1 t/m 15 mei 2015 mama's Deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Jeeeeeej! Weer goede 20 weken echo's! Super fijn!
    Nog 2 te gaan en dan hebben we ze allemaal gehad.

Allemaal hele fijne feestdagen meiden! 🎅🎄

2. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Fijn sprankel dat je de kleine weer gevoeld hebt!

Fijn ook weer goede 20-weken echo's gehad allemaal!

Mijn kleine liep ook voor met de groei, maar was verder prima.
    Ik voel m ook erg goed trappen en bewegen, manlief ook, en soms schrik ik er zelfs van zo hard hij ineens trapt :)

Ik heb twee geweven draagdoeken, van girasol en didymos. Heerlijk om te dragen!

Babylove fijn dat je na zolang kolven je dochter toch nog aan de borst hebt gekregen! Mijn tweede heeft ook vanwege vroeggeboorte de eerste twee weken afgekolfde melk via de sonde gekregen, en daarna toch nog 9 mnd aan de borst gedronken.

Ik ben ook druk in de weer voor de kleine, heb de bekleding van de maxicosi vervangen door nieuwe (zelf gemaakt op de naaimachine). Is erg goed gelukt dus ben erg tevreden!

Heerlijk gevoel om deze kerst te bedenken dat we volgend jaar met 6 kindjes aan tafel te zitten! Nog zo'n lief kleintje erbij!

Fijne dagen allemaal!

3. Zwangernr6

Nog ff een foto van de maxicosi :D

4. Zwangernr6

5. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Zwangernr6: het schijnt best uniek te zijn om een prematuur alsnog volledig aan de borst te krijgen. Vaak hebben ze de kracht niet.

Wat een super gave bekleding heb je gemaakt zeg! Echt te gek.
    Waar haal je tijd vandaag om dat soort dingen te doen in zo'n druk gezin! Knap hoor.
    Zelf helaas niet zo handig, zeg maar helemaal niet ;)

Wij kopen weer het e.e.a. Nieuw.

Komt ee bij jullie denk je nog een nummer 7?

6. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Vanmiddag een stukje sachertaart gegeten waar achteraf alcohol in verwerkt was.
    Ik vind het echt niet leuk :(
    Mijn man zegt dat het echt geen kwaad kan... Maar o wat baal ik ervan!

Ik zei ook al tijdens het eten: het lijkt wel of er alcohol inzit... Zo don dat ik het toch heb opgegeten. Iedereen zei dat er echt echt geen alcohol zat :x

7. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik heb vandaag een doos truffels gekegen waar champagne in zat blijkbaar. Zijn hele luxe truffels en proefde het meteen! Baal er ook van, maar soms gaat dat per ongeluk. Er zijn trouwens zat vrouwen die tijdens hun zwangerschap wijntjes drinken, dat vind ik veel erger. Hier kon je echt niks aan doen!!

8. NowComplete

NowComplete Actief lid

9 sep 2014
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nowcomplete, begrijp ik het goed dat je je zoontje van vier nog bv geeft? Wanneer geef je dat dan nog?

ja klopt, hij drinkt vaak nog smorgens en soms s avonds en in het weekend ook nog wel eens overdag, samen met zijn broertje.

9. NowComplete

NowComplete Actief lid

9 sep 2014
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wow babylove respect voor alle energie die je in de bv hebt gestoken, mooi om te lezen.
    Hoop dat je zoontje intussen is opgeknapt.

10. Zwangernr6

Ik dacht er toen niet over na of t ging lukken, maar t is prima gegaan. Pas later bedenk je dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend was dat de overgang van weer aan de borst zo goed ging.

Bedankt voor je compliment. Ik vind het vooral erg leuk om te doen. De bekleding was donkergrijs en wat verkleurd, ik geniet er van als het dan weer zo mooi wordt en uniek, want dit kun je nergens in de winkel kopen!

Heel mss komt er hier nog een nr 7 ja, we sluiten het niet uit.

Kan me voorstellen dat je baalt van die taart, ik zou me ook rot voelen. Maar je doet er nu niks meer aan en het zal maar een hele kleine hoeveelheid zijn, dus kwaad zal het niet doen lijkt me?

11. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Nee, zoiets koop je zeker niet in de winkel! Echt super! Zou ik ook wel willen. Hij ziet er ook weer uit als nieuw!
    Wow, misschien nog een nummer 7! Gaaf hoor. Bij ons is dit wel echt de laatste!
    Het zwanger zijn gaat mij niet zo heel makkelijk af en daarbij vind ik het best druk!

Ja, die taart!! :( echt echt niet leuk. Het zal vast geen kwaad kunnen en inderdaad maar een kleine hoeveelheid, maar toch!

Vriendin van mij dronk regelmatig 1 wijntje... Voor mij is dat echt een No Go!

12. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb tijdens vorige zwangerschap 2 glazen wijn op. We hadden alcoholvrije en die had ik voor mezelf ingeschonken. Daarna werd ik 2 keer bijgeschonken (door een zwangere vriendin nota bene) maar die had achteraf gezien de verkeerde gepakt (wel een fles die al even open haf gelegen dus die smaakte net wat anders dan een net geopende fles en alcohol vrije wijn smaakt okk net way anders dus had t verschil tijdens t drukke kletsen niet door). Man wat heb ik me schuldig gevoeld maar je doet er niks meer aan! Het is echt heel zuur ik ken t gevoel maar je moet het jezelf niet kwalijk nemen!

Bijzonder dat je zoontje daar op die leeftijd nog behoefte aan heeft complete ik dacht dat peuters/kleuters op een gegeven moment wel klaar zouden zijn met bv.

Leuke bekleding! Hihi was ik ook maar zo handig. Ik heb wat dat betreft echt 2 linker handen.

Nr 7 haha je gaat zo door. Hier sluit ik nr 3 ook zeker niet uut. Of het moet heel gek lopen met nr 2 maar anders is er zeker de wens voor een derde. Bij manlief ook nr. 4 maat dat zie ik niet zitten. Ik vind zwanger zijn namelijk echt geen feestje!

13. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Lana: o dat lijkt me ook echt niet leuk! Soms kan je het maar beter niet weten. Volgens mij kan alcohol ook het meeste kwaad in de eerste 12 wkn.
    Dronk je zwangere vriendin toen ook echte wijn mee? Of alleen jij?

14. werveltje

werveltje Niet meer actief

Wow mooi zwangernr6! Heel mooi gedaan.

15. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Oohh wat gaaf zwangernr6!! Heel mooi gedaan en knap dat je dat kunt maken. Ooh leuk zeg miss nog een nummer 7. Lijkt me zo gaaf een groot gezin, maar mijn man niet. Hij zou 2 prima vinden maar wil evt nog wel een 3e. Hebben jullie dan ook een groot huis of niet?

Alcohol, wat vervelend meiden dat jullie wat binnen hebben gekregen. Maar lijkt me dat het nooit heel veel kan zijn in zo'n gerecht toch? Probeer je er niet te druk over te maken. Het is eenmalig en kan gebeuren. Snap wel dat het naar voelt.
    Ik had vorige zwangerschap verse tonijn gegeten en mocht blijkbaar ook niet, wel uit blik maar geen verse ivm teveel lood wat er in zit oid?? Weet je je moet op zoveel dingen letten en sommige zijn gewoon iets te overdreven en sommige dingen meer vervelend voor jezelf dan de baby. Niet dat alcohol geen kwaad kan, maar het is anders als je een kleine hoeveelheid binnenkrijgt voor 1x dan als je een avond verschillende drankjes drinkt. Sowieso gaat t niet zo direct naar je baby dus de vraag is dan hoeveel er van zo'n kleine hoeveelheid overblijft wat evt bij de baby komt.
    Dus niet schuldig voelen meiden!!!

Hier begon de dag ook lekker, had oven aangezet voor broodjes af te bakken. Begon erg te roken eerst dus dacht ik moet oven even schoonmaken zo. Was wat eten uit ovenschaaltjes gelekt de avond daarvoor. Vliegt ineens de boel in de fik!! Pfff echt schrikken. Stond erbij gelukkig. Dus ik mn man geroepen die boven was en had zelf meteen oven uit gezet. Hij kreeg de brandblusser niet ontgrendeld dus heb ik gedaan en gelijk geblust. T viel allemaal mee hoor uiteindelijk. Maar meennnn wat een troep van zo'n poederblusser. Dus daarna hele tijd bezig geweest met schoonmaken en poetsen. Dus was al helemaal kapot. Gelijk gedoucht daarna en toen stond schoonfamilie op de stoep. Dus hele dag bezig geweest.
    Nu maar gauw slapen en morgen naar mijn familie toe

Hele fijne dagen nog meiden.
    Xx

16. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Nee die vriendin dronk ook alcoholvrij, althans dat was de bedoeling haha dus we hebben samen enorm zitten balen. Ik was toen ook net pas 12 weken. Daarna nooit druppel mee aangeraakt tijdens zwangerschap!!

17. Zwangernr6

Bedankt meiden voor jullie complimenten!

Charise schrikken zeg!! Gelukkig goed afgelopen!
    We hebben een redelijk ruime hoekwoning met 5 ruime slaapkamers.

18. werveltje

Wat een verhaal Charise! Blij dat alles goed is afgelopen!

19. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ben ik dan zo slecht dat ik af en toe iets eet/drink waar alcohol in verwerkt is? Ik neem wel eens een slokje wijn van mijn vriend oid, dat kan echt geen kwaad hoor. Laat staan alcohol dat verwerkt is in eten, dat is vaak bijna niets.

Mijn moeder dronk een pint Guinness per week toen ze zwanger was van mij, dat had de dokter nog aangeraden. Ik ben heel goed terecht gekomen hoor :D

Een tweede is hier ook niet uitgesloten. We willen sowieso eerst een huis kopen en deze zwangerschap heb ik niet als heel fijn beschouwen. Maar daar denk ik op een gegeven moment waarschijnlijk niet eens meer aan. Daarbij wil ik ook graag een broertje of zusje voor onze man natuurlijk haha.

20. werveltje

@ Melliemuis: Het zijn maar zulke kleine hoeveelheden die in eten zijn verwerkt, dus dat lijkt me geen kwaad kunnen. Een slokje wijn waarschijnlijk ook niet, maar ik drink liever helemaal niet nu ik zwanger ben.

Wij willen er zeker weten meer dan 1. Het liefst 2 of 3, maar eerst deze zwangerschap maar eens doorstaan:) Heb net een matrasje en matrasbeschermer besteld, die komen als het goed is maandag binnen :D

Gister lekker gegourmet, vandaag uit eten met de schoonouders. Wordt weer een gezellig dagje denk ik. Van het weekend eigenlijk geen plannen en maandag weer werken!

Deel Deze Pagina