Saffira: Wat herkenbaar ! Hier word ik ook niet echt op handen gedragen zoals je wel eens hoort tijdens de zwangerschap want ik ben toch niet ziek!? Hij vraagt zelfs aan mij of ik de stofzuiger even naar boven wil dragen ipv andersom 😂 Nu werkt hij onregelmatig en veel overwerk, dus hoeft hij ook echt niks in huis te doen, alleen af en toe wat zware dingen sjouwen 😊 Of van die opmerkingen als; je ben toch vrij geweest vandaag?? Mijn woensdag is drukker dan een gemiddelde werkdag maar goed... 😕 Ik heb nu al de hele ochtend een lichte druk op mijn borst.. dus ik wacht wel even met stofzuigen. Weet niet wat het is of wat ik er mee aan moet.. tis niet pijnlijk maar vervelend aanwezig..
Ik snap je, ik heb ook ruzie met vl gehad omdat ik vind dat mijn schoonmoeder me begint te claimen. Ze zit de hele tijd aan me en wilt continu zich met me bemoeien. Pffff word er doodziek van! Vooral dat ze de hele tijd aan me wilt zitten! Ik heb zoiets van, blijf van mijn buik af! Ik meld me wel als je de baby kan voelen! Ik voel hem zelf amper! Jezus! Sorry, maar moest dit ff kwijt....
Alva: heeeeeeeel herkenbaar! Wat is dat toch met die mannen soms.. Mijne zegt ook vaak: ik heb de hele dag gewerkt, jij was vrij.. 😳 Alsof ik de hele dag op m'n reet zit! Denk dat jij het met 3 kids en zwanger helemaal druk hebt.. Jennifer: 😳😳😳 dat hoeft m'n schoonmoeder echt niet bij me te doen! Zo vroeg al..?! Pfff dat beloofd wat. Ik zou gewoon zeggen dat je dat niet fijn vind en dat als je de baby over een paar weken goed van buiten kan voelen, je haar er wel bij roept.. Ik moet dat gepluk aan me ook niet hebben hoor. M'n schoonmoeder zou gelukkig niet durven.. Haha
Ik voel me de hele tijd schuldig dat ik de helft van de week te lam ben om te doen wat ik normaal doe. Mijn vriend maakt het allemaal niets uit, en toch gaat dat gevoel niet weg...
Oh Jennifer, wat een ellende zo'n schoonmoeder die de hele tijd aan je zit te plukken. Moet er niet aan denken! Mijn vent is wel heel erg lief en zorgzaam, maar ook dat is niet altijd even aangenaam! Hij is soms een beetje overbezorgd. Zo mag ik bijv. al weken het toilet niet meer poetsen (want ja, chloor...) en vanmorgen toen hij met buikgriep thuis bleef en ik met zijn auto naar werk ging wilde hij deze zelf van onze parkeerplaats rijden (loopt heel stijl naar beneden dus is wel een beetje tricky, als je niet oppast zit je tegen de garagedeur) Ik moet af en toe zeggen: en nou ff normaal doen!
Klaasje, dat gevoel wat jij hebt dat heb ik ook een paar weken gehad toen ik echt helemaal niks kon. Maar je doet wat je kan en soms gaat het gewoon niet. Jouw tijd komt later wel weer!
Mijn man doet niet heel veel in huis, af en toe een was in de wasmachine gooien (en hopen dat de kaboutertjes het gaan ophangen) of af en toe eens stofzuigen of op zn tijd de vaatwasser uitpakken. Hij werkt 5 dagen, ik 4 dagen en op zich red ik alles op mijn vrije dag wel te doen of op de zaterdag. Vaak doe ik s avonds ook nog het een en ander, zodat ik op mijn vrije dag langer kan blijven liggen )). Soms zou ik wel willen dat hij wat vaker even de stofzuiger door het huis haalt of me eens helpt de boel op te ruimen, maar hij klust heel veel. Soms weken niet en dan weer weken is hij elke avond en elke zaterdag aan het klussen bij de buren of bij mijn broer. Dus op die manier verdient hij wel wat bij en daar mag ik dan wel weer waardering voor hebben vind ik. Nu ik last heb van mn bekken en tijdje niks mag doen, mag ik van hem ook niet meer de wasmand naar boven tillen of stofzuigen, dus doet hij het. Maar stofzuigen, sjah, ik vind toch dat ikzelf het secuurder doe, haha! Laatst had hij de wasmand voor mij naar boven getild zodat ik de was kon ophangen, wilde hij me helpen, maar hij hangt dan de sokken net anders op dan ik dat doe en hangt de t-shirts op een andere manier op, dat ik denk: ik doe het zelf wel. Is vrouwen eigen denk ik
Hahahaha.. Dat is zeker vrouw eigen! Ik moet het ook altijd zelf doen, de was en stofzuigen. Enige wat hij echt beter doet en leuker vind is koken..
Mijn vriend is ook echt superlief. Ik ben bijna 4 maanden heel misselijk geweest en al die tijd heeft hij bijna elke dag gekookte voor mij en de meiden. Terwijl hij ook gewoon 40 uur werkt. Ik voel me er natuurlijk weleens schuldig over. Maar hij vindt het geen probleem. Gelukkig vindt ie het ook leuk om te koken.
Hihi wat toevallig.. mijn man kookt ook beter 😉 kreeg net nog commentaar op de kip. De Sint cadeaus staan klaar in de schuur 😊 staan al 2 weken 3 grote bol.com dozen in de gang. In fases heb ik de cadeautjes stiekem ingepakt 's avonds en terug in de doos gedaan. Net in de zakken gedaan en in de schuur gezet 👍 Wij vieren morgen al pakjesavond ivm werk van man en oma.. Ben al lang blij dat ik zover ben gekomen zonder betrapt te worden, zal helemaal blij zijn als de lieve man weer vertrekt en de storm hier in huis dus ook weer gaat loggen 😜
Gefeliciteerd lelietje een meisje 😀😀 Ik moet er niet aandenken dat er iemand steeds aan mijn buik zou zitten ppff heb genoeg moment dat ik mijn eigen niet top voel dus lekker afblijven. Wij gaan na de feestdagen shoppen voor de kinderwagen mutsy evo nomad en een babykamer, hier was niks meer aanwezig mijn oudste is 14 jaar en de jongste 6 jaar. Mijn babyboy was een verrassings kadootje. Dus ik mag gaan shoppen jeehh 😁😁
@Alva, ik denk dat jij het verste bent en ik het minst ver haha.. Altijd zo'n groot verschil tussen ons.. Ik nu 16 weken en 2 dagen. Hier in het huishouden doen we alles 50/50 en de een soms wat meer dan de ander. Koken doe ik wel het meeste maar ik ben dan ook eerder thuis. Wat ik nu leuk vind om te zien is dat vrienden met kleine kinderen nu vol Sinterklaas aan het vieren zijn. Ik kan niet wachten tot wij dat mogen doen..Lekker zingen bij een schoentje..
Ben bij mijn dochter met 37 weken bevallen. Ik hield toen zelf rekening dat het ook na de uitgerekende datum kon komen, dus met 21 weken dacht ik pas, nu ben ik echt over de helft. Nu denk ik, als deze baby ook zo vroeg is, ben ik volgende week al op de helft. Mijn buik is ook van mij, man mag voelen (straks als er een babybuik zit, nu nog niets te zien), dochter voelt nu af en toe aan mijn blote buik, maar dat is volgens mij meer omdat ze de navel erg interessant vindt. Bij mijn vorige zwangerschap heeft mijn schoonvader 1x aan mijn buik gezeten, probeerde toen mijn buik in te trekken, maar dat lukte niet meer. Maar blijkbaar kwam de boodschap wel over, want daarna heeft hij niet meer aan mijn buik gezeten.
Alva, ik krijg ook altijd commentaar op de kip! Hahaha.. Bij hem is hij altijd veel malser.. Pffff 😉 Angelbaby, wij hebben ook de mutsy evo. M'n zusje, stiefzusje en schoonzusje ook. 😁 Moet wel zeggen dat de reiswieg een stuk kleiner is dan gemiddelde en het zit gedeelte ook. Maar hij rijd super fijn! J010, op Facebook zit ook iemand van 14 of 15 weken dacht ik. Dus het kan altijd korter! Haha.. Ik was gisteren 18 weken en mijn man heeft hem gisteren avond 3 of 4 keer voelen schoppen! 💙 was echt zo'n aahhhhhh momentje! 😍
Iedereen blijft hier van mijn buik af haha alleen mijn oudste dochter kroelt graag De baby wordt ook eerder begroet dan ik hihi Het verschil in weken wordt zo ook steeds minder.. de een bevalt met 42 en de ander met 37, dan maken die 3 weken verschil ook niet meer uit.. Ik ben vandaag een beetje chagrijnig Misschien door de files vanmorgen, of door zeurende collega's, maar ik heb nergens zin in hihi..
Ik vind het niet erg als mn ouders of schoonouders aan mn buik zitten.. mag wel.. mits ze beetje rustig aan doen. Maar ik heb dan ook nog niet echt een buikje.. Zelf ook altijd de neiging bij sommige vriendinnen om er aan te zitten.
Dit gaat wij opzeker doen. Alle vaccinaties! Gezien de uitbraak ook van Mazelen kortgeleden zou ik het niet op mn geweten willen hebben (maar ook zonder de uitbraak had ik het gedaan!!).