1 t/m 15 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Harde buik, hier ook altijd 's ochtends. Kan soms echt voelen waar ie ligt dan, echt gek.

Groot bedje, hier blijft Sophia nog even in ledikant, maar ze is ook 19 maanden als de 2e komt, dus vind ik beetje vroeg nog.

Lana, wat jammer dat de echo zo'n fiasco was, hopelijk een betere herkansing.

Kinderwagen, ja vind de donkey echt gaaf, en zo leuk dat ze er samen in kunnen straks. Wel nog even wennen hoor. Vond m'n joolz ook zo heerlijk, echt jammer dat ze die niet in duo variant hebben. Naast elkaar bedoel ik dan. Want ze hebben wel een duo variant maar dan ligt 1 van de 2 zo onderin. Vind dat zelf echt een lelijk gezicht.

Ik vind het trouwens ook echt heel snel gaan! Over 2 dagen gewoon alweer 17 weken. Pffff.

Nou ik ga mezelf overeind hijsen om een wasje op te hangen.

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja ik vind ook dat Stokke en Joolz met een duo wagen naast elkaar moeten komen :p. Heb die onder elkaar inderdaad gezien, vind dat ook geen gezicht. Hier loopt Mira al een hele tijd gelukkig en Ediz kan straks over op het plankje (school zit naast ons huis, zie ik vanuit Ediz zijn kamer) en de rest zal hij moeten lopen of overbruggen we met een buggy als we hele dagen weg zijn (en met zijn tweeën zijn). Ben ook erg blij met mijn Stokke dus moet toegeven dat ik blij ben dat ik 'm nog een keer kan gebruiken. Had bij Mira een roze en die heb ik dus met pijn in mijn hart moeten verkopen, dus ben blij dat deze nu niet weg hoeft haha.. Anders was het sowieso weer een roze geworden, maar blijft gedoe dat verkopen kopen :p

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mijn buik is trouwens ook zo hard in de ochtend, maar als ik te druk ben geweest merk ik het ook! Ben sowieso gevoelig voor harde buiken, dus ben benieuwd wanneer ik ze weer echt krijg..

4. BabyMaantje

BabyMaantje Actief lid

23 jun 2014
    319
    0
    0
    Muziek op Schoot docent in Rotterdam
    Voelen harde buiken aan als steken bij bm net biven schaambot?
    Ik heb aan eind van de dag (nu dus) echt wat steken. Maak me daar best zorgen over.. :/

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Steken en krampjes zijn bij mij mijn banden!
    Harde buiken is echt letterlijk een harde buik.. Die zal je later in de zwangerschap wel herkennen. Meestal voel je ze dan ook opkomen.

6. BabyMaantje

BabyMaantje Actief lid

23 jun 2014
    319
    0
    0
    Muziek op Schoot docent in Rotterdam
    Ja en de banden doen pijn aan de zijkant denk ik he? Ik had t vanmiddag midden onderin, net boven schaambot

7. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Gaat snel he! Maar mag nog wel even tempo maken van mij. Wil zoooo graag de 20 weken echo gehad hebben. Gewoon de bevestiging dat alles in orde is. En natuurlijk horen wat het geslacht is als het mee zit :D ben alleen precies 20 weken op 2e kerstdag dus hoop eigenlijk wel dat we eerder in die week kunnen komen en niet langer hoeven te wachten. Hoor het volgende week bij mijn controle denk ik, oh ja:
    27november controle vk

Fijn dat je niet meer bent afgevallen Melliemuis, nu door naar aankomen dan he!

Babymaantje; klinkt idd als bandenpijn. Niks om ongerust over te zijn. Mss wat rustiger aan doen?? Harde buiken voelt echt anders. Niks met steken in ieder geval

Hier echt last van de zwangerschapsdementie in zijn zwaarste vorm. Ik vergeet echt alles :$ word gek van mezelf.
    Zo plas ik voor Moeders voor Moeders maar ik kan me dus met geen mogelijkheid herinneren tot wanneer dit duurt :cool:
    Een van de andere dames een idee tot welke week? Die vrouw heeft het toen ergens opgeschreven maar ik kan het me met de beste wil van de wereld niet meer bedenken ;)

Net zoals ik vorige week mijn sleutels in de koelkast heb gelegd na het boodschappen doen. Om gek van te worden. Meer dames last van?

8. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Steken is vaak inderdaad bandenpijn.
    Harde buik voel je je baarmoeder echt een kei worden en vaak wat naar voren komen, de eerste keer schok ik me een hoedje. Vond t nu wel vroeg maar vk zei dat t kon al.

pretecho 22 nov, echo Utrecht 27 nov, 20 weken echo 8 dec en controle vk 11 dec. Hihi elke week wat

Wat grappig dat iedereen zo zijn eigen wensen heeft, ik vind duo naast elkaar echt verschrikkelijk. Ook echt draken wagens als ik ze tegen kom. Keek nu naar Phil en Teds, die is ook onder elkaar :D

Later deze week diaper champ ophalen voor weinig, hamster alles via fb en mp bij elkaar. Vaak nog heel goed en scheelt enorm!!

9. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Je doet in principe 10 weken mee, van 6 weken tot 16 weken.

Vandaag zijn mijn laatste bussen opgehaald! Het zit er weer op, heb 11 weken meegedaan, begon weekje eerder

10. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    Hier wordt de bussen gelukkig woensdag voor het laatst opgehaald door moeders voor moeders.
    Moet eerlijk zeggen dat ik er wel klaar mee bent.

11. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Hier donderdag de laatste keer de kratten opgehaald voor MvM. Ben er ook wel klaar mee!

12. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Ik stiekem ook wel klaar mee hoor.:D Vandaar dat ik ook graag wil weten tot wanneer. En moet ik dan die witte kan mee naar buiten zetten dat jullie weten?
    Dan doe ik het morgen gewoon vast voor de zekerheid. Als het dan nog een week is zie ik het wel aan de lege bussen voor de deur.
    Speel ik nog wel een weekje langer laborante, zoals ml het noemt als ik met die bus onder mijn arm van badkamer naar wc heen en weer ga haha.

13. appelsap89

appelsap89 Actief lid

19 aug 2014
    292
    7
    18
    Vrouw
    As donderdag ben ik ook al een week er van af. Voor mijn gevoel heb ik m'n "plicht" gedaan. En nu weer het "normale" vind ik toch ook wel weer prettig😄

14. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Haha ja fijn om mee te doen maar als het klaar is toch ook erg fijn!

Nee die witte kan kwak ik weg hihi die hoef je niet buiten te zetten. En gezien hoe ver je bent denk ik dat je nog een weekje bussen mag vullen. Maar dan ven je er daarna wel vanaf ;)

15. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Joepie, vandaag had ik een afspraak bij de verloskundige (de standaard afspraken: wegen, bloeddruk meten, doptone) en kreeg gelijk de uitslag van de combinatietest terug: Super positief, zeker gezien mijn 41 jarige leeftijd. Enige nadeel: ik mag niet meer terugkomen... Kmoet nu voortaan naar de gynaecoloog wegens hoge bloeddruk. Eigenlijk is die sinds de zwangerschap juist laag voor mijn doen, maarja, hopelijk zijn ze in het ziekenhuis net zo aardig als in de verloskundige praktijk...

Oh ik lees iets over een witte kan, dat moet over moeders voor moeders gaan haha! Ik ben het behoorlijk beu aan het worden eigenlijk, dat plassen in de kan en steeds naar boven toe moeten (de boel staat in de badkamer). Hoe vonden jullie het, was het goed vol te houden? Duurt al met al best lang vind ik, ik vind het redelijk tegenvallen, enkel de eerste weken vond ik geen probleem...

16. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Hoi dames :) heb even alles wat bijgelegen sorry dat ik iets minder actief ben maar aangezien we zaterdag de sleutel krijgen en die zaterdag daarop ten laatste verhuizen is het hier zen gekkenhuis... Gaan werken, inpakken, dingen naar beneden brengen, alles opkuise voor de nieuWe huurders, wassen plassen koken, kids verzorgen, gaan werken en zwanger zijn :p

Beetje veel dus op de moment :)

Annelies gefeliciteerd met jullie meisje!!! Superleuke taart!!

Sprankel gefeliciteerd met jullie jongetje :)

Mir Wzlkom en heftig zeg zo ziek geweest en al zoveel opgenomen... Hopelijk mag het nu beter blijven gaan...

Er was nog een nieuwe dame maar ben even haar naam kwijt :( dat is ineens het antwoord op die zxangerschapsdementie :( slaat hier ook genadeloos toe...

Wat betreft de DuoWagens... Wij hadden vroeger voor de meiden een x adventure. Zitjes naast elkaar en ging door de standaard deur... Vond hem wel handig :)

Meegroeibed: al redelijk vroeg... De oudste op 14 maand en geen enkel probleem ze kwam er ook zelf niet uit maar riep ons altijd... De middelste rond 15 maand... Alleen Jayden was 2 jaar en een beetje Hij had net iets meer problemen ermee... :( heeft er dan ook amper een paar weekjes in geslape :(

Harde buik hier ook bij volle blaas...

Baby voelen: ja dagelijks nu en vind het super :)

Oh en nekplooimeting kansberekening zat perfect helemaal geen verhoogd risico :)

Enorm veel rugpijn :( ma ik kan ook niet echt veel rustig aan doen nu door die hele verhuis... Mss daarna maar goed men rust nemen... Zo bijgelezen en bij gereageerd :) als afsluiter nog een ronde buik foto :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18 KB
      Weergaven:
      1
  17. veense

veense Niet meer actief

Hier gebeurt ook niet veel bijzonders, toekomstige babykamer is nu leeg, op wat kleine dingetjes na, dan kunnen de muren onderhanden genomen worden en kunnen we aan de inrichting gaan denken (alhoewel ik dat al wel weet ;) ).
    Zodra de nieuwe auto er is gaan we een rit IKEA doen!
    Word wel helemaal gek van alle rommel in huis, er staan beneden nu 6 boekenkasten en 2 tafels die via MP op een nieuwe eigenaar wachten, maar goed, dat is even niet anders. Hopelijk raken we ze snel kwijt.

Donderdagavond komen ook nog de kinderwagen en de maxicosi. Hopelijk ben ik dan klaar met sausen en kan alles zolang op de babykamer staan, anders is er beneden helemaal geen ruimte meer.

Ik voel de kleine nog niet, maar ik heb ook een wat dikker speklaagje waar hij doorheen moet zien te komen...

Volgende week woensdag de pretecho, dan gaan we nog even extra laten checken of het echt een jongen is! Lana, jammer dat de echo zo beroerd ging. Hebben jullie wel het geslacht bevestigd gekregen? Ben benieuwd of die dame in Utrecht het goed had gezien!

Oja, onze dochter ging met een maand of 15 ook in een meegroeibed, ze is er nooit uitgekomen, ze riep altijd keurig. Voor de tweede kopen we een STUVA ledikantje waarvan de zijkant verwijderd kan worden, kunnen we er langer mee doen, en een klein bed is wel zo handig in een klein kamertje. Met een jaar of 4 kan hij dan in de halfhoogslaper van zijn zus, die is dan 13 en wil dan waarschijnlijk wel weer in haar lage bed slapen (dat staat in een gangkast opgeslagen)

18. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik heb gewoon een blauwe fles in het toilet beneden en een in de badkamer boven neergezet, daarom kreeg je ook twee witte opvangkannen ;)

19. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Goedemorgen!
    @groter bed Hier ging onze oudste met 2 jaar over. Dat was niet echt een succes. Steeds uit bed komen etc. Heb ik nu bij de 2e straks echt geen zin in, dus ben wel wat huiverig erin. Al moet ik mezelf voorhouden dat onze 2e wel al ouder is dan. Die zal richting 2.5 al zijn dus misschien lukt dat wel veel beter!!

@aankomen: zijn jullie al veel aangekomen? Ik merk dat ik elke week wat afval of stabiel blijf. Vind het zo gek? Bij mn vorige 2 zwangerschappen kwam ik alleen maar aan. Zou het kunnen omdat ik nog wat kilos over had van mn dochter? Ik eet nl meer dan normaal, drink ook meer sapjes, nou en met die pepernoten etc dan kun je die ook niet laten staan he :p

20. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    Hier ging mijn zoontje met 20 maanden maar een groot bed.
    We hebben nooit problemen met hem gehad hij is er zelf nog nooit uitgekomen. Hij roept ons altijd.

Aankomen. Ik ben nu ongeveer 3 kilo aangekomen.

Deel Deze Pagina