1 t/m 15 mei 2015 mama's Deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Goedemorgen meiden! Succes vandaag met alle controle's etc.

Vandaag komt de babykamer tussen 13.30 - 16.30! Kunnen manlief en ik vanavond gelijk aan de slag met in elkaar zetten haha.. Ik wil het zo graag zien staan en aan de gang met de kleertjes :p

Fijne dag allemaal!

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Lana: succes vandaag met je drankje!
    Linii: bij mij ook vooral als ik wil gaan slapen, ook al lig ik dan al een half uur in bed tv te kijken.. Als ik dan tv uitzet om te gaan slapen wordt ie precies dan wakker :)
    Charise: succes met je gesprek vandaag op je werk!
    Werveltje: hahaha niet slim nee, nu lekker vet haar zeker? :p Veel plezier vandaag!

Betreft de tas nog: ik heb al wel in de winkels gekeken, maar daar vind ik niet echt leuke tussen zitten... Vandaar dat ik op internet ging kijken. Is het handig om veel verschillende vakken te hebben of moet ie gewoon groot genoeg zijn en maakt het aantal vakken niet zo uit?
    Net uitslag gehad van de kweek: alles was goed! Nu gewoon even de buik in de gaten houden dus, als ik veel last bleef houden voor langere tijd moest ik bellen. Dus maar even aankijken nog :)

3. werveltje

werveltje Niet meer actief

Jaaa leuk Bloemmm! Dan wordt het echt he! Veel plezier met alles in elkaar zetten.

Jess, gelukkig alles goed! Haha nee heb mn haar alsnog uitgewassen hoor. Het is denk ik niet mn dag. Ben ook al mn hoesje van telefoon kwijt. Overal gekeken, niet te vinden joh! En nu weet ik ineens waar ie kan liggen. Erg he!

4. Smaaltje

Smaaltje Actief lid

24 nov 2008
    176
    0
    0
    Ik lees altijd mee heb alleen nooit zoveel te kletsen als jullie. Ik lees voornamelijk mee omdat ik er weer wat van leer haha.

Leuk zeg al die baby kleertjes die voor bij komen.
    Bloemmm spannend dat de baby kamer komt. Hier staat deze ook al.

Vervelend de dames die wat kwaaltjes hebben maar tis voor een goed doel denken we maar.

5 februari weer controle en 17 februari gynaecoloog en anesthesist.

Overigens zijn hier nog dames die ook aan zwangerschapszwemmen doen of gaan doen? Ik zit op de post te wachten die een heus charmant positiebadpak komt brengen :(

En ik lees dat sommige van jullie met een verzorgingstas bezig zijn. Nu heb ik een tas bij de kinderwagen. Is dat genoeg of hebben julie deze extra?

5. werveltje

Zooo weer terug van de vk. Alles prima, bloeddruk in orde, hartslag kleintje goed, buik mooi gegroeid. Dus kortom helemaal top! Over 3 weken bloed laten prikken voor de bloedgroep van kindje.

Voor de lijst:

10 feb: controle VK
    03 maart: 30 weken (groei) echo + controle VK

6. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hallo meiden ik wilde in de priveclub fotos toevoegen van de babykamer maar ik weet niet hoe? ik begrijp de urls niet hoe je dat moet doen

7. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    He Werveltje, ben jij ook rhesus negatief?
    Ik blijkbaar ook, ik wist dat niet van mezelf. Ben benieuwd of m'n meissie positief of negatief is, ik moet na 11 februari deze bloedtest doen.

8. werveltje

Ja ik moet bij precies 27 weken bloedprikken. Voor die tijd is het onbetrouwbaar, dus ze raadde aan bij precies 27 weken, omdat de uitslag ook een paar weken duurt.

Heb tevens mijn zwangerschapskaart meegekregen ivm vliegen. Ik schrok eigenlijk een beetje van de femurlengte bij de 20 weken echo. Deze was rond het 17e percentiel (dus 83% heeft grotere beentjes). Het is pas zorgelijk als het onder het 5e percentiel is. Maar de rest van de waarden lag keurig rond de 50. Ik las verder op internet dat een groei achterstand van meer dan 2 weken zorgelijk is, maar dat heeft onze dame niet. Scheelde hoogstens een paar dagen. De echografiste heeft er ook niks over gezegd toen dus neem aan dat alles gewoon goed is hoor! Lijkt me dat er anders wel vervolgonderzoek was geweest. Ben zelf ook niet heel groot en heb kleine sprintersbeentjes, dus zo gek is het ook niet.

9. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Werveltje: snap dat je toch schrikt als je die waardes ziet! Het is een moment opname en soms ligt kindje er ook niet helemaal goed voor. Krijg je later nog een groeiecho?
    Liever beentjes wat kleiner dan het buikje, dat is de belangrijkste pijler!

10. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Bloemmm: ben benieuwd naar je kamertje!

11. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Nee zijn niet echt de leukste onderzoeken, he! Ik moet helaas iedere keer met de billen bloot... Vreselijk.
    Ga er vanuit dat jou gyn het niet nog eens doet, tenzij er aanleiding voor is. Bloedverlies/ pijnlijke harde buiken etc.

En als ze bij de 20 wkn meten dan doen ze dat ook inwendig. Uitwendig kan het niet gemeten worden.

12. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36

Waarom krijg je die test?

13. werveltje

Jaaa ze had ook wat moeite met de beentjes ivm ligging. Ik lees overal dat als het tussen 10-90e percentiel ligt het gewoon goed is. Krijg met 30 weken een groeiecho maar niet vanwege de beentjes hoor. Dat bieden ze standaard aan :)

14. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Sprankel je moet ze eerst aan je eigen album toevoegen en dN kan je ze uploaden naar de groep.

De tak hangt, foto in de groep :)

Ik vond het drankje vanochtend niet lekker ofzo, maar vies? Dat vind ik echt overdreven. Stelde weinig voor. Ik vond twee uur wachten vervelender. Gelukkig was er nog een andere dame die precies gelijk was uitgerekend dus dat was wel gezellig.. Afhankelijk van de uitslag ga ik ook eerst even beraden hoor, ga echt niet gelijk aan de insuline.
    Babylove ik moest m doen omdat ik extreem veel drink en veel hoofdpijn heb, meer ter controle om dit (hopelijk) uit te sluiten

Begin maart gaan we de meubeltjes over zetten, afronding en kleertjes erin doe ik in verlof. In februari eerst de benedenverdieping, kan ik gelijk alle flesjes e.d uitzoeken! En dan moet ik zeggen dat ik zo al een heel eind ben voor de beeb :)

Ik ben aan t kijken voor een zomer vlieg vakantie. Nu twee jaar niet gedaan en heb er wel enorm veel zin in. En de uk is nu nog gratis, en onze peuter mag voor weinig mee dus eigenlijk ideaal nu.

15. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Werveltje: goed dat ze met 30 wkn standaard een groei echo aanbieden! Dan kom je niet voor verassingen te staan. Bij onze oudste kwamen ze er pas bij de geboorte achter dat ze te klein was.

Lana: hopelijk is de uitslag gewoon goed! Had even gemist waarom je die test had! Hoofdpijn is wel herkenbaar maar drinken... Mijn man vraagt steeds of de baby nog wat drinken krijgt ;) ik drink juist te weinig.
    Ga snel even bij de foto kijken!

16. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Smaaltje: nee geen cursus/zwemmen voor mij. Niet echt behoefte aan ;) Kom je je badpak showen als je m binnen hebt? :) Ik had bij de wagen geen tas, maar denk dat jij dus geen tas hoeft te kopen. Ik ga er vanuit dat die bij de wagen zit al een verzorgingstas is.
    Werveltje: fijn dat de controle weet goed was. Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken om de beentjes hoor, anders hadden ze echt wel wat gezegd denk ik!
    Lana: fijn dat het meeviel en hopen op een goede uitslag! Wanneer krijg je die?
    Bloemmm: en staat de babykamer al?? :D

Ik ga even fototjes toevoegen bij de club van hoe de babykamer er nu uitziet hier. Niet Letten op de sportspullen die er nog staan! ;)

Tas: uiteindelijk alsnog een nog andere geworden hahaha! Lekker wispelturig ;) Is iets duurder maar vind m wel echt heel mooi, als ie niet goed is kan k m ook terugsturen. Deze heb ik besteld.

17. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

Ik weet nog steeds niet hoe ik een url moet toevoegen. Bij mijn album moet het ook met een url. Ik ben gewend om gtYpewoon te uploaden vanuit bestanden.

18. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Als je naar je eigen gebruikspagina gaat en dan naar album kan je daar gewoon afbeeldingen uploaden. Als je ze daar geupload hebt dan kan je ze ook gelijk toevoegen aan de club, hoef je geen lastige url's voor te hebben want daar snap ik ook werkelijk niks van haha :)

19. werveltje

Leuke tas Jess, heb die idd ook voorbij zien komen. Was ook wel 1 van mn favorieten, maar de kleuren passen totaal niet bij onze kinderwagen.
    Ook je kamertje ziet er leuk uit!

Hier superverkouden bleeeeh, zo geen zin om te werken maar ja het moet maar.

Geboortekaartje is zo goed als af, ben er wel blij mee! Die post ik later nog wel een keer in de club:)

Oja en ik doe een 24 weken dansje, jij ook he Maantje:)

20. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Goedemorgen meiden!
    Fijn al die goede controles etc!! Nog een weekje en dan zijn we allemaal over de 24 weken grens!!

Suikertest: ja ik moet geloof ik ook rond 27weken... bah geen zin in. Meer omdat ik geen zin heb om te wachten die 2uur. Dat lijkt me idd vreselijker dan het drankje. Hoop dat ik er nog onderuit kom en t alleen bij prikken oid kan houden:)

Hier ook extra groeiecho bij 30w. Buikje en benen liepen voor op groei en onze dochter was 4kg.

Mooie fotos zag ij voorbij komen hier en de club! T schiet al aardig op he? Hier komt vandaag de hoogslaper voor onze zoon binnen. Kunnen we eindelijk een beetje orde scheppen in de chaos want alles staat nu op dochter haar kamer. Van t weekend beginnen met de meidenkamer denk ik. Zin in!!! En dan kasten inrichten etc!!
    Fijne dag meiden!!

Deel Deze Pagina