1 t/m 15 mei 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefebeess

Liefebeess Actief lid

11 aug 2014
    133
    2
    18
    NULL
    NULL
    maar dames... Het is een Barry Atsma look à like ;)
    Mijn bloed was net als stroop en aderen rolden weg, na 6 keer prikken was infuus prikken eindelijk gelukt op mijn aanwijzingen...

2. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Barry Atsma? Whahaha....

Ik heb ook rollende vaten. Vorig jaar veel problemen mee gehad. Paarsblauwe armen van het misprikken.

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Pfff, liefebeess, sterkte zeg!
    En joh, wat maakt het uit dat je je niet onthaard hebt. Ze zijn wel wat gewend hoor. Vaak kijken ze ook meer naar het scherm valt mij op.

Hier zat ik gisteren van: Jemig, helemaal geen kwaaltjes, zit het wel goed, naar vandaag: Beetje misselijk gevoel in de ochtend. Niet heel erg, maar klein beetje zo op de achtergrond. Niet te hard meer roepen dus!

Dinsdag om 11.05 uur de echo. Rare tijd, maar zal wel. Haha. Ik ben zoooooo benieuwd! Mannetje is ook echt zenuwachtig. Ik merk het aan hem. We willen zo graag ons kindje zien. Ik hoop zo dat alles goed zit. Maar ben zo onzeker!

4. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Komt goed meid. Probeer wat te ontspannen. Goed voor de beeb :)

5. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Liefebees: sterkte!! Hoop dat je gauw opknapt!

Herken me wel in jou opmerking over ontharen.

Vorige zwangerschap hield ik het ook altijd bij voor het geval dat. Uiteindelijk met 30 wkn opgenomen in het ziekenhuis en met 32 wkn bevallen. Ik mocht die twee wkn niet van mijn bed af vanwege gevaar voor navelstreng uitzakking. (Mijn vliezen waren gescheurd).
    Ik zei toen ook in de verloskamer ik heb me niet onthaard, sorry!
    Gyn moest toen alleen maar lachen en zei dat dat het laatste was waar ik me druk over moest maken!
    Dus het komt goed!

6. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hier de gyn gebeld voor verwijzing poppoli. had de assistente maar ze ging het na vragen.
    verder slaap ik heel slecht.
    vanacht iets heel geks.
    ik lag ineens dwars over rmijn man heen net alsof ik aan het zwemmen was.zo werd ik wakker. en ik zei tegen mijn man huuh waarom ben jij ondermij gekropen. maarja ik was dus op hem gekropen schijnbaar.
    en ik kon het lichtje maar niet vinden maarja is natuurlijk spiegelbeeld want ik lag helemaal aan de andere kant. hihi
    ik doe nooit zulke gekke dingen in mijn slaap.
    verder ben ik om de haverklap wakker en droom vanalles.
    de misselijkheid lijkt op sommige momenten ietsje minder.

@ echofoto woow dat is wel een verschil met mijn fototje.
    die van mij is door de midden gehakt op de foto gezet;) maarja
    over 3 weken een goede echo met helder beeld:)

7. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Voor op de lijst, ik heb eindelijk een afspraak bij de vk ;)
    2 oktober 9.15 uur eerste echo

8. veense

veense Niet meer actief

Na al een dochter van 8 te hebben, had ik niet verwacht ooit nog eens lid te worden van een zwangerschapsforum... Destijds een goede tijd gehad op het Jonge Gezinnenforum met de zomer-2006-moeders.
    Verder stel ik me nog even niet heel uitgebreid voor, alles is nog zo pril, dat hoeft niet de hele wereld te lezen;)
    Maar nu dus best wel onverwacht weer zwanger. Uitgerekende datum is ergens begin mei, een paar dagen voor mijn 39e verjaardag.
    Gisteren een echo gehad ivm bloedverlies, en daar schrokken we toch wel even: de verloskundige zette het apparaat op mijn buik en het eerste wat mijn dochter van 8 zei was: het is toch geen tweeling?!:$
    Jawel dus...:$ Van nummer 1 al een duidelijke hartslag, van nummer 2 een lichte hartslag, maar met 6 weken en 3 dagen is dat sowieso nog lastig te zien. Volgende week de intake en een nieuwe echo, dan zullen we zien of ze zich allebei goed ontwikkelen.
    Man, dochter en ik zijn alledrie nog wat aan het bijkomen van de schok, best een overgang van 1 naar 3 als de oudste al zo zelfstandig is, de moeder 38 en de vader 48 is...

9. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

11 aug 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Wauw veense! Gefeliciteerd en welkom. Wat n mooi wonder. Je bent voorals nog de enige tweeling mama :)

10. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

welkom hier!
    mijn gyn wilde geen echo doen via de buik volgens haarkon dat niet.
    maar kan dus wel als ik jou hoor.
    woow een tweeling oei dat is even schrikken. maar aan de andere kant wel heel bijzonder zeg! gefeliciteerd.
    als je 6 weken en 3 dagen bent ben je 12 mei uitgerekend.
    ik ben 7 weken en 1 dag en 7 mei uitgerekend.

en het scheelt dat je dochterje al ietsje ouder is wat voor een tweeling zorgen iets gemakkelijker maakt.omdat ze iets zelfstandiger is.
    het komt echt wel goed:)

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Liefebees! Sterkte! Hopelijk werkt de opname ook zo goed bij jou en kom je uit die cirkel! Zo vervelend :(.. Ach! Ze zijn vast wat gewend daar hihi!

Veense wat leuk! Gefeliciteerd!

Jeeeej ik morgen volgens de echo 8 weken :p

12. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Veense: welkom en van harte!! Ik was al aan het wachten op de eerste tweeling! Super leuk maar stiekem zelf heel blij dat wij er maar 1 bij krijgen! :)

13. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Sprankelkind: goed dat he gebeld hebt! Hopelijk krijg je de verwijzing en kan je snel terecht!

14. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ben benieuwd of we nog meer Tweelingen gaan krijgen in dit topic. Hier gelukkig maar eentje, onze dochter is als alles goed gaat bij de geboorte nog geen 17 maanden, dus 2 kleine kinderen vind ik wel genoeg..

15. Pitahaya

Ik denk dat het er bij ons wel 1 zal zijn, aangezien een tweeling helemaal niet in de familie zit!

16. Smaaltje

Smaaltje Actief lid

24 nov 2008
    176
    0
    0
    Liefebeess. .. snel weer opknappen hoor.

Voor de lijst:
    2 oktober 2e echo
    9 oktober intake vk

17. zondag14

zondag14 Actief lid

22 jul 2014
    246
    46
    28
    Vrouw
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    Ik snap wel dat je wereld nu even twee keer zo erg op zijn kop staat Veense! Gefeliciteerd en welkom op het forum!

18. Pitahaya

Pfff, ben vandaag een beetje misselijk. De ochtend is toch al voorbij. Mja... nu zo even huisje schoon maken en lekker koken voor vriendlief. Helaas morgen nog een dagje werken en dan lekker 2 dagen vrij! En dan is het alweer dinsdagochtend.........!!!!!

19. veense

veense Niet meer actief

Bij ons zitten ook geen tweelingen in de familie, zeker niet tot 1750, zover is mijn man met zijn stamboom.
    Uitwendige echo liet er gelijk 2 zien, en inwendig was alles wat beter te zien, ook de hartslag...
    Gisteren was 6.3 week, dus datum wel de 11e, maar goed, die zal ik toch wel niet gaan halen ;)
    Heb wel last van een lage bloeddruk, ben snel duizelig, ook wel misselijk maar nog niet zoals bij de eerste dat ik ook moest overgeven.
    We gaan alles nu stap voor stap aankijken, voor over 4 weken staat een week Rome gepland. En als de baby er zou zijn wilden we volgend jaar zomer 6 weken lang door de Verenigde Staten gaan trekken, maar dat zal met een tweeling niet doorgaan...
    Tja, en in huis wordt het ook even een uitdaging: 1500 boeken moeten een ander plaatsje vinden, en dan kijken of er ook 2 bedjes in dit kamertje passen...
    De oudste (8 jaar en ca 9 maanden bij geboorte) kan gelukkig al zelf naar school enzo, maar is wel een heerlijke aandachtvrager en dus energievreter. Maar ze wordt vast een superzus, ze ziet het al helemaal voor zich, zelfs nu met 2. Alhoewel ze de allereerste week echt wel moeite had met het idee om aandacht te gaan delen. Ze was bang dat we dan geen liefde meer voor haar zouden hebben:(.

20. Pitahaya

Oh, dus het hoeft niet persee in de familie voor te komen. Wel apart dat je dochter meteen zei dat het een tweeling was he? Ik vind het wel bijzonder hoor. Toch hoop ik eigenlijk dat het er maar één is, vooral voor zo'n eerste zwangerschap.

Dames, als je gerookte zalm kookt, mag je het dan wel of nog steeds niet? Wij aten vaak erwtensoep en dan deed ik er van die plakjes gerookte zalm overheen, was echt heerlijk. Maar dat mag nu natuurlijk niet meer. Toen zei vriendlief: Dan doe je het er toch 5 min. in, dan mag je het wel. Maar is dat ook zo?

Deel Deze Pagina