1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn man werkt bij een zorgverzekering, dus ik weet wel wat. Van basis verzekering mag je gewoon veranderen. Ze mogen je niet weigeren. Als je aanvulling ook wil veranderen kan t zijn dat ze je niet willen en mogen ze je weigeren. Maar daar moet je contact over opnemen met de nieuwe verzekering. Als k jouw was zou ik ook schriftelijk acc vragen als ze je accepteren ;). Heb je altijd iets op papier. Succes

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat leuk dat je een tweeling krijgt prins!

Je kan je kraamzorg gewoon aanvragen hoor, ze merken later wel dat je overstapt. Ook overstappen terwijl je zwanger, een nieuwe dure beugel nodig hebt, een plastische chirurgie ingreep wil, de MM ingaat, alles mag als je netjes de screeningslijst invult. Zwangerschap is daarbij geen indicatie. Ik ga ook veranderen per 1-1, mijn huidige verzekeraar is top voor de MM maar nu ga ik voor kraamzorg dekking, lactatiekundige, borstkolfvergoeding enz.

3. Alva

Alva Niet meer actief

Saffira: wat slopend.. echt tussen hoop en vrees. Eind deze week hopelijk wat uitslagen van de vlokkentest toch? En dan daarna weer een echo?

Dnm: knap dat je zolang kan wachten hoor, ik zou naar de feestwinkel rennen 😂

4. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Knuffel saffira! Heb er gewoon geen woorden voor :(

5. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Nu gaat het wel weer..

Vrijdag uitslagen en woensdag om 14.30 uur een zeer uitgebreide echo.
    Behalve als de uitslagen vrijdag erg slecht zijn!
    Dan kunnen we na het weekend gelijk ingeleid worden.

Net hartje keihard horen kloppen en hij ging tekeer als een malle in m'n buik... Zo dubbel dan.

6. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Saffira, wat moeilijk voor jullie. Ik wens jullie veel sterkte toe.

DNM, wat een prachtige echo! 😄 super mooi! Ik zou me niet meer kunnen inhouden hihi.... Maar ik ben ook heel erg nieuwsgierig hihi.

Hier voel ik me wel lekker, alleen af en toe wat pijntjes in mijn buik, maar ik doe gewoon te veel op een dag hihi. Nu lekker op de bank. Maandag horen wij hopelijk wat het word! Ik kan bijna niet meer wachten hihi.

7. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.843
    1.354
    113
    Vraag vrijdag goed door.
    Wij hebben dit voorjaar onderzoeken in het WKZ gehad en de uitslag van de MRI was: duidelijke afwijkingen die overeenkomen met het klinisch beeld. Dus heel summier en wisten we toen nog niet waar de beschadigingen zaten, wat de functie van dat deel van de hersenen is en waar je dus beperkingen kunt verwachten. Wij hebben toen een gesprek aangevraagd waar we met de arts de MRI-beelden hebben bekeken en we uitleg hebben gekregen. We weten nu in welk gebied de beschadigingen zitten. Het "epilepsie-gebied" zag er goed uit, wil niet zeggen dat ze geen epilepsie kan ontwikkelen, maar de kans er op is even groot als bij een 'gewoon' kind. Dus dat gaf veel meer duidelijkheid.

Uit een eerder berichtje begreep ik dat de berichtgeving vanuit het WKZ naar jullie toe ook heel minimaal is, dus vraag heel goed door zodat je alles goed helder hebt. Gewoon bij alles vragen, wat is dat, wat betekent dat. Want onze ervaring is ook dat het heel snel en zeer beknopt gaat. Heel veel sterkte deze dagen!

8. Alva

Alva Niet meer actief

Hoe gaat je man ermee om Saffira? En je oudste dochter, weet zij ervan?

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Bedankt korenbloem..
    De uitslagen van de vlokkentest zullen of heel duidelijk zijn of als er niets uit komt heel vaag..
    Tot nu toe heb ik al heel vaak door proberen te vragen maar krijg gewoon geen antwoord omdat ze het niet weten.
    Ik vroeg vandaag: hoe reëel is het om te denken dat dit nog goed kan komen..?
    Sorry mevrouw, daar kan ik geen antwoord op geven. :(

Mijn man is er voor mij.. Verder is hij een stille en wil hij gewoon afwachten. Diep van binnen weet hij wel dat het echt niet goed zit, alleen mede om mij een beetje op de been te houden en zichzelf zegt hij het gewoon af te willen wachten.
    En hij heeft veeeeeeeel meer geduld als ik, maar goed, hij is dan ook niet zwanger ;)

Mijn oudste dochter lijkt helaas helemaal niet op mij qua emoties.
    Een echte binnenvetter en wil het liefst niets er over horen of mij zien huilen, want ze wil pertinent niet huilen! Pffff.
    Ze zit in de eerste en is volop aan het puberen. Moeilijk..
    Ik probeer er wel af en toe over te praten met haar, maar gaat niet makkelijk helaas.
    De kleinste krijgt er gelukkig niets van mee..
    Die is haar eigen vrolijke zelf.. :)
    Gelukkig ook maar.

Slaap lekker meiden..

10. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    poehh heftig allemaal zeg :( echt heel erg!

ik heb gisteren alweer vanuit het niets m'n avondeten overgegeven...raar nieuw kwaaltje...daardoor komt er nog steeds geen grammetje aan..

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Weer op het wachtbankje tot woensdag...
    NIETS gevonden in de vlokkentest. :(

Ze belde me vanuit huis omdat ze vrij was en toch had ingelogd om te kijken of mijn uitslagen al binnen zijn, ja dat waren ze, dus gelijk naar mij gebeld.. Voelde me een nr'tje.. Maar ze verzekerde me, mede hiermee, dat dat echt niet zo is en dat ze zo snel mogelijk hebben proberen te werken voor me ook in labaratorium...
    Erg fijn..

12. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ooef das vreselijk. Dat is t zelfde nieuws wat wij met ons dochter kregen. meid ik had gehoopt dat je wat meer zekerheid zou krijgen. Weet iig dat er aan je gedacht wordt. Al maak dat de onrust niet minder

13. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Jeetje saffira weer wachten en nog steeds onduidelijk. Wat een nachtmerrie

14. Mappie

Mappie Lid

24 mrt 2009
    67
    0
    6
    Saffira, wat een onzekerheid. Je kunt nu wel weer wat oorzaken wegstrepen, maar wat is het dan wel...
    Nu de dagen weer door zien te komen tot de echo van woensdag.

Lastig ook voor jullie oudste dochter, moeilijke leeftijd ook.
    Ben je nog een beetje aan het werk of heb je je ziek gemeld? Kan me voorstellen dat je hoofd nu niet naar werken staat.

Veel sterkte maar weer voor jullie

15. Alva

Alva Niet meer actief

Saffira: wat een dubbele uitslag.. ene kant fijn dat er niks gevonden is, maar je weet nog niks... knuf !!

16. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    DNm ik denk btw naar je echo te kijken ook een meisje. D'r bestaat zon skull theorie. Heb k naast mijn echo gelegd. Ik weer voor mezelf natuurlijk niet zeker of t een jongetje is, maar dat zegt me gevoel. Maar als die theorie klopt is die van jouw denk k een meisje ;)

17. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Btw rare dag voor mij vandaag. Bij m'n vorige zwangerschap hoorde ik met 14w 2d dat het niet ok was. K sta d'r toch ff bij stil

18. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Lallie, ik snap dat je daar even bij stil staat...
    Geen fijne herinnering. Knuff!

Hier vanavond nog een uitgebreide echo gehad (guo) door de echoscopiste. En "licht" positief nieuws.
    We waren bang voor een open ruggetje maar ze heeft vandaag EINDELIJK zijn hele rug kunnen bekijken want elke keer ging meneer verkeerd liggen.
    Die ziet er keurig uit!! Ook het hartje op alle grote afwijkingen gecontroleerd en niets op aan te merken!
    Benen lagen zelfs een week voor op groei, lange benen dus.
    Zijn hersenen waren nu iets meer gevormd, maar de vorm was nog steeds afwijkend.
    WEL konden we nu eindelijk zien dat hij kleine hersenen heeft!
    Alleen de vorm enzo kan ze nog niet beoordelen met deze termijn en of ze al op de juiste plek zitten kan ook niet want daar is het allemaal nog te klein voor..

Maarrrrrr ze was voor het eerst hardop LICHT positief.
    We hebben nu eienlijk bijna alle ernstige afwijkingen van de tafel geveegd en heb me dus voor genomen om iets meer te gaan genieten van onze kleine man en als ik woensdag toch slecht nieuws krijg dan nemen ze me dat iig niet meer af! ;)

Ze zei ook nog dat hij een erg mooi en fijn profiel had! 😍

19. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wauw saffira, wat een fijn nieuws! Een lichtpuntje voor jullie, eindelijk! Je hebt een kleine vechter in je buik waar je super trots op mag zijn. Ik ga heeeeeel hard voor jullie duimen voor nog meer goed nieuws!

20. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    @saffira
    Wat een positief nieuws, eindelijk!

Deel Deze Pagina