1 t/m 15 mei 2015 mama's Deel 2.

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnii

Linnii Actief lid

8 mei 2014
    228
    1
    18
    Zuid-Limburg
    Wij gaan 24 maart naar een 'bevallings info avond' klinkt al zo echt he:D

Kwam net thuis van m'n werk , net broodjes aan t maken gaat de bel dacht huh heb toch niks besteld, was het mijn kraampakket:p nou surprise hihi... Heb eerst maar m'n broodje gegeten en toen pas open gemaakt maar het valt reuze mee , ben bij cz verzekerd. Er zat een knuffeldoekje en badcape bij (die hadden we nog niet ahummm) nee maar wel leuk dat ze er kadootjes bij doen.

Vanavond controle vk dus ben weer benieuwd..

2. werveltje

werveltje Niet meer actief

120/80 is een normale bloeddruk, dus jouw bloeddruk is hartstikke mooi.

Haha ja he Linnii, wij gaan as maandag naar de voorlichting van de geboortekliniek. Krijg ik er eindelijk een beetje een beeld bij hoe het daar is :)

3. NowComplete

NowComplete Actief lid

9 sep 2014
    135
    1
    0
    NULL
    NULL
    @voorgevoel geboortedatum: weet even niet meer wie gepost heeft dat ze denkt op 21 april te bevallen, maar wel leuk om een voorspelling te doen: ik hoop op 01-05-15 / 10-05-15 of 15-05-15 te bevallen, maar ik vrees dat het niet zal lukken en ik weer lekker overtijd ga en ergens rond de 18de uit ga komen.

@nesteldrang: nog geen last van. Mag over 3 weken komen hahahaha

@morgen naar vk, heb me vandaag alvast even op mijn werk gewogen en was in kleine shock: maar 4 kilo in 7 weken aangekomen :$:D Erg happy dus. Want dat betekend dat ik tot nu tot "maar"14 kilo ben aangekomen en niet 20 zoals ik eerst dacht. Altijd fijn.

@namen: mijn man is bij alle drie de kinderen met de eerste naam gekomen die ik ook super leuk vond en waar we dus voor zijn gegaan / gaan. Ook hun tweede namen heeft hij bedacht, wederom erg leuk. Maar nu bij baby nr3 heb ik echt een mega leuke tweede naam bedacht waar hij het ook gelijk helemaal mee eens was. Dus stiekem wel erg leuk om ook eens een leuke nameninput te hebben hahahah (de grap is dat iedereen altijd denkt dat ik met de namen gekomen ben, omdat ze een beetje apart zijn, niet raar of zo, maar gewoon niet veel voorkomend en als ik dan vertel dat manlief ze bedacht heeft krijgt men gelijk een ander beeld van hem hahah)

@bloeddruk: 120/70 is echt een perfect normale bloeddruk. 80/50 is echt super laag, menigeen valt daarbij regelmatig flauw, dus heerlijk als je daar geen last van hebt.

@vk: morgen weer een afspraak, ben benieuwd. Gisteren van de kleine man rustig en nu voel ik m al weer de hele dag door een beetje schoppen en bewegen.

@angst:.........krijg helemaal de kriebels als ik denk aan de navelstreng. tijdens de laatste echo lag ongeveer zijn hele navelstreng voor zijn gezicht. Ben nu opeens angstig dat hij zichzelf er helemaal vast in draait.......en zo kan ik nog wel meer angsten opschrijven die langzaamaan de kop op gaan steken. Pfffff hormonen.....

4. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ik heb vandaag echt een puntbuik, normaal is ie zo mooi bol maar nu ziet ie er best gek uit hahaha :D

Dat heb ik ook maar bij mij echt nergens op gebaseerd! Je hebt er ook gewoon helemaal geen controle over.

5. werveltje

Hier is kleintje weer goedgekeurd! Hartje was mooi,buikje goed gegroeid, bloeddruk netjes, ijzer en glucose ook. Kordon weer met 10 min buiten haha.

6. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

Mijn bloedruk is steeds rond 110 60 en dat is voor de baby gunstig. Voor jezelf kan het wat duizelingen geven de onderdruk rond 60 maar is gewoon netjes voor zwangerschap. Ze zien liever laag dan hoog.

Raamstiicker besteld voor geboorte. Kan maar vast liggen .
    Nu nog even kruiken controleren op lekken.
    Moeders heeft buiten ramen geschrobd met luilakken en chloor voor me. Het was echt zwart. Volgens mij hadden vorige bewoners nooit gezeemd zo vies Pff. .. overmorgen achterramen een flinke beurt . Dan doe ik binnen hihi. Moeders buiten. En joepie volgende week beter weer en warmer dus manlief kan begin maken aan tuin.

Nu bij moeders eten met zoonlief. Man moet overwerken. Zo lekker dat ik nu in hetzelfde dorp woon.

7. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ja we hebben t er nog even over gehad en gaan proberen volgende week een rondleiding in te plannen daar en dan kijken we/ik daarna of ik/we alsnog naar infoavond daar gaan :) Hebben wel al infoavond bij de vk gehad over de bevalling.

Fijn dat iedereen zo lekker gaat in de zwangerschap en allemaal goedgekeurd worden bij de vk controles :)

Hier een gek gevoel rechts wat boven mn navel, dus nog wel echt bovenkant buik. Voelt Alsof ik een spiertje verrekt (of miss wel gescheurd?) heb. Het is een zeurend gevoel, vooral wanneer ik van liggen omhoog kom of andere dingen waar ik me buikspieren bij aanspan. Ook als ik er op druk doet het een beetje pijn. Heeft iemand dit ook wel is (gehad)? Moet ik hiervoor morgen even de vk bellen of hoeft dat niet? Maak me geen zorgen hoor dusbheb totaal geen stress ;) :p

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier vanmorgen ook controle gehad bij de VK.
    Alles was goed, ben wel best veel aangekomen, beetje jammer. Maar goed zit nu nog pas 0,5 kilo boven start gewicht hoor, dus op zich netjes, maar had gehoopt dat het niet zo snel zou gaan.
    Al had ik met dochter ook een groeispurt rond deze termijn. Buik is ook flink gegroeit.
    VK denkt dat de baby wel aan de grote kant is, niet mega, maar wel groter dan gemiddeld.
    Volgende week heb ik de groei echo dus ben benieuwd.

Bloedsuiker dagcurve was echt helemaal goed, hele nette waardes. Dus mag volgende keer 2x prikken ipv 3x. Mocht ook via vinger ipv arm, maar omdat ik ook Hb moet prikken doe ik gewoon via arm.

Heb ook geen rhesus c antistoffen dus dat is mooi.

Voor op de lijst:
    17 februari: groeiecho
    24 februari: intake kraamzorg
    2 maart: controle VK

Veense, mooie bloeddruk hoor, is precies zoals het moet zijn.
    Fijn dat je waarschijnlijk een plaatsindicatie krijgt. Ik heb ook een plaatsindicatie alleen dan voor mn bmi.

uhm... verder weet ik het even niet meer.
    We hebben vandaag de muurverf voor de babykamer gekocht, dus volgende week lekker aan de slag. Man is dan vrij paar daagjes en 2 dagen brengen we dochter naar gastouder. Dus kunnen we even aan de slag.

9. Schilderijtje

wat hebben juillie allemaal veel groeiechos zeg.
    is dat ivm zwangerschaps suiker?

ik weet eigenlijk niet of ik een groeiecho krijg bij vk.
    wel een ligginsecho dacht ik rond 36 wk.

10. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik zou in principe na 20 weken echo alleen nog een groei/liggingecho krijgen rond week 35. Maar nu door de suiker idd 3 extra groei echo's.
    Maar ik ben geloof ik de enige met suiker.

11. Miss Smit

Miss Smit Actief lid

9 sep 2014
    266
    0
    16
    Ik krijg de groei echo's ivm een te traag werkende schildklier. Daardoor zou t kindje wat kleiner kunnen zijn maar dat is tot nu toe gelukkig niet t geval

12. veense

veense Niet meer actief

\

Groeiecho rond de 30 weken is hier standaard, en liggingsecho met 36 weken.
    De 2 extra echo's zijn omdat mijn dochter destijds maar 5 pond was en ze gehaald is omdat het vruchtwater bijna op was. Daarom wil de gynaecoloog deze kleine even extra in de gaten houden. En dan niet zozeer vanwege het gewicht maar vooral dus de omstandigheden qua vruchtwater. Geeft net even wat extra zekerheid na de rampenbevalling van mijn oudste!

13. werveltje

Ik kreeg een groeiecho aangeboden voor bij 30 weken. Dat bieden ze standaard aan zeiden ze. Ik doe hem dus wel, maar niet omdat het medisch noodzakelijk is.

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Even een zwaai van mij! Drukke dagen met kindjes die niet helemaal lekker zijn (is het al bijna lente????) en ik die zoveel tegelijk wil doen maar steeds mn handen ergens anders aan vol heb :p.

Morgen even bijlezen! Trusten meiden!

15. Schilderijtje

nog even dik maandje wachten tot de lente hihi. mijn zoontje is 1ste lentedag geboren:)

16. Linnii

Linnii Actief lid

8 mei 2014
    228
    1
    18
    Zuid-Limburg
    Hier extra groei echo's omdat de kleine aan de grote kant wordt geschat.

Vanavond bij vk geweest, alles was prima.
    Heb n hele stapel folders meegekregen over bevallen, voeding etc dus vermaak me de komende avonden wel:D
    Ook mag ik al na gaan denken over mijn geboorte plan, iemand hier ervaring mee? Houden ze hier in het zh wel echt rekening mee dat als je bijv zegt geen stagiaires aan mn lijf dat dat dan ook echt niet gebeurt enzo?!

Verder voor de lijst controle vk 3 maart
    Hierna mag ik om de 2weken gaan!
    Morgen even naar zh bellen voor afspraak 2e groeiecho.

17. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36

Zeiden ze dat jullie kindje nu ook té klein is? Zelf ook ee echo gehad met ongeveer dezelfde termijn en is ook klein.
    Werd er verder nog iet over dit gewicht gezegd?

Met hoeveel wkn is je dochter geboren?
    Begrijp dat ze dysmatuur was.

18. veense

veense Niet meer actief

Dysmatuur? Nog nooit van gehoord. Lees net dat een gezonde baby tussen de 2500 en 45 gram moet wegen bij geboorte. Ze was 2665 gram toen ze geboren werd, bij 39,4 weken. Verder niets aan de hand geweest, direct gezond verklaard zeg maar. Ze heeft haar lage geboortegewicht later trouwens prima ingehaald;)

Nee hoor, niet te klein, alleen dat 'ie klein is. Hij weegt 1050 gram. Vanavond dochter met behulp van 2,5 pakken bloem laten voelen hoe zwaar zij was met de geboorte en hoe zwaar de baby nu is. Vond ze erg leuk:)

19. veense

veense Niet meer actief

Wij lopen exact gelijk qua uitgerekende datum zie ik. Ik was vandaag ook bij de vk en mag ook 3 maart weer;)

20. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Dat is wel leuk als je kind wat ouder is! Je kan ze echt meer uitleggen over de zwangerschap etc!
    Ik dacht dat je schreef dat je dochter te klein was dus ging uit van dysmatuur, hoeft ook niet altijd erg te zijn hoor.

Fijn dat alles gewoon goed lijkt te zijn en het nog steeds een jongen is ;) toch wel even schrikken als het ineens anders lijkt te zijn bij de bevalling :)

Deel Deze Pagina