Ik heb van de week inwendig gehad, maar op werk kan ik gewoon vanaf de buitenkant wat zien. Reden voor mij inwendig was omdat ik controles had van vocht en eierstok. Dan kunnen ze het gewoon mooi zien.
Uitwendig was hier niks omdat mijn darmen er voor lagen, daar heeft de apparatuur niks mee te maken. Tuurlijk lukt het bij betere apparatuur sneller uitwendig maar ligt verder ook aan de ligging van je bm, je beeb en je overige ingewanden. Mij is t om t even, prima als t uitwendig kan maar vond inwendig ook niet bezwaarlijk. Fijn dat er weer twee goede echo's waren!!! Toch echt weer een hele opluchting he? De eerste termijnechos gaan nu ook bijna om de hoek kijken, benieuwd hoe ver we uiteindelijk allemaal verschillen.
Ja, wat is nou de kans dat het toch mis gaat na een goed kloppend hartje? Ik merk dat ik hier langzaam aan het een beetje los begin te laten. Als het niet goed is, dan zijn we natuurlijk heel erg verdrietig, maar ik wil mij er niet de hele dag druk om maken. Soms heb ik wel af en toe steekjes en dan is het meteen: ieeeeeeee. Maarja, afwachten... Fijn he, die goede echo's! Mij maakt het ook niet uit als het inwendig moet gebeuren. Heb ondertussen al zo vaak met mijn benen wijd gelegen. Ook in dat hele PCOS-traject. Afgelopen vrijdag had ik écht geen zin om mij te scheren ook. Dus was beetje half behaard en stoppelig, haha. Nou, het interesseerde mij echt niet. Ze heeft er ook niks van gezegd. Haha.
Hahahhaha zou wat zijn als de gyn zegt, zeg mevrouwtje zou u zich de volgende keer niet eens even beter scheren??
@ volgens mij heb ik mijn afspraak nog niet op de lijst staan ik heb 9nov termijnecho. hier zometeen naar de huisarts voor mijn verkoudheid. zit nu al een maand mee en het word maar niet minder. ik geef ook gelijk aan dat ik me zorgen maak over het vruchtje ivm dat ik neuspray heb gebruikt de gewone 1,5 week en daarna de babyformule met 5mg en tussendoor dubbele zoutoplossing en gestoomd. mischien kunnen hun ook wel even een echotje maken?
Geen idee of ze ook echo apparTuur hebben? Wat een verschil we zijn bijna even lang zwanger en er zit een maand tussen onze termijn echo????? Of heb je m 9 okt ipv nov
Hahaha, ja dat is ook weer zo. Beter scheren de volgende keer he. Nja, boeie Bij de bevalling denk ik ook niet dat ik mij mooi geschoren heb, aangezien je natuurlijk niet weet wanneer je bevalt. Dat is wel vreemd dat die termijn echo's zo verschillend zijn. Ik krijg er 1 met 10 weken en 1 met 12 weken, maar er werd tegen mij gezegd dat het bij 10 weken eigenlijk nog te vroeg is.
Wat spannen dat mensen gewoon alweer hun 2e echo krijgen. Ik hoop dat alle beepjes goed groeien en dat er mooie echo's zijn.
Trouwens, kun je bij de gynaecoloog ook een uitwendige echo krijgen of is het bij de gyn sowieso allemaal inwendig?
Ik mocht als ik wilde deze week al komen als ik dat liever had omdat met 9,5 de termijn ook bepaald kon worden hahahha leuk die tegenstrijdige berichten
Pita: ik loop in het zh ivm vroeggeboortes. De 1e echo was bij de gyn en deze was inwendig. De tweede (termijn echo) is bij de echoscopiste en daarna ga ik naar de gynaecoloog. De echoscopiste heeft gewoon veel betere apparatuur. Bij de gyn heb ik eigenlijk altijd inwendige echo's gehad omdat ze altijd de cervix willen meten maar met zijn apparaat kan jij ook gewoon uitwendige echo's maken.
Jaa fijn weer kijken en dit keer is het gewoon al een heel mensje, zo benieuwd!! Al zag ik bij mijn dochter met 9.5 nog wel voornamelijk een kidneyboon met twee armpjes maar waarvan ze er steeds maar een liet zien hahaha hopelijk nu met 10 (of 10.3 als ik uit ga van laatste meting) wel al een mensje. Ik mag om 18 uur, en jij?
Ja, ik vind dat echt vreemd! Ze wilde mij niet zo lang laten wachten ivm hoe het eerder gegaan was dus zei ze van: Dan doen we met 10 weken(en ik ben dan 10 weken en 2 dagen) een extra echo. Dat kan nog niet de termijnecho zijn want dat is te vroeg maar die plannen we dan 2 weken later in. Maar dan ben ik zelfs al 12 weken en 5 dagen! Ik vind het allemaal maar gek, maar extra echo is niet verkeerd. Maar 14 okt eerst nog echo in het ziekenhuis. Vind het niet erg om met benen wijd te gaan maar vroeg mij dus af of ze deze ook uitwendig kunnen doen. Nja, merk het wel. Zal me deze keer wel scheren.
Ik mag om 10.00 uur en om 10.30 naar de gynaecoloog! Volgens mij krijg ik ook 2 wkn later weer een echo.