Ah getsie Melliemuis. Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Doe maar rustig aan. En ik kan me voorstellen dat het nu spannend is als je bij je mk ongeveer 7 weken was. Hopelijk gaat nu alles goed.
Oh, na 6 weken is de kans dus al iets kleiner? Dat is goed nieuws. Nou ja, we hebben er geen invloed op. Maar als je een miskraam krijgt, zeggen ze toch ook wel eens dat het vruchtje toch niet gezond was? Op de één of andere manier geeft mij dat dan een beetje troost. Zo van, als het niet goed gaat dan was het al niet goed... Maar hoop zo op een gezonde baby! Ik ben nu al helemaal verliefd op mijn kleintje en we praten er al tegen. Haha. Dames, weten jullie of je venkelknol mag eten als je zwanger bent? er staat op internet dat je geen venkel mag, maar venkel is een kruid en venkelknol is toch een groente? Ik heb een receptje van AH Kippensoep met venkel en linzen en ziet er lekker uit, maar misschien toch maar niet doen? Weet iemand dat?
Ik Hou lijst van voedingscentrum aan voor wat ik wel en niet mag eten! Ja vanaf 7 weken is de kans weer ietsjes kleiner. Soms gebeurd t omdat t vruchtje in aanleg niet goed is maar soms ook door andere omstandigheden (bv geen goede omstandigheden in bmslijm of wat dan ook).
Ja, maar bij die van het voedingscentrum staat dat je geen venkel mag, maar dat staat bij kruiden.... Er staat niks over venkelknol. Maar ik ga voor de zekerheid wat anders koken. Wil geen risico lopen.
haha Pitahaya, volgens mij krijg ik dan of een onzijdig kindje of een tweeling: jongetje en meisje! door al die berichtjes over echo's zit ik nu te twijfelen of ik misschien bij 7 weken al een pretecho ga laten doen, scheelt weer 2 weken wachten!!
Maar kan je zo'n pretecho dan gewoon ergens aanvragen ofzo? Krijg je je termijnecho al bij 9 weken of daarna pas? Tsja, ik ga gewoon nog 11 dagen wachten... is zo voorbij. Hoop ik.
Ja elke week is de kans dat het misgaat kleiner. Meestal als je een echo hebt gehad met kloppend hartje neemt de kans op een miskraam weer een heel stuk af. Nu deze weken worden veel belangrijke vitale organen aangelegd, soms als er dan een aanlegfout is gaat het wel eens mis. Dus eigenlijk een soort hulpje van moeder natuur om een kindje dat niet levensvatbaar gaat zijn vast op te ruimen. Het is een heel ingewikkeld proces natuurlijk. Als je bedenkt wat er nu allemaal al gebeurd met dat kleine mensje in je buik. Echt bizar. Het is ook nog zo klein en je kan er nu al zo beroerd van worden. Dan snap je ook waarom. Echt een wonder! Ik las vanmorgen inderdaad dat 40% als mis gaat bij innestelen, dan word je dus eigenlijk gewoon ongesteld en heb je geen weet van dat je een bevruchte eicel had. Maar goed we gaan gewoon voor allemaal goeie zwangerschappen hoor! De statistieken gaan in dit topic niet kloppen. Oké stiekem maak ik me ook wel eens zorgen natuurlijk omdat ik zo weinig klachten heb. Maar goed ik heb er wel een goed gevoel over, al vind ik het soms moeilijk daar op te vertrouwen. Komt goed meiden! We duimen voor elkaar!
ja, had ff gegoogled schijnt dat je op heel veel plekken pretecho's kan maken!! ik krijg mn eerste echo bij de vk op 9 weken, tussen 10 en 12 weken nog een echo daar gaan ze bepalen hoever je bent en wanneer je precies uitgerekend bent!
Babylove, super dat je een goede echo had. Voor mij was de vroege echo een teleurstelling dus als ik jullie was zou ik gewoon geduld hebben, dan komt het met de eerste echo vast goed. Mijn verloskundige snapt nog steeds niet waarom de waarneemster mij zo vroeg had gepland in de zwangerschap. Morgen 7 weken, blijf ik maar vanuit gaan maar de kans is groot dat mijn eisprong dus wat later was en ik nog een weekje minder ver ben gezien de echo van afgelopen maandag. Heb me stil kunnen houden tegenover mijn vriendin, had al een ruim shirt aan getrokken omdat m'n borsten toch wel aardig gegroeid zijn en ik normaal cupje A heb dus het valt mezelf heel erg op Ben blij dat ik er hier wel over kan praten zodat ik het met iemand kan delen. Hoorde vandaag van m'n moeder dat mijn zwager uit Italië volgende week een week in Nederland is dus vanavond nog maar eens over hebben met m'n vriend of het misschien niet leuker is om te vertellen aan de familie wanneer hij en mijn zusje ook in Nederland zijn. (m'n zusje is ook veel in het buitenland voor sport). Onzekerheid over percentages probeer ik uit m'n hoofd te zetten, het is zoals het is. Ga er vanuit dat het goed gaat anders maak je jezelf helemaal gek met piekeren en onzekerheid. Aan de andere kant als het dan toch niet goed mocht gaan ga ik er vanuit dat het anders een heel gehandicapt kindje is, vanuit mijn werk met gedragsmoeilijke gehandicapten weet ik hoe zwaar dit is voor ouders en hoop ik dat dit mezelf bespaard mag blijven. Hier heerlijk weer boven in Nederland, dus vanmorgen al een heerlijke wandeling gemaakt!
Ik kan hier in de buurt toch pas protector Laten doen met 7 weken en heb afspraak bij 7.2 dus heeft voor mij weinig zin. Als t bij 50 mis gaat hebben wij door hier na nod nog allen zwanger te zitten toch al 40 procent foutkans achter ons kunnen laten Na goede termijn echo is de kans dat t mis gaat nog maar 1 to 3 procent. Wie zet de tijd voor ons een week of 6 vooruit?
Ja wij hebben een heel goed echobureau vlakbij die ook die nieuwste 3D/4D HD techniek heeft, echt gaaf. Dus wij gaan daar ook weer heen, ook voor de geslachtsbepaling. Er is daar ook een vrouw die medische echo's maakt dus die kan ook al een hoop zien dan. Vorige keer met 15+4 weken zag ze bijv dat het hartje al goed aangelegd was, van wat ze toen kon zien en al die dingen. Echt wel fijn, is toch geruststelling voor de 20-weken echo. En wat ook leuk is (weet niet of dat bij anderen ook zo is) ze neemt ook op wat er gezegd word. Dus met geslachtsbepaling zei ze ik ga eerst kijken en wil 3x het geslacht gezien hebben voor ik het zeg. Dus zij kijken en uiteindelijk vroeg ze en wat denken jullie zelf. Dus dan hoor je mij zeggen van ik denk een meisje. En was ook zo. Dus is wel heel leuk dat je dat allemaal hoort. Nu even kijken wanneer we dit keer gaan. Met 14 weken of met 15 weken. Ook even kijken hoe het uitkomt qua werken. Ben echt super nieuwsgierig!
Ik ga denk ik met 16 weken geslachtsbepaling doen. Hier is pret echo bureau ook van degene die medische echo s doet dus ik ging okk wat meer ontspannen de 20 weken echo in!!
Nou ja, ik wacht het gewoon af denk ik... Ik heb wel een goed gevoel over deze zwangerschap. Maar anderzijds ben ik nog nooit eerder zwanger geweest dus waar dat gevoel op gebaseerd is? Ik ben er gewoon positief over, terwijl ik normaal best wel een pessimist ben hoor. Ik heb zojuist bij de supermarkt een tijdschrift meegenomen. Die heet 'zwanger'. Nu vroeg de caissière net (zo'n ouder vrouwtje): 'Ohh, ben je in den blijde?' Dus ik dacht, godver ik wil het nog niet zeggen, dus stond beetje schaapachtig te lachen en werd rood. Toen zei ze meteen van: Oh, oeps ik zal het tegen niemand zeggen... Ik denk, koop gewoon een tijdschrift. Dat hebben die caissières toch niet door, maar wel dus.
Hahahaha had toch ook een cadeautje kunnen zijn. Leuk zo n flapuit gelukkig stonden er geen bekende achter je in de rij.
Ja, dat wilde ik in eerste instantie ook zeggen: Nee, is niet voor mij maar voor iemand anders... mja, dan kom ik over paar weken met dikke buik en is het wel een beetje gek. Dus ach. Maar inderdaad een flapuit ja!
Yeeeaaaaaaaaj, Hartjes!!!! Fijn... Ik denk overigens dat er ook meiden zijn die zich hier gemeld hadden, en die niets meer hebben laten weten omdat het fout is gegaan... Was bij mijn vorige twee groepen ook zo. Zo teleurgesteld en verdrietig en bezig met andere dingen, en niet meer met het forum. Dus de verhoudingen kunnen er anders uitzien als we denken. Maar vooralsnog gaat het best goed hier, al zijn we de risicoweken nog niet voorbij. Iedere dag erbij is er eentje.... Hier volgens mij van een flinke e-cup naar een flinke - nog-grotere-cup. Nog niet gemeten of nieuwe bh's gekocht. Eerst maar even afwachten. Anderhalve kilo afgevallen door minder eetlust dus wie weet gaat daar ook nog wat vanaf.