1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow super meid! Misschien heel dom wat ik nu ga vragen, maar kunnen de hersenen er misschien anders uit zien, terwijl ze wel een normale werking hebben? Of kan dat niet?

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Sja. Dat is een hele goeie vraag juist en absoluut niet dom..
    Wij vragen ons dat ook af....
    De enige die ons dit kan gaan vertellen is de kinderneuroloog.

Ze hopen ons woensdag echt meer te kunnen vertellen en anders moeten we toch weer een week of 2 weken wachten.

Ik heb me er al bij neergelegd dat ik waarschijijk toch wel richting die 20 weken ga (liefst 40 weken maar dan wel gezond) dus kan er net zo goed wat meer van gaan genieten.
    Verder is het namelijk een erg aanwezig eigenwijs mannetje! ;)

3. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Fijn Saffira. Hopelijk is dit het eerste lichtpuntje van een hele serie.

Ik heb vandaag een controle echo gehad. Hartje klopt prima. maar ik merk dat ik het toch heel spannend blijf vinden. Zijn er meer meiden die daar last van hebben? De meesten van jullie komen zo ontspannen over ;)

4. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, dan ben ik geen goed voorbeeld Johanna, maar dat komt door m'n verleden. Lichtelijk panisch ben ik. Ik ben ook voor elke afspraak aan t aftellen. Vreselijk vind ik t. Ik zie gewoon erg uit naar de 20w echo. Ik wil gewoon t liefst vandaag weten of dit kindje wel helemaal gezond is, en tuurlijk er kan daarna nog meer mis gaan. Maar ik neem mezelf nu kwalijk dat ik te weinig van m'n 1e zwangerschap heb genoten. En nu kan ik t gewoon niet. Ik hou ook erg afstand van m'n kindje puur omdat ik me nog niet teveel wil hechten

Ok dat blijft dus afwachten saffira. Idd ik hoop dat je vanaf nu alleen nog goed nieuws krijg

5. 1992M

1992M Actief lid

7 sep 2015
    100
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben er redelijk nuchter onder. Ik ben altijd enorm bang geweest om zwanger te worden, omdat ik bang ben voor alles wat met naalden, pijn en bloed te maken heeft. Nu ben ik dus zwanger en kan me er redelijk overheen zetten. Ik wist voordat ik zwanger was al dat ik veel met naalden te maken zou krijgen, omdat mijn bloedgroep O-negatief is, dus ik moet die resus-d injecties. Normaal gesproken met bloedprikken val ik flauw en toen ik met 10 weken moest bloedprikken, is het gewoon goed gegaan, dus was enorm trots op mezelf. Ik heb altijd gedacht, als het me lukt om niet flauw te vallen tijdens het bloedprikken, dan kan ik alles aan. En gek genoeg voel ik me nu ook zo. Ik zie nog steeds wel op tegen bloedprikken ed, maar ik kan me er overheen zetten.
    Ik ben gewoon lekker relax, laat alle kwaaltjes over me heen komen en probeer lekker te genieten.

6. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    1992m, hebben ze al de bloedgroep van je kindje bekeken dan? Bij m'n 1e zwangerschap wisten Ze dat pas met 24w. Als ze zien dat die o positief is krijg je pas die spuiten. En met punctie en vlikkentest doen ze t uit voorzorg.

7. Alva

Alva Niet meer actief

Saffira: ik hoop dat je mannetje gaat laten zien dat alles goed komt. Ik ben blij dat je nu wel van de zwangerschap gaat proberen te genieten.. tis jullie zoon en elke dag dat hij bij je is is bijzonder... knuf !!

Ik heb een bizar drukke week gehad en icm zwangerschaps dementie ook wel eea vergeten 😯 maar goed.. zo nog 1 afspraak en dan weekend.. zondag pas de Sint dus hopelijk morgen rustdag 😊

8. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Poef Saffira, wat een spannende tijd maken jullie door. Maar fijn dat er een lichtpuntje is!!

Ik ga trouwens zorgen voor wat roze; gisteren met de pretecho een mooie meid gezien!!

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Roosje, gefeliciteerd!!! Lekker genieten van de roze 💗 wolk!

Op Facebook hebben de jongens de overhand tot nu toe.. 😉
    Veel blauw tot nu toe, leuk dat roze er tussendoor 😜

Bedankt meiden.. Wij hopen gewoon dat we een "wonder" kindje hebben en het straks mee valt.
    Ik hoop echt dat ik hier woensdag avond leuk nieuws de vertellen heb inplaats van elke keer maar die dompers.

Ik bid!! (Ben niet gelovig maar toch..)
    En ik hoop.. En zo heel veel mensen met mij!
    Meer kun je ook niet doen.

Oh en ik was heel onbezorgd, misschien te onbezorgd, over deze zwangerschap. Hield steeds in m'n achterhoofd dat er iets mis was..
    Bij Noa juist heeeeel veel stress en bang zijn en die is super gezond.
    Je doet er niets aan, denk dat het ook voor een groot deel je hormonen zijn of je onderbewustzijn.
    Het is zoals het is.. En terecht dat vrouwen soms angstig zijn vind ik, het is nog zo kwetsbaar allemaal.
    Het echte genieten begint als ze geboren zijn..
    Maar de zorgen blijven de rest van je leven. :)

10. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    #2050 kolibri, 13 nov 2015
    Laatst bewerkt: 13 nov 2015
    Wij zijn net terug van de geslachtsecho. Wat zijn we blij!

een jongen!!! :D :D :D

Ik heb al twee meiden, mijn vriend heeft al twee meiden. Samen krijgen we een zoon. :D Ons voorgevoel, en dat van mijn hele omgeving klopte dus.
    Zo fijn ook om weer even op de echo te zien dat hij helemaal gezond is.Ik ben niet echt bezorgd, maar die bevestiging is toch heel fijn.

(met een meisje zouden we ook superblij geweest zijn, maar een jongen hebben we beiden nog nooit meegemaakt dus dat is wel extra bijzonder)

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Gefeliciteerd!! 💙

Wat leuk.. Hier hetzelfde hoor, na 2 meiden (1 van m'n huidige man) ook opeens een jongetje.. Erg leuk.

En gezondheid... Ja, erg belangrijk!
    Met de 20 weken kunnen ze pas ALLES zien he.
    Niet om negatief te doen.
    Maar zie echt iedereen een gat in de lucht doen springen met de 12 weken echo, deden wij ook, maar na de 20 weken heb ik er pas "echt" vertrouwen in.

Geniet van je goeie echo en jullie zoon! :)

12. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Ok dus ik ben toch niet de enige die het spannend vind ;).

Op een 20-weken echo zien ze ook niet alles. Ik spreek helaas uit ervaring als ik zeg dat een goede (20-weken) echo geen garantie is voor een gezond kindje. Er is een heleboel niet zichtbaar op een echo.

Al hoop ik voor jou Saffira dat je met 20 weken in elk geval meer duidelijkheid hebt over wat er in het hoofdje van je zoontje gebeurt.

13. Alva

Alva Niet meer actief

Roosje: Jeeee het eerste roze !! Gefeliciteerd !!

Kolibri: Jullie gefeliciteerd met jullie knul !! Leuk na 4 meiden samen..

14. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Roosje, gefeliciteerd met jullie meisje. Zooooooooooo leuk, een meid!

15. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kolibri en roosje gefeliciteerd!!! Johanna ik denk dat we zeker in ons mei topic kunnen zeggen dat we nergens garanties hebben. Maar die hebbdn we zelfs niet als ze gezond geboren zijn. Bedoel een ongeluk zit in een klein hoekje.
    Ik denk dat we gewoon moeten proberen van t goede uit te gaan ;)

16. DNM

DNM Actief lid

16 mei 2015
    419
    0
    16
    Vrouw
    27.April
    Elisah83, 32 jaar, 2e kindje

28. April
    Alva, 30 jaar, 4e kindje

30. April
    Meris, 35 jaar, 3e kindje

1. Mei
    DNM, 26 jaar, 1e kindje
    Roosje35, 24 jaar, 1e kindje
    wblond, 25 jaar, 2e kindje
    Ukkie89, 3e kindje
    Mappie, 36 jaar, 4e kindje

2. Mei
    101984, 30 jaar, 2e kindje
    amy1987, 28 jaar, 1e kindje
    Smurfin90, 24 jaar, 1e kindje
    Zoef, 30 jaar, 3e kindje
    Ikbien,27 jaar, 2e kindje

3. Mei
    Baboes, 38 jaar, 2e kindje

4. Mei
    Missm85, 32 jaar, 1e kindje
    Saffira29, 31 jaar, 3e kindje

5. Mei

6. Mei
    Weer, 31 jaar, 2e kindje
    Klaasje, 32, 3e kindje
    Kolibri, 3e kindje

7. Mei
    Korenbloem86, 29 jaar, 2e kindje

8. Mei
    mariahh, 24 jaar, 2e kindje
    Gypsea, 2e kindje
    Koali, 27 jaar, tweede kindje
    Lelietje85, 30 jaar, 1e kindje

9. Mei
    jennifer1986, 29 jaar, 1e kindje
    Johanna18, 2e kindje

10. Mei
    Wondertjem, 26 jaar, 1e kindje
    Anja1986, 29 jaar, 1e kindje
    Lallie4, 3e kindje, 26jaar

13. Mei
    1992M, 1e kindje, 23 jaar

14. Mei
    Simone1992, 23 jaar, 1e kindje.

15. Mei
    Poppemieke_91, 2e kindje.

17. Mei
    J010, 1e kindje, 30 jaar

Jongen (5) | Meisje (1) | Verrassing (3)

Afspraken:

13 november
    Ikbien, geslachtsecho

14 November
    DNM - GenderRevealParty!

16 november
    Jennifer1986, 16 weken echo
    Elisah83, controle vk

17 november
    Mariahh geslachtsbepaling!

23 november
    Alva, controle VK in ZKH
    Lallie4, controle vk in zkh

24 november
    Koali, controle vk
    Korenbloem86, controle vk

25 november
    Ikbien 16 controle vk
    Lelietje85 controle

26 november
    1992M, Controle vk 16weken

2 december
    J010, 16 weken controle (hartje luisteren)

8 december
    Alva, 20 weken echo

14 december
    ukkie89, 20 weken echo
    Ikbien, 20 weken echo

16 december
    Klaasje82, 20 weken echo
    Elisah83, 20 weken echo

17 december
    Lelietje85, 20 weken echo

18 december
    Lallie4, 20 weken echo

22 december
    Koali, 20 weken echo

23 december
    Kolibri, 20 weken echo

★☆ sterretjes ☆★

Mamavanmenno ☆
    Werveltje ☆
    Nonma ☆
    Molensteen ☆
    Suze ☆
    Emc ☆ weer zwanger
    Marlo ☆
    Eline83 ☆
    Ditbenik ☆
    Taartje1611☆

17. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zei in mijn bericht over de geslachtsecho dat we blij waren om te zien dat hij helemaal gezond is. Ik bedoel daarmee dat alles er goed uitziet, geen vreemde, afwijkende dingen. Of hij echt gezond is weten we niet. Maar tot het tegendeel is bewezen gaan we uit van het beste.
    En ik weet dat een vervelend lot mij ook kan treffen. Maar tot die tijd blijf ik dus positief. Ik heb liever te vroeg gejuicht, dan niet gejuicht... Ik wil zo veel mogelijk genieten van deze (laatste) zwangerschap.

Ik begrijp dat sommigen er anders in staan, door wat ze hebben meegemaakt, of nu meemaken. Dan kijk je er heel anders tegenaan. Begrijpelijk en dat zou ik in die situatie ook doen...

18. DNM

DNM Actief lid

16 mei 2015
    419
    0
    16
    Vrouw
    Yeaahhh eindelijk een meisje op de lijst!! Gefeliciteerd Roosje!

Kolibri, wat onwijs leuk dat je een jongentje verwacht!!

Whaaa ik wordt steeds zenuwachtiger voor morgen!! Pfff... En het ergste is nog, de familie komt pas om 20:00 dus zit de hele dag tegen die ballonnen fles aan te kijken en mag er niks mee doen!! Whaha..

19. 1992M

1992M Actief lid

7 sep 2015
    100
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lallie, het is meer dat ik er maar gewoon vanuit ga dat het kindje rhesuspositief is, dan kan het altijd meevallen. Mijn moeder heeft 7 kinderen, en ik was de enige die rhesusnegatief was en waarbij ze dus geen injecties hoefde. Mijn man heeft bloedgroep O-positief, dus de kans is wel aanwezig. Haha, tis meer uit zelfbescherming dat ik het zeg, kan altijd meevallen dan :D

En gefeliciteerd met de bepaling van het geslacht! Vind het leuk om te zien hoe de lijst steeds meer blauw kleurt. Er zullen vast ook nog meer meisjes bijkomen :)

20. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    #2060 Johanna18, 13 nov 2015
    Laatst bewerkt: 13 nov 2015
    Dat is je ook van harte gegund Kolibri. Vind het juist goed dat je er zo van wilt/kunt genieten.:)

Wilde wel dat ik er nog zo onbevangen in kon staan.

Leuk een jongen en meisje erbij op de lijst trouwens. Ben zelf ook heel benieuwd. Ik krijg nu alleen maar controle echo's waarbij ze heel kort kijken of t hartje klopt maar niet verder kijken. Dus ik moet denk ik geduld hebben tot de 20-weken echo.

Deel Deze Pagina