1 t/m 15 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. werveltje

werveltje Niet meer actief

Leuk dames! Ik voel nog niks hahaha.

De geluidsbundels met doppler kunnen opwarming veroorzaken. Dat is wat ze er slecht aan vinden. Maar dat is meer als je lange tijd dat doet. Ik weet uit mijn werk dat het wel kan, omdat mensen het soms ook zeggen dat ze een soort warm gevoel voelen. Warmte is slecht voor de kleine. Ik heb het hartje zelf een keer geluisterd, maar nog niet bij de gyn en verloskundige gehoord. Ach ja, als ik het knipperende hartje zie, stelt dat me ook gerust.

Ik ga proberen deze week alles bij te houden, maar ik ben even een weekje in de Ardennen :)

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Zo raar dat het overal anders is. Toen ik opgenomen was met 6+5 hebben ze toch echt het hartje laten horen. En met 7+5 weer! Nog nooit gehoord dat het slecht kan zijn ook hier..

Welkom trouwens Moedersmooiste! Wil je op onze lijst?

3. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    @ moedersmooiste. Welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap

Hier heb ik ook het idee dat ik de kleine heel af en toe voel. Maar toen de kleine flink aan het bewegen was tijdens de echo voelde ik niks. Dus ik weet het niet zeker. Als ik iets voel, voel ik het in ieder geval heel laag. Dus het zou kunnen.

Ik heb er wel weer zin om de kleine ( goed) te voelen. Dat is en blijft zoooooo bijzonder.

Hier het hartje nog niet gehoord. Het maakt me ook niets uit. De echo met het kloppende hartje is voor mij voldoende om weer gerustgesteld te zijn.
    Ik denk dat de vk het hartje bij de volgende keer wel laat horen.

4. Moedersmooiste

17 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ werverltje

Daar heb je gelijk in! Ik heb het hartje gelukkig wel zien kloppen en horen kloppen zou wel leuk zijn in deze gevoelige periode .... Wel fijn dat er nog iemand is die het ook nog niet heeft gehoord ... Je maakt gebruik van de angelsound?

Nog gefeliciteerd met je Zwangerschap!

5. Moedersmooiste

17 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloemmm dank je wel !

Ik sta versteld dat het bij jou wel kan en ook nog eens zo vroeg! Ik denk zelf ook dat het niet veel kwaad kan hoor wel fijn om hartje te horen klinkt zo heerlijk in de oren ....

Ja ik doe mee! Is mijn eerste kindje en uitgerekend op 7 mei 2015 💕

6. Moedersmooiste

17 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Beitsche jij ook van harte gefeliciteerd!

Dat heb ik dus ook! Alleen zie ik wel dat je 12 weken bent en 6 dagen dus het zou zomaar kunnen dat je het ook echt voelt ... Vooral als ditt niet je eerste zwangerschap is herken je het eerder denk ik.

Ik kan ook niet wachten om het allemaal te voelen. Denk dat ik me de eerste keer wel ff zal schrikken en me man direct op zal bellen. Dramaqueen!

Jij hebt het hartje ook al niet gehoord komen jullie misschien allemaal ook uit het Noorden dat het hier bij ons ff anders gaat 😄

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wat is je leeftijd Moedersmooiste, en als je nog afspraken hebt de komende tijd? Dan kan ik die ook op de lijst zetten.

Ik ga vanmiddag even mee slapen met de kindjes. Heb voor het eerst geen medicatie genomen vandaag, maar even rustig aan doen. Hopelijk kan ik nu zonder! Tot nu toe gaat het goed. Niet misselijk, rustig kunnen eten etc.

8. werveltje

werveltje Niet meer actief

Haha nee ik werk als hartfunctielaborant, mijn werk is het maken van echo's van het hart. Dus ik kan zelf ff kijken en luisteren:)
    Het kan idd niet veel kwaad, tenzij je uren gaat zitten luisteren. Maar ja dat doet niemand. Echt bewijs is er trouwens ook niet hoor, maar je kan je voorstellen dat geluidsbundels een soort van energie omzetten in warmte. Ik denk zelf ook dat het allemaal wel meevalt met de schadelijkheid. Ik vind het zelf ook onwijs leuk om ff te kijken. Op zich een kloppend hartje zien is ook al fantastisch :)

9. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38

Het is idd mijn derde kindje. het schijnt dat je het dan idd vaak eerder voelt. Ik weet echt niet meer wanneer ik de schopjes voor het eerst voelde bij de 1e en 2e, dus ik weet ook niet of het bij de 2e eerder was.

En ik kom idd uit het noorden ;) dus mss gaat het hier wel anders :D

10. yihaaa

yihaaa Actief lid

27 mei 2007
    207
    0
    0
    @werveltje, waar zit jij? Ik zit deze week namelijk ook in de Ardennen. Is kortebroekenweer hier, heerlijk!

Wij hebben het gisteren aan onze kids en mijn ouders verteld. Totaal flabbergasted, was echt fantastisch om de reacties te zien. We hebben het ook gefilmt.

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Welkom moedersmooiste. Leuke naam hihi. :p Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Hartje horen, ik heb het zelf gehoord met de angelsound, hoorde het met 10 weken en paar dagen voor het eerst, bij de eerste ook al. We zeiden het tegen de VK, die was wel verbaast. Ze zei dat de geluidsgolven met die apparaatjes minder diep gaan dan die van hun, dus je het daarom vaak niet zo vroeg hoort. Maar dat mijn baarmoeder dan waarsch naar voren ligt. Ze zei er niets over in ieder geval dat het niet mocht. Ze raden het bij ons af voor het geval mensen in paniek raken als ze het niet horen. Dus ik zei er al bij van dat ik niet in paniek raak als ik het niet direct hoor.

Bij de VK laten ze de volgende afspraak het hartje horen, dan ben ik 14,5 week.

Bloemm, mooie echofoto's, je hebt er veel meegekregen zeg, super! Spannend zo zonder medicatie, hopelijk gaat het goed.

Kindje voelen, bij de eerste voelde ik het met 20 weken pas, had toen een voorliggende placenta. Nu heb ik soms het idee dat ik wat voel, maar vind het lastig omdat het net zo goed darmen kunnen zijn haha. Ach we wachten het maar af, komt vanzelf. Wel ben ik benieuwd of mijn placenta nu ergens anders ligt.

12. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb ook wel het idee gehad dat sommige propjes de beeb zijn. As we speak denk ik uk te voelen. Straks bij de echte schopjes (en als je partner het ook kan voelen) is het wel erg bijzonder. Ik vond dat zo intiem. In de auto, in de lift, wandeld, pf waar dan ook is was nooit alleen. Beeb en ik tegen de wereld zo voelde het als ik dan weer een karakte actie door mijn buik voelde gaan :)

Hier laten ze het horen vanaf twaalf weken. Ik had vroeg intake omdat ik niet wist hoe ver ik was en daardoor na vier weken vervolgafspraak al bij 12 weken. Vandaar dat ik het zo vroeg heb gehoord. Met de angelsound hoor ik het niet maar zie ik hartslag wel opd e monitor. Dat is al genoeg voor even teken van leven.

Heb net via mp 5 zgan mama licious en love 2 wait shirts gekocht en twee mooie love 2 wait broeken. Kost alsnog best wat maar nieuw was het meer dan 200 euro dus alsnog heb ik een leuke deal en kan ik heel lang mee vooruit!

Nu nog een zw. Schaps maillot (waar koop je die in een klein dorp??) en shirt lange mouw. Oh en vestje oid.

13. Moedersmooiste

17 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Bloemmm ik ben 26 jaar oud en ik moet mijn verloskundige bellen om een afspraak te maken dus nog niks staan. Vele van jullie hebben al flink wat afspraken staan voor de komende maanden ga ik ook maar even doen ... Sweat dreams! Vervelend dat je dagelijks medicijnen moet gebruiken ..

@ wervel
    Haha had daar dus nooit op kunnen komen. Wel heel leuk dat je tijdens je werkzaamheden even naar je wondertje kan luisteren en dat wanneer je maar wilt .... Ik zou wel ff schrikken als ik niks zou horen!

@ beitsche
    Je bent ervaren dat is wel zo fijn met alles eigenlijk. Ook leuk voor de kleintjes straks als ze hun broertje / zusje kunnen voelen is ook een hele ervaring voor hun ...

Lang leven het Noorden dan maar? 😄

14. Moedersmooiste

17 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Charice! Vond het wel een lief koosnaampje hihi .. Jij ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, jouw tweede is onderweg ...

Daar hoor ik dus ook allerlei verhalen over dat sommige VK het niet aanraden vanwege het geruis? Maar ga hem ook gewoon aanschaffen kan bijna niet geloven dat het veel kwaad kan. Dan heb je waarschijnlijk achterliggende placenta! Dat word al heel gauw de baby voelen 😍😍 ... Ja hier bij ons doen ze dat dus niet pas rond week 20! Is te lang wachten ben veels te nieuwsgierig hihi ...

15. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Heb je de vk nog niet gebeld????? Je bent al meer dan 11 weken toch??? Termijnecho moet idealiter tussen 10 en 12 weken dus je bent wat aan de late kant. Vanwaar heb je nog niet gebeld eigenlijk?

16. Smaaltje

Smaaltje Actief lid

24 nov 2008
    176
    0
    0
    *Komt tussendoor even een 12 weken dansje doen*

17. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Morgen kom ik ook 12 wkn dansje doen! Jeeeh!
    Nog 2 weken en dan beginnen we gewoon al aan het tweede trimester.
    Vanavond ga ik uit eten, pakte een broek die ik al even niet aan heb gehad, hij ging al een stuk moeilijker over mijn benen en billen en door het knoopsgat heb ik een elastiekje gedaan.
    Hij kan nog dicht maar met het oog op een avond zitten en eten kan ik hem beter open laten staan.
    Baal wel ontzettend dat ik tijd overal aankom! Ik moest er eigenlijk nog 5 af van alle drie de andere zwangerschappen en zit inmiddels alweer op +2 kilo! :(
    Echt ongelofelijk! Ik heb veel gespuugd, eet amper wat en dan toch aankomen... Ik snap dat echt niet! Heb het alle zwangerschappen gehad.
    Vind aankomen echt vreselijk dus het grote nadeel van zwanger zijn!

Hierna zijn wij wel echt klaar dus hopelijk lukt het me dan om een keer flink wat kilo's kwijt te raken.

Heb net een weekenden center parcs geboekt voor over 3 weken! Kijk er al naar uit! (Behalve de bikini in het zwembad dan!)

Nu nog even tutten in de badkamer en dan lekker uit eten!

18. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    O ja, voor degene die de combinatie test hebben gedaan, hoe lang duurde het voor je de uitslag had?
    Ik heb al bloed afgegeven en donderdag heb ik de echo maar pas en week daarna op donderdag krijg ik de uitslag! Vind dat echt onnodig lang duren.
    De assistente gaf aan dat er op de dag zelf helaas geen plek meer was dus dat het dan een week later werd! Ik mag er toch vanuit gaan dat ze wel eerder bellen als de uitslag niet goed is?
    Van een vriendin hoorde ik dat het een kwestie van invullen is op de computer en dat de uitslag er dan zo uitrolt.

19. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Nog lang geheim houden word nog lastig....

20. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Haha flink buikje al ja, dat hou je niet makkelijk geheim!!
    Ik heb juist poosje terug al bloed gegeven omdat ik dan twee dagen na de echo al uitslag zal krijgen. Bij mijn dochter liet ik op dezelfde dag prikken en toen duurde het een week. Al bellen ze wel snel bij slechte uitslag dus wat dat betreft, geen bericht is goed bericht.

Misschien juist door weinige eten kom je aan! Je lijf slaat dan wat er wel binnen komt gelijk op bij de vet reserve en gaat in spaarmodus.

Joepie ede twaalf weken dans, ik danste m gister geef m door aan smaaltje en die geeft t stokje morgen weer aan jou :)

Deel Deze Pagina