1 t/m 15 mei 2015 mama's Deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Gewoon zeggen dat je je zorgen maakt sprankelkind. Zeggen dat je gewoon veel minder leven voelt, en het je niet lekker zit. Dan ben je toch eerlijk? Ze kunnen echt heus wel even tijd voor je maken deze week. Beter voor de zekerheid een keer extra kijken toch?
    Ik snap heel goed hoe je je voelt hoor, ben ook altijd bang dat ik voor niets bel, maar ze zijn er niet voor niets. Bij ongerustheid mag en kun je gewoon bellen.

Ik voelde me ook naar toen ik belde toen ik buikgriep had. Al wist ik van binnen ook wel dat het de verkeerde kant op ging, je voelt je toch snel teveel of een zeikerd. Maarja achteraf wel goed geweest.

Dus gewoon lekker zorgen dat je een afspraak krijgt deze week.

2. veense

veense Niet meer actief

En niet voor iedereen weggelegd, er bestaan ook mensen zonder mobiel:cool:

3. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Zonder what's app had ik nog wel verwacht maar zonder mobiel! Ik kan echt niet meer zonder maar soms lijkt het me een verademing er geen meer te hebben :)

4. werveltje

werveltje Niet meer actief

Kan me ook niet meer voorstellen zonder mobiel. Moet je nagaan hoe verslaafd we er eigenlijk aan zijn. Maar ja ik zou toch niet meer zonder kunnen.

5. werveltje

En babylove, wat was jij vroeg wakker :)

6. zondag14

zondag14 Actief lid

22 jul 2014
    246
    46
    28
    Vrouw
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Ik slaap de laatste dagen erg slecht. Hebben jullie daar ook last van? 6 a 7 x per nacht eruit om naar de wc te gaan en ik kom slecht in slaap; mijn gedachten gaan alle kanten op en als ik zelf rustig ben is de baby erg druk waardoor ik niet in slaap kom.

7. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

Ik ben nog even in afwachting van bericht of tel na mail gisteren. Ze zullen neem ik aan smorgens hun mail wel lezen?
    Heb hier beetje gloeiende borst...

8. veense

veense Niet meer actief

Mis er niks aan;)
    Technisch gesproken heb ik wel iets liggen van een jaar of 14 oud, maar zou niet weten waar momenteel, en als ik hem mee zou willen nemen is 'ie kwijt of leeg of geen tegoed, dus heb ik hem nooit bij me. Man ook niet trouwens, zelfde toestel, zelfde verhaal;)

9. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    ik word ook wel vaak wakker, om te piesen omdat ik niet lekker lig of gewoon omdat ik wakker wordt. Heeeeel vervelend!

groepsapp is goed idee :). kan je ook prangende vragen op kwijt?

10. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    @Sprankelkind: ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt hierover. Ik denk echter dat het onnodig is, ik hoor zo veel verhalen dat vrouwen ineens wat minder beweging voelen, volgens mij gaat dat met periodes. Ik heb het zelf ook trouwens, twee weken geleden voelde ik gruwelijk veel getrappel de hele tijd, nu sinds een paar dagen een heel stuk minder.

Hier gaat het minder goed trouwens, althans, ik maak me niet echt zorgen maar ik heb sinds de laatste week steeds hele erge buikpijn aanvallen. Er is een stukadoor bezig het plafond te stuken in de woonkamer, dus alle meubels stonden opgestapeld in de hal en er lag karton op de vloer. Steeds als ik beneden kwam, kreeg ik direct buikpijn. Dan ging ik weer naar boven (waar het netjes is), ging even zitten en dan trok het weer weg. Zelfs als ik boodschappen ging doen was al too much: buikpijn. De stukadoor komt steeds kleine beetjes doen, waardoor die hel al 2 weken stond. Hij is nog steeds niet klaar maar gisteren heb ik besloten dat ik er niet langer meer tegen kan en heb alle rommel opgeruimd en m'n meubels teruggezet (en weer buikpijn gekregen). Dan moet ie nu maar netjes proberen te werken zonder te knoeien, het duurt echt te lang. Gisteren de hele dag geen buikpijn gehad, ik denk dat het psychisch was vanwege de rommel die nu weg is.

Daarnaast heb ik sinds een paar dagen iets nieuws: iedere avond vlak voor het slapen gaan, krijg ik een extreem onrustig gevoel, vooral in m'n benen. Om gek van te worden. Vandaag controle bij de gynaecologe, dus ik zal het eens voorleggen...

Oh ja en ik maak me nog meer zorgen: ik las een artikel waar stond dat vrouwen boven de 40 jaar veel grotere kans hebben op doodgeboorte wanneer ze na 39 weken bevallen, omdat de moederkoek op deze leeftijd niet meer zo lang meegaat. Wetenschappers uit Engeland adviseren op bij deze vrouwen de boel in te leiden met 38 weken. Mijn moeder en mijn zus waren altijd zwaar over tijd toen ze gingen bevallen, ik ben bang dat dat bij mij ook zo zal zijn en heb geen idee of het ziekenhuis mij wilt inleiden om die reden, hopelijk wel.

11. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    die rusteloze benen horen er helaas bij. die kunnen killing zijn maar helaas een bekend kwaaltje :S

12. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ik herken die pijn van mijn vorige zwangerschap.
    ik haed het zelf in de supermarkt. zodra ik me wat inspande en een stukje gelopen had kreeg ik kramp in rug en buik. ( wat letterlijk als weeen aanvoelde. dit had ik best vaak op een dag. paar weken lang.
    als ik me rustig hield ging het aardig. volgens de vk is het dan de baby die op de zenuwen drukt.

hier onzettend in mijn stuitje en als ik mijn been omhoog doe krijg ik steken in mijn bil onderug.

dat de kleine stiller is dat is al vanaf woensdagochtend vandaar wat zorgen. inderdaad ik denk ook dat het 99 procent van gevallen onnodig is maar je zal maar net die ene zijn die niet belt omdat je ervanuit gaat dat het niks is en er blijkt wel iets te zijn.
    daar zit ik mee in mijn maag.. ( en op de kaart staat idd naar spoednummer bellen bij minder beweging baby ) nu heb ik niet op het spoednummer gebeld maar gewoon een mail gestuurd met de vraag of ze er van de week even naar willen kijken ter geruststelling. ze zullen straks wel een xtje bellen.

13. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ja ik had dat inderdaad gelezen, ik typte "rusteloze" in in Google en Google maakte het tot mijn verbazing gelijk al af met "rusteloze benen zwanger". Het schijnt een ijzertekort in de hersenen te zijn waardoor je dopamine levels verstoord raken. Je ijzer is dan wel voldoende in je bloed, maar te weinig om ook je hersenen te voeden. Mijn ijzer was net onder het normale niveau een tijd terug, slik daarom vitamine pillen met ijzer, maar blijkbaar is het niet voldoende. Het is echt om gek van te worden die onrust, een regelrechte hel...

14. Miss Smit

Miss Smit Actief lid

9 sep 2014
    266
    0
    16
    Ik slaap juist erg goed de laatste dagen ondanks plassen en kramp in mijn kuiten. Dit beebje houdt zich 's nachts ook lekker rustig moet ik zeggen.

Net voor het eerst bij de verloskundige geweest. Zij gaf aan dat ik eigenlijk best kan overstappen van de gyn naar de verloskundige omdat mijn bloeddruk zo netjes blijft. Blijf ik bij de gyn dan heb ik gelijk een indicatie om in het zkh te bevallen wat ik graag wil... Verloskundige is veel persoonlijker. Nog maar een nachtje over slapen...

15. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Heb je automatisch medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen als je bij de gynaecoloog zit, ook al is je bloeddruk netjes? Weet je het 100% zeker? Mijn bloeddruk is namelijk ook redelijk netjes en ik vroeg me af of ik dan toch indicatie had, puur omdat ik bij de gyn loop.

Ik vind het trouwens een raar advies, want je bloeddruk kan zomaar ineens omhoog schieten weer. Dit kan zelfs enkel tijdens de bevalling gebeuren en dan mag je fijn met de ambulance alsnog naar het ziekenhuis en de ambulance is niet verzekerd... Als ik jou was zou ik bij de gyn blijven!

16. werveltje

Hier morgen weer controle bij vk. Ik voel de kleine goed, maar ze ligt nu anders dan voorheen. Ik voel op andere plekjes getrappel.
    Ik moet alleen wat meer plasseh dan normaal snachts maar verder slaap ik gelukkig ook héérlijk. Merk wel dat het draaien wat lastiger wordt net als mn schoenen aantrekken haha

Ik weet niet of je automatisch een medische indicatie hebt als je bij de gyn zit eigenlijk.

17. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    volgens mij loop je bij de gyn alleen als daar een medische indicatie voor is. Ik denk dus wel dat die twee inherent aan elkaar zijn. anders wordt je namelijk gelijk teruggestuurd naar de 1e lijn. Ik werd medisch ivm mijn suiker (en moest daardoor verplicht in ziekenhuis bevallen) maar omdat ik het vooralsnog goed onder controle heb mag ik weer terug naar de 1e lijn. De gyn zei dat dat dan ook weer betekende dat ik de keuze heb om thuis te bevallen.

18. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier ook veel slechte nachten... kom moeilijk in slaap doe de kleine drukke man en na mn wc bezoekje snachts kom ik maar erg moeilijk in slaap. Helemaal nu vl verkouden is en heel zwaar ademt. Vrijdag nacht zelfs op de bank gaan liggen. Ben dus ook echt heeeeel moe. Vandaag maar even dutje doen ook vanmiddag :) ook weer vk controle, benieuwd of ze voelt hoe die ligt en hoe hoog mn bloeddruk is!
    Geen idee van de gyn!
    WhatsApp groepje lijkt me ook heel leuk! Maar idd wel voor "spoed" dingetjes en bevallingen.
    Vervelend die rusteloze benen! Ik had ze wel eens na het sporten voor de zwangerschap, bij mij hielp het om dan 2 paracetemol in te nemen, kunnen je spieren zich beter ontspannen. Misschien kan je dat een keertje proberen? ;) al gebeld door de vk sprankel?

19. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hier ben ik ook weer eens.

Ik lees al jullie berichtjes wel, maar heb vaak de moed niet om te reageren. Had ik bij de andere 2 zwangerschappen ook. Een soort van in mezelf gekeerd zijn richting het einde van de zwangerschap( al duurt dat hopelijk nog eventjes).

@Sprankel. Gewoon bellen als je je zorgen maakt. Ze zijn er voor en minder leven voelen is altijd een reden om te bellen.

Resless legs. Magnesium kan helpen bij restless legs. Maar neem dan wel een goede vorm van magnesium. Bijvoorbeeld magnesium citraat, magnesium tauraat of magnesium gluconaat. Deze vormen worden goed opgenomen in tegenstelling tot magnesiumoxide. Te koopp bij bv de Tuinen of online.

Hier gaat het verder goed. Wel veel last van harde buiken als ik ook maar iets te veel doe. En voor mijn gevoel doe ik al zo rustig aan, maar toch is het af en toe nog teveel.

De kleine ligt dwars in de buik. Ik hoop dat hij nog wel goed gaat liggen :D

Ohja, een gokje naar de bevaldatum. Mijn dochter werd 1 dag na de uitgerekende datum geboren en mijn zoontje 1 dag voor de uitgerekende datum. Dus ik ga voor 26 april, de uitgerekende datum :D Lijkt me wel leuk om ze alle drie op een rijtje te hebben qua bevallingstermijn.

20. werveltje

Beitsche, het is geen verplichting om te reageren hoor, doe gewoon wanneer jij wil is toch prima :) er wordt hier ook wel veel gekletst he!

Ik heb geen idee hoe de kleine ligt, ik voel haar vooral aan de zijkant en in mn onderbuik aan de rechterkant.

Haha leuk die voorspellingen, zouden we weer zo goed zijn als met geslacht hahaha

Deel Deze Pagina