1 t/m 15 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hier ook vkpraktijk met 3 verloskundige. ik heb ook per x een andere. dit is puur met de reden dat ze als je gaat bevallen degene komt die dienst heeft en zo ken je ze alle drie persoonlijk en zijn ze niet vreemd. als je nu met controles steeds dezelfde hebt en met de bevalling ineens de andere is dat mischien ook niet fijn?

2. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Melliemuis dat verschil maar beperkt hoor. Het klinkt veel maar het is of 0.02 % of 0.01%.

3. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Ja klopt Jess, ik moet zoiets volgende keer maar even aangeven. Het wisselt met wie er dienst heeft inderdaad dus ik kan niet vragen om telkens dezelfde vk te krijgen zoals Sprankelkind al aangeeft. Er zitten er een stuk of 8 bij ons.
    Aan de andere kant.. ik vind het persoonlijk dan weer fijner om een vreemde te hebben met de bevalling (ik ga ook voor het ziekenhuis hoor! Zet die ruggenprik nu maar vast!) Vorige keer ook twee vreemden gehad en dan voel ik veel minder schaamte oid.. niet dat ik daar dan nog veel om geef hoor tijdens de bevalling.. 😂

4. Schilderijtje

hier vanmorge kwam mijn tante op visite met haar kleinkind om te vragen of ik zin had om een rondje mee te fietsen met mijn zoontje.
    uuuuhhh pfff tjah ze weet niet dat ik zwanger ben nog dus wist even geen tegenantwoord en maar besloten mee te gaan. pfff wat fietste ze door zeg. had echt moeite haar bij te houden.
    Zijn ook even bij de hertjes wezen kijken en op de kinderboederij en toen nog bij de eendjesvijver.. ik was helemaal brak! mijn tante allemaal heuveltjes op en af fietsen haha en ik verzuurde zowat mijn conditie is echt 0! maar goed ik heb het overleeft was blij dat ik terug was.
    morgen ( eindelijk ) 13 weken!
    p.s bloemm ik zag dat mijn uitgerekende datum op de lijst nog op 7 mei staat. dat is helaas 9 mei geworden;) was 2 dagen terug gezet.

ik heb zin om kleertjes te kopen;) maarja ik moet nog even wachten tot ik het geslacht weet.:)

5. Schilderijtje

ik begrijp het:) ik heb dat ook wel een beetje.
    ik ben ook nogal preuts en het idee dat ik me dan niet goed geschoren heb ofzo stoort me wel heel erg. ook dat ze met als de kleine is geboren ineens je shirt omhoogtrekken vind ik erg irritant. voel me daar niet fijn bij. dus ik deed hem weer een stukje naar beneden;) een vreemde aanje bed die je vervolgens niet meer ziet is dan mischien wel fijn:)

helaas werkt mij nieuwe ladyshave ook niet:( denk toch dat ik op dure scheermesjes uit kom.
    ik snap ook niks meer van van haargroei het groeit als koool! terwijl ik van mijn vorige zwangerschap juist merkte dat mijn beharing minder werd.
    door pco heb ik namelijk wat overbeharing. en ik stoor me daar heel erg aan. vooral bij bikinilijn wil ik het graag glad.
    dan maar harsen denk ik. alhoewel dat vaak ook maar een weekje werkt bij mij.
    scheren is na een paar uur alweer stoppels terug.
    heeft iemand nog een wondermiddel die goed helpt?

6. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind het lastig om nu weer terug te denken waar ik op moet reageren..

Ladyshave; ik gebruik de scherpe scheermesjes van mijn man. Wel duurdere en dat scheelt echt!!

Schaamte; ik kan me er ook nog niet overheen zetten hoor! Maar idd tijdens de bevalling kan het me geen fluit meer schelen maar ik lag daar wel mooi geschoren! 😉
    Ik zit bij een praktijk met 5 vk's. Heb ook last van m'n bloeddruk gehad de vorige zw schap. Ben daarom ook eerder bevallen omdat ze bang waren voor zw vergiftiging. Ben wel in 1,5 uur bevallen dus de vk weet niet of ik het ziekenhuis wel ga halen. Het stuk van 4 tot 10 cm ging in een kwartier. Eigenlijk vond ik het wel prettig in het ziekenhuis, maar dat zien we straks wel!

Cursus; ik heb yoga gedaan en een borstvoedingscirsus. Ik weet uiteindeljk niet of ik er echt wat aan heb gehad maar ik vond het idd gezellig met andere dames en het is wel fijn om voorbereid te zijn!

Hier duurt het nog even voor we het geslacht weten! Wel jaloers op degene die zo vroeg al kunnen.. Hier is niks in de buurt voor 16 week!

7. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Da's waar. Ik kan niet rekenen :)

8. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik vond dat in procenten denken wel relativeren want 1 op 1000 bv klinkt veeeel hoger dan 1 op 5000 maar in procenten is het een tiende van een procent. Zo gezien valt dat dus ook reuze mee.

Vorige keer had ik 4 vk s nu zijn t twee regio's geworden. Dus heb er nu 2 en die andere zijn back up. Maar met echo s zie je ze wel eens en ik ken ze al van bevalling dus mij is t om t even. Ik was ook best preuts maar door bevalling in ziekenhuis extra controles daarna en OK hebben 25 mensen mij down under gezien dus nu denk ik ook zo van ja Who carés een meer of minder :D

9. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Hier heb ik met controles altijd dezelfde vk maar met de bevalling ligt het er maar net aan wie er dienst heeft natuurlijk :p

10. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hier bij de 1e een gewone zwangerschapscursus gedaan en daarnaast een borstvoedingscursus. Bij de 2e alleen een informatieavond voor borstvoeding. Ik denk niet dat ik nu een cursus ga doen ( door de kosten). Ik weet ook nog niet of ik naar een informatieavond ga over borstvoeding.

Ik heb bij beide kinderen te weinig productie gehad. Ik ben helaas 1 van de 2 procent van alle vrouwen die echt niet genoeg productie heeft. Ik heb de vorige keer echt heeeeeel veel geprobeerd en de lactatiekundige gaf me nog tips die ik zelf al deed omdat ik ze opgezocht had in een boek of op internet ;)

11. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hier een verloskundige praktijk met 3 verloskundigen. Het wisselt hier dus ook steeds bij de controles.

Spannend al die geslachtsbepalingsecho's de komende tijd. Echt leuk! Ik ben echt benieuwd of de voorgevoelens kloppen...

12. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Precies wat je zegt Sprankel! Ik ben blij dat ik niet meer weet wie er bij mijn bevalling waren.. ik zou ze op straat zo voorbij lopen.

13. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Haha! Hartstikke leuk.
    Je bent welkom hoor :)

14. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36

Prachtig buikje!!!

15. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Top uitslag! Hier gaan ze ook niet verder dan 5000

16. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Bij de eerste en tweede ook zwanger en fit gedaan! Vond het erg leuk maar moest bij de tweede na 4 lessen al afhaken en moest wel alle 12 betalen .

Wil nu gaan zwemmen, dan betaal je gewoon per keer

17. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36

Moeilijk meid! Lijkt me lastig om dan ook steeds uit te moeten leggen!

Ik dacht dat je onderdruk niet beïnvloedbaar was door stress maar dus toch wel.

18. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Haha dan moet je je van je beste kant laten zien! Best lastig! :)

19. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Ik zat bij een praktijk met maar 2 Vk! Ik vond dat echt super fijn.
    Heel persoonlijk en ze waren altijd op de hoogte wat er af had gespeeld.
    Nu bij de gynaecoloog en tot nu toe steeds dezelfde gyn.

Over preuts zijn... Ik vond het de eerste keer het ergste.
    Nu ben ik erover heen gestapt. Ze zien in het ziekenhuis niet anders. Ga wel tijd geschoren naar een afspraak toe!
    Tot nu toe ook iedere afspraak met mijn benen wijd gelegen. :(
    Gister hebben ze een kweek genomen dus weer broek uit

Voor de lijst! Ik heb 20 november weer een afspraak!

Iedereen al 12 wkn!!! Jeeeeeehhhh!

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wat voor afspraak heb je 20 November Baby Love? Dan zet ik 'm erop.

Deel Deze Pagina