hier helaas vrienden die schippers zijn en schoonouders ook. en 1 zwager en schoonzus ook dus die vallen af. dan heb ik enkel 2 schoonzusjes. ( maar die liggen mij niet heb zelf nog een oudere zus maar die woont nog in huis bij mijn ouders. dus als kleine daarheen gaat is hij automatisch ook bij zus. manlief is geregeld overwerken dus sta er beetje alleen voor eigenlijk. ik ga wel vaak naar moeders toe gewoon om mijn dagen door te komen
Ja kan me er dan wel wat bij voorstellen, lastig! Want bij hele dagen thuis zou t mij ook (te) lang duren!!
@Lana: Drukke tijden voor jou als ik dat zo lees!! Lekker hoor om veel te doen te hebben, hoef je je niet te vervelen. @Melliemuis: Jaaa hier stormt het goed, bij jou niet meer? @Verlof: Ik kom de tijd vast wel door, lekker met vriendinnetjes afspreken en klusjes doen. Kijk er wel naar uit om niks te hoeven
We hebben panini gegeten bloemmm, maar we waren allebei tot de conclusie gekomen dat t een beetje een rare panini was haha.. Geen 'echte' eerder een soort dubbele pizza ofzo haha.. Hier kom ik ook de dagen wel door. Maar merk dat ik ook snel 'niks' doe. Wil wel bezig blijven, genoeg te doen, maar dan komt t er niet zeg maar.. Moet ook t fotoboek van afgelopen jaar afmaken, en die haakdekentjes enz.. Ja zeke leuk lana, maar we kennen elkaar wel al langer dan t forum hoor, niet alleen van t forum, we zijn ook gewoon vriendinnen en collega's. Dus lekker geroddeld over trompetland vandaag hihi.. En over zwangerschaps dingen en opdringerige familie haha..
Leuk dat je er weer bent Babymaantje! Gezellig Fijn dat alles goed gaat! Blij om te horen dat ook al zit alles nog potdicht je dan 2 dagen erna alsnog kan bevallen! Heb wel voorgevoel dat ik iets eerder ga bevallen dan uitgerekende datum, maar heb zo weinig harde buiken enzo dat ik dan weer denk van hmmm wordt waarschijnlijk de 42 weken.. Maar hoop dus dat dat bij mij ook niks zegt! Wat verlof betreft, gister ging de dag bij mij heel langzaam en vandaag juist weer heel snel.. Morgen gezellig met vriendinnetje afspreken, dus dan zal de dag ook wel snel gaan Verder wel een beetje in huis aan het rommelen, maar ook daar hoeft niet heel veel meer te gebeuren Kon het niet laten, vandaag de box neergezet in de woonkamer. Staat zo gezellig! Als het nou ook nog is mooier weer wordt dan kom ik de dagen ook wat beter door, kan ik het balkon beetje schoonmaken en de ramen lappen en de plantenbakken vullen. Heb ik weer wat te doen zeg maar! Jaaa voor mij mag het al paar weken verder zijn dat die kleine er gewoon is, dan hoef ik me sowieso niet te vervelen
Jaa een beetje lekkerder weer mag van mij ook! Dan gaat de dag sowieso lekker snel want dan zit ik lekker in de zon te genieten hihi..
Even voor de dames die meerdere bevallingen meegemaakt hebben. Is het zo dat je bij voorweeen constant buikpijn hebt?? Bij mijn eerste bevalling had ik namelijk last van harde buiken en rugpijn. Ik heb nu sinds vrijdag echt constant menstrusatie achtige krampen wat ook echt niet weg trekt. Soms wordt het heftiger en dan zakt het weer wat af. Ik herken alleen niet de constante pijn zeg maar. Stel dat je weken last houdt van voorweeen, blijft de pijn dan heel de tijd?? Thanx!
Ik heb dat wel gehad en die aanhoudende pijn had te maken met indalen..mischien bij jou ook? Of issie al ingedaald?
Juist, jij snapt m! haha! Ik vroeg me wat af trouwens, nog niet warm genoeg voor, maar mag je eigenlijk met blote buik zonnen? Of is dat licht te vel voor het kleintje? Geen idee Mir! Nog steeds aan t rommelen dus? Bij twijfel gewoon de vk bellen hoor! Ik had wel ergens hier op het forum gelezen dat bij voor-weeën de pijn minder moet zijn met/na douchen en het bij echte weeën dan hetzelfde blijft/meer wordt. Weet niet of het echt zo is maar miss heb je er wat aan...
@ mir. voorweeen heb ik ook veel last van gehad vorige zwangerschap. het word eigenlijk veroorzaakt door overprikkeling van baarmoeder. dit kan zowel door hormonen , teveel lichaamsbeweging, te drukke baby, ligging van baby, en natuurlijk voorbereiding op bevalling zijn. en indalingsweeen zijn ook wel de bekende pijnlijke. je ziet vaak dat met voorweeen de pijn afzwakt na rust en een warm bad. met echte weeen helpt een bad niet meer en rust die zetten gewoon door. dus eigenlijk om op je vraag terug te komen. nee voorweeen hoeven niet constant te zijn. die kun je het ene moment kort op elkaar hebben met bijvoorbeeld veel harde buiken erbij. maar je kunt ze ook met lange tussenposes hebben. zelfs met paar dagen ertussen dat het rustig is. constante pijn die jij beschrijft is mischien wel een reden om toch even je onsluiting te laten checken door vk. dan weet je zeker of het geen echte weeen zijn.
Weet ik eigenlijk niet. Volgens de vk lag hij gisteren wel met z'n koppie naar beneden maar zat hij nog niet vast. Het rare is dat, zoals ik al zei, deze pijn niet herken. Ik hoop gwn dat het wel echt voorwerk is en niks serieus.
Nee hoor, (voor)weeen komen echt in golven, dus niet constant is mijn ervaring. Wat ik wel als meer constante pijn ervaar is bandenpijn. Probeer je buik goed te ondersteunen
Jaaa kom maar op met dat mooie weer, lekker terrasje zitten en buiten zijn @Mir, geen idee eigenlijk. Ik herken wel de menstruatieachtige pijn, mij werd verteld dat het bij het indalen hoort. @Zwangernr6: Jij kan het weten, ervaringsdeskundige Ik doe hier vandaag het 35-weken dansje, gezellig met Maantje
Een vriendin van mij - kraamverzorgster - is er niet gek op. Wanneer het vruchtwater te warm wordt voelt dat als koorts voor je kindje. Dus in ieder geval met mate.
Haha ja dankje werveltje Ik heb in m'n eerste zs wel heerlijk met m'n blote buik in de zo'n gezeten, na de zs was m'n buik aan de voorkant bruin en aan de zijkanten wit heel gek gezicht. Idd met mate kan t geen kwaad denk ik.
Hoe is t nu mir? @ hier inderdaad 35 weken dansje met werveltje.. Alhoewel dansje... Wordt er niet charmanter op! Nou tis weer heerlijk weer vandaag, wordt weer genieten..ahum.. Dan maar wat taakjes doen.. Fijne dag allemaal!
@Maantje: nog steeds hetzelfde eigenlijk. Als het idd bij het indalen hoort hoe lang kun je daar dan last van houden aangezien ik er al vanaf do nacht mee loop?!
In principe kan indalings pijn lang duren. bij mij is hij ingedaald en vast maar heb nog steeds last. Slaap nu met kussen tussen benen het verlicht. Maar jou klachten klinken iets anders . Heb je wel momenten dat je buik obtspannen voelt?zoals bijv een warm pittenkussen of warm bad? Het zou ook kunnen dat je kindje op een zenuw lig. Heeft je vk ook een telefonisch spreekuur? Zou denk ik eventjes bellen voor de zekerheid
Kan inderdaad wel even aanhouden volgens mij. Maar ja ik ben geen expert op dat gebied, is mijn eerste. Maar ik heb er ook al een tijdje last van in ieder geval en heb aangenomen dat het bij het indalen hoort
De afspraak bij de verloskundige ging goed. Het kindje groeit goed, mijn bloeddruk is mooi stabiel en relatief laag (110/60). Kindje ligt nog niet in het bekken dus daar moet het maar eens aan gaan beginnen Volgende afspraken: 20 en 28 april