Charise: wat een lieve echo foto! Gelukkig was alles gemiddeld en goed. Lekker van genieten! . Jess: Bij klachten of als je je druk maakt gewoon bellen hoor meis! Maantje: Ik zou me ook niet teveel druk maken om getallen hoor.. Mijn ervaring is ook dat het vooral met groeispurten gaat, dus het kan zijn dat je ineens veel aankomt en dan juist een paar weken weinig tot niets. Ben benieuwd naar de wagen!! Melliemuis: Fijn dat je je weer goed voelt! Lana: Fijn dat het geen grote baby is! Veense: Bleh! Die suikertest lijkt me ook echt niet leuk nee... Aankomen: Ik heb volgende week weer een controle, ben wel benieuwd. De vorige keer had ik echt een groeispurt. Zit nu op +4 vanaf startgewicht (ben de eerste weken wel enorm afgevallen door het overgeven)
mijn buik is ongeveer net zoals de jouwe bloem mischien zelfs iets groter. las net een artikel dat 2de kindjes vaak groter zijn als de eerste. ivm dat de baarmoeder makkelijker meegroeit. en de lichaam al weet hoe het werkt. zou het echt zo zijn?
hier een wat rommelige buik vandaag.. heb ook last van obstipatie heel erg deze week. ik denk dat ik maar eens als manlief thuis is even zon spuitje gebruiken.( kan even niet op de naam komen ) maar werkt goed om het laatste beetje eruit te krijgen. vind het nu zo irri de kleine is ook erg druk en alle kanten aan het op trappelen. lijkt wel of tie zich eruit wil duwen. links rechts links rechts
Haha, grappig he! Hier ook een erg drukke baby! Vooral zo tegen de avond aan en de hele avond door druk druk druk
Ja hier ook... vooral savonds en snachts een druktemaker... Ze ligt volgens mij weer anders want als ik op mn rug ga liggen zie ik echt een soort bult in mn buik ontstaan, geen idee waar ik naar aan het kijken ben Voel nu ook weer meer in het midden getrappel, maar dat voelt zachter dan aan de zijkanten waar ik het meestal voel. Wel fijn dat ik haar goed voel bewegen na mijn val van gister
Ik moet wel zeggen dat mijn ervaring is dat als ze druk in de buik zijn, rustig buiten de buik zijn en andersom. Mira voelde ik amper, lag ik regelmatig aan de ctg daarvoor en die was me toch druk/meer wakker dan slapen buiten de buik. Ediz was een enorme druktemaker in mijn buik, echt nooit een ctg bij hem gehad.. en die was buiten de buik juist heel rustig . Dus ben wel benieuwd hoe dat nu is! Deze baby is nog drukker dan dat Ediz in mijn buik was haha
Update: Ik heb even de vk gesproken vanochtend en ze heeft een aantal dingen gevraagd. Daaruit denkt zij niet dat ik suiker heb Bij de volgende controle, 6 maart, moet ik even de metingen meenemen van de pretecho en gaan ze (extra goed) voelen of de buik niet te groot is. Buik was vorige keren elke keer perfect voor de termijn, dus ze denkt gewoon aan een iets groter kindje dan gemiddeld. Wat ze ook niet zo gek zou vinden met onze lengte (1.86 en 2m). Leuk he die bewegende beebs! Hier ook redelijk aanwezig, ene dag meer dan de andere dag. Denk dat ie vandaag een slaap dagje heeft tot nu toe, hij is vrij rustig namelijk. De bewegingen zijn bij mij ook niet echt meer schopjes maar meer duwen de hele tijd, hebben jullie dat ook? Charise: fijn dat de metingen weer goed waren! Veense: wat naar dat het prikken zo vervelend was! Maar je bent er vanaf nu! Mellie: Fijn dat jij je weer goed voelt! Maantje: fotooo!! Bloem: mooi buikje!
hihi die ervaring had ik niet. ik had een mega druk kindje in mijn buik. en buiten de buik was hij ook zo helaas. zou wel leuk zijn als deze kleine zijn ritme na de buik ook aanhoud dan heeft hij gelijk de nachten rust hij is namelijk snachts stil in mijn buik tot nu toe.
Haha grappig dat jou ervaring weer anders is Sprankelkind. Hoop voor jullie dat dit kindje wel beter slaapt. Ik heb dan geen ervaring met een kindje dat al zolang slecht slaapt, Mira sliep het eerste jaar zo goed als niet en huilde 24 uur op een dag. De nachten waren echt overleven, maar na een jaar was het ineens patsboem over. Ze is altijd een pittig meisje gebleven waar ik veel energie aan kwijt ben maar qua slapen heb ik niets meer te klagen gehad daarna.. Ediz is ontzettend makkelijk, echt eten - drinken - slapen - spelen. Je hebt er geen kind aan, dat gun ik jullie ook!!
Dit is trouwens ook het enige kindje waar ik een bepaalde ritme in kan ontdekken in de buik. Bij Mira en Ediz was dat altijd heel verschillend en begreep ik ook niet hoe mensen zo'n ritme al in de buik konden ontdekken .
de pedagoog heeft besloten om toch over te willen stappen op doorslaapmedicatie voor onze zoon. ze heeft daar deze week overleg over met de slaapgeneeskundearts. ( wel zegt ze erbij dat het mogelijk is dat ons zoontje zelfs daar niet beter op gaat slapen, maar dat ze hopen van wel. en dit een paar maandjes geven en dat hij mischien daarna het ritme overneemt. ze geven liever geen medicatie maar dit kan zo echt niet meer langer. hij is bijna 2 en heeft nog nooit doorgeslapen. ze kunnen niet echt een oorzaak vinden. ze denken dat hij te geprikkeld is en blijft ondanks een prikkelarme aanpak. 4 tot 6 x per nacht wakker is veelste veel voor een kindje. en overdag slaapt hij ook niet meer. dus hij moet ergens goed zijn rust pakken. en wij ook.
Jeej maantje fijn dat de kinderwagen binnen is. Veense ik moet volgende week ook nuchter bloedprikken, das echt waardeloos ja!! Charise fijn dat alles goed is!! Babylove ben je alweer thuis? Hoe gaat t nu? Bloemmm mooi buikje! Hier alles ok, vreselijk druk kind in m'n buik, het lijkt wel of hij 24/7 wakker is! Constant schoppen draaien en friemelen Controle was ook goed, bm iets boven gemiddelde mar was netjes, hartje klonk goed, de vk moest wel lachen om de buitelende baby onder haar handen te voelen Bloeddruk was 120/60 en afgelopen maand een halve kilo gegroeid, in totaal nu 3,5 kilo aangekomen.
Jeetje heftig al twee jaar geen doorslaper... Dat je niet kapot moe bent joh!! Ik ben enorm verwent met doorslapen, kan bijna alleen maar tegenvallen met nummer twee haha. Hier vond ik miijn dochter in mijn buik al druk maar deze kan er echt wat van. Op elke echo zeggen ze ook jeetje wat een wiebelkont! Ligt geen seconde stil dan... Ik voel haar elk uur wek eventjes heb ik het idee, dus ctg vooralsnog niet nodig nee haha De keuken vordert gestaag. Gaat wat minder hard dan gepland maar alsnog kan t einddoel worden gehaald. Iig morgen egaliseren en dan vrijdag wordt de vloer gelegd. Ik ben zo enorm benieuwd!! Mooie foto charisa zo n lief gezicht altijd.. En mooie buik bloemm!!
Hee meiden, Hier ook een druk kindje. Hij is echt drukker dan Sophia was in mijn buik. Wel grappig om verschil te merken. Hoop dat ie uit de buik ook wel rustig is. Maar ach we zullen het zien. Hij gaat ook echt bewegen als ik wil gaan slapen en Sophia deed dat niet. Soms wel irritant maar vind t ook wel grappig. Voel m ook afzetten, dat je aan 2 kanten in je buik tegelijk geduw voelt. Hij heeft nog niet zo vaak de hik gehad, Sophia had dat echt vaak. Maar miss word dat op t einde nog meer. Wij zijn vandaag echt druk geweest in de babykamer. Echt veel troep nog opgeruimd en uitgezocht. Dozen die in de inbouwkast stonden enzo. Dus echt fijn dat het gebeurd is. En heb 1 muur van de babykamer geverfd. Nu de andere muren nog en dan de meubels nog. Morgen maar even een wat rustiger dagje denk ik. Donderdag gaat Sophia ook weer naar de gastouder dus dan kunnen we ook weer even lekker doorwerken. Echt wel een fijn gevoel dat er nu wat schot in de zaak zit. Kom later nog even reageren, nu echt even bijkomen want voel t toch behoorlijk in mn bekken nu. Xx
voor de lijst, 5 maart controle vk We gaan dan gelijk mijn vorige bevalling bespreken die ik redelijk traumatisch vond. Dan doen we de controle erna de blik vooruit en bespreken we de komende bevalling.
Hier is de kraamzorg geweest voor intake. Was wel prima. Meeste dingen zijn op orde. Hoeveel uur kraamzorg doen jullie? Ik 32 uur, 4 uur per dag. Ik weet niet wat normaal is. Verder raadde ze aan om het kindje op de kamer te laten slapen, maar dt is toch je eigen keus. Wij willen haar gewoon op haar eigen kamertje leggen. Wat betreft bedklossen, is toch alleen nodig voor de kraamhulp, zodat ze arbo technisch goed kunnen werken? Doen jullie dat? En ik moest kruiken halen, die heb ik nog niet. Verder was alles op orde Zijn al deze dingen echt nodig of niet?