@zondag14 en babymaantje: ik eet ook suikervrij, maar niet tijdens mijn zwangerschap. Mijn huisarts en de verloskundige gaven bij de vorige zwangerschap aan dat ik op die manier te weinig koolhydraten binnen krijg voor het kindje, dus mijn eetpatroon absoluut aan moest passen. Ik moest in ieder geval dagelijks brood eten (heb lekker donkerbruin gepakt) en toch minimaal twee keer per week wat pasta of aardappelen. Het is verder aan jullie, maar overleg het wel met de ha en vl.
Nu gaat het even te snel!! Wat een hoop geklets vanavond. Ik ga op tijd naar bed, ben gebroken! Tot morgen
Mooie echo's en mooie buikjes meiden! Hier ook kapot. Sporten doe ik wel nog, maar op standje rustig ipv fanatiek. Buikspier-oefeningen werden me ook al afgeraden door de HA. Moet wel zeggen dat ik op mijn eten let. Eet volgens de schijf van vijf, maar absoluut niet voor twee. Alleen de thee moet ik echt wat meer laten staan. Misschien eens overstappen op warme melk met honing 's avonds. En hopelijk komt dat mijn nachtrust ook ten goede. Wordt elke morgen ruim voor zessen wakker, terwijl ik normaal sliep als een roos.
Mijn thee heb ik vervangen voor rooibos, kamille en cafeïne vrije van zonnatura. Dan hoef je er ook niet op te letten!!
thee mag je naar mij weten gewoon drinken hoor.zit wel iets cafeine in maar echt heel weinig. tenzij je 10 koppen per dag drinkt hier is de kleine verkouden geworden. en dat nu net dat we een nieuw slaaptrject in zijn gegaan pfff... hebben wij weer. heb net een opengesneden ui naas zijn bedsje gezet op de grond. hij is om de haverklap wakker omdat hij geen lucht krijgt zijn neus zit hartikke dicht. en helaas doe die kinderneuspray helemaal niks. zou makkeijk zijn als ze de gewone mogen van otrifin ( maarja is vanaf 6jaar ) die werkt teminste wel. alles op zoutoploplossing werkt hier echt niet. iemand nog tips? heb ook wel luuf maar dat isgeen prettig gevoel voor hem daar krijgt hij uitslag van.
Hihi ik drink er denk ik wel tien per dag. En aangezien ik echt wel dol ben op koffie drink ik de thee sowieso cafeïne vrij zodat tenminste 1 fatsoenlijke bak koffie kan drinken
Even bij de apotheek eentje halen met xylo-nogwat. Of bij de Etos, daar hebben ze ook voor jongere kindjes iets sterkers, maar je mag het maar kort gebruiken. Ik weet niet hoe oud hij is? Geloof dat het voor kindjes na 1 jaar is. Maar een ui wil vaak ook werken hoor en echte zoutoplossing, dus geen spray, maar eentje die je er flink doorheen moet spoelen. Heel zielig, maar werkt super!
Ben idd benieuwd naar alle mooie aankomende echo's! En ben niet de enige die al positie kleding heeft haha nou zielig sprankelkind, voor je kleine! Beterschap x
Sprankelkind je hebt ook xylometazoline voor kindjes vanaf 2 jaar, maar ik geef die ook wel eens aan Sophia. Voor het slapen. Indd niet langer dan een week. Maarja een kind de hele nacht wakker omdat het niet slaapt door dichte neus is ook niet fijn. Dan maar een drukje van dat spul.
bedankt ik zal het even opzoeken. heb nu vanacht de hele nacht een ui naast zijn bed gehad. dat scheelt wel al een hele boel maarja hij word nog steeds wakker want zit gewoon harstikke verstopt. en stinken nu de kamer bah! zon zweetsokken geur haha
hier helaas elke nacht slepeloze nachten. mijn zoontje van 18 maanden kan nog niet doorslapen. komt wel zon 3 tot 6 x en nu hij verkouden is is het nog veel erger maarja.hopelijk slaapt hij door als de kleine komt
Ja dat hoop ik ook voor je!!3tot 6 keer is wel veel voor 18 mnd! Sterkte! Dit wordt mijn eerste kindje en ik heb nog nooit wakker gelegen, kan altijd goed slapen, nu ben ik met het kleinste geluidje opeens wakker! Irritant!
@sprankelkind heb je al luuf geprobeerd? Onder de voetjes smeren sokjes erover en t werkt super goed of eventueel op de borst en rug smeren.
Ha kheyra, Op die manier eet ik niet suikervrii hoor. Ik eet alleen geen toegevoegde syikers en bijv suiker in de thee. Ik eet wel gewoon koolhydraten, das heel iets anders. Alleen de koekjes bijvoorbeeld niet. Maar lekker zuurdesem brood of spelt, pasta, aardappelen, fruit, groente en rijst gaat er ook gewoon in Gewoon lekker gezond en zo weinig mogelijk (slechte) suiker
Waar kopen jullie positiekleding? Standaard online? Ik zou biet weten wat voor maat ik heb, gaan jullie niet gewoon naar winkels om ook te passen? Of sturen jullie t gewoon weer terug? Hihi