1 t/m 15 mei 2015 mama's Deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik snap trouwens ook niet waarom iemand zegt dat kolven makkelijker is voor nachtvoedingen?? Sowieso is het voor je eigen productie veel beter om gewoon te voeden, anders moet je alsnog gaan kolven. Ook ivm stuwing.
    En aanleggen is veel makkelijker en sneller gebeurd dan een fles BV te moeten gaan opwarmen.

Ik heb in de kraamweek ook gekolft om productie op gang te krijgen. Dochter viel heel snel in slaap met drinken, maar toen het goed op gang was ging het veel beter.

Ben uiteindelijk wel gaan kolven om dochter ook te laten wennen aan flesje, maar dat was echt af en toe.

En uiteindelijk toen ik ben gaan werken uiteraard gaan kolven. Vond het echt niet vervelend voelen ofzo, alleen vond het geen leuk karweitje, gewoon omdat je maar zit te zitten tot je klaar bent. Vooral als ik nachtdienst had gehad en ik moe was en gewoon naar bed wou, maar eerst nog moest kolven. Bah! Haha. Maarja, had het er wel voor over natuurlijk.
    Maar liever gewoon lekker live voeden hoor. Stuk makkelijker hihi.

Sprankelkind, wat vervelend zeg dat je zo'n problemen had met voeden en kolven. Snap dat je er nu niet meer aan wil beginnen.
    Ben benieuwd wat de VK morgen zegt over je buik. Fijn dat het nu wat rustiger is.

Hier vandaag weer lekker bezig geweest. Mijn eigen kledingkast eens even uitgezocht, lagen allemaal dingen in die ik nooit meer draag dus hup weg er mee.
    Verder nog spullen uitgezocht en opgeruimd op slaapkamer, dus alles is weer lekker glad.
    Wasjes gedraait en gevouwen.
    Morgen eens wat schuiven met babymeubels, kijken hoe ik het wil hebben staan. Ledikantje mag man in elkaar zetten.
    Morgen komt mijn moeder ook om wat te helpen hier in huis. En gaan we ook ramen zemen, ze heeft er een handig ding voor ofzo, nouja mag ook wel weer eens gebeuren haha.
    En dan ook nog even langs ikea, wil van die ophang dingen voor in de kledingkast van de baby hebben, zodat ik wat meer legruimte heb. En manden voor onder in de commode enz.

En 's middags nog groeiecho van de kleine. Dus ook weer even spieken, dat is altijd leuk. Ga waarschijnlijk samen met m'n moeder, dus kan ze ook even spieken. :D

En wil ook even bloedprikken, moet 2x voor bloedsuiker curve prikken (2 uur na ontbijt en 2 uur na lunch) en nog voor ijzer gehalte. Moest met 30 weken al maar toen door ziekte en alles niet meer van gekomen.
    Hoop dat ik het niet vergeet, dus zet maar even herinnering in m'n telefoon.

Dus nu lekker mijn bed in...

Kijk zooooo uit naar het moment dat ik al die kleine kleertjes kan gaan wassen. Kan ik meteen weer even bekijken wat ik nu ook al weer allemaal heb hihi. :p

Slaap lekker meiden! Xx

2. Miss Smit

Miss Smit Actief lid

9 sep 2014
    266
    0
    16
    Pfff, die wakkere nachten.... Straks laatste dagje werken!!!

3. NowComplete

NowComplete Actief lid

9 sep 2014
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens!!!
    Mijn man is ook nog eens de eerste maand vrij, dus kinderen zullen genoeg aandacht krijgen en zoals jij al schreef: dat is het belangrijkste!

4. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Dames hartelijk dank voor jullie borstkolf ervaringen!
    Ik was gisteren bij de Prenatal en die mevrouw adviseerde me ook om nog niets te kopen en eerst te kijken of het borstvoeding geven wel goed lukt, aangezien dit niet altijd goed lukt. Dus ik wacht nog maar even af!

Ik heb een tof "zijligkussen" gekocht, kost maar 9,95. Erg handig zodat je kleintje om en om links en rechts op de zij kan liggen, zodat het schedeltje de juiste vorm houdt zolang het nog zacht is. Mijn zus heeft hier niet op gelet en haar jongste dochter heeft daardoor een heel plat achterhoofd.

En even wat goedkope voedingsbh's gekocht bij de H&M, die zijn daar stukke goedkoper dan waar dan ook en bieden veel stevigheid, niet zomaar een lapje stof zoals bij de Hunkenmoller.

Oh ja, en nog even bij de IKEA geweest, heb daar een 2e ledikantje gekocht voor slechts 69,95, die zet ik in elkaar als kleuterbed, dus met 1 reling eraf, en dan gebruik ik hem als co-sleeper door hem tegen mijn eigen bed aan te bevestigen.

5. NowComplete

NowComplete Actief lid

9 sep 2014
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    Net bij de vk geweest: alles weer goed! Baby is half ingedaald, mijn bloeddruk was top en ze vertelde dat de baby ongeveer een weekje in groei voorligt. Prima.
    En oh ja....we mogen ervanuit gaan dat we ook nu weer een kindje krijgen dat de 8 pond ruim zal overstijgen. (hadden we al verwacht, ik krijg nu eenmaal grote kinderen!)

6. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Oh hier moet ik er echt niet aan denken om al een kolf te kopen. Ik weet nog niet eens of ik wel genoeg produceer. Door een operatie 6 jaar geleden zou de kans heel klein zijn dat ik bv kon geven, maar mijn borsten lekken al vanaf 25 weken :) Hoop dat ik dus niet hoef te combineren en dat mijn lichaam z'n werk doet.

Vannacht eindelijk een keertje soort van doorgeslapen. Werd 1 keer wakker om 12 uur door zuurbranden en omdat mijn blaas alweer volzat, daarna gewoon doorgeslapen tot 7 uur :$ Voel me zoveel beter, mag ook wel een keer gezegd worden na al die slapeloze nachten :D

7. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    hier ook eens wat beter geslapen.. heb altijd zo'n kuitkrampen :( en brandend maagzuur... maar ben blijkbaar toch in één of andere diepe slaap terecht gekomen tot vanmorgen 07.00...

fijn dat de controle goed was nowcomplete :)

8. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Hier ook opeens zo goed als doorgeslapen!!haha grappig dat meer vrouwen dit hadden vannacht!!

9. werveltje

werveltje Niet meer actief

Ik heb ook heerlijk geslapen, maar mag sowieso niet klagen :)

Borstkolf ga ik zeker niet nu kopen, eerst kijken of het lukt en anders huur ik hem wel in het begin.

Super dat alles goed was nowcomplete!

Wat een lekker weertje zeg!!

10. Mipsie

Mipsie Actief lid

1 dec 2013
    127
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Heb hier een raadseltje... ik weeg al 4 weken precies op de ons af hetzelfde, wat al heel apart is. Nou ben ik sinds het begin van de zwangerschap al zo'n 12 kilo aangekomen, dus mag best even minder aankomen, alleen hoop ik niet dat dit betekent dat het kindje niet goed groeit. Ik ben niet aan het lijnen, hou me niet eens in, snoep er lekker op los.

Iemand enig idee?

11. veense

veense Niet meer actief

Mipsie, ik ben al zeker 12 weken niets aangekomen, gynaecoloog vond het niet erg, kleine deed het prima. Ben nu pas 5 kilo zwaarder dan aan het begin vd zwangerschap. Ben van mezelf al zwaar genoeg, dus vind het prima zolang de kleine het maar goed doet.

Now Complete, mijn man is ook zeker 2 weken bij huis, ds willen het gewoon rustig aan gaan doen, zeker 's ochtends, en niet weer om half 9 opgebeld worden of we de voordeur alsjeblieft open willen maken omdat de kraamzorg voor een dichte deur staat ;)

Vanochtend naar de gynaecoloog geweest.
    k ben verliefd! Kan de foto helaas nu niet scannen, maar wat een lief koppie heeft die kleine van mij! Hij lag lekker te gapen tijdens de echo. Omdat dochter met een relatief laag gewicht (2665 gram) ter wereld kwam, icm erg weinig vruchtwater, houden ze deze kleine extra in de gaten en had ik vanochtend dus een echo bij de gynaecoloog. Hij zit nu op de onderste lijn, net als dochter, en is nu met 32weken en 5 dagen weken zo'n 1710 gram. Over 3 weken weer spieken naar mijn kleine vriendje!

12. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Kan zijn dat je (onbewust) stress hebt. Daar kan je van afvallen... Stress kan ook hartstikke onbewust zijn, dat je zelf dus geen stress ervaart maar je lichaam verraad je en ervaart wel stress.

13. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    ik ben vanaf 24 weken ook nog geen kilo aangekomen. bij mij zal de suiker (en het aangepaste ete) in het begin hebben meegespeeld maar na een paar weken heb ik dat ook veel meer los gelaten. geen idee hoe t komt maar geen probleem lijkt me toch? helemaal als je al wat kilo's was aangekomen, dan heb je genoeg resersves al opgebouwd waar de kleine op kan teren (alleen maar voordelig voor jou haha)

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hoi meiden! Druk druk hier. We hebben de hele ochtend de laatste klusjes in huis gedaan, daarna schoongemaakt en alle gordijnen in huis gewassen. De MC bekleding is ook aan het drogen en ruikt heerlijk! Onze kamer is helemaal klaar en het wiegje staat te wachten om opgemaakt te worden, moet me helemaal inhouden haha! De kinderkamers zijn zo goed als klaar, nog wat kleine dingetjes maar daar moet ik eerst voor shoppen. Vluchttas kan ook al bijna klaargezet worden, whaaa! Wat gaat het snel! Het komt zo dichtbij allemaal :D.

Nu even de rest van de middag rusten en niets doen. Wat is het heerlijk weer he!

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    ♥ 1 t/m 15 Mei 2015 Mama's ♥
    Bekijk bijlage 448272
    ♥ Zwanger ♥
    Beitsche 29 jaar - 1 dochter, 1 zoon - Uitgerekend op: 26 april 2015 - JONGEN!
    Gimby 31 jaar - 1 dochter - Uitgerekend op: 27 april 2015 - JONGEN!
    Charise 27 jaar - 1 dochter - Uitgerekend op: 29 april 2015 - JONGEN!
    Bloemmm 25 jaar - 1 dochter, 1 zoon - Uitgerekend op: 30 april 2015 - JONGEN!
    Lise87 27 jaar - 1 zoon - Uitgerekend op: 30 april 2015 - GEHEIM!
    Liz0104 25 jaar - 2 dochters, 1 *zoon - Uitgerekend op: 1 mei 2015 - MEISJE!
    Lana85 29 jaar - 1 dochter - Uitgerekend op: 1 mei 2015 - MEISJE!
    Babymaantje 28 jaar - Eerste kindje - Uitgerekend op: 1 mei 2015 - JONGEN!
    WanneBeMommy 23 jaar - 1 dochter - Uitgerekend op: 2 mei 2015 - MEISJE!
    Miss Smit 36 jaar - Derde kindje - Uitgerekend op: 2 mei 2015 - GEHEIM!
    Smaaltje 34 jaar - Eerste kindje - Uitgerekend op: 2 mei 2015 - GEHEIM!
    Baby Love 30 jaar - 2 dochters, 1 zoon - Uitgerekend op: 3 mei 2015 - MEISJE!
    Amber05 36 jaar - 1 dochter - Uitgerekend op: 4 mei 2015 - ???
    Melliemuis 24 jaar - Eerste kindje - Uitgerekend op: 4 mei 2015 - JONGEN!
    Anneliess86 28 jaar - 1 zoon - Uitgerekend op: 5 mei 2015 - MEISJE!
    Mipsie 32 jaar - Eerste kindje Uitgerekend op: 5 mei 2015 - JONGEN!
    Werveltje 29 jaar - Eerste kindje - Uitgerekend op: 6 mei 2015 - MEISJE!
    Maantje555 25 jaar - Eerste kindje - Uitgerekend op: 6 mei 2015 - MEISJE!
    Zwangernr6 36 jaar - 4 zoons, 1 dochter Uitgerekend op: 7 mei 2015 - JONGEN!
    Veense 38 jaar - 1 dochter Uitgerekend op: 7 mei 2015 - JONGEN!
    Linii 29 jaar - Eerste kindje Uitgerekend op: 7 mei 2015 - JONGEN!
    MMD86 28 jaar - 1 zoon Uitgerekend op: 8 mei 2015 - JONGEN!
    Meliszy ? jaar - Eerste kindje Uitgerekend op: 8 mei 2015 - JONGEN!
    Sprankelkind 25 jaar - 1 zoon - Uitgerekend op: 9 mei 2015 - JONGEN!
    Zondag14 29 jaar - Eerste kindje Uitgerekend op: 9 mei 2015 - VERRASSING!
    Eefjespekkie 30 jaar - Tweede kindje Uitgerekend op: 9 mei 2015 - VERRASSING!
    Anne2408 35 jaar - Eerste kindje Uitgerekend op: 10 mei 2015 - MEISJE!
    Ikke101 41 jaar - Eerste kindje Uitgerekend op: 11 mei 2015 - MEISJE!
    NowComplete 36 jaar - Derde kindje Uitgerekend op: 11 mei 2015 - JONGEN!
    Jess93 21 jaar - Eerste kindje Uitgerekend op: 12 mei 2015 - JONGEN!
    Gosh 32 jaar - 1 zoon Uitgerekend op: 13 mei 2015 - ???
    MeMyself 33 jaar - 1 dochter Uitgerekend op: 13 mei 2015 - JONGEN!
    ZaZou 28 jaar - 1 zoon, 1 dochter Uitgerekend op: 14 mei 2015 - MEISJE!
    MamaVanNuNog2 32 jaar - Derde kindje Uitgerekend op: 15 mei 2015 - MEISJE!
    Mir1984 30 jaar - Tweede kindje Uitgerekend op: 15 mei 2015 - JONGEN!

♥ Afspraken ♥
    17-03 Charise Groeiecho
    18-03 Zondag14 Controle VK
    18-03 Lana85 Controle VK
    18-03 Werveltje Groeiecho + Controle VK
    18-03 Anne2408 Controle echo
    20-03 Sprankelkind Telefonische Intake Kraamzorg
    23-03 Charise Controle VK
    24-03 Lana85 Controle internist
    26-03 Bloemmm Controle VK
    27-03 Jess93 Controle VK
    27-03 ZaZou Echo Gyn
    31-03 Lana85 Groei- en Liggingsecho
    31-03 ZaZou Gesprek VK ZH
    01-04 Zondag14 Controle VK
    02-04 Mir1904 Controle VK
    09-04 Jess93 Liggingsecho

♥ Geboren ♥
    Baby Love / R. geboren op: 2 maart 2015 / 31w1d.

♥ Sterretjes.. ♥
    *7+2w 3butterflies
    *9+2w Simmer
    *10+2w Pitahaya
    *11+3 Meriam22

*Wijzigingen in kleur aangeven graag, dan pas ik (Bloemmm) ze aan!

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    ♥ Voorgevoel Bevallen ♥
    Bekijk bijlage 448273
    Baby Love / Uitgerekend op: 3 mei / Gokt op: 20 april / Geboren: 2 maart
    Linnii / Uitgerekend op: 7 mei / Gokt op: 21 april
    Mir1984 / Uitgerekend op: 15 mei / Gokt op: 24 april
    Bloemmm / Uitgerekend op: 30 april / Gokt op: 25 april
    Charise / Uitgerekend op: 29 april / Gokt op: 25 april
    Beitsche / Uitgerekend op: 26 april / Gokt op: 26 april
    Maantje555 / Uitgerekend op: 6 mei / Gokt op: 27 april
    Melliemuis / Uitgerekend op: 4 mei / Gokt op: 27 april
    Lana85 / Uitgerekend op: 1 mei / Gokt op: 1 mei
    ZaZou / Uitgerekend op: 14 mei / Gokt op: 1 mei
    Sprankelkind / Uitgerekend op: 9 mei / Gokt op: 1 mei
    NowComplete / Uitgerekend op: 11 mei / Gokt op: 1 mei
    Miss Smit / Uitgerekend op: 2 mei / Gokt op: 2 mei
    Zwangernr6 / Uitgerekend op: 7 mei / Gokt op: 5 mei
    Jess93 / Uitgerekend op: 12 mei / Gokt op: 8 mei
    Smaaltje / Uitgerekend op: 2 mei / Gokt op: 9 mei
    Werveltje / Uitgerekend op: 6 mei / Gokt op: 10 mei

Anne2408 / Uitgerekend op: 10 mei / Gokt op: 14 mei

17. NowComplete

NowComplete Actief lid

9 sep 2014
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat heerlijk voor alle dames die hebben doorgeslapen!!
    Doet een mens goed, niet waar?

Zijn jullie trouwens aan de zwangerschapsgym / yoga / zwem?

18. Linnii

Linnii Actief lid

8 mei 2014
    228
    1
    18
    Zuid-Limburg
    Hallo dames,
    Gister controle gehad bij vk, suiker was prima (4.1) alleen is onze mini-man nog steeds aan de grote kant dus moet volgende week naar t Z-H voor n groeiecho +consult met n gynaecoloog en met 36weken dan nogmaals. Verder ga ik volgende week ook naar n infoavond in t zh krijgen we een rondleiding enzo.
    De weegschaal gaf +12 aan:) maar volgens de vk heel normaal allemaal..
    Slapen gaat de ene nacht beter als de andere, kan nu moeilijk op m'n rug liggen omdat meneertje gedraaid is en m'n zijn ruggetje in het midden van mijn buik ligt en dus met z'n billen omhoog duwt , lijkt echt soms alsof ik een puntbuik heb:D

voor op de lijst 25-3 groeiecho + consult
    30 maart controle vk

19. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

Zo hier ook weer goedgekeurd vk. Harde buiken schijnt bij 2de vaker voor te komen dat het heftiger is. Op het moment bij vk voelde buik.soepel dus ze maakte haar geen zorgen. Bloeddruk was 110 65 ook prima. Kindje dacht ze te voelen hoofdje beneden maar wist ze niet 100 procent zeker. mijn buik voelde wel vol en hoog zei ze. Verder had ze over dat kindje qua grootte normaal voelde ny. Woooow dat is pak van me hart. Over 2 weken liggingsecho! Groeiecho is niet ter sprake gekomen. Heb en wel bloedprik formulier meegekregen ivm gbsdrager en urinepotjr.dat doe ik volgende week

20. werveltje

werveltje Niet meer actief

@nowcomplete, dat doe een mens zeker goed! Hopelijk blijf ik lekker slapen haha.
    Ik doe aan zwangerschapszwemmen ja. Yoga is niks voor mij, dus dat doe ik niet :)
    Fijn al die goede controles meiden! Ik ga morgen voor de groeiecho, ben erg benieuwd!

Deel Deze Pagina