1 t/m 15 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefebeess

Liefebeess Actief lid

11 aug 2014
    133
    2
    18
    NULL
    NULL
    wat cliché Lana, augurk hahaha!

Babylove: Er is inderdaad nog een account, met een S. Is ook van mij. Ik wist dat wachtwoord niet meer en e-mail adres gebruikte ik ook niet meer. Maar, ben inmiddels achter het wachtwoord, maar gebruik nu alleen dubbel S :)

Op mijn Subway broodje zit altijd chorizo en salami. Wel wordt deze op hoge temperatuur getoast. Dan kan het geen kwaad toch?

2. Isabelle37

Isabelle37 Niet meer actief

@baby love Wij gaan sowieso voor de nipt test. Ik vind de combinatie test echt een wassen neus. Als je kans 1 op 10 is of 1 op 2000 in beide gevallen kun je die ene zijn. dat wil zeggen als ik 1 op 1000 kans blijk te hebben dat ik n kleinere kans zou hebben, maar nog steeds is de kans er. ik ga alleen de combinatietest doen omdat als de kans heel groot is je dan een nipttest vergoed krijg. is mijn kansberekening laag dan gaan we het zelf betalen.

Wij zijn vandaag naar afrikadag geweest hier in Almere bij de kemphaan. daar zit ook stichting aap, met apen eilanden en allerlei andere dieren. is echt heerlijk weer geweest dus supergenoten. Ik had vanmorgen nog gespuugd, maar in de loop van de dag voelde ik me al beter

3. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Vandaag dan toch op pad geweest, we hebben een van de molens beklommen (nu ja, kleutermans en ik dan he, papa bleef beneden staan vanwege hoogtevrees) en het jenevermuseum bezocht. Heerlijk op de fiets :)

4. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36

En waar laat je die nipt doen en weet je de kosten al?

5. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Maar stel dat uit de nipt blijkt dat het kindje down heeft, laat je het dan weg halen??

Nipt wordt pas verhoed bij kans groter dan 1 op 200, dus daar zou ik niet zo snel vanuit gaan.. Wel duur die nipt!! Ik laat alleen combi doen, die wordt gelukkig verhoed vanuit mijn aanvullende verzekering

@augurk ja cliché he maar met een blokje kaas vind ik het nu heerlijk :)

6. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hier ga ik de nips test niet doen.
    ook al is het 1 op 200 wil het nog niet persee iets zeggen en dan zit je de hele zwangerschap in spanning van oojee als..
    en wat ons betreft breken wij geen zwangerschap af ook al mankeert het kindje iets. ik wil het zoiezo uitdragen. ik ken zelfs een stel waarbij ze zeiden dat het niet met het leven verenigbaar was. maar het stel wilde uitdragen. gelukkig maar want het kindje was kerngezond geboren!!:)

maar iederen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt natuurlijk.
    maar ik persoonlijk zou het niet willen weten.

7. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga ook geen testen doen! Hoe goed ik mij realiseer hoe zwaar het is als je kindje gehandicapt is.. Het is toch je kindje vind ik.
    Dus geen verdere testjes. Bij mijn zoontje hadden we een extra uitgebreide 20 weken echo in het ziekenhuis ivm een broer met een open ruggetje. Ik weet niet of dat nu weer zo is... Maar ik vond het zo spannend, het legde er zoveel nadruk op, ik heb totaal niet genoten van die echo!

Hier een lekker dagje gehad. Lekker gefietst en genoten van het weer idd!

Fijne avond!

8. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Dit is een lastige discussie en iedereen moet hierin zijn eigen keuzes maken.
    Wij hebben al 3 kinderen en nooit een combinatie test laten doen. Nu bij de vierde doen wij dit wel. Eerder zeiden wij ook steeds een kindje met een aandoening is welkom naar nu vinden wij het lastiger omdat wij niet weten of wij het kindje de aandacht en zorg kunnen bieden wat hij of zij nodig heeft. Daarbij hebben onze ander kinderen ook een levenslange zorgplicht als wij er dalijk niet meer zijn.

Misschien dat anderen mijn gedachten te ver vinden gaan maar wij staan er nu bij een vierde kind wel anders in als bij de andere drie.

Ben me dan ook aan het inlezen over combinatie test / nipt etc.

9. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Het ligt overigens wel aan de ernst van de aandoening welke keuze we gaan maken.
    En met vruchtwater puncties weet je het volgens mij wel 100 procent Zeker, toch? Dan is het geen kans meer of wel?

10. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Nee volgens mij niet maar de punctie neemt ook een miskraamkans met zich mee, dat lijkt me heel eng.

Ik weet ook niet of ik het zou laten afbreken, misschien als jet niet met het leven verenigbaar is. Maar iig zou ik mij willen voorbereiden. En ik doe het ook omdat ik juist hoop op een positieve uitkomst en dus een beetje geruststelling. Maar idd, iedereen moet daar zelf een keuze in maken en heeft daar een eigen reden voor!

Wij zijn er trouwens al uit voor een meisjesnaam (roepnaam, tweede nog niet). Jongen geen idee. Hebben jullie al namen op stapel?

11. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Het is in ieder geval allemaal niet zo zwart / wit en de keuze lijkt me vreselijk en onmenselijk om te maken maar wij willen wel graag op voorhand weten hoe of wat.

Daarbij kan je bij de 20 wkn echo ook horen dat het kindje niet gezond is. Het kan zijn dat er in de aanleg toch heel veel mis is. Wij hebben dit van redelijk dichtbij meegemaakt. Het kindje zou in de buik of tijdens de geboorte overlijden. Artsen 'adviseerden' toen ook om het met 23 weken geboren te laten worden.

Adviseren tussen haakjes want artsen proberen wel altijd neutraal te blijven.

Zij hebben toen gekozen om het kindje te laten komen met 23 weken en hij heeft het uiteraard niet overleefd. Overleed zelfs al voor dat ze de bevalling gingen inleiden dus voor onze vrienden wel wat makkelijker daardoor.

12. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Punctie zou voor mij ook echt laatste zijn wat ik zou doen maar stel uit de combi test komt een hoge kans en uit nipt blijkt dat het 1 van de trisomieen heeft dan zou ik dat toch nog graag dmv een punctie bevestigd willen hebben alvorens een keuze te maken.

13. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb ook een bekende waarbij er een werveltje fout zat maar daardoor kon t vocht wel naar de hersentjes maar niet weg. Een minifoutje van moeder natuur maar niet levensvatbaar buiten de baarmoeder (zou verlamd zijn tot het hekje). Bij 23 weken geboren.. Zo verdrietig.. We waren tegelijk zwanger maar uiteindelijk is ze pas een jaar later bevallen van een gezond dochtertje. Was heel confronterend voor haar om mijn buik te zien. Wilde m steeds inhouden Maarja met week 30 ging dat niet

14. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

nee is ook niet 100 % zoals ik al eerder in mijn verhaal deed was er een stel waarbij had gezegt dat het kindje niet met het leven verenigbaar was. en de artsten wilden dat de zwangerschap af zou breken. maar deze mensen wilde de zwangerschap uitdragen. het werd geboren en het kindje mankeerde helemaal niets. het was kerngezond.

15. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Jeetje dat is wel apart! Zeker na een punctie.

16. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Vreselijk om mee te moeten maken maar ook lastig voor jou! Erg heftig.

In dit geval zou ik denk ook kiezen om het geboren te laten worden. Zou het zelf ook geen leven vinden als ik niks kon bewegen. Als een kasplant in een stoel/bed

17. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Lees nu op site van ziekenhuis dat vlokkentest 98-99 procent betrouwbaar is en een punctie nagenoeg 100 procent.

Jou vriendin is dan echt die 0,1 procent waarbij de punctie niet klopte. Op die 0,1 zou ik niet 'gokken' hoe rot ook.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het echt vreselijk vinden als ik voor deze keuze zou komen te staan en het levenslang met me mee dragen maar ik vind ook dat ik anders mijn andere drie kinderen levenslang 'belast'.

Gelukkig is het allemaal nog niet zo ver en gaan we er vanuit dat het gezond is maar we denken er wel over na!

Mocht jullie kindje bij de 20 weken niet gezond blijken te zijn dan draag jij het dus wel helemaal uit?

18. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Hoi kletsers!
    T gaat harddd!!

Testen: hier geen testen hoor. Alles is welkom. En mocht dat een kindje met extra zorg zijn dan vertrouwen we erop dat dat gewoon zo moest zijn en dat we daar ook de kracht voor krijgen om op te voeden. Maar this idd een gevoelig onderwerp met veel verschillende meningen.

Wij hebben het vanmiddag verteld aan mijn familie. Aaah zo leukkkk!!! Iedereen was suuuuuperblij!! Had ik al wel verwacht, maar toch leuk als t ook zo is. Schoonfam. Doen we pas rond 10 a 12 wk. Hebben we niet zon fantastische band mee dus zit nog niet op hun te wachten.:)

19. Isabelle37

Isabelle37 Niet meer actief

Nipt is DNA test op t bloed en geen kansberekening. Er worden een aantal aandoeningen getest en dat is 100%. Mocht ons kindje een van die aandoeningen hebben laten wij het weghalen. Als dit mijn eerste kindje was had ik het laten komen. Maar feit is dat wij al 3 kinderen hebben die we ernstig tekort doen, aangezien een zorgenkind alle aandacht opslokt.

ik wil de nipttest natuurlijk t liefst in Nederland laten doen. Even informeren. En anders Belgie. De kosten hebben wij er voor over. 600euro.

20. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36

Jullie ook de vierde! Hier ook en sta er toch anders in.
    Heb je bij de andere ook laten testen?
    Is het 600 in nl of belgie?

Deel Deze Pagina