Nee dit is de eerste keer dat ik ga testen. Overigens is het mijn 2e kind maar heb twee bonuszoons. Ja je houdt gewoon rekening met de andere kids. Als mn eerste kind een zorgenkindje was had ik het gewoon met alle liefde op laten groeien. Maar daarna geen kids meer gewild denk ik. Tis denk ik echt n aanslag op je leven. Bovendien het is al heel veel en druk met 3 boys. 600 is in Belgie
Wij hebben het ook niet eerder gedaan maar staan er nu hetzelfde in als jullie. Gelukkig ben ik nog redelijk jong (30 jr) dus geen verhoogde kans. Hoe oud zijn de andere kinderen? Allemaal jongens! Leuk zeg. Zullen het wel gezellig hebben met zijn allen en jij wordt natuurlijk helemaal in de watten gelegd!
Het is en blijft een moeilijke keus die testen. Wij hebben eerst gezegd dat we wel gaan doen. Maar ik twijfel toch nog steeds. Bij me schoonzus was de combinatietest kans van 1 op 300. Hun hebben de nipt test laten doen. Ze hebben 2 en halve week in spanning gewacht op de uitslag en gelukkig was de uitslag goed. Maar dan heb je toch bijna 3 weken in spanning gezetten. Het is en blijft moeilijk je moet altijd weer blij zijn als het gezond wordt geboren. Net zo goed gaat het fout bij de geboorte
Testen, wij doen het ook niet. Zouden het toch niet af laten breken. Al heb ik het nu wel meer overwogen dan bij de eerste omdat je nu toch een kindje hebt om rekening mee te houden. Dus snap daarom wel dat sommige met meerdere kindjes het sneller zouden overwegen dat te doen. Ik dacht trouwens dat de NIPT niet helemaal uitsluiting gaf en je vaak alsnog een punctie o.i.d. moet laten doen om het echt uit te sluiten? Dat las ik. In NL kan je het alleen doen als je in aanmerking komt voor het onderzoek toch? Anders moet je sowieso naar Belgie dacht ik. In ieder geval, wij doen verder geen testen. Vriendin van me had ook dat ze bij de 20 weken echo achterkwamen dat het middenrif niet (goed) aangelegd was en hebben zwangerschap afgebroken, kindje had het niet kunnen overleven. Hele moeilijke beslissing maar wel de goede geweest. Neef en nicht van me kregen kindje en zeiden ze ook dat ze af moesten breken want kindje zou niet levensvatbaar zijn, had 1 long aangelegd en vol met cystes en nog zoveel meer dingen. Besloten het uit te dragen en het bleek allemaal mee te vallen. Moest wel geopereerd worden, maar is nu een hele gezond meid. Zo zie je maar dat met een echo je ook niet altijd duidelijkheid hebt. Al kunnen ze tegenwoordig wel heel erg veel zien natuurlijk. Blijven hele moeilijke beslissingen en iedereen denkt er anders over. Daar mag ook iedereen een eigen mening over hebben en ik respecteer een ieders keuze. Ik heb heerlijk geslapen vandaag, nog 1 nachtje werken. En dan van de week nog 2 avonddiensten en dan lekker vakantie, heerlijk!! Werd nu alleen wakker en had echt totaal geen eetlust, heb echt heel klein beetje gegeten, maar heb t gevoel alsof ik mega vol zit. Nouja het is niet anders. Fijne avond allemaal meiden!
Ja ze zijn 7,8 en 9 mooi uitgekiend he. Die van 7 is van mijzelf. Ja ik ven wel echt n jongensmama hoor. Maar eerlijk gezegd denk ik ik echt dat ik n meisje krijg nu. Mn vriend zei dat hij alleen jongens kan maken.. maar ik voel gewoon dat deze zwangerschap precies contra is als die van mn zoon. Dus n meisje hihi
Helemaal met je eens wat betreft testen! Wij willen bewust niet testen omdat elk kindje welkom is! Superleuk dat je het hebt verteld!!
Voor de dames die mee doen aan moeders voor moeders. Hoe lang duurde het voor dat hun contact met jullie opname?
Binnen een dag belde ze al! Morgen wordt het eerste krat opgehaald. Ondanks ik fulltime werk toch een krAt met vier flessen nagenoeg vol weten te plassen hihi helemaal trots op mijn verzameling pies
Dat had ik eigenlijk ook gedacht dat zou gebeuren. Ik ga dinsdag wel even bellen als ik me echo heb gehad en alles goed is.
Liefebees veel plezier morgen bij de echo! Ik ga mijn mandje opzoeken, morgenavond eer aan de arbeid...
Gezellig voor ze! Leuk zo dicht op elkaar. Dalijk kunnen ze dan mooi hun kleine zusje beschermen haha Ben benieuwd of je gelijk hebt maar vaak is je gevoel wel goed.
de reden dat ik het niet wil afbreken als het niet gezond blijkt ze zijn is omdat ik er in geloof dat een kindje voordat het in de buik kwam er zelf voor gekozen heeft voor dit stukje ervaring. en ik wil niet beslissen wanneer het kindje komt te overlijden. ik vind dat ik de natuur hierin zijn gang moet laten gaan. en het kindje zelf de tijd te geven om over te gaan naar het hiernamaals.ik vind niet dat ik degene ben die dat mag beslissen. natuurlijk neemt het niet weg dat het enorm zwaar is. een aangetrouwde nicht van mij heeft er 2x voor gestaan en heeft het 2x uitgedragen.ook als wist ze dat het niet met het leven verenigbaar was. ze hield zich vast aan haar geloof. ze hebben de kindjes in besloten kring begraven en ze had al 2 gezonde kinderen al 2 kindjes. ze is nu weer zwanger en gelukkig gaat de zwangerschap nu heel erg goed! ze loopt al aardig op haar einde. ik vind het knap dat ze het nog aandurfte.
Zo denk ik er ook over sprankelkind en ook mooi gesproken zazou. Ik vind het niet aan ons om die keuze te maken. Het loopt zoals het loopt hoe moeilijk ook. Trusten meiden ook hier gaat t lichtje uit morgen weer werken.
Zalm die gebakken is geen probleem. Of het nou vers of uit de vriezer komt. Dat mag allebei. Je mag geen gerookte zalm die vacuum verpakt is geweest.
Mooi gezegd. En je hebt ook gelijk, zo stond ik er ook altijd in. Het is nu ook makkelijk praten voor mij. Als ik echt voor de keuze sta weet ik ook niet wat ik zou doen. Vorige zwangerschap zei ik ook dat ik het dan zou uitdragen. Laten we hopen dat niemand in ons groepje voor deze moeilijke beslissing komt te staan! En we gewoon allemaal een gezond kindje op de wereld zetten. Ik ga snel douchen en aankleden!