1 t/m 15 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hangt een beetje af van hoe fit hij jezelf voel om uit bed te stappen als de kleine wakker is.
    wij hadden de kleine met de kraamweek bij ons in mozeswieg op standaard . en na die week probeerden we overdag in het ledikantje laten wennen.de eerste week komt de kleine nog best vaak voor voeding. en als je borstvoeding geeft is het wiegje naast je wel makkelijk vond ik.

maar gewoon in ledikant is eigen slaapkamertje kan ook goed hoor.
    het is een beetje het idee:) en wat je zelf fijn vind.
    wat ik wel vermijdde was teveel drukte om het wiegje van de baby.en als ik smiddags een dutje ging doen deden we de wieg even in de babykamer zetten in het licht ( voor de gele huid )
    bij mezelf was het dan te donker.

2. Schilderijtje

nou kreeg net de uitslag van mijn bloed. had op ijzer laten prikken.
    kan dus straks ijzertabletten komen halen. het is te laag.
    en dat nu al in de zwangerschap!!:$

3. veense

veense Niet meer actief

Onze kleine gaat gewoon in zijn of haar eigen bedje in het eigen kamertje (naast die van ons). Ging met onze dochter ook prima, en ik zou niet weten waar ik een object groter dan een schoenendoos kwijt zou moeten in onze slaapkamer:(
    Oudste heeft een dag of 10 borstvoeding gehad, maar we vonden het allebei vreselijk. Vanaf het eerste flesje was ze zo tevreden, dat ik acuut gestopt ben. Bij deze beginnen we de eerste dagen weer met borstvoeding, maar zorg ik dat alles klaarstaat om direct op de fles over te kunnen stappen. Voel me ook nergens schuldig over, oudste heeft er niets aan over gehouden.

4. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik ga ook weer beginnen maar stop ermee iig zodra ik weer aan het werk ga of als het kolven tijdens verlof niet lukt. Ik wil nm niet huis gebonden zijn, het idee maakt me al aan her gillen haha

Hier leen ik een wiegje voor op onze kamer en na een à twee maanden langzaam over op eigen bedje in kamer naast de onze.

Hihi Veense dus jij hebt twee echo's op een dag.. Ik heb morgen en dan de 16e in Utrecht. Die week erna is de nekpkooi aan de beurt. Lekker vaak gluren.

Helaas viel ik bij de andere echo's net buiten de termijn, en jij?

5. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Hier word een kamertje gemaakt... Een stuk van onze kamer word dus bij wijze van spreke afgeknipt en dan zette we een muur met een deur in... Dus nog wel wat werk voor de boeg... Onze kamer is immens groot en boven hebben we nog wel een kamer op overschot maar zonder raam en dat wilde ik dus niet... Kan mss ooit een speelkamertje of filmkamertje worde vr al de kids...

Ik wil dus vanaf het begin ons beebje late slape op eigen kamer het is toch vlakbij... Maar men man wou eigenlijk liever bij ons... Eens zien hoe hij erover denkt als hij elke nacht mee wakker word haha

6. Schilderijtje

vanavond maar eens boerenkool met worst en jus eten is alweer even geleden.
    voor de rest ben ik inspiratieloos hihi

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ohhh bah sprankelkind, wat een engerd!!
    Hmmm lekker zeg boerenkool, nu heb ik echt mega veel zin in boerenkool. Heb wel zuurkool gekocht dus ga denk ik morgen stampot maken, heerlijk, heb ik echt zin in!

Lana, wat leuk!! Ik heb me ook aangemeld daar, had al een mail gehad, kon vorige week donderdag al langskomen, maarja toen was ik weg haha. Heb nu pas een mail gestuurd wanneer ik langs zou kunnen komen, dus eens even kijken wanneer ik kan.

Was vorige zwangerschap in eindhoven geweest, maar utrecht is een stuk dichterbij inderdaad.

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier komt de baby weer in de wieg naast ons bed. Vond ik heel prettig. Keek namelijk een paar keer per nacht of alles wel goed ging.

Ze is na een paar weken op eigen kamer gegaan omdat ik merkte dat ze onrustiger sliep door ons.

Toen ze met 12 weken een week opgenomen was geweest in het ziekenhuis heb ik haar daarna weer een tijdje bij ons gehad, vond ik een fijner idee.
    Ze slaapt nu heel graag in haar ledikant op haar kamer. Wil niet eens bij ons slapen haha.

9. veense

veense Niet meer actief

#2469 veense, 6 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2014
    6 november ben ik 13.3 weken, weet niet of dat nog binnen hun marge valt. Eerst maar eens kijken hoe dit gaat! Drie uurtjes later idd de termijnecho. Het lijkt me vooral voor mijn dochter leuk om zo snel al wat bewegend beeld te kunnen bekijken.
    Weet nog niet wanneer we de pretecho met geslachtsbepaling doen, wil dat eigenlijk wel snel weten, we zijn veel te nieuwsgierig!

10. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Ik neig momenteel naar kv. Vorige keer is bv niet goed bevallen. Melk in overvloed maar veel pijn - tepels aan gort - en voelde me erg vies (continue lekborsten) en niet mezelf. Wilde eerst gaan kolven maar zie dat nu uiteindelijk ook niet zitten.

Wel van plan om babymans/vrouws bij ons op de kamer te nemen.. of ik ga op de babykamer liggen de eerste maanden. Die laatste optie lijkt me voor als nog het fijnst.

11. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb een mailtje gehad met overzicht van alle data, Charise donderdag de 16e hadden ze nog meer dames nodig om verschillende tijdstippen dus wie weet kan je dan ook nog :)

12. werveltje

werveltje Niet meer actief

Leuk die gratis echo's... ga ook eens kijken:D

Hier hebben we een kamertje over, dat is nu mijn kamer waar mijn computer en de was staat haha. Dat wordt de kinderkamer:)

Verder was ik van plan borstvoeding te gaan geven als het lukt, maar ik word wel een beetje afgeschrikt door jullie verhalen haha. Ik zie het wel, wil het gewoon proberen en anders alsnog over op flesvoeding. Zitten aan beide voor- en nadelen denk ik. Maar gelukkig hebben we nog even tijd om erover na te denken.

Jaa het wordt alweer een beetje weer voor stamppot, mjam, ik hou er ook van. Misschien morgen ook maar maken. Vind het zo lastig om elke dag te bedenken wat te eten.

Hier vanochtend nog even naar de kleine uk gekeken, hij was lekker druk aan het bewegen, echt schattig om te zien!
    Nu lekker op de bank, ben 's avonds echt gesloopt.

13. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Werveltje: interessant beroep heb je!

Lana: dagje pretpark is nu erg vermoeiend, he! Wij zijn zaterdag ook een dag geweest. Was gesloopt.

Geslacht Bep: wij laten het denk doen Rond de 16 wkn

Borstvoeding: hier bij alle drie gegeven. Bij de eerste ook eerst dmv fingerfeeding. Bij de tweede de eerste 4 weken alles moeten kolven en daarna langzaamaan aan de borst gekregen.
    Bij de derde de eerste 7 wkn alles moet kolven en daarna alsnog volledig aan de borst gekregen.

Ik vind het heel makkelijk en fijn dat het zo goed is voor je kindje en je krijgt ook direct een hele sterke band! Maaarrr ik ging er bij de eerste echt in van 'als het lukt super maar als het niet gaat dan heb ik zo een pak kunstvoeding gekocht'.
    Ik heb het geluk dat het heel makkelijk liep.

Kolven is overigens ook niet mijn hobby maar in het ziekenhuis waren ze echt iedere dag aan het stimuleren om door te zetten. Na 4 weken wilde ik echt opgeven bij de derde.

14. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Vind dat je daar een goede keuze gemaakt hebt hoor! Ik ben blij dat het hier allemaal goed liep maar heb mijn zus ook gesteund in de keuze het niet te doen. Zij had hoogstwaarschijnlijk na de bevalling ook weer rustgevers e.d. nodig. Nu mocht ze deze gewoon pakken als het nodig was maar als je borstvoeding geeft is dat natuurlijk heel anders!

15. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Ben steeds aan het terug lezen dus vandaar mijn achteraf reactie steeds.

Over het wel of niet lukken zijn de meningen verdeeld zo te lezen. Ik vind het heel goed dat je er bewust voor kiest het niet te doen vanwege bijv (mogelijk) medicijn gebruik.
    Overigens bedoel ik hier niet mee dat ik er anders niet achter sta! Ik vind dat iedereen een eigen keuze moet maken en daar achter moet gaan staan.

Mij andere zusje heeft intensieve begeleiding gehad van een lactatiekundige en ook medicijnen maar er kwam echt echt echt geen melk. Ze heeft ook na de keizersnede langer in het zh gelegen vanwege ontsteking van de wond en werd daar echt intensief begeleid maar het kwam gewoon niet.

16. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    In jou geval zou ik dus ook écht gestopt zijn met de borstvoeding.

Balen dat het nog steeds niet lekker met je gaat. Ben je al bij die pop poli geweest?

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Even snelle reactie vanuit mijn bedje, we waren de hele dag weg dus ben helemaal gesloopt :D. Ga morgen ochtend maar douchen, heb echt geen kracht meer.

Borstvoeding: Hier kon het dus niet :). Dus ik geloof er niet in dat iedereen het kan geven, was dat maar waar. Heb alles geprobeerd en super begeleiding gehad. Heb er enorm mee gezeten, dus vind het ook een wat gevoelig onderwerp. Bij Ediz besloten geen bv te geven, geen seconde schuldig gevoeld en stond volledig achter mn keuze. Hij deed het geweldig op flesvoeding. Ook nu ga ik gelijk weer fv geven.

Slapen: Kindje komt net als Mira en Ediz de eerste maanden in een wiegje bij ons op de kamer. Mira heeft 5,5 maand bij ons geslapen en Ediz ongeveer 4/5 maand. Daarna zonder probleem naar hun eigen kamers. Overdag sliepen ze wel al vaker in hun eigen kamertjes. Daarna gaat de baby een kamer delen, weet nog niet precies met wie. Ga ik na de geslachtsbepaling even bedenken haha..

Ga morgen even uitgebreider reageren en de lijst bijwerken!
    Welterusten alvast meiden!

18. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Sprankelkind: bah wat een vieze vent!

19. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36

Super leuk!! En morgen avond, he!! Ik tel de uren hoor ;)

Het zal nu toch wel uitwendig zijn??

20. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Sprankelkind: ook nog een te laag ijzer! Zit je even niet mee allemaal!

Op kamer slapen: wij hebben een co-sleeper! Ideaal. Vond het met de nacht voedingen een uitkomst. Onze jongste kwam uit het ziekenhuis met nog voedingen om de drie uur! Dus nu hoefde ik haar alleen maar na me toe te halen en aan te leggen. Verschonen doe ik s'nachts om de voeding.

Liz: zorg je dat je een beetje op tijd begint met verbouwen! Niks zo vervelend als stressen op het eind!

Deel Deze Pagina