1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ik sta elke weeg op de weegschaal, puur ter controle...ik was al snel -2 kilo en ben daar wekenlang gebleven, vorige week is het aankomen gestart. Afgelopen week in 1 week 700 gram erbij! ik hoop niet dat dat een gemiddelde wordt hahaha.

Het heeft er zeker mee te maken dat ik beter kan eten. Helaas voorkeur voor pizza en patat, terwijl ik daar normaal helemaal niet zo van ben. Vooral koolhydraatrijke voeding gaat er goed in...dus m'n quinoasalades met avocado en pompoenpitten ff aan de kant geschoven;) Groente is helaas ook niet bepaald mijn vriend op het moment. Fruit gelukkig wel.

Maandag geslachtsecho, voorgevoel voor een meisje, dus wellicht kleur ik het hier nog een beetje roze.

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Gezond eten hoor dames!!
    Sinds het eerdere "slechte" nieuws en nu opeens het goede nieuws probeer ik zo bewust mogelijk te eten en drinken..
    (Op af en toe een lekkere traktatie voor mezelf na) 😜

Wat is het hier stil..!
    Haha
    Niemand iets te melden..?

Ik wel.. Ik denk dat wij de naam hebben!! 😄

Zit te twijfelen of ik hem hier zal plaatsen.. 🙈😜

3. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    Ah Saffira zijn jullie er uit?

4. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Yes!

Deze naam komt niet voor in onze vrienden kring, familie, of bekende..
    En we vinden hem beide leuk en tot nu toe overtreft geen enkele andere naam hem.

Alleen nu komt het....
    Mijn man heet: Henricus Martinus, zijn vader heet ook Henricus en zijn overleden opa ook.
    Nu heb ik gezegd: ABSOLUUT GEEN HENRICUS!!
    Komt ie aan met: Hendrik.. (Henric kan neem ik aan niet?)
    Maar als 2e naam krijgt hij sowieso Dominique.
    Zo heet mij overleden broer.

Dus eigenlijk vind ik het zo mooi:

Ruben Dominique. :)

Maar nu wil hij dus Hendrik erbij.. :(

Wat vinden jullie..? Ik vind het geen potje! Haha..

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat kan toch best? Mijn zoon heeft 2 heel ouderwetse namen als 2e en 3e naam. Hij is de 7e generatie oudste zoon uit het mannelijk geslacht met die naam. Zijn eerste naam is gewoon een vlotte jongensnaam.

6. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Ik vind het ook wel kunnen hoor. Zowel Hendrik als Henric!!

7. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Oh serieus?

Nou het is gewoon dat ik niet van ouderwetse namen houd en ik Ruben Dominique al zo mooi vond.... Dan opeens Hendrik of Henric er achter verpest het een beetje voor mij 🙈
    Egoïstisch eigenlijk! Hahaha
    Hij deed totaal niet moeilijk over de naam Dominique..

Nou, ik zal er nog eens goed over nadenken dan. 😁

8. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Bij ons komt de naam ook veel voor. Zelf zou ik er Hendrix van maken... :)

9. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
  10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Enrique?? Bleh nee! Hahaha..
    Zit nu bij een vriendin, ze zegt dat ik me niet zo moet aanstellen en mijn man gewoon eens tegemoet moet komen..

🙈😜

Maar dan word het Henric denk ik en helemaal als laatste..

Ruben Dominique Henric..

11. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Dat klinkt nog wel toch? Wij hebben onze dochter als 2e en 3e naam beide oma's vernoemd. Mijn schoonmoeder heette geertruida.... Maar die 2e en 3e naam noem je toch nooit

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja daarom.. Als eerste naam zou het een echte no go zijn! Haha..

Ff iets heel anders.
    Soms zitten sommige broeken een beetje laag en strak.
    Ik krijg er dan harde buiken van.
    Hebben jullie dit ook.?

13. Alva

Alva Niet meer actief

Onze kids zijn ook vernoemd naar opa's en oma's, gelukkig hadden ze geen hele ouderwetse namen maar dan nog.. de vernoeming op zich vind ik belangrijker dan of het een moderne naam is. Zou aan vernoemingen ook niet teveel knutselen.

Mijn man komt net met een naam.. best leuk maar zelfde letter als onze achternaam. Achternaam is ook nog eens 1 lettergreep en daar door erg 'Pietje Puk' gevoelig 😯

14. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Hier ook hoor, achternaam is Dings.. Wat moet je daar nou mee! Haha

Daarom de naam nu "iets" langer, dan rolt het beter.
    Ik vind vernoemen eigenlijk helemaal niet belangrijk, alleen m'n broer heb ik altijd gezegd.
    Ik zal me wel "inschikken" haha

15. Elisah83

Elisah83 Actief lid

8 aug 2015
    490
    0
    0
    's-Hertogenbosch
    ja joh gewoon als derde naam zetten, iedereen blij en wanneer gebruik je die namen nou eigenlijk

16. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja precies! ;)

Maar nu zegt m'n man opeens dat ie het nog niet weet of hij de naam wil gebruiken of niet haha.. Mannen! Pfff :p

17. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.843
    1.354
    113
    Namen zijn hier ook wel een dingetje. Jongensnaam stond al vast voor ik zwanger was en daar zijn we nu nog steeds van overtuigd, maar meisjesnamen, pff. Zegt manlief ook opeens over de naam die voor mij op 1 stond dat hij die leuk vind voor anderen maar niet voor ons. Naam mocht niet eens op het lijstje:(. Binnenkort maar een namenboekje halen.
    Wij hebben wel als 'eis' dat we allebei tevreden zijn over de volledige naam. Dus als 1 van ons een naam niet mooi vind dan zoeken we verder (en hopen ondertussen dat de ander bijdraait;)).

Volgens mij heb ik gisteren de baby gevoeld! Bij mijn dochter hadden we (manlief en ik!) mijn buik al zien mee bewegen op deze termijn.

Hebben jullie je ook opgegeven voor 'al' die gratis zwangerschapsdozen? Was begin september gebeld naar aanleiding van een aanmelding en dan krijg je het standaard telefoontje waarin ze van alles willen aansmeren. Heb uiteindelijk een kort abonnement op de Ouders van Nu gedaan, 4 nummers voor €14,95. Vorige week was het 3e nummer er, dus ik dacht net, nu maar opzeggen.
    Krijg ik te horen dat bij het eerste nummer (september) een special zat (over wonen geloof ik) en dat die ook als een nummer van Ouders van Nu telt en dat het nummer dat ik vorige week heb gehad, dus al nummer 4 was (en dus de laatste). De nieuwe termijn (een jaar!) was dus net ingegaan:$.
    Wat vinden jullie ervan? Ik vind het erg raar dat een special (waar ik al niet eens om had gevraagd, ik had 4x Ouders van Nu besteld) meetelt als een nummer.
    Als het goed is, krijg ik binnen 2 dagen een bevestiging van de opzegging, ben benieuwd per wanneer het nu is stopgezet. Want ik bedenk nu dat hij daar geen specifieke datum voor heeft genoemd, ook niet dat de incasso die al uit stond word ingetrokken.

18. Alva

Alva Niet meer actief

Dat vind ik ook erg asociaal Korenbloem !
    Dan moeten ze het er duidelijk bij vermelden op het moment dat je het abonnement afsluit.
    Ik zou er zeker tegenin gaan.

namen: Wij zijn nog steeds niet in de buurt van een naam.... vinden elkaar suggesties helemaal niks en die paar die overblijven zijn meer compromissen dan dat we het echt leuk vinden..
    Ik weet we hebben nog zeker 20 weken, maar ik begin nu al zenuwachtig te worden.

19. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    @Korenbloem, je kan de automatische incasso altijd nog laten storneren via je bank! Met de reden waarom je de icasso weer intrekt.

20. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht

Hier heb ik dit ook, vooral met spijkerbroeken, doe die thuis ook gelijk uit. Verloskundige zegt dat t komt dat t het tweede kindje is, maar ze kon t niet helemaal volgen toen ik zei dat ik t alleen in bepaalde broeken had ( en die nog te groot zijn maar bij zitten dus wat knellen of rotter zitten)

Deel Deze Pagina