1 t/m 15 mei 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meris, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ik had het al gezien, hihi..
    Maar nogmaals gefeliciteerd meid!
    Fijn dat het zo snel weer gelukt is maar snap je onzekerheid wel hoor.
    Hopelijk gaat de tijd lekker snel!
    Fijne zwangerschap! X

2. AngelBaby2016

16 nov 2015
    21
    0
    0
    noord-brabant

van harte gefeliciteerd, maak je niet teveel druk, ik had zelf alleen last van mijn borsten en verders niks dat kwam pas later. wou het je toch even zeggen, het is zo 24/12 :):)

3. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Molensteen
    Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! Dat is inderdaad erg snel na je miskraam. Bij mij was het ook de maand erna gelijk weer raak (voelde ook veel beter) Je schijnt toch iets betere kansen te hebben na een miskraam. Ik hoop dat je een goede zwangerschap tegemoet gaat en voel je vrij om af en toe in te breken hoor ;)

4. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Joepie! Vandaag de babykamer gekocht op Marktplaats en ook gelijk opgehaald. Ik ben er zo blij mee! In het echt is ie nog veel mooier dan op de foto's. Het is het type purewood. Wie nieuwsgierig is, kan foto's vinden op Marktplaats.
    Zijn er nog meer mensen die alles tweedehands kopen? Ik vind het zelf een fijn idee om spullen te hergebruiken. Er zijn al zoveel spullen en mensen kopen maar en kopen maar. Ik ga hier zelf graag bewust mee om. Ik koop het liefst spullen van een goede kwaliteit. Echt hout, daar word ik blij van :D Natuurlijk bespaar ik ook nog eens lekker veel geld op deze manier :D

5. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Wij hebben het merendeel al, dus hergebruiken.
    Maar ook als we wel dingen nodig hebben koop ik het merendeel via mp, of neem het over van vrienden.
    Vooral dure dingen.
    Geef m'n geld liever uit aan mijn gezin dan materiële dingen.

En ik hou ook gewoon echt van koopjes!
    Mooie spullen voor weinig geld, daar word ik blij van haha..

Het is echt niet zo dat we geen geld heben overigens, maar vind het idd ook gewoon leuk. En we kopen ook wel spullen nieuw natuurlijk 😉

6. Alva

Alva Niet meer actief

Gefeliciteerd Molensteen !!

Ik probeer ook zo veel mogelijk via MP te scoren.. maar ik vind het zo jammer dat er zulke absurde prijzen worden gevraagd..

Een ledikant en commode samen voor 250 euro !? Dan koop ik liever iets nieuws :$

Wij hebben alleen een commode nodig en hebben nu besloten voor de Hemnes kast van Ikea te gaan.. Deze kunnen we dan na 2 jaar verhuizen naar beneden, dan is de box daar weer weg en daar willen we graag dan een ladekast extra.
    Dan nog een wandplankje erbij, grijs laminaat en de muren weet ik nog niet.. Misschien houd ik het voorlopig wel wit, en kleed ik het aan met accessoires, ik kom naar niet uit de kleur namelijk :) Wil iets groen / blauws maar durf niet te verven voordat alles staat :)

7. Alva

Alva Niet meer actief

Oooooh dilemma hier...

Manlief en sv zijn aan het klussen voor de babykamer. Omdat manlief in de ploegen werkt zijn de vrije dagen erg schaars.. Morgen is hij vrij, maar hebben we ook de 20 wk echo..

Hij zegt net heel droog, moet ik dan mee? Dus ik zeg ja ;) en hij gaat braaf mee..

Aan de andere kant denk ik, als ik alleen ga, hebben ze een hele middag om te klussen en ik met mijn nesteldrang wil graag dat het af is ;)

Zouden jullie alleen durven naar de 20wk echo? Omdat we nu zo ver van het zkh wonen en ik naast het zkh werk ben ik tot nu toe altijd alleen geweest en heeft hij nog geen enkele keer de baby gezien. daardoor keek ik er zo naar uit dat hij mee kon. Praktisch gezien kan ik beter alleen hihi

8. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Oef dat is n lastige keus Alva.
    Zou zelf denk ik toch kiezen om mn man mee te nemen. Je krijgt die echo maar 1 keer. Maar mijn man vind het ook heel erg leuk om mee te gaan naar echo's en die houdt niet zo van klussen dus dat maakt de keuze ook wat makkelijker;)

Ik heb voor onze oudste destijds de babykamer ook van marktplaats gehaald en die gebruiken we nu weer. Maar inderdaad sommige mensen vragen wel erg veel op marktplaats.

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik houd absoluut niet van setjes meubelen, ook niet op de kinderkamer. Ben meer van de aparte dingen als lockerkasten, ouderwetse commodes en bedjes schilderen.

En marktplaats, alle waar naar zijn geld. Ik hoef echt geen tweedehands Ikea of zo'n goedkope set van de babydump. Dan koop ik liever tweedehands merkspul of echt mooie/massieve materialen.

Inrichten/interieur is hier ook best een hobby.

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Alva, ik zou zeker je man mee nemen!
    Hij is nog nooit mee geweest naar dit spruitje..
    Zou je nesteldrang even opzij zetten.
    En believe me: die heb ik ook!! Dus weet hoe het is.
    Maar mijn man zit ook in de ploegen en ik heb me erbij er bij neergelegd dat sommige dingen dan een weekje langer duren.

Ik zou echt samen gaan.....

Meubels. Ik kijk dus weer niet naar merk maar koop gewoon wat ik mooi vind. Hier staat merk in huis, maar ook merkloos of handgemaakt.
    Merken zeggen me niets.
    Het moet gewoon mijn thuis zijn..

Wel vind ik idd wel dat "setjes" zoals sommige huiskamers, oersaai zijn.
    Ik heb ook alles los van elkaar gekocht, helft nieuw, helft tweedehands.
    Maar het past allemaal super leuk bij elkaar. 👍

11. Alva

Alva Niet meer actief

Ik heb hem liever ook mee. Mijn praktische kant zegt ga klussen maar mijn zwangere kant zegt ga mee haha

Merken zeggen mij ook niks, al blijft een babykamer van bopita wel langer mooi dan 1 van meubelplaat bijv.

Het moet vooral gezellig zijn in huis en niet teveel geld kosten 😊

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Wij hebben de baby kamer ook van bopita, tweedehands gekocht in perfecte staat en dat is ie nu nog steeds voor ons knulletje.
    ;)

Hele verstandige keuze alva!
    En vooral ook een leuke!
    Jullie hebben nog 20 weken om alles af te maken..
    Dat klussen komt wel goed.
    :)geniet er samen van!

13. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Merken zeggen mij in principe ook niets. Maar vaak zeggen ze wel iets over de kwaliteit, en dat vind ik dan weer wel belangrijk. Daarnaast heb ik wel enkele favoriete ontwerpers. Vooral als het gaat om design en vintage meubels. Voor mij is inrichten ook echt een hobby. Ik maak ook wel dingen zelf. Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die van tweedehands spullen houd. Ik koop alleen het ledikant, de commode en een vrolijk behangetje. Dat laatste is wel nieuw dus ;) De rest van de inrichting ga ik maken met spullen die ik al heb. Gordijnen ga ik maken van een ouderwets stofje wat ik nog heb liggen. Mobile maak ik van een oude mobile waar ik nieuwe beestjes voor haak. Het gaat echt een speciaal kamertje worden. Ja de nesteldrang heeft hier ook toegeslagen!

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Kom straks graag bij je kamertje spieken Kolibri!

15. Alva

Alva Niet meer actief

Dat klinkt leuk Kolibri ! Ik wou dat ik zo handig was !
    Ik moet echt googlen voor inspiratie en als ik weet wat ik wil, dan moet ik weer gaan zoeken waar ik het ga halen ;)
    Wel foto's posten als het klaar is he hihi

Begin nu toch wel nerveus te worden voor vanmiddag, hij gaat dus gewoon mee ;) heb gedroomd dat iedereen mee was en dat ik niks meer kon zien op het scherm omdat iedereen er voor zat :D
    Heb ook steeds een licht kramperig gevoel, twijfel of het nou echt een harde buik is.. Het is wel vervelend maar niet keihard.... heel vaag, ga het zo ook even aangeven in ieder geval.

16. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Alva Veel succes bij de 20-wekenecho! Toch wel fijn dat je man meegaat.
    Wat een rare droom haha. Ik droom de laatste tijd ook zo levendig. En ik kan me alles ook veel beter herinneren. Vanochtend werd ik helemaal betraand wakker. Pfff... Drama drama om niks in mijn droom :)

17. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Haha ik droomde laatst dat ik de Victorias Secret show aan het lopen was, maar dat ik alleen een babydoll aan kon omdat ik zwanger was hahahaha dat is pas een droom ver van de waarheid :D

Slikken jullie extra vitaminen? Ik zit al weer 2 dagen thuis omdat ik ziek ben...

18. Alva

Alva Niet meer actief

20wk echo deel 1:
    So far so good en een echte jongen 😊

Hoofdje wil hij niet laten zien, dus nu naar de gyn en dan poging 2 😉

Inmiddels deel 2 gehad, alles ok ! Omdat hij groot is met 24 weken een groeiecho 😮

19. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Fijn Alva!! Dat is de eerste! Op naar nog een heleboel goede 20-weken echo's!

20. Alva

Alva Niet meer actief

Ik vraag me nu thuis pas ineens af hoe groot hij dan is?? 353gram maar ik heb geen idee wat normaal is.. zag bij sommige metingen 20wk2dgn staan.. das maar 4 dagen verder dan ik ben?

Deel Deze Pagina