Eerst tik ik nog dat ik gelukkig nergens last van had maar ik moest vanmiddag niezen en auw, voelde het vreselijk trekken. Daarna met het opstaan van de bank weer! Hier begint het dus ook te komen.
Ja wij laten het ook doen. Bij de andere drie kinderen hebben we het niet gedaan maar nu willen we toch wel van te voren weten of het kindje gezond is of niet.
Spannend maandag! Hoeveel dgn werk je per week? Lijkt me af en toe wel heel vervelend om de weekenden niet thuis zijn!
Echt van de een op de andere dag hier! Gemene pijn is! Gelukkig wel weer snel weg. Voel ook echt mijn baarmoeder boven schaambot komen nu dus baarmoeder groeit ook al flink!
Zo stond ik er bij de eerste drie ook in! Wat Moesten we met die kans.... Maar nu staan we er wel anders in. Als het kindje niet gezond is is het niet alleen onze 'zorg' maar ook voor de andere drie kinderen. We willen, mocht het niet goed, wel nadenken wat we doen. Naast syndroom van down wordt ook gekeken naar Edwardssyndroom en patausyndroom. Deze laatste twee zijn niet verenigbaar met het leven, mocht ons kindje dit hebben dan weet ik niet of ik de zwangerschap wil uitlopen. Daar zullen we dan over moeten nadenken. Vond het al lastig om te beslissen, wel of geen combinatie test, juist omdat je ook te horen kan krijgen dat het niet goed is en dan kom je ook voor een keuze te staan. Anyway wij gaan het wel doen! Best spannend maar we gaan uit van een goede uitslag! Kwa leeftijd zitten we goed!
Hier geen combinatietest. Zou toch verder niets met de uitslag doen. Ik heb een positieve rhesus in mn bloedgroep, ben O+. Maar heb wel een negatieve rhesus C. Dat hebben veel vrouwen. Maar dan moet je met 27 weken ook opnieuw prikken. Ik hoef geen prik oid te krijgen. Dat helpt niet bij dit probleem. Maar meestal heeft het geen gevolgen. In t ergste geval kan je antistoffen gaan maken en dan in t ergste geval kan een baby bloedtransfusie nodig hebben maar dit is uiterst zeldzaam. Hier testen ze ook pas sinds 2 jaar op. Bij mn dochter had ik het ook dus ze gaan er vanuit nu ook, maar ben wel opnieuw getest ook.
Babylove, ik snap jouw argument om het nu wel te doen. Misschien bij een tweede dat ik er weer heel anders over denk de tijd zal het leren haha Ik ben rhesus negatief, maar weer positief voor rhesus kleine c en kleine e, wat dat ook mag zijn. Iemand een idee? Ja ze testen bij 27 weken idd of je antistoffen maakt. In het ergste geval heb je een prik nodig en na de geboorte weer.
Baby love, ze testen dan of je antistoffen aanmaakt en als dat zo is houden ze je extra in de gaten geloof ik. Maar komt niet vaak voor die antistoffen. In geval van een negatieve rhesus in je bloedgroep dan wel, dat komt vaker voor. Dan krijg je tegen t eind van de zwangerschap en na de bevalling een prik. Zodat je lichaam niet teveel antistoffen maakt tegen de bloedgroep van je kleine. Dat zou nadelige gevolgen kunnen hebben voor een volgende zwangerschap.
ik heb me klaargemaakt te gaan zwemmen. wat een gezeur altijd eerst dat scheren bleehh. maarja. word hier thuis gek van het stilzitten en mijn kleine verveelt zich dus dan maar even zwemmen en een hapje eten daar denk ik. alhoewel dat altijd een strijd is met ons zoontje aangezien hij nooit in zijn stoel blijft zitten. maarja een frietje ofzo is snel op. mischien hebben ze wel een kopje soep. @babylove zag je pbtje. reageer vanavond even terug als mijn zoontje op bed ligt dan kan ik er even rustig voor gaan zitten
Hoi dames! Hier gisteravond een concert met een feestje erachteraan, dus moeeee nu hihi.. Ik heb ook al af en toe wat trekkerige pijn links of rechts, ook heb ik nu sochtends al iets meer buikje dus misschien is dat idd de baarmoeder wel al een beetje.. Heel bijzonder allemaal. Ik heb idd met 12.5 een termijnecho met gelijk de combinatietest. Wel fijn om dan (hopelijk) weer een teken van leven te krijgen.. Toch wel weer spannend na zo'n lange tijd.
Pfoe ik had heel wat bij te lezen! Ben de afgelopen periode zo misselijk geweest dat ik geen puf had om online te gaan. Fijn dat we nog met zijn allen in de groep zitten!
Balen! Hopelijk gaat het nu alleen maar de goede kant op. Hier ook nog met vlagen misselijk. Moet ook echt blijven eten anders word ik nog misselijker. Ben wel bijna van de medicijnen af. Soms pak ik er nog 1.
Ik had net een baby shower was een high tea bij. Heb me lens gegeten aan zoetigheid nu misselijk zeg. En ben zooo moe maar heb ook verkoudheid onder de l3den
zo weer lekker terug van zwemmen. ook nog even bij de praxis langsgewaaid en bij de supermarkt die open was. handig! want ik had niks meer in huis en bij ons is alles dicht. zwemmen was wel even lekker. helaas wel ander zwembad geworen. had geen erg in de wegafsluiting dus even 1,5 uur gezwommen. voelde mijn banden nu wel wat. disteren met verhuisdozen inpakken ook. nu net pannenkoeken gebakken. even wachten tot manlief terugkomt met de kleine. ( waren wandelen met de honden )