wat assertiever geworden
Ik kreeg zelfs exstra uren na handtekening vk. Het isveven wennen maarbscheelt wel dat ze lekker wassen strijken stoffen zuigen brood smeren fruithapjes maken. Visite ontvangen en van drinken voorzien. En dan ook nog met je meekujken of de baby het goed doet etc. ik vond het best fijn. Ze ging lekker haar eigen gangetje en luisterde goed naar mijn wensen. Ik heb het wel getroffen met haar. De eerste 2 dagen had ik een andere die vond ik vreselijk bemoeizuchtig en streng. Ze gaf me mijn zoontje erg weinig ze wilde alles overnemen. Dat ging me wel iets te ver
Woooww Zazou! Roze invasie haha! Wel super leuk Wow Veense, grootse plannen! Hier was t plan om de zomer in Nederland een weekje weg te gaan en mijn ouders hebben een stacaravan aan de vinkeveen se plassen dus daar mogen we vast ook wel een weekje gebruik van maken. En dan willen we in de herfst of kerstvakantie nog een weekje naar de zon, is wel realistisch toch qua leeftijd van de kleine om dan te vliegen? Of denken jullie dat hij nog jong n is dan?
@veense, ja ik heb ook liever zelf zoveel mogelijk in de hand. Ik heb het gewoon niet op vreemden in mijn huis. Daarbij doe je je huishouden en dingen op je eigen manier, zou het lastig vinden als iemand anders ineens voor mij beslist wat ik mag doen en als ze in mijn huis aan het rommelen zijn. Ze komen nu in principe 8 sagen van 4 uur. Zie wel hoe het loopt kan er altijd mee stoppen als het niet bevalt. Maar misschien moet ik me gewoon niet aanstellen en gewoon wel hulp accepteren. Maar ja mn vriend is er ook nog dus die kan ook heus wel wat doen. Haha ik ben wel benieuwd hoe ik er na de kraamtijd op terug kijk. Heb gewoon echt geen idee @jess, ik zie soms hele jonge kinderen in het vliegtuig dus volgens mij man dat best hoor!
Jeetje veense wat een bemoeizucht had je dan! Ik had een hele fijne dame, heel lief voor dochter en ze ging snel haar eigen gang maar was erg erg alert op mijn gezondheid. Ik bepaalde echt wel zelf hoe en wat, ze ondersteunde in wat ik wel en niet wilde/kon! Hihi en de thermometer bediende ik zelf hoor Jess wij gaan eind aug al vliegen. Juist omdat me dat met ukkie beter te doen lijkt dan als ze bv een jaar is. En als t niks is, het vliegen duurt max 2.5 uur dus dan zitten we t maar even uit haha
Roze: Hier een dochter die dooooool is op roze, net als haar moeder . Haar kamer is ook nog steeds erg roze en dat houden we graag zo hahaha.. Vakantie: Wij zijn dit jaar hier en we zien wel hoe het loopt met de baby. Wil hier nog wel een midweekje/weekje weg, maar eerst maar eens zien hoe alles verloopt. Werveltje: Zazou en ik kennen elkaar inderdaad en zijn dus 3x samen zwanger geweest . Heel bijzonder! En steeds een kindje van het andere geslacht haha. Onze kamer is eindelijk behangen en af! Heb de gordijnen lekker gewassen en we hebben alle spullen weer netjes op zn plek gezet. Wiegje staat ook op zn plekje 😍😍. Nu gauw mijn bed in, ben dood op! Morgen lees ik beter bij, nu snel gedaan. Trusten!
Wow dat is idd bijzonder Bloemmm en Zazou, 3 kindjes en 3x tegelijk Ik spreek jullie later, ik moet naar mn werk. Heb nog wel een nieuwe buikfoto in de club gezet
Ik ga dochterlief zo naar de psz brengen en met Ediz naar de winkels wandelen. Het zonnetje schijnt! 😍 Fijne dag meiden!
Hier vanacht weer krampen. Zaten behoorlijk heftige tussen dacht soms echt dat het begonnen was maar dan trok het weer weg. Vraag me af of ze voor ontsluiting hebben gezorgd aangezien ze best pijnlijk waren. Morgen controle maar denk dat ze niet voelen ivm prikkelgevaar
Wow dat is zeker bijzonder Zazou en Bloem! Wel leuk Kraamzorg: geen idee hoe ik dat ga vinden. Lijkt me wel raar dat iemand anders je huis een beetje netjes houdt enzo.. nja ik ga er maar proberen van te genieten haha! Ja Lana dat is ook waar idd! We gaan t denk ik gewoon proberen en zien t wel. Anders maar gewoon uitzitten idd Hmm sprankel moet je niet naar ziekenhuis voor ctg en check lengte van bmm voor zekerheid?