Ik vind dat niemand zich schuldig moet voelen als ze flesvoeding geven hoor. Dat is onzin. Al begrijp ik natuurlijk wel als je die gevoelens hebt. En ja ook ik vind dat een kindje soms meer heeft aan een moeder die zichzelf goed voelt en een fles geeft dan een moeder die helemaal overhoop ligt en borstvoeding geeft. Vriendin van me gaf ook borstvoeding en deed ook vanalles en nog wat en haar tepels lagen ook helemaal open en werd er niet beter op, die is ook na een paar weken gestopt, ik begrijp dat helemaal. Ik heb ook gewoon geluk gehad dat het bij mij zo goed is verlopen. Op wat dreigende borstontsteking en spruw na. (dat doet mega pijn zeg!!) Lana, de 16e zit ik in de nacht dus dat gaat 'm niet worden. Wel jammer, had wel gezellig geweest. Misschien kunnen we kijken of er meer gaan op een andere dag en dan tegelijk Al is het lastig plannen natuurlijk. Gaan jullie samen met iemand of alleen?? Heb trouwens vandaag via de website even kraamzorg aangevraagd. Heb ook ingevuld dat ik graag dezelfde kraamhulp wil. Weet niet of ze dat nu al registreren of niet. Hoop dat het kan. Lijkt me wel heel leuk. Was echt een geweldig lief mens en leuke humor had ze. Maar goed we zien het wel.
Zo weer een beetje bijgelezen. Paar drukke dagen gehad en niet echt toegekomen aan het forum! Ook steeds zo moe. Dalijk ook lekker douchen en op tijd mijn bed in! Des te eerder is het morgen en dan echo!! Spannend hoor. Om nog even terug te komen op borstvoeding: ik hoop dat iedereen elkaar respecteert in haar keuze! Persoonlijk ben ik erg blij dat het gelukt is! Omdat mijn kinderen allemaal prematuur waren voelde de borstvoeding als het enige dat ik echt voor ze kon doen maar alleen maar kolven breekt ook behoorlijk op. Toen ik de tweede borstontsteking in vier weken kreeg ben ik ook bijna gestopt, in het ziekenhuis bleven ze (gelukkig) erg stimuleren en heb ik haar zelfs helemaal aan de borst gekregen. Maar als het echt ten koste van mezelf zou zijn gegaan dan zou ik zeker gestopt zijn. Ik moest 'gezond' en 'fit' blijven voor mijn andere kids en mijn man maar ook voor de baby! Het pendelen tussen thuis en zh is echt heel vermoeiend dus als ik ook nog heel veel energie in het kolven had moeten steken... Was ik waarschijnlijk gestopt. Ik hoefde maar vier keer per dag te kolven en sliep s'nachts dus gelukkig aan 1 stuk! Ik heb zelfs nog een liter of 10 aan iemand gedoneerd. Ik kon het allemaal niet meer kwijt in de vriezer.
Charise: ken jij en Lana elkaar in real life? Leuk. Wel leuk die extra echo's maar volgens mij krijg ik bijna iedere keer ee echo in het ziekenhuis. Bij 28 en 30 wkn krijg ik zo in zo ook nog groei echo's omdat onze oudste dysmatuur was.
Baby Love, nee hoor ken haar niet in het echt. Maar dacht is gezellig om elkaar in het echt te zien bij die echo. Ik kan alleen niet de dag dat zij ook gaat. Daarom dacht ik van misschien een andere dag. En er zijn er meer die daar heen gaan voor echo dus dan zou het leuk zijn als er meer van dit clubje gaan op dezelfde dag. Wat goed dat je je kindjes allemaal weer aan de borst hebt gekregen zeg. Heftig dat ze prematuur waren.
Ger net tekst getypt valt ie weg... Ik ken alleen pita van ander clubje maar verder niemand in real life! Ze opperde 6 of 27 nov maar dan ben ik net niet de gezochte termijnen even navraag gedaan of dat geen probleem is... Jaaa morgenw eer een echo jij mag al eerder ik moet wachten tot 18u Ben nog steeds op van t dagje pretpark. Ben doodmoe en misselijk. Spaghetti maar laten staan heb een soepje op... Btw soms voel ik een licht gefladder zal mijn darmen wel zijn maar soms lijkt t net al als bij mijn dochter. Veel te vroeg natuurlijk. Vorige keer voelde ik mijn dochter al met 16 weken vond ik toen al vroeg!!!
Oh trouwens mvm Piesers... Hoeveel bussen plassen jullie per week vol (en hoeveel dagen ben je thuis)
Bv: ik heb bij de eerste fv gegeven, en ze deed het daar super op. Nu wil ik graag vb proberen, hoorde wel dat het dan wat minder op gang komt als je bij de 1e geen bv hebt gegeven. Ach, we zien wel.
Ik pies 1 krat met 4 flessen vol. Ze gaf mij 2 van die kratten met dus 8 flessen maar dat red ik nooit. Vind het soms ook wel fijn eens in de wc te plassen dus heb aangegeven dat ik er 4 per week doe. Dat red ik nu precies!
hah lana das echt wel heel rebels!! Doe ik ook hoor want m'n dochter gaat zelf naar de wc en wil niet dat ze aan die kan of flessen komt. dus moet iedere keer naar boven maar dat doe ik niet hoor ik pas ongeveer 4 flessen halfvol maar iets is beter dan niets.. Leuk gratis echo maar woon in klundert das wel een uur van eindhoven dus ga er geen uur voor rijden. Wie woonde er ook alweer in zwijndrecht das erg dichtbij . Ik ga lekker zo naar bed in de hoop eens een keer een nacht door te slapen beide kinderen komen al weken meerdere keren per nacht dat hebben ze nooit gedaan maar ineens komen ze samen 4 -5 keer pfff ben gesloopt. trusten meiden
Ik werk 5 dagen en plas ongeveer 7 flessen. Ze hebben tegen mij gezegd dat ik iedere dag een nieuwe fles moet nemen. De meeste flessen zijn dan 3/4 vol. Ik merk dat ik de eerste weken heel consequent was maar 's nachts vind ik het veel gedoe. Nu dus iets minder.
Ik vul gewoon de flessen tot ze vol zijn. Ik heb er meestal iig 4 vol en de 5e vaak net wel of niet. Een week een keer 6 volle gehad haha toen was ik consequenter. Ik hrb ze ook boven staan en werk 4 dagen dus meer is echt geen doen Vandaag termijn echoooooo!!! Was nou laatst de eerste termijn al geweest of zijn baby love en ik de eerste?
Ik ben van zwijndrecht!! Leuk zeg de eerste termijnecho's alweer! Ik heb maandag de echo. Ben zo benieuwd, altijd een heel verschil als je ineens armpjes en beentjes ziet bewegen.
Nou, bij mij hebben ze dat niet gezegd hoor, dat ik elke dag een nieuwe fles moet nemen. Ik plas er gewoon bij. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het nu al een beetje zat ben. Ach, nog 3 weken en dan stop ik ermee. Dan ga ik op vakantie namelijk. Wat is het verschil tussen een 'gewone' echo en een termijnecho? Want ze zei bij mij dat ik volgende week nog een gewone echo krijg (bij 10 weken en 2 dagen) en dan weer 2 weken later mijn termijnecho. Maar bij de eerste echo hebben ze zelfs al een aantal weken eraan gegeven dus dat zullen ze nu ook wel weer doen. Of zit er een verschil in ?
bij de termijnecho dan stellen ze echt je uitgerekende datum vast en die datum zal ook bij alle controles etc naar boven komen als je uitgerekende datum
Super goed nieuws! Geniet er van! Krijg je ook elke keer een foto mee eigenlijk? Vind dat wel erg leuk namelijk...