1 t/m 15 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik ben zojuist gebeld door de verloskundige en op 23 september heb ik mijn eerste afspraak. Ik ben dan 8 weken zwanger. Ik krijg dan waarschijnlijk ook een inwendige echo en dan in week 10-12 nog een keer een uitwendige echo. Ik vind het maar spannend!

Ook heb ik mij aangemeld voor moeder voor moeders. Ik vind het wel fijn om toch iets goeds te doen voor anderen. Die zullen dus ook wel binnenkort langskomen.

Maar ben zo bang. Dat als ik nog een zwangerschapstest moet doen, dat hij dan in eens negatief is, of dat ik dan die inwendige echo krijg en blijkt dat het niet goed zit! Pffff! Vind het zo spannend!!

2. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Oeh wat was het spannend... had zo'n ontzettende buikpijn. 4x naar het toilet geweest en toch maar richting het ziekenhuis toen. Ik loop bij het AMC en kreeg een student (jonge gozer) en ik heb er dan zo'n hekel aan als die zegt: het wordt een inwendige echo... Maar goed. Daar moet je je overheen zetten.

Via de buik kon hij wel meteen zien dat het vruchtje goed ingenesteld zat. Dus geen bbz. Wat een opluchting. Toen de inwendige echo. Meteen toen hij inzoomde zag ik een knipperlichtje.... OMG, wat een fijn gevoel. Ben nog steeds gestresst, en ik geloof niet dat ik nog een ontspannen zwangerschap kan hebben, maar dit gaf al een moment van rust. Ik mag over 2 weken nog een keer. Ze willen alles gewoon goed in de gaten houden. Dan kan hij de termijn ook beter bepalen. Op basis van mn laatste menstruatie ben ik 7 weken, maar ik heb 7 dagen lang een positieve ovulatietest gehad en m'n banner lijkt dus ongeveer te kloppen. Dan krijg ik met 10 weken nog een termijn echo. Dus om de twee weken onze smurf bekijken. Mazzel aan de ene kant, maar iedere keer weer stress zodra ze gaan kijken aan de andere kant. Hebben jullie dat hier ook?? Die stress bij een echo?

Voor de lijst: 23 sep 2e echo + intake

Bijgevoegde bestanden:

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Yesss! Butterflies! Gefeliciteerd met de goede echo!!!!!

Ben super blij voor je!
    @Maantje: Ook al zo'n mooie MvM test!!! Fijn!

4. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    jaaaaa mooi butterflies... gefeliciteerd

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Even mijn 6-weken darmenbuikje 😂.
    Ik doe er nu dus wijde dingetjes overheen aan... Want iedereen die dit ziet zou het gelijk weten, ik ben normaal plat op een laagje vet van de zwangerschappen van Mira en Ediz na haha.

6. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Begin hier even niet geweest en gelijk ruim 20 pagina's verder..

Ik ben een week geleden met mvm begonnen en ik moet zeggen dat ik het tot nu toe goed te doen vind. De geur valt me ook alles mee, al moet ik wel zeggen dat ik minder misselijk ben dan bij mn dochter.

Verder ben ik onwijs gespannen voor de eerste echo, heb zo'n angstig gevoel dat er iets mis is.. Nog eventjes wachten helaas.

7. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Jaaaaah de eerste goede echo! Gefeliciteerd!
    Op naar een heleboel goede echo's!

8. Pitahaya

Tuurlijk, kan ik mij voorstellen dat een echo spannend is. Ik zit hem ook al te knijpen voor 23 september. Dan moeten we gelijk. Jij voor de tweede keer, ik voor de eerste keer. Maar wat fijn zeg, dat alles er goed uit zag. Ik hoop dat dat hier ook het geval is.

Jeetje, al best wel een buikje he? En dat met 6 weken.. Ik ben morgen 6 weken en heb ook al iets van een buikje, maar wel minder dan jij. Maar dat zegt ook niet zo erg veel over hoe het uiteindelijk gaat worden toch? Zal het lastig zijn om het tot 12 weken voor iedereen te verbergen??

9. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Mooi buikje al Bloemmm! Gaat ook gewoon sneller met een derde

10. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    @3butterflies
    Gefeliciteerd met de mooie echo!!!

@Bloemmm
    hihi mooi buikje!!

@inwendige echo
    Doen ze dat vaker de afgelopen jaren want bij zoonlief dus nooit gehad. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

11. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Hebben jullie trouwens voor gevoel jongen of meisje?

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Zegt niet altijd iets nee, dit zijn natuurlijk je darmen! Denk dat dit bij meerdere kindjes ook wel sneller gaat.. Bij Mira had ik amper een buik met 20 weken, terwijl iedereen het bij Ediz al met 12 weken kon zien. Hoop dat het in ieder geval weer tot 12 weken verborgen te houden is haha.

Ben bij beide 12 kilo aangekomen uiteindelijk. Zou ik nu ook wel weer fijn vinden :D

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja precies, haha!

Geslacht: Ik gok op een jongen.. Al voel ik me precies zoals bij Mira! Dus ik weet het niet hoor.. Haha. Mijn gevoel zegt sowieso niets. Ik dacht dat Mira een jongen was en Ediz een meisje 😂. Mijn man had het 2x goed! Die zegt nu een meisje.

14. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    @gosh inwendige echo doen ze alleen bij een nog prille zwangerschap voor 6 of 7 weken.

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    We zullen straks ook wel weer bloed moeten prikken na de Intake toch? Brrrrrrrr.... Ik heb een naaldenfobie :(

16. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    geslacht: pff zou het echt niet weten ik gok een meisje maar weet eigenlijk niet waarom ik dat denk :D

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Zo hebben we wel hetzelfde rijtje qua geboortejaar en geslacht haha! Ben benieuwd :p

18. werveltje

werveltje Niet meer actief

Gefeliciteerd 3butterflies :) Mooi!

19. Pitahaya

Nou, bij sommige praktijken doen ze dus wel al eerder een echo. Ik heb nu een afspraak wanneer ik 7 weken en 6 dagen ben. Dit staat er op de site:

Bij ons in de praktijk wordt er rond 11 weken zwangerschap een (termijn)echo gemaakt om te bepalen hoever zwanger je bent en wat je uitgerekende datum is.
    Omdat wij ons realiseren dat tussen het moment van de zwangerschapstest en de termijnecho een vrij lange tijd zit, bieden wij vanaf heden een echo aan vanaf 8 weken zwangerschap. Deze echo is er, om eerder dan de standaard termijnecho, jullie kindje(s) te kunnen zien. Met 8 weken is het nog te vroeg om een uitgerekende datum te berekenen. Dit gebeurt alsnog met 11 weken.
    De 8 weken echo is niet verplicht en medisch niet noodzakelijk. Meestal wordt deze echo inwendig gemaakt. Bij 10 weken kan het vaak via de buik (uitwendig).
    De echo wordt vergoed door de zorgverzekeraar.

Dus dat vind ik wel fijn eigenlijk! Alleen ben ik dan nog wel 1 dag te vroeg, maar dat zal vast niets uit maken.

Ik heb geen idee of ik een jongen of meisje krijg, hoe kan je dat voelen? Haha. Dit is mijn eerste zwangerschap. Is het voor jullie allemaal de tweede of meer?

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ga vanavond even de lijst bijwerken en omhoog halen!
    Dan kan je ook even zien hoeveelste kindje het voor iedereen is.

Hier ook een echo met 7,5 week!

Deel Deze Pagina