3butterflies: YESSS! Wat een fijne echo!! Buik: Ik heb echt een darmenbuik van jewelste vandaag hahaha. Heb ook een los tshirt aan. Geslacht: Ik denk een meisje. Iedereen denkt een meisje haha. We zullen het zien.. Kwaaltjes: Ik ben echt zwaar beroerd vandaag. Had ik het gisteren nog over hoe gemberbier zo goed was voor mijn misselijkheid, ga ik nu al over mijn nek bij de gedachte aan dat spul. Vandaag staat ijskoude melk en druiven op mijn verlanglijstje.
Wat een mooie echo butterflies! En ja, hier ook voor elke echo de zenuwen, terwijl ik er ook naar uitkijk! Bloem, mooie buik al! Hier een darmenbuik en een speklaagje van de vorige zwangerschap. Mijn man zegt dat 'ie al aan het groeien is, vind het knap dat hij dat ziet! Gosh, inwendige echo's doen ze in een vroeg stadium, vorige keer had ik met 10 weken wel al een uitwendige echo terwijl een vriendin toen nog een inwendige echo had. Het ligt er maar net aan hoe goed ze het dan al kunnen zien. Geslacht: ik denk een meisje, maar misschien ook omdat ik niet beter weet. Bij mijn dochter wist ik het gewoon, het was een gevoel. Nu heb ik weer dat gevoel, maar is nergens op gebaseerd dus kan er ook hartstikke naast zitten. Hier met 7.4 een echo bij de kliniek, dat doen ze standaard 5 weken na de terugplaatsing. Daarna mag ik over naar de verloskundige van het ziekenhuis, maar die bel ik pas na de 1e echo. Zal wel met 10 weken een intake krijgen, was bij mijn dochter ook zo.
Dank jullie wel allemaal... Dus ik ben niet de enige die zo ontzettend nerveus is bij iedere echo... @Gosh Omdat ze via de buik nog niet alles kunnen zien bij een prille zwangerschap, brengen ze een echo-stick in via de vagina. Dan kun je het vruchtje veel beter zien en ook opmeten. Volgens mij wilde je dat weten. Via de buik is de afstand toch het vruchtje vaak te groot als het nog zon ienie mienie ukje is. Omdat het nu zo'n student echoscopist was, zo'n jong kereltje, voelde ik me er minder prettig bij. Omdat het een academisch ziekenhuis is, heb je vaak stagieres, die dus nog geen officiele papieren hebben. Dan heb ik voor deze echomethode liever een vrouwelijke echoscopiste. Maar goed. Zolang mijn vriend hem niet in elkaar slaat omdat ie aan me zit, vind ik het prima Zwangerschapsbuik... ik ben 4 kilo aangekomen sinds ons zoontje vorig jaar. Had dat buikje er eigenlijk af willen hebben, maar goed. Maar in de avond kan ik mn broek bijna niet meer dicht hebben. Het is goed aan het werk daarbinnen!
@sprankelkind: ik heb ook soms last van mn eierstokken, beetje op die hoogte. Soms denk ik help mn blindedarm! maar ik lig niet krom, dus heb nog niet met de vk erover gebeld. Mooie echo zeg! ik moet nog even wachten, 26 september pas pff hihi.. Mijn gevoel neigt naar een jongetje, maar eigenlijk komt dat omdat andere om me heen dat zeggen. en mn man. bij mij kan het eigenlijk toch 2 kanten op nog hihi.. Ben nog niet echt misselijk. Nog niet boven de pot gehangen, wel vaak savonds een vlaag van misselijkheid als ik in bed lig. maar voor de rest nog niks.
Butterflies, Jaaaaa!! Super zeg een mooi kloppend hartje! Ben zo blij voor je. Op naar de echo over 2 weken. Echo, ik ben nu wel redelijk ontspannen maar ik weet dat ik de dagen voor de echo en op het moment zelf echt wel heel nerveus ga zijn. Ga er nu eigenlijk vanuit dat alles gewoon goed is, maarja op dat moment ga je horen hoe het echt is. Ik heb tijdens de zwangerschap nooit een inwendige echo gehad hoor. Vorige keer bij VK met 7 weken konden ze het via de buik al zien. Ben wel bekend met inwendige echo's vanwege de MMM. Vond het altijd meevallen hoor die echo's. Je krijgt wel betere en mooiere beelden van inwendige echo op vroege termijn. Geslacht, ik denk een jongetje, hoewel ik laatste tijd ook wel eens meisje denk, maar mijn man is overtuigt van een jongen haha. (hij was bij de eerste ook overtuigd van een meisje). Bloemm, wauw mooi buikje al! Hoop ook dat je het nog even geheim kunt houden hihi. Ik denk bij jou ook een meisje trouwens, geen idee waarom.
Mooie echo en mooi buikje! Super! Hier zijn de misselijkklachten vandaag verdwenen. Niet dat het de overige dagen echt erg was, maar vandaag helemaal nergens last van. Merk wel dat ik naar mate ik meer richting mijn echo ga ik ook iets onzekerder wordt... He verdorie. Nog maar twee weekjes!
Yes! De eerste mooie echo met een kloppend hartje. Super 3butterflies Hier heel sterk het gevoel dat het een meisje is. Bij de andere twee wist ik ook wat het was en het zou me nu dus echt verbazen als het een jongetje zou zijn. Niet minder welkom, maar ik zou wel even moeten wennen aan het idee
mooie echo hier vanochtens misselijk. maar mischien ook extra omdat ik spanning had om dat ik met mijn zoontje naar de pedagoge moest. net erwtensoep op en een bolletje. iets te enthousiast want was daarna wel even misselijk. merk nu toch wel dat ik af en toe echt misselijk ben. meestal als ik honger heb en net gegeten heb. daartussendoor geen last. verder heb ik last van vaginale windjes heeeeel irritant omdat ze niet tegen te houden zijn..en last van keutels als ik een grote boodschap moet doen. dat zijn de enige dingen waaraan ik merk dat ik zwanger ben. en mischien wat steverige borsten.strakker.
Mijn darmen draaien over uren. Ik heb ook al echt zo n darmen buik bloemmm!! Ja ik ben ook bloed nerveus voor de echo. Zal t hartje t doen. Op de dag dat ik 5.3 was en t hartje t normaal gaat doen was ik heel boos op manlief door een stomme huishoudelijke ruzie. Toen dacht ik s avonds nu is ie t vast niet gaan doen. Maarja zo moet ik niet denken, gewoon positief blijven. Ik ben met de echo denk ik 7.2. Verwacht ook wel inwendig... op zich vind ik de echo met 11 weken leuker omdat je dan echt al een mensje ziet. Trouwens super fijn de eerste goede echo te zien, het is je zo gegund meid!!!
Butterflies gefeliciteerd met je mooie echo. Bloemmm mooie darmenbuik Ik heb onze eerste echo met 6.5 vindt het wel erg snel maar wel super leuk en heel erg spannend of we dan al een knipperlichtje zien. Met n.oud hadden we pas met 12 weken de eerste echo. Hier ook al een aardige darmenbuik. Geslacht: ik denk een meisje voel me namelijk heel anders als bij n.oud. Morgen een dagje apenheul ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd
Maar jemig, ik heb ook echt al een buikje. Ik dacht dat dat pas na 12 weken ofzo gebeurt. Maar bij mij is het ook nog de eerste!! Ik denk dat het bij een tweede of derde wel normaal is dat je al een buikje krijgt, maar bij een eerste toch niet ? Ik ben morgen pas 6 weken!
Hoi allemaal, na een tijdje meelezen, reageer ik nu dan toch maar. Ik heb 25 augustus positief getest en ben volgens eigen berekening (op basis van de eisprong) tussen 5 en 7 mei uitgerekend. Zit nu dus rond de 6 weken. 22 september heb ik mijn 1e echo, een week later de intake. Ik word wel onzeker als ik over al jullie klachten lees, ik heb namelijk echt bijna nergens last van. De eerste week had ik wel buikpijn, maar dat is nu allang weer over. Ik heb wel last van vermoeidheid, normaal werd ik pas rond 23.30 uur moe en nu moet ik om 21.30 al naar bed, omdat ik anders op de bank in slaap val... En mijn borsten zijn gevoelig: de ene dag meer dan de andere dag (vandaag bijvoorbeeld bijna niet). Ze voelen wel steviger aan, maar zijn volgens mij nog niet gegroeid. Dat is het wel, wat betreft klachten. Als ik dan lees waar jullie allemaal al last van hebben, ga ik echt denken dat het bij mij niet goed zit... Gelukkig is de 1e echo al over twee weken en hebben we er nog een vakantie tussen zitten, dus ik hoop dat de tijd zo wat sneller voorbij kruipt. Ik kom wel wat meer meelezen hier!
Haha rustig maar Pitahaya zijn nu de darmen, vaak neemt t darmenbuik je over paar weken eerst wat af en daarna krijg je echt een buikje van de groter wordende bm Ik heb ook nog geen zware klachten hoor. Buik rommelt wat en vlagen misselijk maar zet gelukkig nog niet door. Benieuwd of en wanneer de echte klachten beginnen. Aan de ene kant hoop je dat t uit blijft en andere kant denk ik laat maar komen want dan voel je je tenminste zwanger.. Ik denk hier trouwens weer een meisje. Meiden met al een kindje wanneer voelde jullie het voor het eerst? Ik eerste schopje met oud en nieuw bij 16 weken al...
@3butterflies: prachtige echo. Gefeliciteerd meid. Hoop dat er veel van die mooie echo's gaan volgen. @bloemmm: wow wat een enorme buik nu al bij nog maar 6 weken . @geheimhouden: dat hoef ik dus niet meer. Mijn vriend kan zijn mond echt niet houden en heeft het iedereen al verteld. Beetje dubbel. Ik vind het echt niet fijn, maar andersom wel lief dat hij zo enthousiast is. @kwaaltjes: helemaal niets. Voel me ook nog niet zwanger. Afgelopen zaterdagavond wel met buikkrampen op bed gelegen dus ik hoop maar dat alles straks goed os.
Net terug van de echo, wat een domper. Er was een waarneemster welke de afspraak met ons gemaakt had, de verloskundige vond al dat we vroeg een afspraak hadden zonder dat er een reden voor was. Zowel vaginaal als via de buik gekeken, er zit een vruchtzakje maar er was nog niks zichtbaar in. Geen reden om te denken dat het niet goed is, maar had gehoopt al een hartje te kunnen zien. Nu over 3 weken weer een afspraak en gelijk ook intake. Dan zijn we ongeveer 9 weken en is er vast meer te zien..
Ah balen simmer. Daarom wilde mijn verloskundige ook geen echo voor de 7 weken inplannen. Dan zou de kans te groot zijn dat het hartje nog niet goed zichtbaar is of het nog niet goed doet.
Ah Simmer wat balen zeg! Hopelijk zie je over 3 weken wel een mooi kloppend hartje op de echo! Vind wel dat je nu lang moet wachten... Ik moet 's ochtends wat eten, anders word misselijk. In de 1e week overviel het me steeds, maar daar heb ik nu geen last meer van. Wel ben ik ontzettend moe en staan mijn borsten nu al op exploderen lijkt het. Ik heb ook veel last van mijn darmen, dat was bij mijn dochter ook. Toen zat ik met 8 weken al aan de klysma's, hopelijk blijft me dat dit keer bespaard. Mijn dochter voelde ik al met 13 weken heel af en toe. Een lichte trilling, net een zenuwtic, maar dan in mijn buik. Met 15 weken ging ik haar steeds regelmatiger voelen. Ben benieuwd hoe snel dat nu zal gaan, is niet veel voorkomend dat je het al zo vroeg voelt namelijk. Mijn moeder vertelde wel dat ze mij en mijn broer en zussen ook al heel vroeg voelde.