Fijn, beide goede controles Hier mag ik maandag weer, vanaf dan elke 2 weken dacht ik. Moet dan mijn geboorteplan afhebben haha, heb nog geen start gemaakt eerlijk gezegd. Maar het is vrij simpel, heb gewoon een formulier meegekregen, en dan kan ik gewoon aantikken wat ik wel en niet wil. En dan nog ben ik te lui. We zijn ook ein-de-lijk uit de naam! Niet de naam die ik wou want vriendlief heeft een verre verre neef die zo heet. Heb me er maar bij neergelegd, maar ben heel blij met de naam die we nu hebben Hier doe ik (nog) niet aan yoga/zwemmen. Ik wou het wel maar heb er vanaf gezien, ik heb er gewoon de energie en tijd niet voor. Misschien in mijn verlof, maar dan zelf lekker baantjes trekken in het zwembad. Moet wel ff een nieuwe badpak scoren, want die van mij pas ik dus allang niet meer
Yes, verlof!!! Ik heb even zwanger en fit gedaan maar nu niets meer. Beweeg genoeg met 2 kleine kinderen en is de derde dus bevallen kan ik inmiddels wel😁
ik zit even mijn zwangerschapskaart te bekijken maar snap iets niet hihi mischien weet iemand het van jullie onder het kopje lev rev staat +2 wat houd dat in?vorige x was het +3 buikhoogte was nu trouwens 1/2 nx+
Hier ook geen zwangerschapsgym of zoiets, niets voor mij! Net telefonische intake kraamzorg gehad, er was veel begrip voor mijn wensen en ideeen, en dus komt er maar 24 uur iemand rondlopen (en dat vind ik nog te veel, maar minder mocht niet...). Krijgen de zorg 's middags, bood ze zelf aan, kunnen we in de ochtend gewoon lekker ons eigen tempo aanhouden, wij starten nooit zo snel op, en voel me erg opgejaagd als ik om half 9 mijn man en mezelf wakker moet krijgen voor een kraamverzorgster. Bed gaat ook niet omhoog, verschoon het normaal ook niet iedere week, en bevallen gebeurt sowieso in het ziekenhuis. Als er echt 1 moeilijk gaat doen met de baarmoedercontrole leggen we er wel een kindermatrasje en dik kussen bovenop. Verder lig ik er toch niet in als er kraamzorg is. Bovendien is de door ons aangevraagde kraamverzorgster zelf maar klein, als de boel hoog staat komt ze amper boven het bed uit Temperaturen ga ik lekker zelf doen. Zolang de baby maar voldoende gecontroleerd wordt, is het voor ons in orde! Had mijn dochter ook goed ingeschat: vroeg haar of zij liever een beschuitje van de kraamverzorgster krijgt, of dat zij ze zelf mag smeren en beleggen. Dat laatste dus, en dat wil ze ook voor alle visite en voor haar klas en collega's van mijn man doen Heb de kraamverzorgster die de intake deed ook nog wat kunnen leren, namelijk dat je via de site van Nutrilon zonder verzendkosten 2 pakken voeding kunt bestellen, en dat dat de volgende dag nog thuisbezorgd wordt.
Hier geen yoga of zwemmen of cursus... Bij geen een van allen gedaan eigenlijk en nu heb ik er noch de tijd noch de energie voor Qua aankomen, ben op de hele zwangerschap nu in totaal 8,5 kilo bijgekomen. De laatste vier weken niets erbij tot hiertoe... Ik eet me nochtans ook voorbij haha. Wanneer zetten jullie jullie vluchtkoffertje klaar? Verlof, ik wilde stoppe. Met de paasvakantie dus rond 6 april... Maar denk dat ik nog 1 week Langer blijf werken... Weet het nog niet zeker. Vind het nu al heel zwaar met twee kids in buis, dan werken en huishouden er nog helemaal bij... Anderslukt dat allemaal maar nu is de energie redelijk ver te zoeken.... Vrijdag weer op babydate bij de gyn als ze weer niet afbellen vanwege een bevalling... Zou niet de eerste keer zijn
Hallo meiden, heb vluchtig alles gelezen maar beetje veel om te reageren. Fijn de goede controles Hier vandaag druk bezig geweest samen met mijn moeder en man in huis en tuin. Schuur opgeruimd, ramen gezeemd, lekker zitten poetsen en ben nog 2x gaan bloedprikken voor bloedsuiker en hb. Vanavond nog naar ikea geweest voor wat dingetjes. Ben helemaal gesloopt!! Groeiecho gehad, de kleine man is groot!! Hij zit nu op p85, en vorige keer op p61. Dus echt wel flink gegroeit in 4 weken. Vooral zn buikje is extreem, die zit op p98. Z'n gewicht is nu 2715 gram. Als hij dus zo door blijft groeien is hij ruim 8 pond bij de geboorte. De echoscopiste vroeg wat ik dronk, laatste tijd drink ik regelmatig taksi, zo lekker haha. Maar ze zegt geen frisdrank meer drinken, dat is nog veel erger dan teveel eten. Dus nu maar braaf aan de thee en water. Vruchtwater was ook aan de ruime kant wat kan wijzen op hoge bloedsuikers. Heb vandaag weer geprikt dus ben benieuwd. In ieder geval, wel weer een mooi plaatje gekregen... ... Zet m in volgend bericht want zit op telefoon en heb per ongeluk in snel reageren getypt hihi.
Mijn kereltje zit op P10 zei ze vandaag, wat een verschil dan met P85... Scheelt ook een kilo in gewicht zie ik, hij weegt nu 1710 gram...
Vandaag trouwens deze schoentjes gekocht voor volgend jaar zomer, kon ze niet laten staan Product Detail | H&M NL
Mijn meissie zit ook op de p10 lijn. Daardoor krijg ik wekelijks groeiecho's. De vorige gynaecologe wilde ook wekelijks een ctg gaan doen van een half uur, maar dit zie ik niet zitten, het is toch een soort magnetron effect. De gynaecoloog van afgelopen maandag zei dat de ctg van vorige week heel erg goed was en vond het ook niet nodig om iedere week een ctg te doen, maar enkel op indicatie, als ik b.v. minder beweging voel. Maar ik voel haar nonstop draaien en klooien, dus dat zit voorlopig wel goed denk ik. Nu wil ie mij aan de betablokkers. Help, ik wil dit niet. Ben heel erg bang voor betablokkers. Het is troep. Hij wilde het nog 1 weekje aankijken. Ben zo bang dat het a.s. maandag weer hoog is, echt het laatste wat ik wil is betablokkers slikken.
Betablokkers zijn echt niet fijn! Welke willen ze voorschrijven, labetalol?Heb je al een hoge dosering methyldopa? Wat een prachtige kindjes charise en veense!! Kan me voorstellen dat je tot over je oren verliefd bent!!
Waarom willen ze je bètablokkers geven Miss Smit? Ik moet vandaag een groeiecho en mn bevalling bespreken. Ben benieuwd! Verder doe ik een 33 weken dansje, dans je mee Maantje? Jaa echt prachtige echo's!
Veense, wow wat een verschil he?! Haha. Echt bizar. Ikke, snap dat je dat allemaal niet wil. Je bent niets verplicht he? Het is jou lichaam!
Wat raar dat het beleid overal zo anders is. Ik krijg echt niet elke week een groeiecho, een week of 4 geleden is bij de verloskundige de P10lijn geconstateerd, en nu weer bij de gyn. Krijg over 3 en over 5 ween weer een groeiecho (beide bij gyn). Nu heb ik natuurlijk al eerder een klein maar fijn meisje op de wereld gezet de het bij de geboorte direct prima deed, misschien maakt dat uit. De groeiecho's bij de gyn zijn ook vooral om goed te maken dat er bij de vorige bevalling zoveel mis is gegaan en ze me extra gerust willen stellen heb ik het idee. CTG is helemaal niet aan de orde. Heb ik bij dochter toen alleen de dag voor de bevalling gehad omdat ik haar minder voelde. Nu voel ik haast meer dan me lief is Dochter is toen met 39.4 ingeleid vanwege het weinige vruchtwater, en dat houden ze nu natuurlijk wel extra in de gaten, ook omdat het maar een kleintje is.
Vertelde net nog aan mijn dochter (die vol trots de foto van haar broertje mee naar school heeft genomen) dat er dus een ander kindje wel een kilo zwaarder is. Dat klonk haar zo groot in de oren dat ze zich af vroeg of die er wel normaal uit kon komen, 'dat wordt dus een keizersnee' zei mijn kleine wijsneus van 8,5 letterlijk. Heb haar maar even uitgelegd dat zij en haar broertje wel erg klein waren/zijn, en dat zij bij haar geboorte ook bijna 2700 gram woog. Dus trek je van haar gezwam niet veel aan, ze dacht ook dat ze tijdens de bevalling wel even een half uurtje in de gang kon gaan zitten DS'en en dat het dan gepiept was
Ik krijg gelukkig geen bètablokkers. Dit is mijn eerste zwangerschap zonder RR verlagende medicatie!! Heb alleen thyrax en dat is maar tijdelijk. Ik krijg vanaf 20 weken elke 4 weken een groei echo ivm mijn gecompliceerde eerdere zwangerschappen. De kans dat de placenta niet goed groeit is daardoor iets groter maar tot nu toe zit ie prachtig op de middenlijn😊
Ohhh sorry had verkeerd gelezen haha. Snap dat je geen bètablokkers wil. Rugtas dat is voor schildklier toch? Wat is de reden ikke dat ze mogelijk bètablokkers willen voorschrijven? Haha heel bizar idd dat er zoveel verschil in de kindjes kan zitten op dezelfde termijn. Belangrijkste is in ieder geval dat ze er gezond uit komen en voor de moeder op een zo prettig mogelijke manier