Die kon ik er bij kopen op die site waar ik mn geboortekaartjes bestel. Heb idd ook bij Hema enzo gekeken voor zegels, maar kon niet echt wat geschikts vinden. Wel een stuk goedkoper ja. Maar nu heb ik de sluitzegels in stijl van geboortekaartje, dus vind ik leuker. Op de site van mijn geboortekaartje (Fientje & Co | Maak je eigen geboortekaartje of trouwkaart) zijn de sluitzegels 4,50 per vel en daar zitten er 24 op. Verder zijn er online heel veel sites waar ze gewoon rolletjes met stickers verkopen, is eigenlijk net zo makkelijk en iets goedkoper
jij bent gewoon al 35 weken!! zullen we even ruilen? ik heb me eens zitten verdiepen in tepelstimulatie. vroeger werd het gebruikt om vast de baarmoeder etc klaar te maken voor bevalling zoals helpen bij verweking zachter worden. toen begonnen ze bij 34 weken. vind dit toch een beetje eng.. maar als ik verder lees zie ik er weinig verhalen op dat de vrouw ook daadwerkelijk eerder beval. bij mijn vorige zwangerschap heb ik gestimuleerd vanaf een week of 38 maar dan om de borstvoeding op gang te brengen. en dit werkte echt heel goed. gelijk na de bevalling gaf ik al een flinke plons bv in het zh vroegen ze me nog hoe ik dat voor ekaar heb gekregen. nou door te stimuleren van tevoren. voor de bevalling of weeen opwekken heeft het iig toen niet geholpen. maar hoe zal dat zijn bij wk 34? ik wil natuurlijk niet voor 37 weken bevallen. het enige wat ik ermee hoop te bereiken is dat alles soepeler al word. ( de vorige zwangerschap duurde het 30 uur voordat ik eindelijk 10cm had. bleef echt hheeeeeel lang hangen op 2cm. hoe staan jullie hier tegenover? van mij mag het betere weer komen. zo komt de tuin nooit af en wil de spullen van de schuur die binnen staan naar buiten!
Ik doe helemaal niets om eerder te bevallen, want ik wil juist later bevallen haha.. Ben echt nog niet klaar met het zwanger zijn. Ben benieuwd.... Mijn andere 2 kindjes waren er over 2 weken gewoon al!! Vind dat zo'n bizarre gedachte...... Ik wil nog niehiettttttt
nee ik wil ook niet eerder bevallen ( ja vanaf 37 weken ). las dat het zou helpen om de bevalling te verkorten. dus om het zachter worden te ondersteunen en onsluiting sneller te laten gaan. schijnt uit jaren 60 te zijn.het enige wat ik er niet uit begreep is waarom al vanaf week 34. ik vind dat een beetje eng . ik zou denken dat er dan weeen opgewekt worden .
hoe klein waren jou kindje bij geboorte bloem? ik denk als je nu de 40 weken haalt het gewicht wel iets hoger ligt dan je gewend bent schijnt best veel te schelen 37 of 40 weken. dacht iets van 600 gr
yeaaah alweer 35 weken Bloemmm!! Ik ga er ook vanuit dat ik later beval haha, maar ik weet niet waarom
34 weken alweer! Nesteldrang bij het leven, nog geen 10 uur in de morgen en ik kan alweer een klusje afstrepen van mijn nesteldrangklussenlijst! Het wordt nog wat hier in huis! Het zonnetje schijnt, wat wil een mens nog meer? Ok, 1 minpuntje, door de zon zie ik wel dat mijn raam erg nodig gelapt moet worden, gelukkig hangt daar een mooi nieuw gordijn voor Baby laat zich steeds vaker voelen, man vindt het doodeng als hij een harde bult voelt Dochter is vol goede moed naar school gegaan en vastberaden volgend jaar in groep 7 te zitten (ze zit nu in groep 5). Gisteren een gesprek gehad op school en ze loopt op alle taalgebieden ruim 3 jaar voor, en met rekenen ongeveer 1 jaar. Ze gaan haar nu de komende 3 maanden de belangrijkste rekenvaardigheden uit groep 6 leren, en een paar taaldingetjes (vooral ontleden, wat feitjes die ze moet kennen en die je niet uit jezelf kunt weten), zodat ze volgend jaar dus door kan stromen. Topografie gaat ze dan thuis 'even' doen, dat vind ik zelf wel belangrijk, dat komt ook niet terug in hogere groepen. Met bepaalde vakken gaat ze alvast 'undercover' meedraaien in groep 6 en groep 6/7, zodat ze zelf ook weet in welke groep ze zich het best thuis voelt. School is daar gelukkig heel soepel in, en zet haar belang voorop! Dit is ook al haar derde school, dus vinden wij het heel belangrijk dat ze zich zelf ook prettig voelt bij een overgang naar weer een andere groep kinderen. Ze vindt het spannend en onwerkelijk, maar omdat haar juffen, de IB' er en wij als ouders in haar geloven ziet ze het wel zitten. Over ruim 2 jaar mag mijn knulletje nog amper naar de peuterspeelzaal als mijn dochter al op het gymnasium zit Daar wil ze zelf graag naar toe en dat moet ook wel kunnen gezien haar hele houding. Heb echt wel even getwijfeld hoor, ze is van 21 juli, is nu dus pas 8 en is dus met nog net geen 11 jaar klaar met de basisschool (en doet dan met 16 jaar eindexamen VWO). Maar sociaal-emotioneel is ze er echt sterk genoeg voor, ze weet namelijk heel goed wat ze wil en trekt zich niet zo heel veel aan van groepsgedrag, desondanks is ze populair in de klas volgens haar juffen en zal ze zich ook prima kunnen handhaven in een groep hoger. Wordt een spannende tijd voor haar, hard werken op school en grote zus worden. Ben zo trots op mijn moppie, ze wordt alleen wel erg snel groot zo... Maar genoeg opgeschept, ik ga de stofzuiger maar eens opzoeken...
Mira was met 37+4 2940gram en Ediz (ook geboren) met 37+4 3160gram. Normale gewichten voor het termijn. Als ik met 39/40 weken pas beval zoals ik dat graag zou willen (ik weet dat ik niets te willen heb haha) dan zal hij inderdaad vast wat groter zijn. Maakt me niet uit hoor . Ik geloof niet zo in dat soort dingen Sprankel, maar wellicht dat het echt werkt.. Hier duurde beide bevallingen ook meer dan 24 uur, maar heb het niet als vervelend ervaren. Op de een of andere manier denk ik dat het dit keer helemaal niet zo lang zal duren, ik weet niet waarom.. Gewoon een gevoel. Werveltje ben benieuwd of je gevoel klopt
inderdaad mooie gewichten voor termijn neee ik weet dus ook niet of ik het moet geloven. maar wilde het nog maar niet uit proberen. stel je voor dat het zo goed werkt en lig vanavond te bevallen laten we dat maar niet doen hihi.
Nee, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling nee . Bij mijn dochter was ik er echt wel klaar mee met 37 weken (lag toen al 6 weken met bedrust op de bank) dus toen heb ik zowat een hele fles bitterlemon gedronken en of het toeval was weet ik niet, maar de weeën begonnen die avond hahaha. Vast toeval, maar ik vond het wel grappig
hahaha getsie bitterlemom vind dat zoooooo vies. geen wonder dat je beviel. de baby ging vast stuiteren van de bittere smaak ik beviel met 40,4 maar had gelijk om de 4 a5 minuten weeen. en dan volhouden 30 uur was me echt teveel .. ik was denk ik nog te stug down under.. hopelijk verloop het bij mij nu wat vlotter en soepeler. maar bitterlemom nee dat krijg ik er niet in hoor dan maar touwtje springen
Ik geloof ook niet in dat soort dingen... het komt als het komt! Ik laat me verrassen Ben ook benieuwd Bloemmm of mijn voorspelling uitkomt. Mijn zus en ik zijn allebei op de dag dat we moesten komen geboren @veense: knap hoor van je dochter, slimme meid!
Sprankel, ik zou dan als ik jou was Caulophyllum D6 gebruiken. Lees daar over dat het zorgt dat je lichaam klaar gemaakt word voor de bevalling. Dus nee het wekt niets op, maar zorgt dat je sneller ontsluit geloof ik. En met name het herstel na de bevalling gaat vlotter. Minder bloedverlies enz. Heb het zelf nog nooit gebruikt, maar heb er veel over gelezen en bij sommige word het door de verloskundige zelf gegeven. Je kunt het hier bestellen in ieder geval: Caulophyllum thalictroides D6 VSM - Voedingssupplementen Nederland Wel pas vanaf 37 weken gebruiken ook. Enne tepels stimuleren joh... bah moet er niet aan denken. Wil echt niets aan mn tepels hebben vind ik zo irritant voelen haha. Ga, als ik mijn kolf onderdelen weer compleet heb, wel proberen wat te gaan kolven vanaf 37 weken. Ook voor de zekerheid, mocht ie toch heel groot zijn, dat ze hem niet bij hoeven te voeden met KV maar hij gewoon BV kan krijgen. Als het al lukt natuurlijk. Hier werkte vorige keer de wonderolie goed. Haha. Was al wel 39 weken zwanger toen. Om 19.00 uur genomen en die avond harde buiken en om 03.00 uur braken m'n vliezen. Dag daarna om 02.28 uur bevallen. Maar goed de dag voor de wonderolie had ik al stukjes slijmprop verlies (zegt niets in principe) en ben ik getoucheerd, dus miss heeft dat ook wel wat geprikkeld. We zullen het nooit echt weten. Ik geloof dat niets helpt zolang je lichaam er niet klaar voor is. Dus dan kan je nog zoveel eten/drinken/innemen enzo, maar ja als de baby niet wil dan komt ie echt niet haha. Dus word (on)geduldig afwachten tot de kleintjes zich gaan aandienen. Maar nog even geduld hoor.... minimaal 37 weken he!
Hoi dames! Leuk kaartje zeg Liz! En ook de doopsuikertjes... Hier nu verlof! Maar nog steeds niet topfit helaas, dus maar ff beetje uitzieken! Ga volgende week woensdag naar de sauna in Haarlem en dan met overnachting en zwangerschap massage! Zo aan toe...... Heerlijk! Ik heb ook weleens gehoord over dat je je tepels kunt stimuleren zodat bv straks beter gaat! Maar hoe?? Geen idee eigenlijk hihi Zat ook te denken aan perineum massage olie, maar lees op internet dat het niet zoveel doet! Iemand ervaring mee? Groetjes
bloem ooh leuk het 35 weken dansje ik mag morgen ook... elke dag gewonnen is er eentje bij zeg ik dan ... stimulerende middelen... euhm ik heb altijd gemerkt en gelezen en gehoord dat sex lijkt te helpen daarom dat ik het nu dus vermijd omdat ik nog niet wil bevallen... bij de vorige allemaal wel, en altijd daarna voorweeên gekregen... dus lijkt me nu niet de bedoeling aangezien die bij mij zorgen voor ontsluiting enzo... maar het is niet lang meer nu he dames veense wat een superdochter heb jij! mag je trots op zijn!!
Haha Veense, terecht, daar mag je lekker over opscheppen hoor! Wat goed van je dochter en wat fijn dat de school zo flexibel is Tepelstimulatie, hmmm, liever niet haha. Sinds het begin van de zwangerschap kreeg ik plotseling gevoel in mijn tepels en ben er nog steeds niet aan gewend, dus iedereen blijft er met zijn/haar tengels vanaf!
Mag ook wel op school nummer 3 Grote voordeel is wel dat we voor zoon niet hoeven te dubben welke school we zullen kiezen... Fijnste vind ik dat de school dit traject zelf gestart is (met toestemming van ons uiteraard) en we dus niet zelf hoefden te argumenteren waarom we denken dat ze zich verveelt en meer uitdaging nodig heeft. Juf zag ondanks al het extra werk dagelijks de verveling in haar ogen. En ik ben ook inderdaad gewoon trots, het is zo'n lieve meid en ze heeft zo'n open blik op de wereld, we genieten echt enorm van haar!