1 t/m 15 mei 2015 mama's Deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veense

veense Niet meer actief

Hier zijn we in de ontspanstand gegaan! Behalve man dan, die is druk bezig het geboortekaartje te ontwerpen, maar is wel lekker 4 dagen bij huis. Vanochtend eerst naar de verloskundige geweest (niets bijzonders), daarna heeft dochter met haar spaarpot een enorme stapel Frozen fotokaarten gekocht, en die ligt nu heerlijk onder een dekentje samen met haar knuffels op de bank voor de tv. Zelf net 2 uur geslapen, en zo maar eens rustig kijken welke klusjes ik wil/kan doen.
    Morgenochtend thuisvolleybaltoernooi van dochter, dus daar worden we wel een paar wedstrijden verwacht. Zondagochtend naar de dienst, en verder staat er alleen nog een bezoekje van zwager en schoonzus (nog voor verjaardag man) op de agenda tot en met tweede paasdag, heerlijk! O ja, en we hebben dochter beloofd dit weekend nog een keer Hotel te spelen, dat kost wel ene paar uurtjes...
    Dinsdagochtend groeiecho bij gyn, en dan begint weer een drukke week met alles waar ik dochter heen mag rijden (sporten, excursie met school etc). Tot die tijd probeer ik even nergens aan te denken ;)

2. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hier werd door vk gezegt verwacht geen 6 ponder maar zeker te weten ook geen 9 ponder.
    tjah.. wat moet ik daar uit opmaken? 7 a 8 pond?
    had wel gehoord dat 2de babymeestal iets groter zijn als de eerste.
    dus ik ga maar uit van rond de 3750 gr? zoonlief was 3580 met 40,4

ik kan trouwens bijna niet meer lopen. ik blokkeer aan alle kanten sinds de kleine is ingedaald. mijn bovenbenen verzuren na een rondje kolbach;) en heb het idee dat ie er half uithang met koppie hihi zoveel druk. net alsof ik dan persdrang heb.

en verlies ook wat meer vocht als anders. wat wateriger.
    maar denk niet dat het vruchtwater is. en anders zal ik daar denk snel genoeg achter komen?

heb de boxkleden in de was gegooid. en volgens mij is dat het laatste wat ik nog moest wassen voor de baby.

morgen mag ik ook eigenlijk 35 weken dansje doen! vind het wel een mooi getalletje:D maar 37 klinkt me nog veel beter in de oren!
    hoe kijken jullie tegen voetenreflexmassage aan? mijn moeder heeft er voor geleerd en doet het regelmatig. maar ze is er wel bang voor om bij mij te doen vanaf 37 weken. ze is bang voor krampen die niet doorzetten tot echte weeen.. want dat kan dus ook.

3. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Whoehaa, wat een VREEMDE gewaarwording! Ik lag vandaag in bad en was nieuwsgierig of m'n borsten al melk produceerde. Een aantal weken geleden kneep ik ook in m'n borsten (uit nieuwsgierigheid), maar toen gebeurde er niets. Vandaag echter, kwam er direct donkergele melk uit!!! Wat is dat raar zeg, alsof je een grote puist uitknijpt waar dan pus uitkomt (sorry, hahaha...). Excuses, dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik vond het ZOOO maf!!! :) Ik ben gelijk weer opgehouden, want ik wil de boel natuurlijk niet voortijdig op gang brengen...

Zou dit trouwens iets zeggen over de bevallingsdatum? Misschien dat de bevalling wat eerder kan komen?

4. werveltje

werveltje Niet meer actief

Nee hoor Ikke, is volkomen normaal! Ik schrok ook toen ik dat voor het eerst had. Ik ben toen op internet gaan zoeken en het is voorbereiding voor jet geven van borstvoeding straks. Het is de eerste melk en dat schijnt nu geel te zijn (vergelijkbaar met biest). had ook niet verwacht dat het geel zou zijn, dus herken het helemaal!

Maar ik heb eigenlijk dagelijks hoor, meestal geel en soms wat meer doorzichtig en ook niet zo veel. Hoort erbij dus :) Zegt volgens mij helemaal niks over de bevallingsdatum, ik heb het al vanaf een week of 25 namelijk.

5. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij was het zo donkergeel als eigeel (van een biologische kip, niet die lichtgele eidooiers, maar die donkergele). Net verf!!! Hahahaha

6. werveltje

Jaaa herkenbaar, parkietengeel hahah

7. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Lol, ja precies!!!! :)

8. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

bij mij kwam het gelijk na de bavlling toen zoonlief aan borst hing op gang. ook zo lekker gele drap brrr..

9. BabyMaantje

BabyMaantje Actief lid

23 jun 2014
    319
    0
    0
    Muziek op Schoot docent in Rotterdam
    Ik heb snachts een keer 'gelekt' in mn pyjama. Nog niet gezien dat t er echt uitkwam. Hihi

10. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    de eerste melk is juist heel gelig van klein, dat zit boordevol allemaal belangrijke stoffen voor de beeb. ik kreeg als tip daar ook wat van in te vriezen, als de beeb dan eens ziek is krijgt ie daar een enorme boost van.

ik durf er niet in te knijpen hahaha vind het heerlijk namelijk dat ik lekvrij ben

vandaag 36 weken. gesproken met diabetesverpleegkundige en mijn waardes maken dat ik over 5 dagen (ipv 7 of 14) alweer moet bellen. na 36 weken beginnen ze niet meer aan insuline (jippie ik heb het insulinevrij gered) maar als over 5 dagen mijn waardes nog schommelen dan wordt er overleg gepleegd met internist en gyn. blijft dus spannend bij mij!

11. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Oh ik ben ook "lekvrij", het is door het knijpen niet gaan lekken hoor, geen lekkende borsten aan over gehouden, het stopte gelijk toen ik stopte met knijpen en m'n bh is nog altijd kurkdroog! :)

12. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Gelukkig maar, wakker worden van de natte plekken vond ik vorige keer zo a sexy

13. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Hier nog geen lekkages gehad haha!

@lana spannend hoor! Zou hé kunnen dat ze dan gaan kijken naar inleiden ofzo? Of wat zijn de procedures dan?

14. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ja ik zou sowieso met uiterlijk 39 weken naar gyn gaan voor inleidingsdatum. Ik ga iig niet meer dan paar dagen overtijd. Maar blijven de waardes schommelen dan denk ik idd dat ze misschien eerder gaan inleiden. Ik hoor het wo. Wel (al hoop ik natuurlijk dat mijn waardes netjes blijven).. Meestal gaat t paar dagen goed en dan ineens doen ze weer gek

15. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Spannend zeg.. Dan kan het wel opeens heel erg snel gaan bij jou! :)

16. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Lana: jij hoeft met 39 wkn echt niet te gaan praten over inleiden, denk echt dat je dan al bevallen bent!

17. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Ben benieuwd wanneer de tweede baby zich meld.

Stiekem hoop ik dat wij ons kindje dan al thuis hebben! Maar ben bang van niet.
    Vind het best confronterend als ik in het ziekenhuis een net bevallen vrouw zie, in een rolstoel. Op schoot een maxi cosi met een mooie baby, glimmend van trots. Dan wil ik haast zeggen 'ik heb ook een baby gekregen...' Pffff.
    Heb het wel gezien, wil haar thuis hebben.

Nog even geduld hebben.

Ik ga weer in de auto naar het ziekenhuis.

18. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hoe lang denken de artsen dat ze nog in het ziekenhuis moet blijven? Of kunnen ze daar niets over zeggen?

Kan me geel goed voorstellen dat dat confronterend is. Het is ook niet niets dat je dochter zo vroeg geboren is. Veel sterkte en een dikke knuffel

19. werveltje

Spannend Lana!

Ben ook benieuwd wanneer de tweede wordt geboren :)
    Snap heel goed dat je je kleine meid thuis wil hebben hoor Babylove!! Ze is al 4 weken oud zeg!! Gaat alles goed verder?

20. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Het begint nu wel spannend te worden He!! De eersten bijna de 37 weken grens bereikt! Ben ook heel benieuwd wanneer er weer een kleintje aan komt. En ook van wie! Van meiden die al wat aan het rommelen zijn of zomaar bij iemand waar nog niks gaande is.

Babylove: ah ja dat is ook niet leuk!!! Nog even en dan groot feest als jullie kleine meisje mee mag!

Lekkage: haha ja hier ook. Nouja geen lekkage nog maar wel als ik er in knijp:D heb het ook al wel een poosje.

Hier vanmorgen de stad in geweest met man en kids. Laatste spulletjes wezen kopen voor zover dat lukte. Morgen naar de kapper en smiddags nog even een andere stad in voor echt de laatste dingen:p

Hydrofielen; ik ben op zoek naar mooie (licht)roze hydrofielen die zacht blijven na het wassen... iemand tips?! Ik vind de hema zelf altijd erg fijn maar nu hebben ze voor mij geen leuke in de collectie. prenatal vind ik hard.... heb er nu 2 van aden en anais aangeschaft:) maar die zijn een beetje te prijzig om er een klein stapeltje van te kopen.

Deel Deze Pagina