1 t/m 15 mei 2015 mama's Deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Zover ik weet alleen de warmtelepels idd!

Alle zieke: beterschap!
    Zwangernr6: heeel mooi, echt zo mooi groot al! :)
    Moeder: gaat heel goed eigenlijk. Ze heeft soms wel bepaalde ideeën/adviezen maar als ik dan zeg dat ik dat anders ga doen of dat ze nu anders adviseren zegt ze: ja het is ook allemaal zo anders geworden he! Soms zegt ze wel echt nuttige dingen dus ik vind het fijn zo!
    Schoonmoeder: een iets ander verhaal.... Is een stuk opdringeriger en luistert niet goed naar wat WIJ willen. Schoonzus, dus haar dochter, heeft ook 2 kleintjes van 1,5 en 3 jaar en zegt vaak dingen zo van ohja maar zo doet K. het ook hoor. Ja nou en? Dan hoef ik/hoeven wij het nog niet zo te doen! Zij dramde bijvoorbeeld erg door over een hemeltje, wat wij dus niet willen en zij dus wel heel leuk/mooi vindt. Maar na veel nee zeggen, neemt ze het wel aan gelukkig. Ze bedoelt het ook allemaal zo goed, maar het komt er soms zo naar/opdringerig uitt :)
    Oppassen: mijn moeder gaat 1x in de week oppassen, schoonmoeder 2x. Waarvan ze dus 1x al in Utrecht is omdat ze op kindjes van m'n schoonzus oppast, dus kunnen we ons ventje er gewoon bij 'dumpen'. Daarnaast komt ze dus nog 1x extra oppassen op alleen ons kleintje. Heel erg fijn omdat ik nog studeer en vriend onregelmatige diensten draait voor z'n werk. Scheelt voor ons dus veel kdv geld! :)

Zo uiteindelijk een heel verhaal geworden....! :)

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier geen moeders. Ik heb al jaaaaaren geen contact meer met mijn moeder en mijn mans moeder is helaas in 2008 overleden aan kanker. Ze liet haar drie kinderen van toen 18, 15 en 4 achter.. Ze was een geweldige oma geweest als ze er nog was geweest. Dus dat is wel erg rot!

Qua oppas hebben we niemand nodig omdat ik thuis bij de kinderen ben, in noodgevallen of als wij eens weg willen past mijn vader met liefde op.

3. werveltje

werveltje Niet meer actief

Bij ons gaat de kleine straks 3 dagen naar de opvang. En ouders bij uitjes ofzo. Ze wonen allebei half uur tot uurtje rijden weg, dus dat is dan ook niet heel handig. Verder wil ik mn ouders niet belasten met een vaste da, ze zijn lekker met pensioen nu dus kunnen ze eindelijk doen wat ze willen. Denk dat ze het leuker vinden om af en toe op te passen.

Ga zo eens kijken in de winkel of ze iets van vla hebben, het is irritant gevoel, maar ja er zijn ergere dingen.
    Hier is het genieten! Ik zag weer een mooie buik van je zwangernr6! Prachtig!

4. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hier twee dagen gastouder. Oma een dag en en andere oma om deweek een dag. Verder ben ik om en om a
    1 of2dagen Per week vrij. Werkt prima voor ons zo!

Morgen druk mama/baby controle dagje, 4 afspraken te gaan hopelijk daarna helemaal goed gekeurd!

5. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Bedankt meiden!

Hier geen oppas nodig, blijf zelf thuis.
    Band met mijn moeder is helaas niet zo goed, wil er verder niet teveel over uitweiden :(. De band met mijn vader was wel heel close, maar hij is helaas alweer 11 jaar geleden overleden :(

De band met mijn schoonmoeder wordt steeds beter, gaat erg leuk en ze wil ook heel erg graag oppassen, terwijl het niet nodig is, gaat onze jongste soms toch een dagje naar haar toe.

Bloemmm wat naar dat je schoonmama erg niet meer is :(

6. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

heeft iemand al lijstjes gemaakt voor de babyuitzet. daar bedoel ik mee de nodige dingen. ( waarschijnlijk heb ik alles nog maar even ter controle )

en lijst voor vluchttas? ik wil die stiekum voor de 30 weken wel neerzetten aangezien er altijd wat onverwachts kan gebeuren.

7. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Lana: succes morgen! Hopelijk alles goed!

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hee meiden,

Vandaag een weer wat beter dagje met dochter. Nouja geen diarree meer, maar ze was af en toe nog wel zeurderig en soms beetje dwars. Maar dan echt grenzen opzoeken en dingen doen die niet mogen. Ze vind het erg leuk om aan de tv te zitten en die te duwen of heen en weer te bewegen. Ze vind het ook een erg leuk spelletje als ik haar daar weg kom halen en zij er weer heen gaat enz. Alleen ik dus niet aahh.. :p Klein draakje haha. Het is vooral vermoeiend en moet elke keer bukken, dus voor rug/bekken niet heel fijn. Nouja het hoort erbij...

Moeder/Schoonmoeder, hele goeie band met mijn moeder. Ze heeft soms ook wel eens een mening over opvoeding, maar ze weet dat ik me er veel in verdiep en bepaalde dingen misschien op een net wat andere manier zou doen zoals zij heeft gedaan. Maar als ik het uitleg dan begrijpt ze ook wel hoe en wat. Al blijft ze de "ouderwetse/gewone" manier soms ook goed vinden. Nouja prima, hoeven het niet eens te zijn, ik voed onze kindjes tenslotte op haha. Maar ze is heel lief. Mijn broertje en schoonzusje hebben ook een dochter en die is 4 dagen ouder dan Sophia. Daar past mijn moeder 1 dag in de week op en ook op Sophia als ik opvang nodig heb. Laatste tijd dus niet omdat ik niet werk, maar ga dan vaak met Sophia daar heen om een bakkie te doen en kunnen de nichtjes ook spelen samen.
    Schoonmoeder woont verder weg en zien we niet heel vaak. Dus heb ik ook geen last van met betrekking tot opvoeding oid. Ze zijn heel lief voor Sophia als we er zijn.

Onze beide ouders zijn gescheiden en mijn man zn vader woont in Brazilie dus zien we vrijwel nooit. En mijn vader geen contact echt mee. Ja eens een smsje of facebookberichtje oid.

Opvang, wij hebben een gastouder, hele lieve vrouw, ik ken haar ook al mijn hele leven want is beste vriendin van mijn moeder en haar dochter is weer mijn beste vriendin haha. :p Dus ideaal. Ze is heel flexibel en doet soms ook wel eens dingen als vriendendienstje haha. Heel lief. Morgen gaat Sophia er ook heen zodat wij samen naar pretecho kunnen en ik rustig die bloedsuiker dagcurve kan prikken en zodat wij samen even in babykamer aan de slag kunnen.

Pfff... ik krijg soms beetje stress dat er hier nog amper iets gedaan is in de babykamer. De baby komt dan wel bij ons op de kamer eerst maarja wil het natuurlijk wel af hebben. En er staan nog allemaal meubels die wegmoeten.
    Gelukkig gaan we morgen wat doen, maar moeten wel vaart gaan maken voor mn gevoel. Tijd gaat zo snel haha. Mag in principe over 10 weken al bevallen. :p

Uhm... verder weet ik even niet meer hoe en wat precies. :p

9. veense

veense Niet meer actief

Hier geen oppas nodig, ook 's avonds niet, we zijn eigenlijk nooit weg.
    Grootouders zijn er niet echt voor onze kleine. Mijn moeder is al 12 of 13 jaar dood, mijn vader is onmogelijk en dus niet in beeld.
    Schoonmoeder is 83 en zwaar dement, schoonvader is 86 en zal gezien zijn gezondheid ook geen jaren meer leven.
    Onze dochter heeft het daar best moeilijk mee, ook omdat er verder maar 1 oom en tante in beeld zijn (die zelf ook al opa en oma zijn), en hun eigen drukke leven hebben.
    Wat dat betreft is het dus wel fijn voor haar dat ze toch nog een broertje krijgt, ook voor later. Nu vindt ze het soms nog wel moeilijk, vandaag begon ze te huilen dat het haar ook veel te lang duurt voordat ie komt. Ze is natuurlijk al zo lang alleen geweest, dat het best wennen is voor haar.

10. Linnii

Linnii Actief lid

8 mei 2014
    228
    1
    18
    Zuid-Limburg
    Hier ook geen schoonmoeder meer, maar m'n schoonvader is dolblij met de komst van de kleine..

Maar dames ik kreeg net een hele foute mail:
    De nieuwe collectie van Next is binnen, en alles is weer 'In stock':p
    Niet goed hoe snel je alles in je winkelmandje gooit en afrekend:D
    Oepsie....

11. werveltje

werveltje Niet meer actief

Haha mag als je zwanger bent linnii! :)

12. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Jaaaaaaa ik kreeg ook het mailtje! Meteen kijken haha maar niks kopen.. Ik wacht tot ze geboren is en dan zie ik wel.. Anders blijf ik daar bestellen, vind het zulke leuke kleren!!

13. veense

veense Niet meer actief

Wat gaan jullie qua flesvoeding doen? Of hebben jullie met jullie andere kindjes gedaan? En dan bedoel ik qua merk.
    Er is zoveel veranderd in 9 jaar... In principe willen wij weer gewoon Nutrilon gaan geven, maar het lijkt me zo lastig dat de schappen gewoon altijd leeg zijn. Was vandaag bij de Etos in een winkelcentrum met ook een Kruidvat en AH, en daar is gewoon een bende van 20 personen dagelijks actief:$
    Zal binnenkort eens bij de Jumbo om de hoek vragen wat hun beleid is.
    Wat is jullie ervaring met andere merken?

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Oh ik moet mezelf echt tegenhouden om de next site niet te openen haha! Ga maar snel slapen zo :D.

Veense ik heb bij beide Friso (heet nu Hero geloof ik) gegeven en ga dat nu weer doen. Hebben ze ook in het zh, dus dat is ook wel fijn. Altijd erg tevreden over geweest en maar 1x in al die tijd kon ik het niet vinden in de winkel voor mn deur, maar een winkel verderop stond nog genoeg. Dus dat komt vast wel weer goed..

Welterusten meiden! Morgen dochterlief weer naar de Psz dus vroeg op. Smiddags even de stad in, dus drukke dag weer. Slaap lekker allemaal!

15. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Veense: voorraad aanleggen! Ik ga bv geven maar op den duur natuurlijk ook over op nutrilon. Bij ons zijn er veel winkels waar het achter staat en dan moet je er dus om vragen.

Ander merk zou je evt ook kunnen proberen... Maar of daar wel voldoende voorraad van is, geen idee

16. veense

veense Niet meer actief

Andere merken staan hier wel gewoon voldoende in de winkel.
    Zo bizar, dat zelfs in een durp als Veenendaal Chinezen de boel leegkopen. Wat zouden ze in China vragen voor zo'n pak?:(
    Zie nu wel dat je op de site van Nutricia altijd 2 pakken kunt bestellen, zonder verzendkosten, en die worden dan de volgende dag geleverd. Dat is wel een fijne gedachte.
    Ik wil ook zeker een voorraadje aanleggen uiteraard, maar ook weer niet te extreem.
    Borstvoeding was hier de vorige keer een ramp, en ik vind het zelf ook gewoon helemaal niets. Ga het een paar dagen doen voor het gevoel en uit 'plicht' naar de kleine toe. Ben toen met 10 dagen overgestapt, en wij zullen beide nooit vergeten hoe intens tevreden ze vanaf dat allereerste flesje was...

17. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Veense: zal je dan überhaupt wel aan bv beginnen als je er zo over denkt? Persoonlijk zou ik dan direct beginnen met flesvoeding.

goede tip van dat bestellen, dat wist ik niet!

18. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

Bij mijn zoontje eerste wk borstvoeding daarna nutrilon hypoallergeen gebruikt. Maar eigenlijk word dat afgeraden omdat ze zelf moeten leren antistoffen op te bouwen. Na een tijdje zijn we standaard gaan gebruiken en ook forte maar ons zoontje bleef hongerig. Toen op friso overgegaan en daar deed hij het stukken beter op. En in de portemenee scheelt het ook. Friso schijnt wat zoeter te smaken en vinden ze vaak lekkerder. Dus ik begin dit x daarmee

19. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Wat raden jullie aan als, voor het geval dat bv niet lukt, flesvoeding... Ben er eigenlijk zo vanuit gegaan dat ik gewoon bv ga geven nog niet over fv heb nagedacht

Misschien toch voor de zekerheid een doosje kopen? En wat raden jullie dan aan?

20. NowComplete

NowComplete Actief lid

9 sep 2014
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    @relatie moeder: slecht, zeg maar niet bestaand. Heb ik helemaal vrede mee. Jammer voor haar, zij mist een boel in haar leven.

@flesvoeding: nog nooit gegegeven, nu ook niet van plan. weet wel dat je het bij verschillende websites gratis kunt bestellen, dan hoef er dus niet eens je huis voor uit.

@ziek: mijn oudste begon eergisterenavond met spugen, heb dus een nacht op de bank met hem doorgebracht, gisteren ook nog lamlendig voor de tv gelegen, eind middag een half uur aan de borst gedronken en terwijl hij dronk kwam de kleur in zijn gezicht terug en voelde ik de koorts gewoon zakken!! Toch wel wonderspul die borstvoeding :) Manlief is aan het hoesten en proesten, zl1 dus grieperig, zl2 begint ook met hoesten en snotteren, ik tot nog toe nergens last van. Nu maar hopen dat dat zo blijft.

@werken: vandaag weer een lekkere werkdag, stiekem wel heel fijn na 2 slopende nachten thuis.

Deel Deze Pagina