1 t/m 15 mei 2015 mama's Deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Dikke knuffel voor de meiden die zich niet lekker in hun vel voelen! Lees de rest vanavond even bij. De schoonmaakster van mijn vader is er een middagje om me te helpen in huis. Manlief is met de kinderen bij mijn vader waar we ook eten vanavond :D. Heb net de boel afgestoft, stofgezogen en ga verder met mijn was! Heerlijk dat iemand mijn badkamer, keuken en ramen even doet. Heb vreselijk last van mn nesteldrang 😂.

Tot vanavond meiden!

2. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    hihi herkenbaar bloem. Ik ben ook stapsgewijs het hele huis aan het aanpakken. het sanitair laat ik inderdaad van onder tot boven soppen door degene die bij ons schoonmaakt.
    als het goed is heeft alles een beurt gehad voordat ik 37 weken ben. Wel een fijne gedachte dat het dan lekker fris allemaal is, want daarna zal het wel een aantal weken niet helemaal mijn prioriteit hebben :D

3. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Oh heerlijk. Iemand die even alles schoonmaakt! Helaas zal ik het hier zelf moeten doen haha. Maar nu ik met verlof ben probeer ik elke dag 1 taak te doen :) gewoon om mezelf bezig te houden maar ook zodat ik niet elke dag niks zit te doen, dan worden t nog wel erg 6 lange weken.... Wc en badkamer Is inderdaad misschien wel een taak voor morgen! Hoe gaat t met iedereen hier? Zullen wel al meer vrouwen met verlof zijn toch?

4. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    ik ga over drie werkdagen met verlof, heb er nu toch echt wel heel erg zin in!!

5. Maantje555

3 weken pas...Jeetje Lana dat Is nog wel pittig of niet? Ik zou eigenlijk as woensdag met verlof gaan. Maar moest van de vk al week eerder stoppen... Maar nog 3 weken... Respect!!

6. Linnii

Linnii Actief lid

8 mei 2014
    228
    1
    18
    Zuid-Limburg
    Morgen nog 4,5u werken en woensdag 3,5u:D dus eigenlijk voelt het al een klein beetje als verlof deze week😄
    Net gestofzuigd en gedweild, lijkt wel of ik de marathon heb gelopen:$

7. werveltje

werveltje Niet meer actief

Maantje, volgens mij lees je verkeerd, volgens mij moet ze nog 3 werkdagen :)

Ik nog 8 te gaan, jeeeeeej

8. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hihi niet 3 weken maar 3 werkdagen he ;) dus ik sluit vrijdag middag de deur van kantoor achter me dicht voor de komende vier maanden!!

9. Maantje555

Oh haha sorry... Zwangerschaps scheelheid! 3 dagen nog, wat lekker haha!

10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik ook nog 3 werkdagen :) en heb helemaal geen zin om die paar dagen nog te werken :)

Mijn dag:
    Controle bij verloskundige: bloeddruk te hoog (100/145), klein spoortje eiwit in urine maar niet zorgwekkend, kan ook van afscheiding zijn. Toen ivm mijn hoofdpijn klachten naar het ziekenhuis voor alle checks. Daar bloedgeprikt in t ziekenhuis,me weer gemeld bij de balie. Was die doos dat vergeten door te zeggen naar het andere personeel, een uur zitten wachten en uiteindelijk omdat ik er zelf weer naar vroeg werd ik opgehaald. Toen aan de CTG, en na 15 min liggen werd mn bloeddruk gemeten. Was weer ineens heel laag: 60/120 :( Ze dachten dat t kwam omdat ik nu al tijdje stil lag. Bloed en urine verder helemaal goed en toen dus weer naar huis :)
    Vroeg nog of ik rustiger aan moest doen omdat het er dus op leek dat bloeddruk zo hoog is als ik actief ben maar ze zei dat t niet uitmaakte en het echt om de bloeddruk in rust ging. Ik vind dat nog steeds een beetje raar. Als ik dan de hele dag druk ben, heb ik toch de hele dag een te hoge bloeddruk, kan toch niet goed zijn? :( Morgen even tijdens spreekuur de vk bellen want moet ook nog nieuwe afspraak maken, vraag ik dat ook nog wel gelijk aan haar.

11. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ik ben in het verleden heel veel bij mediums geweest.
    maar vind ze lang niet allemaal "betrouwbaar" echte goede eerlijke zijn moeilijk te vinden. ik wil niet zomaar een medium in mijn zoontjes energiebaan laten gaan zonder dat ik weet dat het een betrouwbare is. en met de juiste intentie en juiste energie werkt.

ik en mijn zoontje zijn eigenlijk allebeid hsp. ik verwacht dan ook dat dit ook mede een oorzaak van zijn slechte slapen is. daarbij is hij ook nog behoorlijk wijs intelligent voor zijn leeftijd. ook dat werk totaal niet mee. zon klein hersentje wat al zo kan malen en nadenken. hij merkt alles op en onthoud alles. eigenlijk kan ik dus wel zeggen dat hij overprikkeld is doordat hij zoveel "atennes" heeft. ik hoop dat als hij ouders is ik hem beter kan ondersteunen en hem meer uitleg kan geven en gerustelling kan geven. ik vrees voor nu dat het nog wel een jaartje of 2 zo verder kan gaan.

de pedagoge wil hem het erin stampen dat hij MOET slapen dat hij NIET mag drinken snachts. en dat hij ALLEEN moet inslapen.
    en dat hij maar gewoon op zijn strepen gezet moet worden en laten huilen totdat hij uiteindelijk opgeeft. de pedagoge denk vanuit haar vak gezien dat hij gewoon dwars is. maarja ze zijn er zelf nooit bij.
    ik heb haar duizend maal uitgelegd dat mijn zoontje heel erg zijn best doet om zelf in slaap te vallen maar dat het hem gewoon niet lukt.
    hij wil het heel graag maar raakt in paniek door zijn vermoeidheid. hij is op dat moment ook erg bang om alleen gelaten te worden. hij vraagt om een flesje melk en op dat moment drinkt hij zich in slaap met als gerustelling dat wij bij hem blijven tot hij slaapt. doordat hij een uur van tevoren melatonine krijgt word hij een beetje moe en geeft hij zelf aan naar bed te willen.hij neemt zijn kroeltjes mee papa of mama en een flesje. en dan slaapt hij binnen een kwartiertje.
    het nadeel is dat de keren hij snachts wakker word ditzelfde ritueel wilt omdat hij weet dat het hem zonder niet lukt. en dit is wel heel moeilijk.
    de pedagoge wil dat hij dit afleert maarja om het op hun manier er in te timmeren vind ik te ver gaan.
    wij doen het liever stapsgewijs en met heel veel uitleg en liefde. en niet door kwaad te worden. want waarom zouden we kwaad moeten worden? hij doet het toch niet express? en dit snap de pedagoge dus niet.en ja hsp geloven ze niet in dus ik vind het moeilijk:(

hij krijgt wel een tijdje bachbloesem als ondersteuning en ik wil nog even kijken naar een hopkussentje.

mijn zoontje is nu een weekje van zijn slaappillen af die hij 2 weken gebruikt heeft van de slaapgeneeskunde arts maar hij heeft nu dus last van afkickverschijnselen. hij is enorm van slag en huilt erg veel overdag. de slaappillen die hij kreeg werden ook gebruikt voor mensen met ernstige psygose dus eigenlijk was het ook een soort antidepressivia in een lage dosis. en ja mijn zoontje reageert daar nu vervelend op. het gaat uit zijn bloedbaan en dan krijg je net als drugs afkickverschijnselen. en nu wilt de pedagoge dus weer andere geven:(
    snap haar niet helemaal. ik heb gezegt het niet te willen.
    overigens mag hij het max 3 maanden. en wat dan na die 3 maanden? dan moet hij weer afkicken?
    neee er moet een andere weg zijn. een kleintje van net 2 nu al volstoppen met pillen? dat lijkt me echt niet oke. ook zijn levertje moet alles kunnen verwerken.

12. Schilderijtje

betreft schoonmaken. uuuh ook al zal ik met 37 weken alles gehad hebben moet ik alsnog elke week de badkamer opnieuw doen en alles zemen en stoffen etc.hier herhaald zich elke week alles.
    met een kleine in huis en alle plakvingertjes hou ik het niet lang schoon helaaas. hier doe ik elke week de badkamer,w's grondig.
    en ik doe elke dag beneden het huis stofzuigen en dweilen. boven 3x in de week.
    stoffen en zemen van deuren dagelijks.

13. Schilderijtje

@ bloem heb jij nog 1x dat lijstje voor mij van de vluchttas?? ik kan hem niet vinden:)

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo meiden,

Hier ben ik ook weer eens even. :D
    Inmiddels druk bezig met de babywas, alle kleding is gewassen en ben ik aan het strijken. (Is ook de enige keer dat ik het doe want daarna vouw ik alles gewoon op haha) Moet nog beddengoed en hydrofielen wassen e.d. Maar alles op z'n tijd.

Gisterenochtend zei m'n man ineens van ja ik heb een high tea geregeld voor ons vanmiddag. Maar toen we daar aankwamen bleek het een (mini) babyshower te zijn. :D Superleuk! Gewoon klein, mijn moeder, schoonzus, beste vriendin en haar moeder (die ken ik al mn hele leven en is toevallig ook onze gastouder). Mijn man en dochter gingen lekker samen naar de kinderboerderij.
    We hebben lekker zitten kletsen en heb nog cadeautjes gehad. Echt heel erg leuk en lief!

Vanmiddag controle gehad bij de VK. Bloeddruk was 120/80 dus super netjes. Niets aangekomen laatste 2 weken (dus sta nog steeds op +3 kg sinds begin). Baby ligt ietsjepietsje ingedaald, maar zou er ook zomaar weer uit kunnen, dus word even in de gaten houden komende weken. Bij 2e of meerdere kindjes kan het zo zijn dat ze niet indalen, dus mocht dat zo zijn moet ik t weten natuurlijk ivm als de vliezen breken je dan moet gaan liggen oid. Maar voor hetzelfde geld daalt ie gewoon in en is er niets aan de hand. Is nog tijd zat haha.
    De groei is inderdaad aan de ruime kant, maar bloedsuikers zijn allemaal prima, dus kan er weinig aan doen. Ze gaan het nu in de gaten houden en mocht mijn buik toch flink gaan groeien nog dan kijken ze evt. nog een keer, ook naar vruchtwater. Bij de echo zat dat op 23 en boven 25 is teveel zegmaar.
    Heb nu over 2 weken weer een afspraak en dan ben ik gewoon 37 weken zwanger, echt bizar haha.

Sprankelkind, klinkt inderdaad heel logisch wat je zegt, als hij zo gevoelig is dan kan je denk ik ook weinig doen dan hem zijn vertrouwde ritueel geven en hem laten weten/merken/voelen dat ie veilig is en dat jullie er zijn. Zou nu zeker geen heftige veranderingen door gaan voeren wat betreft laten huilen e.d. En ik ben het met je eens dat dat meer kwaad doet dan goed. Waarom hem zo onveilig laten voelen en hem laten huilen tot ie uitgeput is en opgeeft. Daar bereik je helemaal niets mee. ALS het al zou werken dan is het heus niet omdat ie begrijpt dat hij het alleen moet doen maar gewoon omdat ie denkt het maakt niet uit wat ik doe er komt toch niemand. Dat is ook super sneu. Dus ik begrijp je helemaal hoor. Ik kan me ook absoluut niet vinden in dat soort methodes. En je hebt het al eens geprobeerd zeg je...
    Hij krijgt het straks ook al moeilijk genoeg als de baby er bij is, zal ook een impact hebben.
    Echt sneu ook dat ie zo'n last heeft van het afkicken. Iets anders geven is dan toch ook het probleem verschuiven.
    Wel heel heftig hoor, respect voor jou/jullie! En dikke knuffel! Zal echt niet altijd makkelijk zijn.
    En evt. een mutsje op zijn hoofd met slapen? Weet natuurlijk niet of hij dat wil en ophoudt, maar hoor vaak dat dat wel helpt met prikkels tegenhouden.

uhm, verder weet ik niet meer zo goed wat iedereen had getypt.
    Beterschap voor de meiden die zich niet lekker/goed voelen.
    En veel dames lekker aan het poetsen. Heerlijk he?

Voor de lijst:
    7 april controle VK

Fijne avond allemaal!

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Even voor jou Sprankel!

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ben helemaal gesloopt, dus duik snel mijn bed in. Het was het in ieder geval waard, echt alles in huis is nu gedaan. Mijn dagelijkse dingetjes bijhouden en de laatste dingen voor de baby en de jongenskamer shoppen en dan ben ik echt klaar :D. Wat voelt dat heerlijk zeg.

De rest niet gelezen maar wil wel even op Sprankel reageren. Hier ook een enorm gevoelig meisje en ook ik deel je mening over laten huilen. Ik ben er sowieso geen voorstander van, maar als je van je kind weet dat ie zo gevoelig is lijkt het mij zoals Charise ook al zei absoluut geen goed idee om met methodes als laten huilen aan de slag te gaan. Ik hoop met heel mijn hart dat het wat makkelijker wordt voor jullie, ik weet hoe ontzettend slopend kan zijn en jij zit er al veel langer in dan dat wij destijds met Mira hadden. Dikke knuffel! Ik duim heel hard mee dat het goed komt!

Voor de rest zag ik allemaal controles, laatste werkdagen en ook schoonmaak tekstjes haha! Zal morgen weer bijhouden.

Welterusten!!

17. Schilderijtje

ik ben weer bijgetankt! ik heb een hele nacht doorgeslapen. zoonlief komt zo weer neer huis hij vraagt allemaal om zijn mama huilend.
    gisterenavond ook maar het is mijn moeder toch gelukt hem in bed te krijgen. had haar al gezegt als het echt niet ging ze hem terug mocht brengen want vind het dan ook zo zielig.

ik wil einde van de week even urine wegbrengen naar het zh maar hoe kan ik dit het beste bewaren? en weet iemand of het voor gbs ochtenurine moet zijn?

18. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik heb je een pb gestuurd :)

19. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    sprankel fijn dat je even bijgetankt bent :)

verder zie ik veel schoonmaakjes voorbijkomen :)

en mensen die hun verlofperiode bereikt hebben :)
    ik ga nog werken tot en met 10 april. heb een zittende job als administratief bediende dus al te veel lichamelijke inspanningen doe ik niet.

Verder blijft het hier rommelen... gisterenavond was het een uur lang om de vijf minuten... ik was net aan het twijfelen of we moesten vertrekken naar het ziekenhuis... (wonen op 30 a 40 min afstand van het ziekenhuis waar ik wil bevallen en moeten de kids nog afzetten onderweg bij mijn moeder) maar het is dan toch opgehouden...
    Als ons kleine meisje niet vroeger komt (laat ons hopen) word ik ingeleid in de week van 20 op 24 april (38-39weken).

dat was even mijn update :)

20. werveltje

werveltje Niet meer actief

Fijn dat het toch weer is gestopt Liz! Hoop dat ze nog lekker 4 weken blijft zitten!

Hier ook druk met klusjes in huis, ben toch lekker vrij vandaag :D
    Eerst even de klusjes in huis en dan straks eventjes naar de stad, nog wat spulletjes kopen.

Deel Deze Pagina