1 t/m 15 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Fidel wat moeilijk zeg. Kwam dat puur door de amandelen dan?? Of speelde er meer mee dat ze dat deed.
    Snap dat het wel een moeilijke situatie is en jullie veel geduld nodig hebben. Pittig hoor. Wow 150 liter!! Mijn god. Goeie productie heb je dan 😉 ik heb in t begin wel overproductie gehad. Had daar qua kolven gebruik van moeten maken maarja.

Isabelle, wat fijn zeg dat je ook al redelijk snel voor een echo mag komen. Moet je de nipt test nou zelf betalen of niet??
    Wij doen geen combinatietest. Bij de eerste ook niet gedaan. Kindje is welkom, hoe dan ook. Zouden nooit afbreken en het is een kansberekening dus het is een schatting, je hebt bij vervolgonderzoek meer info maar ook meer risico. Behalve de nipt geloof ik maar dat is een duur onderzoek.
    Snap als je wat ouder bent dan miss eerder die onderzoeken doet.

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Het is een actie reactie geworden, ze heeft nu een hele negatief aspect met eten, voornamelijk wat nieuw is.. De artsen hadden hun mening al klaar dat ze verwend was door teveel bv, en ik haar maar honger moest laten leiden, echter een sterk karakter is nog een matige omschrijving van haar. Nu blijkt achteraf dat ze hele vieze grote neusamandelen, die wel degelijk de boel konden beinvloeden.
    Ze kokhalste bijv. Van de geur van pindakaas, zure haring, leverworst. Met de amandelen eruit doet ze dit niet meer, maar door t vele kokhalzen wat ze 2 jaar gedaan heeft is ze ook t vertrouwen kwijt.. Eten is eng en vies, zo ziet zij dat..

Verbetering absoluut, ze kon bijv ook geen korstjes van brood kwijt, nu begint ze af en toe uit zichzelf ook de korstjes op te eten, druiven, de velletjes kreeg ze niet weg... Nu als ik de druiven in vieren snij gaat t goed ( heel stopt ze in der wang en doet er niks mee)
    Ook was ze om de haverklap verkouden, maar niet ziek, kwijlde, maar had met 18 mnd gebit kompleet, snurken en stokken van de ademhaling, dat is nu allemaal over, ze is nu voor t eerst sinds 3 mnd verkouden, normaal elke 2/3 wkn

Oei beetje lang verhaal geworden...

3. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Fidel welkom en gefeliciteerd!!! :)
    En wat heftig met je dochter zeg!!! Ja dokters hebben altijd snel mening klaar van verwend dit en dat... En wat ontzettend nobel van je van die donatie :)

Isabelle hier gaan we enkel de standaard dingen doen zoals de nekplooimeting en ik denk die combinatietest... Verder niets...

Vandaag belangrijke dag... Onze oudste dochter is gestart in het eerste leerjaar :) en op het werk is het dan ook redelijk druk en hectisch geweest vandaag... Ben veel misselijk Pff... Maar nog niet overgegeve in ieder geval maar je bent er echt zo beroerd van :s ik loop verschillende keren per dag naar het toilet om te gaan nakijken of ik geen bloedverlies heb als ik iets voel "lopen" gewoon uit angst dat het weer mis is... Ik hoop dat ik snel aan die 12 weke zit... :)

4. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    liz ook ik heb met tranen naar je verhaal gelezen kan me goed voorstellen dat je even weg wil nu ja.. dikke knuffel

Fidel: wat naar zeg zo zie je maar weer dat je moederinstinct altijd goed is!! hopelijk krijgt ze steeds meer het idee dat eten wel leuk en lekker is.

kwaaltjes: ik heb ineens weer last van jeuk overal als ik uit de douche kom zo erg dat mijn huid helemaal rood ziet van het wrijven hebben jullie dit ook?

5. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Hallo dames !
    Ik meld mij hier ook aan!
    Vermoedelijke bevallingsdatum, 10 mei 2015!

Donderdag 28 Aug heb ik mijn eerste positieve test gehad!
    Daarna elke dag getest, kon het niet geloven, in 1 x raak !
    Maar de streepjes en de plusjes bleven zichtbaar worden :)

Ik heb een zoon van 6,5 en misschien snel, maar ik en mijn partner hebben het hem verteld, toen hij gisteren van zijn vader kwam. Hij was ZOOOO blij, hij omhelsde mij en ik was in tráááánen... Echt zo bijzonder, hij weet dat het echt nog even ons geheimpje is! Er is een Shirt onderweg waarop staat dat hij grote broer word, hopelijk deze week aan onze ouders vertellen..<3

Vanmorgen besproken met de HA of ik eerst begin bij de VK of vast naar de GYN, ik begin dus bij de VK en daar zal ik mijn verhaal van mijn vorige bevalling doen...

7OKT! Dan heb ik om 15.20 mijn eerste afspraak + echo !!!

ZOOO SPANNEND!

Meiden, gefeliciteerd allemaal ! Ik ga zo effe proberen terug te lezen om te kijken wat jullie al gekletst hebben!

Groetjes, MMD86

6. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    Hallo dames.
    Wij zijn ook weer terug van een heerlijk weekend centerparcs de huttehugte.
    Ik ga nu even 12 pagina's bijlezen want ik had daar helemaal geen Internet helaas.

7. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Heb even vluchtig door de pagina's gebladerd.. Jullie hebben al TEVEEL gekletst hihi..

Ik heb hele leuke foto's gezien van zwangerschapstesten! ZOOO LEUK!
    En leuke ideetjes om het te vertellen aan fam ;)

Ook wat verdrietige gebeurtenissen :( helaas.... Lijkt me erg moeilijk om je kindje te verliezen. Duimen dat we allemaal in mei een kleintje in ons armen mogen houden ! <3

Oh ja, ik ben 28 ! Was ik vergeten te vertellen..

MVM: Ik mag geloof ik niet meer mee doen, bij mijn vorige bevalling heb ik namelijk bloed transfusie gehad...

8. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    MMD86 welkom en gefeliciteerd :) wat leuk dat je zoontje zo lief reageerden... We hebben het onze dochters ook al verteld... Verlies is iets dat bij het leven hoort dus als het moest misgaan en we
    Moeten dat vertellen dan ja dan is het zo... Ze waren super blij :)

Annelies welkom terug heb je het leuk gehad? Ik hou enorm van
    Center parcs :)

9. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    Liz: we hebben het erg leuk gehad. Vooral het zwembad.
    Wij gaan meestal wel 1 keer per jaar naar centerparcs. Alleen vindt wel dat de huisjes erg aan het verouderen is.

10. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Ja inderdaad dat wel... De laatste keer hadden we wel wat problemen met ons huisje... Ben een keer gaan klagen en we kregen een activiteit voor de hele groep gratis... Wij zijn in november geweest, in maart en afgelopen juli... Heerlijk om de kids te zien genieten :) en vind het echt een leuke sfeer daar...

11. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hihi ik dacht waarom wordt er niet gekletst maar mijn abonnement heb ik personeel verwijderd dus kreeg geen melding.

Ik heb bericht van mvm en ze gaat nu uiteindelijk een test door de bus doen, he he.

150 liter bv gedoneerd!!! Jeetje wat goed zeg!

Ik lig voor pampus op dr bank. T zonnetje gaat het hier op vakantie steeds beter doen dus verder is het wel genieten. Heb wel last van mijn onderrug en die darmen buik herken ik wel!

Wel veel dames inmiddels hoop dat ik het beetje bij kan houden :)

12. Isabelle37

Isabelle37 Niet meer actief

Hebben jullie ook zo'n zeurderig gevoel in je baarmoeder? Maakt me onzeker... vk zegt groei baarmoeder. Ik had het bij mijn zoon ook maar toch weet ik niet meer hoelang dat aanbleef..

en qua misselijkheid heb ik als ik te laat of teveel eet.

mvm doe im dit keer niet. Als ik dat voor de deur zet weet gelijk iedereen het.
    ik reageer straks uitgebreider als ik thuis ben. Nu nog onderweg vanaf t werk

13. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Hier ook dat zeurderig gevoel in baarmoeder... En langs de zijkanten ook...maar denk dat het idd baarmoedergroei is en bandenpijn...:)

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Welkom nieuwe meiden! Gefeliciteerd!
    Straks even goed bijlezen, we hebben visite :D

Ik heb ook van die steken en zeurderig gevoel in mn baarmoeder. Ook aan de zijkanten indd. Heb ik bij mn andere 2 zwangerschappen nooit gehad, dus ook mij maakt het onzeker. Maargoed, nog even geduld tot de echo :D zal indd het groeien van de baarmoeder zijn.

Ik kom straks goed bijlezen! Tot zooo

15. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook afentoe steken in mijn baarmoeder.
    Maar ook al afentoe steken in mijn liezen en schaambot hoop niet dat dat al de voorteken zijn van bekkeninstabiliteit

16. Isabelle37

Isabelle37 Niet meer actief

@Liz
    Ik ben met mijn 37jaar boven de risicoleeftijd, plus ben uitgebreid verzekerd dus krijg alle prenatale onderzoeken vergoed. vooralsnog gaan we gewoon van het positieve uit, al kan voor mij de komende weken niet snel genoeg gaan. Erg he die onzekerheid.. Snap dat je dat hebt. Kan iemand ons niet ff een week of 8 doorspoelen?

@meriam Jeuk heb ik geen last van.. lijkt me vreselijk zeg. Over je hele lijf?

@MMD Welkom en gefeliciteerd.

pfff best wel opluchting dat jullie het ook hebben. Ik kan aan iets anders meer denken dan aan mijn zwangerschap... en kan het nog met niemand bespreken behalve mijn partner en mijn vriendin. Maar nu heb ik jullie Heel fijn! :D ook omdat we haast tegelijk door dezelfde fases heengaan

Wij vertellen het onze kinderen nog niet, ook omdat die hun mond echt niet kunnen houden met hun 7,8 en 9 (samengesteld gezin) Alleen een vriendin weet het. Wij proberen echt die eerste 12 weken af te wachten. Mijn zoon roept al heeeeel lang dat hij een zusje wil. Als ik hem dan blij maak en weer moet teleurstellen daar vind ik hem nog te jong voor. Wel aan een vriendin verteld omdat ik dat gewoon MOEST doen haha

weer even omschakelen he, geen wijnavondjes met vriendinnen meer haha. broodje filet en een sappige biefstuk laten staan.... gelukkig vind ik die gezelligheid in de zomer het leukst. dus dat scheelt. we hebben het net allemaal gehad... alhoewel ik vergeet helemaal kerst en oud en nieuw pfff ;)

17. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Haha ja idd zomer is zo goed als voorbij maar dan kerst en nieuwjaar is ook speciaal qua eten en drinken he... Voor mij scheelt het omdat ik op de moment redelijk misselijk van zowat alles word :)
    Ik hoop dat al je testen due je beslist te laten doen enkele een goede uitslag hebben :) idd konden We ons maar wat doorspoelen :)...

Tot hiertoe hebben onze twee kleine kletskousjes zich nog niet verklapt of uitgesproken over dat mama een baby in de buik heeft... Alleen als we Savonds lekker alleen in de zetel liggen... Dan komen de vele vragen
    Over hoelang het duurt en hoe dik men buik zal worden haha :)

18. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Centerparcs is leuk ja.. Ben zelf week 4 bij Landal de Lommerbergen geweest, samen met mijn zoon, lekker met z'n 2 :)

@Lizz0104 Ohh.. Leuk zeg dat ook jouw Meiden zo goed reageerden en hun mond ook zo goed kunnen houden!

En hier ook veel zeurderige pijn in mijn onderbuik.. :( en ook soms steken in mijn liezen en schaambot.. Vaak als ik even sta!
    Ben ook wel een beetje bang, dus ergens goed te lezen dat iedereen hier er last van heeft !
    Ook vermoeidheid en sneller hoofdpijn! Ook soms misselijk maar het komt op en het gaat weer...

19. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Ik leef nog hoor!
    Vluchtig bij gelezen.
    Welkom nieuwe dames! Het begint al aardig druk te worden.

Ik heb maar weinig symptomen en dat terwijl ik bij de andere drie wel duidelijk zwanger was. Ben blij dat ik me zo goed voel maar hierdoor zou het me ook niet verbazen als het niet goed gaat.

Waarschijnlijk word ik morgen vreselijk misselijk wakker ;)

20. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb ook dat zeurderige gevoel hoor hoort er vast helemaal bij.

Ik ga ook de nekplooi meting laten doen. Nu is er tegenwoordig toch ook nipt ipv vruchtwater punctie of vlokkentest? Al hoop ik die niet nodig te hebben aangezien je dan wel een erg verhoogd risico hebt...

Ik mis mijn wijntje op terras nu op vakantie wel enorm hoor!!! Als je straks je kleintje op de echo hebt gezien weet je waar je het voor doet maar nu is het nog zo abstract. Ik ga echt niet drinken maar het valt me nu wel even zwaar. Zal na de vakantie wel minder zijn!

Deel Deze Pagina