1 t/m 15 mei 2015 mama's Deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Wij hebben trouwens kipfilet a la toscana gegeten. Dat is zo'n pakje van bertolli, echt lekker. kipfilet, met sperziebonen en tomaten en dan sausje met pasta. Dochter heeft er ook lekker van zitten smullen.

Hoop dat ze vannacht wat beter slaapt.
    Afgelopen nacht was ze zoooo onrustig en veel wakker. Elke keer huilen in d'r slaap, dus dan kan ik niet slapen.
    Vannacht nog even bij ons genomen omdat ze bleef huilen en gooide ze zo'n nijntje lampje wat we dan aanhebben in m'n gezicht. Deed niet eens pijn, maar moest echt keihard huilen (hormonnennnnn haha), ook omdat ik zo extreem moe was en ik wist dat ik er vandaag op tijd uit moest voor VK. Dus zat er even doorheen haha. Ze was wel heel lief en ging me meteen aaien en kusjes geven dus was ook snel weer goed.
    We waren gisteren naar zo'n indoor speeltuin geweest dus denk echt dat ze beetje over prikkelt was en daardoor heel onrustig sliep.

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Charise het is juist heel dun stof! Het eerste Noppies pakje van Ediz was dikker in ieder geval. Hema heeft voor meiden wel hele leuke new born pakjes, al vond ik het in de tijd van Mira en Ediz veel leuker! Ook hartstikke leuk toch als eerste pakje, schattig 😍. Welke heb je nu van Noppies? Benieuwdddd. Haha! En fijn, gratis spieken is altijd mooi meegenomen en leuk!! Hopelijk slapen jullie beide goed vannacht. Herkenbaar hoor die hormoontjes hihi..

Mamavannunog2: Fijn dat je bloeduitslag goed was, maar wat vervelend dat je nu nog steeds niet weet waar het vandaan komt....

Linnii: Hele leuke tas!

Werveltje: Leuk hoor een witte!

Zouden het mn banden zijn omdat het aan de zijkant van mijn buik is?! Kan niets anders bedenken. Tis wel echt zo'n trek en stekerig gevoel.

3. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Herkennen jullie dit? Ik heb nu al 2 nachten dat ik niet op mn linkerzij kan liggen omdat ik dan onwijs steken in mn ribben krijg. Vrij hoog. Lijkt wel alsof mn rib gekneusd en ook steken onder mn borstbeen.. Als ik dan op mn rug ga liggrn of andere zij is het weg. Voor de rest voel ik er door de dag ook niks van.. Alleen met in bed liggen.....beetje raar.....

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Bloemm, oké dat is wel fijn dan, zag het alleen online en lijkt het juist dikkere stof. Nouja ik heb nog niets gekocht dus kan nog even nadenken haha.
    Noppies pakje heb ik nu ook nog niet. Elke keer als ik online kijk dan hebben ze wel het shirtje maar niet het broekje. Of ze hebben de sokjes/mutsje niet. Dus schiet niet op haha. En allemaal verschillende webshops bestellen is ook zo wat.
    Dus misschien binnenkort even kijken of ze het ergens in de winkel hebben liggen.

Dit is het idee, en dan met het grijze mutsje denk ik.

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Oh super leuk ja Charise! Die had ik nog in mijn handen bij de Prenatal van de week, daar hadden ze het hele pakje! Was wel een grote warenhuis. Misschien bij jullie ook?

Maantje klinkt niet fijn! Zou niet weten hoe dat komt..

6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ja misschien binnenkort eens naar een grote prenatal gaan inderdaad. Ze hadden bij ons (kleinere prenatal) ook wel noppies hangen maar was de donkerblauwe variant. Ook superleuk en mooi, maar wil voor eerste pakje toch beetje zachte kleurtjes.

En apart die pijn aan de zijkant, geen idee wat het kan zijn. Kan goed dat het banden zijn.
    Of misschien organen die beetje in de verdrukking komen?

Maantje, zou het dat bij jou ook niet zijn? Organen.
    Baarmoeder gaat nu toch hoger komen dus komt steeds minder ruimte. Zou het anders ook niet weten.

7. Maantje555

Ja misschien dat dat het is.. :)

8. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ja we nemen nog wel een vestje of shirtje mee sowieso ;)
    Even een leuke erbij zoeken! Jouw setje is ook erg leuk Charise!

Maantje, het kan misschien ook zijn dat er een rib scheef zit en gekraakt moet worden. Weet alleen niet of dat mag tijdens de zwangerschap. Ik herken het gevoel namelijk van voor mn zwangerschap, toen zat er bij mij een rib scheef. Gekraakt en het was over.

Welke luiertas denken jullie dat het beste is? Los van of jullie m mooi vinden, aangezien iedereen een andere smaak heeft ;)
    Ik denk de 2e of niet? Aangezien daar iets meer vakjes in zitten.
    Babymel luiertas Sachtel jumbo dot fawn (gratis verzending) - Ikbenzomooi.nl
    Skip Hop aanbieding duo luiertas french stripe (gratis verzending + tasje) - Ikbenzomooi.nl

9. NowComplete

NowComplete Actief lid

9 sep 2014
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    Degene die schreef over Next......... Je wordt bedankt! Ben vele euro's armer door de enorm leuke kleertjes die ik gewoon moest kopen hihihihij super leuke kleding!! Kende het helemaal niet, vrees dat ik nu vaak op de site te vinden zal zijn!

10. Maantje555

Haha geweldig merk hé

11. werveltje

werveltje Niet meer actief

Haha hoop geklets weer. Ik heb steken aan de linkerkant waar ik normaal mijn eisprong pijn voel. Zal wel met de handen te maken hebben.

Leuk die pakjes van noppies, ik heb er ook een aantal, maar die waren eigenlijk voor jongens, maar dat maakt mij niks uit :)

Leuk he zo shoppen voor die kleintjes van ons!!

12. Linnii

Linnii Actief lid

8 mei 2014
    228
    1
    18
    Zuid-Limburg
    @nowcomplete haha dat was ik geloof ik🙈 echt leuke kleertjes he, hier zijn ze vandaag al aan de deur geweest maar was niet thuis.
    Lag netjes een briefje in de bus om een nieuwe afspraak te plannen, kan dus donderdag pas aangezien ik dan pas weer vrij ben.

Hebben jullie trouwens ook dat de kleine overdag rustiger is als snachts? Wilde een beetje op tijd gaan slapen omdat mijn wekker weer vroeg gaat, hele tijd niks en ik ga liggen, hop meneertje wakker, en vraag niet hoe lijkt wel n stuiterbal:p hopelijk laat ie me n beetje rusten vannacht..

13. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Wahaha Charise. Dat ranzige drankje waar jij voor bedankt mag ik morgen gaan drinken. En 2 uur daar wachten voor 2 prikken. Heb er nu al zin in zeg.....

Morgen zeeën van tijd dus als ik aan t wachten ben dus dan reageer ik meer :)

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    aahhh Lana, sterkte morgen! Hopelijk is het een beetje te doen! Zal aan je denken. ;)

Jess, lastig kiezen zo, vind altijd lastig te beoordelen of een tas goed ruim is. Bekijk 'm altijd liever in het echt.

Nou ik ga mijn bed maar eens opzoeken.
    heb morgen een gesprek op mijn werk. Beetje gedoe daar, weet niet of ik het verteld had toen. Maar ben benieuwd wat ze gaan doen. Ze willen me een functie lager doen omdat ik een toets niet had gehaald. Onzin want ben gewoon gediplomeerd, en heb ook nooit klachten gehad over mijn werk, dus vind het nogal een heftige consequentie. Maar goed ik zal het morgen wel horen.
    Zie er wel tegenop hoor. :( Zit ik daar met 3 mensen een gesprek te voeren, voelt echt als 3 tegen 1.

15. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Vraagje: Vandaag had ik controle bij m'n gynaecologe, kreeg alweer een echo en daarna ook nog eens een inwendige echo, geen idee waarom ze dat deed. Ze ging kijken hoe breed m'n baarmoedermond was. Die was 5 cm en ze zei dat ik geen grotere kans op vroeggeboorte had omdat hij langer was dan 2,5 cm. Nu zit ik eens te googlelen en volgens mij is zo'n inwendige echo met 23 weken niet standaard, tenzij je bloedverlies hebt (wat ik niet heb). Op een andere pagina zag ik dat ze bij de 20 weken echo ook kijken of je een verkorte baarmoederhals hebt en zo ja, dan heb je kans op vroeggeboorte. Ik kan me voorstellen dat ze dan ook zo'n inwendige echo doen. Zou ik dan een verkorte baarmoederhals hebben, wat ze niet aan me doorgegeven hebben, of is dit toch een standaard onderzoek bij de gynaecoloog?

16. Maantje555

Oh raar. Ik wist ook niet dat ze dat bij de 20 weken echo opmeten? Of doen ze dat dan niet standaard.. Volgens mij, bij mij, niet gedaan.. Wellicht kun je er gewoon eens even naar vragen hoe het nu precies zit?

17. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Ikke: 5 cm is juist super lang! Het is niet echt standaard maar de gyn. Kijkt dit wel vaker na. Ik krijg iedere controle een cervix meting. Je hoeft je echt niet druk te maken, standaard is 4 cm.

Charise: super mooi pakje! Ik zou voor het blauwe mutsje gaan! Maar grijs is ook helemaal leuk.

Wij gaan vrijdag oo vakantie dus druk met inpakken en weinig tijd voor het forum.

Sorry dat ik niet overal op reageer!

Mamavannnunog2: fijn dat de uitslag goed was!!

18. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Oh ik maak me er ook niet druk om, vroeg me alleen af of dit standaard was als je bij een gyn. zit. Ik vind het alleen geen gezellig onderzoek en heb weinig zin om zo'n inwendige echo nu voortaan iedere 2 weken te herhalen...

19. NowComplete

NowComplete Actief lid

9 sep 2014
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dames die de glucosetest gaan doen: laat je niet gek maken door de uitslag. Een kennis van mij heeft het ook gedaan en bij haar zeiden ze na die ene test: je moet gelijk aan de insuline!!! na 1 test!!!!! na 1 moment opname! Ze was gelukkig mondig genoeg en ging daar niet in mee, en wilde een dagcurve bijhouden en daaruit bleek dat er niks aan de hand was! Als ze dus het advies klakkeloos had overgenome had ze de laatste 12 weken van haar zwangerschap onnodig insuline gespoten.........
    Tevens goed om te weten: 70-80% van ALLE baby's die geboren worden met een geboortegewicht boven de 4 kilo komen van moeders die GEEN zwangerschapssuiker hebben. Mij is verteld dat ik ook naar het zkh moest om de test te gaan doen, omdat mijn kinderen 8,5 en 9 pond waren bij de geboorte.......(en allebei een week overtijd maar daar wordt niet naar gekeken, net zo min als dat er verder wordt gekeken naar geboorte gewichten van ouders enz.). Ik heb besloten mijn zwangerschap niet te laten medicaliseren en let gewoon op mijn voeding. Ik ben iemand die grote kinderen krijgt en veel aankomt in de zwangerschap, zo is iedere zwangere anders, dat betekent niet gelijk dat je een groter risico loopt op allerlei ziektes of afwijkingen.

20. werveltje

werveltje Niet meer actief

@ Linnii, bij mij verschilt het een beetje, ik voel haar eigenlijk de hele dag door wel, maar het wordt wel meer in de loop van de dag en avond. 's Nachts voel ik haar vooral als ik van positie verander.

@Lana succes met je vieze drankje vandaag!

@Jess, ja moeilijk welke je moet kiezen. Ik wil ook altijd de tas even echt zien en voelen;)

@Charise, succes vandaag zeg! Wel raar idd omdat je gewoon gediplomeerd bent. Lijkt me dat je niet zomaar lager geplaatst kan worden toch?

@cervixmeting: heb het zelf nooit gehad, maar loop nu bij de vk. Misschien dat het idd bij de gyn wat gebruikelijker is?

@Babylove alvast veel plezier, waar ging je ook alweer heen?

haha ik was vandaag gewoon vergeten mn conditioner uit te spoelen, hoe dom! hahaha

Ik ga even een bakkie doen met een vriendin en vanmiddag naar de vk. Fijne dag vandaag!

Deel Deze Pagina